Wymiana alternatora

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana alternatora





Temat: Siena - problem z alternatorem

Zaczela mi sie swiecic kontrolka akumulatora co pewnie oznacza ze nie ma
ladowania. Wyjalem alternator rozebralem, przemierzylem diody - sa dobre,
przeczyscilem styki i szczotki. Wszystko wydaje sie ok, po przylozeniu
alternatora do kola rowerowego daje on niewielkie napiecie. Jednak po
wlozeniu do sienki znowu swieci sie kontrolka. Obudowa alternatora jest
popekana ale to chyba nie ma znaczenia.Z gory dziekuje za jakokolwiek


ponoc.

no wlasnie chyba ma, bo wlasnie z tego powodu ze jest popekana zawieszaja
sie szczotki, jest to typowa przypadlosc sieny z tym silnikiem, jedyna
pomoca jest wymiana alternatora

pozdrawiam
Marek

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: sprawa z nowym punto


O tak... komputer... najważniejsze... a popytaj o serwis...
koszt wymiany paska rozrządu i innych dupereli które skutecznie obrzydzą
Ci tą markę...
sam mam Sienę 1.6 16V i powiem Ci jedno moja 20 (w momencie sprzedaży) -


letnia Mazda 626 2.0L

przez 6 lat eksploatacji nie wyssała ze mnie tyle kasy i zdrowia co


fiat... choćby sam alternator...

Słyszałem o awaryjnosci Sieny, kiedys nawet rozwarzalem kupno tego
samochodu. Wiele osob mi to odradzalo, a sasiad-mechanik zwrocil uwage, ze
wymiana alternatora w tym samochodzie to norma.

Wiesz, opinia o fiacie jest jaka jest. Co gorsza dealer sprowadzajacy mi
samochod jedynie utwirdza ludzi w takim przekonaniu. Ale jednak wierze ze
trzecia wersja Punto (jednego lepiej sprzedajacego sie samochodu w tej
klasie) jest juz o tyle dopracowana, ze nie psuje sie zbyt czesto. Co wiecej
gwarancja na ten samochod to dwa lata. A serwis jednak o wiele tanszy
anizeli VW (skoda, vw).


Jedyna dla Ciebie pociecha to taka że w punto altek jest umiejscowiony tak


że nie trzeba wybebeszać "połowy" silnika


by go zdemontować...


Wolałbym jednak niczego nie wymieniac :)

Pzdry
Smerf

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Tipo 1.4 + rozładowujacy sie aku
Witam
Mam Tipo 1.4 (gaźnik) 1995r., 1800 kkm, LPG + roczny akumulator (Centra
Futura 50A).
 2 tyg. temu naprawiałem alternator-wymiana szczotek, regulator napięcia bez
diody.
Wszystko wsio było dobrze do wczoraj.
Aku się rozładował i już nie mogłem odpalić.
Cala noc się ładował i dzisiaj pojechałem do warsztatu.
Okazało się ze ładowanie jest, wiec stwierdzili, ze aku może być do wymiany.
Aku ma rok, przez jakiś czas był dość często ładowny przez prostownik w
domu, nie chciałbym kupować nowego jeśli ten jest nadal sprawny ( ale tego
nie jestem pewien.
Oprócz alarmu, nic nie pobiera energii podczas postoju auta, sprawdzałem
wszystkie odbiorniki.
Co może być przyczyna nagłego rozładowania się aku?
Jak sprawdzić czy aku jest OK i gdzie to mogę zrobić -Lublin?
Jaki najlepszy kupić aku do tego auta?
Pzdr
Sylwek
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tipo 1.4 + rozładowujacy sie aku


Witam
Mam Tipo 1.4 (gaźnik) 1995r., 1800 kkm, LPG + roczny akumulator (Centra
Futura 50A).
2 tyg. temu naprawiałem alternator-wymiana szczotek, regulator napięcia
bez diody.
Wszystko wsio było dobrze do wczoraj.
Aku się rozładował i już nie mogłem odpalić.
Cala noc się ładował i dzisiaj pojechałem do warsztatu.
Okazało się ze ładowanie jest, wiec stwierdzili, ze aku może być do
wymiany.
Aku ma rok, przez jakiś czas był dość często ładowny przez prostownik w
domu, nie chciałbym kupować nowego jeśli ten jest nadal sprawny ( ale tego
nie jestem pewien.
Oprócz alarmu, nic nie pobiera energii podczas postoju auta, sprawdzałem
wszystkie odbiorniki.
Co może być przyczyna nagłego rozładowania się aku?
Jak sprawdzić czy aku jest OK i gdzie to mogę zrobić -Lublin?
Jaki najlepszy kupić aku do tego auta?
Pzdr
Sylwek


Najlepiej sprawdź czy auto zachowuje się w ten sam sposób przy jeździe z
innym akumulatorem  - poproś kogoś (np mechaniora lub elektryka ) o
tymczasowe wypożyczenie aku. Pojeździj miesiąc czy dwa. Jak wszystko będzie
dobrze to oznacza iż padł Ci aku. Ja miałem dokładnie takie same problemy z
zupełnie nowym aku, po zmianie na innego "trupka" jeździł i odpalał bez
zająknięcia nawet podczas mrozów.

Pzdr

Kloos

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: sc 1.1 MPI, rozrusznik


karoleks napisał(a):
| Witajcie.
| Nie ma mrozów a autko nie odpaliło, prawdopodobnie zbyt duży pobór prądu,
| bo nawet po kilkugodzinnym ładowaniu aku ledwo przekręcił, a poza tym
| dziwne ogdłosy ze strony rozrusznika dochodzą, a mianowicie takie "tępe"
| tarcie.
| pewnie czeka mnie wymiana rozrusznika. czy orientuje sie ktoś w cenie
| tego urządzenia doSC 1.1 MPI oraz orientacyjna cene robocizny.

| dziekuje i ppozdrawiam
| Karoleks
a czy auto dlugo stalo ? mnie sie przytrafilo takie cos. auto stalo jakies
2 miesiace w garazu. odpalam i nic. silnik nie ma sily sie przekrecic. co
sie okazalo ? zatarl sie alternator. dopiero jak sie pasek alternatora
zerwal to silnik odpalil. zagladalem pod maske ale nie wpadlem na to zeby
sprawdzic, czy alternator sie kreci. zaskoczylo mnie to zupelnie.


No i jest werdykt.
zużyl sie bendiks i tulejki w rozruszniku i nie dalo rady przekrecic. auto
po nocy i na calkiem naladowanym aku nie dalo rady przekrecic rozrusznikiem.
cena to 150 zl (wymiana bendiksa i tulejek) z robocizna. + 3-4 godziny bez
auta.

a z alternatorem mialem tez przygode ze jezdzilem z peknieta obidowa 3 lata
az pewnego razy cos sie gdziec zacielo i altek "trzymal silnik" nie dalo
rady rozruszyc rozrusznikiem a dopiero po zdjeciu paska altka zapalil jak
nowy. now iec wymiana alternatora byla nieunikniona. no ale to bylo okolo
rok przed bendiksem.
 sc 1.1 mpi z 2001 r 206 tys przebiegu.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: - gasnący silnik przy włączaniu świateł


| Alternator był wymieniany w kwietniu. Wtedy objawem była nie gasnąca
| kontrolka ładowania akumulatora. Wymieniono na jakiś używany.

a czy nie wystarczyło wymienic tylko regulator napięcia?


Nie. Włożenie noweg regulatora napięcia nie przyniosło efektu. Dopiero
wymiana alternatora pomogła.

Pozdrawiam
BM

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Glupia sprawa - akumulator


W samochodzie. A myslalem, ze przeczytalem (i wiedzialem) na temat aku
wszystko ;-). Nawet moja siostra, elektrochemik od akumulatorow
potwierdzila moja wiedze, ze jest poprawna.
Przez ostatni rok jezdzilem malo. Naprawde malo, srednio moze 150 km
miesiecznie. No i wczoraj schodze do auta, przekrecam kluczyk a to ani
dudu. NIC. Aku. Miernik. Jasne. Napiecie na calym akumulatorze, 6 cel -
0,8V. Oczy mialem okragle jak piec zlotych. Wyjalem grata - dalej 0,8V.
Jeszcze tydzien temu ZADNYCH problemow z ruszeniem silnika (no, po raz
pierwszy chyba w karierze musialem po raz drugi zapalac, bo za pierwszym
nie zapalil), ale zeby po tygodniu napiecie wykazywalo kompletna smierc,
jakby siedzial zwarty non - stop? Sprawdzielm obwody omomierzem - nie ma
zwarcia. Kupilem nowy aku, podladowalem do 13,5 V, wstawilem i hula.
Stary (ledwo dwuletni) uznalem za wykonczony. Niemniej sprobowalem go
podladowac. No i podladowalem do 12,5 V, postal przez noc, rano mial
12,3 V. Co jest z aku bezobslugowymi - czy spadek napiecia na nich (na
6-ciu celach) ponizej 1 V nie oznacza smierci aku (normalnie jak taki ma
mniej niz 10V to juz jest "dead" - przynajmniej tak sie przyzwyczailem)?
Jestem zdziwiony.
Pzdr,
POKREC.


Sprawdz alternator,moze w czasie jazdy nie doladowuje aku.
Mialem cos podobnego wymiana alternatora pomogla i stary aku nadal jest
sprawny.
Pzdr

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawa samochodua a gwarancja?
Naprawiano mi alternator (wymiana łożyska i czegos tam jeszcze). Mam paragon
za wykonana usluge. Przez ile czasu jest udzielana na to gwarancja.Czy w tym
przypadku ma zastosotwanie przepis o niezgodnosci towaru z umowa? Na
podstawie czego moge sie domagac ponownej nieodpoaltnej naprawy jezeli znowu
cos bedzie nie tak z alternatorem?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawa samochodua a gwarancja?
Krzysio napisał(a):


Naprawiano mi alternator (wymiana łożyska i czegos tam jeszcze). Mam paragon
za wykonana usluge. Przez ile czasu jest udzielana na to gwarancja.Czy w tym
przypadku ma zastosotwanie przepis o niezgodnosci towaru z umowa? Na
podstawie czego moge sie domagac ponownej nieodpoaltnej naprawy jezeli znowu
cos bedzie nie tak z alternatorem?


przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi przy umowie o dzieło - art.637-638

KG

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ładowanie
On 26 Cze, 23:36, "Alti" <tu.nie@adresu.plwrote:


Podczas jazdy ucieka mi gdzies prąd.
Sprawdzałem napięcie ładowania i było 13.8 bez obciążenia i 13.5 z
obciążenie. Na grupie poradzono mi żby wymienić regulator napięcia co też
zrobiłem. Z nowym regulatorem jest identycznie. Tyle że to 13.8 i 13.5 to
napięcie na akumulatorze. Napięcie mierzone na alternatorze to 14.1V.
Czy te warto ci są na prawdę za małe?
Co jest nie tak z moim garbem?
Wojtek


To nie jest problem. Ja mam podobnie od 2001r. i jezdze cały rok
(lato / zima) i pradu nie brakuje.
Szukałem wszystkiego (niby jest tak jak powinno być) i musiuało by się
skończyć na wymianie alternatora, ale nic nie zmieniałem i jest
dobrze. Pradu mi nie brakuje nawet przy włączonym wszystkim co jest w
samochodzie.

pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Yaris - spadek mocy po wymianie alternatora i paska klinowego
Witam,

Wlasnie wymienili mi w Yarisie:

1) alternator (na tzw. regenerowany - za ok. 600 zł)
2) pasek klinowy (stary sie przypiekł jak się alternator zepsuł)
3) akumulator (na moje zyczenie, na oryginalny, nowy).

Odebralem samchod i od razu odczulem znaczny spadek
mocy. Jeszcze zanim ruszylem, jak dodawalem gazu na luzie,
to silnik jakby bardzo leniniwie zwiekszal obroty. Oczywiscie
rozumiem, ze byl zimny, ale roznica w stosunku do tego,
co bylo wczesniej, jest zanczana.
Potem ruszylem z jedynki, a czulem sie jakbym ruszal z dwójki.

Potem troche pojezdzilem i jakby sie nieco poprawilo, ale jednak
wciaz to nie to.

O co moze chodzic? Co robic? Doradzcie cos, zanim zadzwonie
do warsztatu z reklamacją, bo chcę mieć o tym więcej pojęcia.
Z pewnych wzgledów bardzo mi nie pasuje teraz znow go
oddac do warsztatu, mam pilny wyjazd (2x300km).

Dzieki,

latet

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: sprzedam Fiata Palio
Konkretnie nie ja tylko moja mama.
Palio 1.4 el, rocznik 1997, przebieg 45000 (nie krecony). Wspomaganie
kierownicy, centralny zamek, el. szyby, alarm, dodatkowo komplet opon
zimowych.
Jako, ze jezdzony przez kobiete i nie katowany to stan idealny. Po wymianie
alternatora. Cena 19000.
kontakt: mgrod@acn.waw.pl
Prosze nie komentowac na liscie, bo ja tylko zamieszczam ogloszenie. Do
obejzenia w Wawie (Ursynow) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prosba o radę


"waldemar" <waldi@priv4.onet.plwrote in message Samochod OPEL ASTRA Combi 1.6i, ABS i inne bajery, rok produkcji 1993,


Czyli zapewne 75 KM ?


doswiadczenia z takim przebiegiem tej marki? Ile mozna jeszcze ewentualnie
przejechac na tym silniku km?


Podobną konstrukcją - 1.6S - 90 km na gaźniku w Asconie
(b. wysilony, ale auto większe i bez katalizatora) osobiście przejechałem 80 kkm.
Auto było do 90 kkm eksploatowane w Niemczech,
a później do 130 kkm w Polsce przez poprzedniego właściciela.
Sprzedałem przy 220 kkm i z tego co wiem dalej jeździ.
A niewykluczone, że ww. przebiegi były dużo większe
(oprócz mojego oczywiście).

Z poważniejszych rzeczy:
- wymiana akumulatora, pompy paliwowej i amortyzatorów przód na dzieńdobry.
- wymiana alternatora (łożysko) przy ~ 150 kkm
- wymiana pompy wodnej przy ~ 170 kkm
- wymiana ap. zapłonowego (ukręcona płetwa) przy ~180 kkm
- wymiana tylnich amortyzatorów przy ~190 kkm
- wymiana uszczelniaczy zaworów i uszczelki pod głowicą przy ~ 210 kkm.

Ww wymiany były prawdopodobnie pierwszymi wymianami danych części
(wliczając akumulator). Auto było z 1983 i mialo wtedy 10 lat.
Później w Astrze 1.4 16V pompa wodna padła mi juz po 55 kkm.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fela i elektryka.
to jestem 3 przypadkeim po 8000 km wymiana alternatora a tak 65000 i nic
benzynka olej swieczki filterek klocuszki

pozdrowionka zielona fela z wawy!

Mario wrote:
Szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze. Znam 2 przypadki ze polecialy po
ok 30 kkm
Pozdrowienia
Mario


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Odłączenia akumulatora - co potem?
Maks pisze:


Heh! A skąd Ci to przyszło do głowy??? Zasłyszałeś od kolegi?


z autopsji - almera '98 3tyg bez aku stala (po dzwonie) - po odpaleniu
silnik pracowal bardzo nie rowno, nie wkrecal sie na obroty. Akurat byly
wakacje i cale dwa miejsca w czestochowie gdzie mozna podpiac nissana do
kompa za przyzwoite pieniadze sie urlopowaly. Termin "za 1.5tygodnia" -
po 3-4 dniach jazdy (~500-600km) auto zaczelo pracowac poprawnie.
Podlaczenie pod kompa nie dalo bledow.

inny przypadek - polonez caro '96 1.6abimex - akumulator odpiety ze
wzgledu na wymiane alternatora. Po podpieciu aku normalna jazda na LPG
bez programowania kompa na NoPb - efekt - podwyzszone obroty biegu
jalowgo + losowy check engine. Po zrobieniu wszystkiego ze sztuka
(programowanie na benzynie na biegu jalowym) - wszystko zaczelo dzialac
jak nalezy.


Nie róbcie ludziom wody z mózgu.


mowisz o sobie?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Odłączenia akumulatora - co potem?


z autopsji - almera '98 3tyg bez aku stala (po dzwonie) - po odpaleniu
silnik pracowal bardzo nie rowno, nie wkrecal sie na obroty. Akurat byly
wakacje i cale dwa miejsca w czestochowie gdzie mozna podpiac nissana do
kompa za przyzwoite pieniadze sie urlopowaly. Termin "za 1.5tygodnia" - po
3-4 dniach jazdy (~500-600km) auto zaczelo pracowac poprawnie. Podlaczenie
pod kompa nie dalo bledow.


Odpal malucha po 3 tyg. i masz to samo :))))
I możesz nie odpinać aku. Szukaj przyczyn gdzie indziej :)


inny przypadek - polonez caro '96 1.6abimex - akumulator odpiety ze
wzgledu na wymiane alternatora. Po podpieciu aku normalna jazda na LPG bez
programowania kompa na NoPb - efekt - podwyzszone obroty biegu jalowgo +
losowy check engine. Po zrobieniu wszystkiego ze sztuka (programowanie na
benzynie na biegu jalowym) - wszystko zaczelo dzialac jak nalezy.


Modyfikacja dolotu - nic dziwnego. Trzeba przerobić mapy. Albo uszczelnić
dolot...
Nie ma się co doszukiwać szamaństwa w obsłudze ECU. To są proste zabiegi.
Jak się wie, co się robi ofc.

Reszta - j.w.


mówisz o sobie?


mówię o tych, którzy czerpią informację z internetu i powtarzają takich
bajkopisarzy.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Odłączenia akumulatora - co potem?


| inny przypadek - polonez caro '96 1.6abimex - akumulator odpiety ze
| wzgledu na wymiane alternatora. Po podpieciu aku normalna jazda na LPG
| bez programowania kompa na NoPb - efekt - podwyzszone obroty biegu
| jalowgo + losowy check engine. Po zrobieniu wszystkiego ze sztuka
| (programowanie na benzynie na biegu jalowym) - wszystko zaczelo dzialac
| jak nalezy.

Modyfikacja dolotu - nic dziwnego. Trzeba przerobić mapy. Albo uszczelnić
dolot...


Sorry - tu się zagalopowałem. Zrozumiałem, że był montaż LPG. Ale temat z
kombinacjami pod maską jest bliski rozwiązania problemu.
Wiesz jak działa "Kąpiuter Od Wtrysku"? Nawet Abimex?? Jest strrrrasznie
prymitywny. Każdy.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co kupić za 10 tysięcy?
8 lat temu zastanawiałem się nad Lanosem i Punto 1.1SX. Ostatecznie
kupiłem tego drugiego.Teraz jest wart około 10tyś.
PLUSY PUNTO:
- ekonomiczny, niezawodny silnik fire (w mieście 8L / na trasie 6L),
- tanie części zamienne i tanie serwisowanie,
- wygodne siedzenia,
- wystarczająco dużo miejsca + bagażnik,
- brak powaznych awarii (ucziwie mówiąc - jedyną poważną awarią,
która kosztowała mnie 500pln była wymiana alternatora po 6 latach
eksploatacji- do dziś nie wiem dlaczego się zepsuł. W ASO
powiedzieli, że w punto jest to jego najsłabszy punkt) .

MINUSY PUNTO:
- mało elastyczny silnik,
- piąta osoba ma tylko biodrowy pas bezpieczeństwa bez tylnego
zagłówka,
- mało miejsca na nogi dla pasażerów na tylnej kanapie,
- brak ABSu i airbagów,
- problemy z pierdołami: zamki od korka do wlewu paliwa; silniczek od
tylnej wycieraczki; odpadające listy boczne w lecie; pasy
bezpieczeństwa, które nie wciągają się automatycznie tylko wiszą
sobie, zbierała mi się para w reflektorze - ale wymieniłem na
gwarancji i po problemie,
- wymieniłem układ wydechowy po 7 latach bo puszczał na złączach.

Kolega kupił lanosa...miał te same wady co punciak + spalanie
11l/100km

Punciaka sprzedaję w tym roku (o dwa lata za późno, ale tak byłem
do niego przywiązany, że olałem dobre rady znajomych, którzy
przewidzieli falę używanych samochodów z zachodu), bo za rok już
nie będzie mi się opłacało mi go sprzedać (dostanę za niego za
mało, abym mógł myśleć o nowym wozie)....

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana alternatora i regulatora napiecia - koszt calosci
Podobno padlo mi uzwojenie w alternatorze, a do tego dochodzi kwestia
regulatora napiecia. Elektryk mowi, ze wymiana czesci wraz z czesciami - 500
zl. Moj samochod to Hyundai Scoupe '94.

Nie za bardzo orientuje sie w cenach... Czy mozecie mi powiedziec, czy to w
miare rozsadna kwota, czy probuja mine naciagnac? Warunki warszawskie.

Lech Wiktor Piotrowski

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kadett - problem z kontrolka akumulatora
Witam,
moze ktos mi poradzi - mialem wymieniany alternator w autku i teraz mam
jakies problemy z kontrolka akumulatora.
Poprzednio jak wkladalem kluczyk do stacyjki i przekrecalem go (nie
zapalajac silnika)
zaswiecaly mi sie kontrolki oleju i akumulatora.'
Po 'zapaleniu' auta kontrolki gasly
Teraz po wymianie alternatora zapala sie tylko jedna kontrolka - oleju a ta
od akumulatora nie.
Sama lampka jest dobra po zauwazylem ze podczas 'gaszenia' auta mignela raz.
Do tego dzisiaj jak zajechalem do pracy postanowilem jeszcze raz sprawdzic i
zapalila sie a potem zgasla jak ruszyl silnik
ale kolejna proba juz nie spowodowala zapalenia lampki.

Oczywiscie mam zamiar zglosic sie do warsztatu ktory wymienial alternator,
ale potrzebowalbym troche wiedzy
zeby z nimi rozmawiac.
Na samochodach sie za bardzo nie znam i jest to moje pierwsze auto.
Jak powinna sie zachowywac kontrolka akumulatora - tak jak przed wymiana
alternatora czy tez tak jak teraz ?
Jak mozna sprawdzic ze z nia jest wszystko OK ?

Pozdrawiam
m.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kadett - problem z kontrolka akumulatora
Anton napisał(a):

. Teraz po wymianie alternatora zapala sie tylko jedna kontrolka -

oleju a ta od akumulatora nie.


Powinna sie zapalac tak jak poprzednio - niezapalanie moze byc
spowodowane uszkodzeniem diod ("dodatnich" w 9-diodowym) alternatora.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kadett - problem z kontrolka akumulatora
Witam,

kontrolka ładowania akumulatora podpięta jest w alternatorze pod jedną za
szczotek. Wygląda na to że na tej drodze nie ma dobrego styku. A poza tym
sprawdź czy masz ładowanie akumulatora. Może jeździsz bez i możesz się
zdziwić na jakimś skrzyżowaniu że auto nie jedzie dalej.

Pozdrawiam
wilu

Witam,
moze ktos mi poradzi - mialem wymieniany alternator w autku i teraz mam
jakies problemy z kontrolka akumulatora.
Poprzednio jak wkladalem kluczyk do stacyjki i przekrecalem go (nie
zapalajac silnika)
zaswiecaly mi sie kontrolki oleju i akumulatora.'
Po 'zapaleniu' auta kontrolki gasly
Teraz po wymianie alternatora zapala sie tylko jedna kontrolka - oleju a
ta
od akumulatora nie.
Sama lampka jest dobra po zauwazylem ze podczas 'gaszenia' auta mignela
raz.
Do tego dzisiaj jak zajechalem do pracy postanowilem jeszcze raz sprawdzic
i
zapalila sie a potem zgasla jak ruszyl silnik
ale kolejna proba juz nie spowodowala zapalenia lampki.

Oczywiscie mam zamiar zglosic sie do warsztatu ktory wymienial alternator,
ale potrzebowalbym troche wiedzy
zeby z nimi rozmawiac.
Na samochodach sie za bardzo nie znam i jest to moje pierwsze auto.
Jak powinna sie zachowywac kontrolka akumulatora - tak jak przed wymiana
alternatora czy tez tak jak teraz ?
Jak mozna sprawdzic ze z nia jest wszystko OK ?

Pozdrawiam
m.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ładowanie akumulatora, u mnie przy przygazowaniu max 13, 8V, czy nie za malo??

On Wed, 17 Oct 2007 13:18:12 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
On 17 Oct 2007 10:51:08 +0200, "xlx" <xlxWYTNI@op.pl wrote:
ładowanie akumulatora, u mnie przy przygazowaniu max 13,8V, czy nie za malo??

Dobrze.

Ostatnio mialem problem z rozruchem, zmierzylem i nie dochodzi do 14,5V, a
wydaje mi sie, ze tyle powinno byc...

Masz rację, wydaje Ci się.


No nie wiem Adamie .. u mnie takie niewyrazne napiecie skonczylo sie
wymiana alternatora.

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ładowanie akumulatora, u mnie przy przygazowaniu max 13, 8V, czy nie za malo??
On Wed, 17 Oct 2007 13:42:44 +0200, J.F.

<jfox_xnosp@poczta.onet.pl wrote:
Masz rację, wydaje Ci się.

No nie wiem Adamie .. u mnie takie niewyrazne napiecie skonczylo sie
wymiana alternatora.


Zależy czym mierzone. Niestety, przyrządy cyfrowe rzadko kiedy mierzą
wartość skuteczną.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ładowanie akumulatora, u mnie przy przygazowaniu max 13, 8V, czy nie za malo??
Dnia 17-10-2007 o 13:42:44 J.F. <jfox_xnosp@poczta.onet.pl napisał(a):

On Wed, 17 Oct 2007 13:18:12 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
On 17 Oct 2007 10:51:08 +0200, "xlx" <xlxWYTNI@op.pl wrote:
ładowanie akumulatora, u mnie przy przygazowaniu max 13,8V, czy nie za  
malo??

Dobrze.

Ostatnio mialem problem z rozruchem, zmierzylem i nie dochodzi do  
14,5V, a
wydaje mi sie, ze tyle powinno byc...

Masz rację, wydaje Ci się.

No nie wiem Adamie .. u mnie takie niewyrazne napiecie skonczylo sie
wymiana alternatora.


Też mam 13,8, akumulator ciągle niedoladowany, jak ma wiecej pracy (mrozy)  
to pada, wiem, że trzeba zajrzeć do alternatora, ale jest tak wcisnięty,  
nie ma dostepu, ciagle odkładam na później. Mam wrazenie, że może jakaś  
dioda, regulator, może wystarczyłoby regulator wymienić.
Jak wymieniali alternator w Twoim aucie to nie powiedzieli co bylo  
uszkodzone?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Skoda Felicia - dlaczego pali się kontrolka ładowania?
Witam!

Kilka dni temu pojawił się u mnie następujący problem. Po włączeniu silnika
nie gaśnie kontrolka ładowania akumulatora. Podczas jazdy trochę przygasa;
jeśli jadę na wysokich obrotach to gaśnie zupełnie.
Czym może to być spowodowane?

Skoda Felicia 1.3, 160.000 przebiegu. Akumulator nowy, kupiony ze 2 miesiące
temu. Przebicia na instalacji raczej nie ma ma. Przeczyściłem styki,
wymieniłem klemy ale nic to nie dało.

Czasami podczas jazdy "piszczy" pasek klinowy - w instrukcji napisali, że
przyczyną palenia się kontrolki może być zbyt luźny pasek. Co znaczy zbyt
luźny? Naciskając pasek jestem w stanie odkształcić go o jakiś 1 cm, po czym
wraca do pierwotnego poziomu. Podczas postoju jego praca wyglądała na
normalną (przez normalną rozumiem tu kręcenie się wszystkich kół połączonych
paskiem).

Czy mogę spróbować coś jeszcze samemu zrobić czy czeka mnie wizyta w
warsztacie? Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

Może to alternator padł? Czy mogę to samemu sprawdzić?

Jeśli wizyta w warsztacie (np. wymiana alternatora) to ile to może
kosztować?

Pozdrawiam!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: no i kupilem to kombi do 20 000 :)


i co, nie sypie się?


ja mam 10cio letnie i nie sypie sie. Od zakupu zrobilem rozrzad tarcze i
klocki. Zalozylem gaz i nie chce sie sypac. Poprzednie autko FIAT!!! jak
sprzedalem mialo 9 lat i podczas mojej jazdy jedyna awaria to byla wymiana
alternatora. Jezdzilem przez ok 2 lata. Kupujesz nowe i musisz sie jakos
podbudowac, gowno wiesz o starych samochodach. Zadbane jezdza. Wiadomo ze
czasem cos padnie bo wszystko sie zuzywa ale nie jest tak ze przekroczysz 10
lat i wszystko sie sypie. Przed Siena mialem Favoritke ktora miala 14 lat,
zrobilem nia 45kkm i tez wcale nie chiala sie rozpadac. Nigdy nie zawiodla w
trasie a przez caly okres eksploatacji w czesci dolozylem mniej niz ty
zostawiasz na jednym seriwsie w ASO.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kupuję mareę weekend...


Niektorzy nie potrafia dostzrec, ze obecnie produkowane modele Fiata sa
poprostu technologicznie i konstrukcujnie bardzo dobre.


Oj dalbys spokoj, w pracy jestem i nie moge tak co chwila rechotac...

Oczywiscie !!
Do bardzo dobrych technologicznie patentow nalezy zastosowana po raz
pierwszy w modelu Punto pekajaca obudowa alternatora, zeby zapobiec
niespodziewanej usterce alternatora, obudowa peka w odpowiednim momencie
zapewniajac konieczna wymiane alternatora na nowy.
Obecnie Fiat pracuje nad wprowadzeniem podobnych nowinek technologicznych w
ukladzie hamulcowym, trwaja pierwsze proby z samoczynnym dziurawieniem
przewodow po okreslonym czasie eksploatacji... tudziez kierowniczym...

MAd Hat
ter

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kupuję mareę weekend...


$$Szalony_Kapelusznik$$ wrote:

| Niektorzy nie potrafia dostzrec, ze obecnie produkowane modele Fiata sa
| poprostu technologicznie i konstrukcujnie bardzo dobre.

Oj dalbys spokoj, w pracy jestem i nie moge tak co chwila rechotac...

Oczywiscie !!
Do bardzo dobrych technologicznie patentow nalezy zastosowana po raz
pierwszy w modelu Punto pekajaca obudowa alternatora, zeby zapobiec
niespodziewanej usterce alternatora, obudowa peka w odpowiednim momencie
zapewniajac konieczna wymiane alternatora na nowy.


Musze Cie zasmucic. Ta przypadlosc  Punto II jest obca :) .


Obecnie Fiat pracuje nad wprowadzeniem podobnych nowinek technologicznych w
ukladzie hamulcowym, trwaja pierwsze proby z samoczynnym dziurawieniem
przewodow po okreslonym czasie eksploatacji... tudziez kierowniczym...
MAd Hat
ter


I nie zapomnij byc obiektywnym i powiedz przy okazji o wszystkich
kampaniach naprawczych w innych firmach - niemieckich, japonskich .....

Janusz Koperski
Kęty k/ Bielska-B.
Punto II ELX 16V

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kupuję mareę weekend...


| Do bardzo dobrych technologicznie patentow nalezy zastosowana po raz
| pierwszy w modelu Punto pekajaca obudowa alternatora, zeby zapobiec
| niespodziewanej usterce alternatora, obudowa peka w odpowiednim momencie
| zapewniajac konieczna wymiane alternatora na nowy.

Musze Cie zasmucic. Ta przypadlosc  Punto II jest obca :)


W SC tez jest obca :) (zapewne dlatego ze byl to tylko program badawczy ;),
kumple w pracy co maja po Punto, po pierwszym pekniecie zaadaptowali
alternatorki od SC wlasnie... ma to dwie zalety 200 PLN za 1000 PLN, i co
wazniejsze nie peka :)))


I nie zapomnij byc obiektywnym i powiedz przy okazji o wszystkich
kampaniach naprawczych w innych firmach - niemieckich, japonskich .....


A nie wiem nie sledze... specjalizuje sie w Fiacie :)))
Ale chetnie poslucham.

MAd Hat
ter

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kompakt kombi do 25 tys, ale jaki?
Witam

Mam a raczej miałem, taki sam problem jak Twój.
Też szukałem auta rodzinnego do 25-27tys.
Po wertowaniu netu, czytaniu, rozmów ze znajomi postawiłem na Forda Focusa.
Utwierdził mnie w tym przekonaniu mój kumpel który jest PH i śmigał
służbowym focusem i sobie bardzo chwalił. Po 190tys wymienili mu auto na
fokusa mkII, a w starym z poważniejszych usterek to wymiana alternatora.
No i jutro jadę oglądać foczke z 2002 TDDI, 130tys (?) klima, alusy, cd,
4xpp, halogeny, ABS, ASR.....
O Astrze słyszałem ze ciasna w środku i nie ma tak dobrego zawieszenia
jak FF i myślę, że linia nadwozia foczki jest jeszcze bardzo aktualna i
ponad czasowa, ale to kwestia gustu.

pzdr
Slay

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kompakt kombi do 25 tys, ale jaki?

Witam

Mam a raczej miałem, taki sam problem jak Twój.
Też szukałem auta rodzinnego do 25-27tys.
Po wertowaniu netu, czytaniu, rozmów ze znajomi postawiłem na Forda
Focusa.
Utwierdził mnie w tym przekonaniu mój kumpel który jest PH i śmigał
służbowym focusem i sobie bardzo chwalił. Po 190tys wymienili mu auto na
fokusa mkII, a w starym z poważniejszych usterek to wymiana alternatora.
No i jutro jadę oglądać foczke z 2002 TDDI, 130tys (?) klima, alusy, cd,
4xpp, halogeny, ABS, ASR.....
O Astrze słyszałem ze ciasna w środku i nie ma tak dobrego zawieszenia jak
FF i myślę, że linia nadwozia foczki jest jeszcze bardzo aktualna i ponad
czasowa, ale to kwestia gustu.

Witam
Znajomy pracuje w salonie forda i kiedyś chwalił silniki TDCI, podobno
bezawaryjne i nie ma problemów z rozruchem w zimie z czego słyneły stare
diesle forda, co do blach to podobno focusy z pierwszych lat produkcji były
fatalne, w nowszych dawali 12 lat gwarancji na karoserię więc nie powinno
być problemów/

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wadliwy alternator zaświeca lampkę od hamulca
Ciekawe zjawisko zaobserwowałem we wtorek w moim nissanie sentra...

Otóż padł alternator, i oprócz normalnej w tym wypadku lampki od
ładowania akumulatora świeciła cały czas podczas jazdy również
lampka od hamulca. Gdy ruszałem dźwignią hamulca to widziałem
zmianę jasności świecenia lampki, więc to nie wyłącznik dźwigni
był odpowiedzialny za jej świecenie...

Wczoraj wymieniłem sobie alternator na nowy (regenerowany) bo nie
można dostać części do naprawy zepsutego i po wymianie alternatora
obie lampki zgasły... Na akumulatorze podczas jazdy mam normalne
14,2-14,4V w zależności od obciążenia odbiornikami elektrycznymi,
więc alternator jest już w porządku (przedtem podczas jazdy było 12,1V).

Nic nie robiłem z hamulcami ostatnio, nie uzupełniałem płynu,
lampka od hamulca sama zgasła...

Czy mam jakieś zwarcie na desce rozdzielczej? Ale gdy się teraz
zapala lampka od hamulca (gdy zaciągnę dźwignię) to się nie zapala
lampka od ładowania aku, więc to nie jest takie proste zwarcie...

Co mogło być przyczyną zapalenia się lampki od hamulca??

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wadliwy alternator zaświeca lampkę od hamulca

On Thu, 18 Mar 2004 11:51:52 -0600,  Pszemol wrote:
Otóż padł alternator, i oprócz normalnej w tym wypadku lampki od
ładowania akumulatora świeciła cały czas podczas jazdy również
lampka od hamulca. Gdy ruszałem dźwignią hamulca to widziałem
zmianę jasności świecenia lampki, więc to nie wyłącznik dźwigni
był odpowiedzialny za jej świecenie...

Wczoraj wymieniłem sobie alternator na nowy (regenerowany) bo nie


to i w USA regeneruja zlomy ? :-)

można dostać części do naprawy zepsutego i po wymianie alternatora
obie lampki zgasły...
Czy mam jakieś zwarcie na desce rozdzielczej?


A te lampki nie leza przypadkiem obok siebie ? Bo zjawisko moze byc
czysto optyczne - slaba przegroda i jedna zarowka dwa okienka
podswietla.

Prad potrafi czasem dziwnymi drogami plynac przy uszkodzeniach obwodow
- trzeba by w schematy popatrzec. Choc dosc dziwne by to bylo.

Jeszcze jedna kwestia - czy przypadkiem nie masz tam jakies
elektroniki na tej lampce - czujnik poziomu plynu - moze zwariowala
przy nizszym napieciu.

A jak to wyglada po wlaczeniu zaplonu ale przed rozruchem silnika -
tez sie swieca dwie lampki ?

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Stary Alternator - czy odbierać po wymianie?
Lem87 pisze:

Witam,

zmuszony byłem do wymiany alternatora, nowy kosztował 420 pln :(. ,
pytanie moje jest takie: czy warto stary alternator zabierac od
mechaników, czy to juz zlom, ktory nic nie jest warty?


Możesz popytać w zakładach regenerujących alkti czy wezmą od ciebie
stary, ale kokosów się z tego nie spodziewaj. Wydaje mi się że dają
jedną stawkę za altek niezależnie od stanu, ale mogę się mylić.

Pzdr.


PS. Ale teraz chociaż auto ci chodzi?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Stary Alternator - czy odbierać po wymianie?

zmuszony byłem do wymiany alternatora, nowy kosztował 420 pln :(. ,
pytanie moje jest takie: czy warto stary alternator zabierac od
mechaników, czy to juz zlom, ktory nic nie jest warty?


Oczywiście że warto zabrać :-) Może się przydać jako źródło części typu np.
regulator napięcia lub prostownik (coś z tego powinno być sprawne)...

pobo

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: do zwolenników ASO :)
On 18 May 2006 10:03:13 +0200,  R.B. wrote:


A chętnie, dziękuje. Jak na razie czytam warunki gwarancji mojego pojazdu


A co to za pojazd ?


nabytego drogą kupna w paźdizerniku 2005 i stoi w nich wyraźnie że jak nie chcę
sie na przeglądy pojawiać w ASO to nie muszę i gwarancja dalej jest ważna.
Bylem miał opieczętowana książkę gwarancyjną przez jakiegoś mechanika i byle
odpowiednie prace były wykonane.


No coz, miejmy nadzieje ze firma nie odmowi wymiany alternatora jesli
mechanik nie wymienil oleju na czas.

Ale .. skad przygodny mechanik ma wiedziec ze teraz nie wymienia
sie paska rozrzadu co 90kkm, tylko co 60kkm, i kto zaplaci za naprawe
silnika ?

I czy producent dostarcza jakas liste czynnosci przegladowych ?

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie do elektrykow (lub znajacych sie)...


"Adam Płaszczyca" <trzyp@oldfield.pulapka_org.plwrote in message



A zobacz sobie - u mnie jest koło 1A.


O czym Ty piszesz???? Radio samochodowe pobiera w zalezności od głośności od
jakiegoś ułamka do kilku amperów (zakładam, że nie mówimy o piecach do ymc
ymc ymc wymagających podłączenia bezpośrednio do aku kablem od spawarki i
wymiany alternatora na większy). Przeciętny zasilacz komputerowy ma na 12V
wydajność od 10A w górę. Więc w czym problem?


Poza tym zasilacz komputerowy nie poda napięcia żadnego, jesli nie
będzie miał obciążenia na wyjściu +5 V.


A to swoją drogą, ale rzecz załatwi jeden opornik (żarówka albo cokolwiek).
Pozatym nie każdego zasilacza dotyczy.

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: alternator-po czym poznać...?
 że łożysko pada w alternatorze?!
pasek klinowy wymieniłem i dalej mi piszczy!
proszę o sugestie na temat tego łożyska,za co dziękuję

Akurat jestem świeżo po wymianie alternatora w Meganie I (1.6 16V) i też było
to łożysko. Objawy - po uruchomieniu silnika "ćwierkanie" wydobywające się z
okolic paska napędu alternatora, w późniejszym czasie niski odgłos (buczenie),
zupełnie inny niż dźwięk wydawany przez ten dosyć w sumie głośny silnik.

Pozdrawiam,

GumoL

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Krotka historia pewnego Palio Weekend
pasek od razu, zaplacilem 215 Pln (cos okolo tego) i ruszylem w dalsza

Za wymianę paska klinowego ???
100 PLN, to chyba juz by było drogo.

Jaki z tego moral? Juz nikt nigdy w mojej rodzinie nie kupi fiata. I Wam
radze to samo...


Mimo wszystko uważam, że morał powinien być:
nigdy nie oddam do tego pierwszego serwisu.
Ja bym wziął oba rachunki
+ pisemne wyjaśnienie i przedstawił
ww. firmie do rozliczenia.
Plus oczywiście wymiana alternatora
na właściwy.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy oplaca sie kupic siecento za 15.000zl z 2001r. na gaz i z przejechanymi 72.000km?


Witam,
Czy oplaca sie kupic siecento za 15.000zl z 2001r. na gaz i z przejechanymi
72.000km?
1 wlasciciel - facet w wieku ok.30 z dzieckiem ok. 4 latak, wiec chyba raczej
nie szarzowal zbytnio na drogach... wyglada spoko... jesli okazaloby sie, ze
stan techniczny jest ok - sprawdzi go znajomy mechanik, to czy oplaca sie go
kupowac?
Pozdrawiam,
piotrek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Jezeli auto jest w przyzwoitym stanie, na benzynce i na gazie jezdzi OK, to
moze warto? Chociaz warto by jeszcze troche urwac z ceny.
Ale ... seicento to auto male. Jezeli wlasnie takie potrzebujesz ... Jednak dla
wlasnego bezpieczenstwa kup auto wieksze i bezpieczniejsze.
Jakie mam uwagi do seicento? W ciagu ostatnich 3,5 lat jezdze juz trzecim (w
tym dwie nowki).
1) Auto male (-)
2) Prowadzi sie nienajgorzej, ale i nienajlepiej, z powodu jak w pkt. 1 (-)
3) Silniczek OK, w miare dynamiczny (+) ,spalanie OK, zdarzaja sie problemy z
wolnymi obrotami
4) Trwalosc zawieszenia kiepska (-)
Co sie sypnelo w ciagu dwoch lat eksploatacji?
1) Sprzeglo (wymiana na nowe)
2) Alternator (wymiana na regenerowane)
3) Skrzynia biegow (wymiana na nowa)
4) Amortyzatory: lewa strona zużyte, prawa w ogole zero tlumienia (!zero!)
5) Zbiornik spyskiwacza (wymiana calosci)
Innych dupereli nie pamietam, ale troche tego bylo.
Wnioski: SEICENTO O AUTO DLA DELIKATNYCH KIEROWCOW I DO DELIKATNEJ JAZDY.

Pawel

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co sadzicie o Sienie ?
No nareszcie ktoś się odważył rzec kilka ciepłych słów o
hience. Braaaaawwwoooooooo. Też jeżdżę hienką i też jestem
zadowolniony (nic to, że musiałem po 10kkm wymienić łożyska
przednich piast i jestem przygotowany na wymianę
alternatora). Tym samochodem naprawdę fajnie się jeździ
(mówię oczywiście o 1,6).
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ford Mondeo - nowy

Użytkownik Tomasz Ukleja <t.ukl@gazeta.pl w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:378DA122.D31AC@gazeta.pl...

Nie wiem jakie masz doswiadczenia z Fordami. Ja jezdze teraz Escortem 1.6
90PS i chce zmienic na wiekszy - byc moze wlasnie Mondeo 1.8 115PS. Nie
wydaje ci sie zbyt ociezaly, jak zachowanie w czasie jazdy, bo moj fordzik
slabo zachowuje sie przy "skakaniu" z pasa na pas - nieprzyjemnie buja
(przy
160-170 oczywscie ;))) ).


I nie masz sie co dziwic skoro 177 podaja jako predkosc max. :))
Mnie sie udalo swojego rozbujac do 190
ale powyzej 150 objawia sie prwdopodobnie zle wywazenie kol
- zaczynam czuc drgania na kierownicy (moze ciut za malo powietrza ? do
takich predkosci)
rocznik 97 (koniec)
przebieg 13tys
jedyna usterka -
wymiana alternatora (w okr. gwarancji)

Pozdrawiam
Waldek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 146 Crash test


| raczej miałem na myśli 145/146,
Za 145/146 w zadnej konfiguracji nie trzeba bylo dawac
taaaakich pieniedzy - to po pierwsze.


siostrzeniec wydał na swoją już blisko 50 tys. wliczając w to dwukrotną
wymianę alternatora, remont rozrządu i parę drobiazgów


| jest właśnie crash test
No jasne... nie ma czego spodziewac sie po samochodzie
z niezlymi silnikami, dobrze zawieszonym, wyposazonym
we wszelkie mozliwe gadzety, wykonczonym materialami
wysokiej jakosci... Po prostu blaszana puszka na kolkach...


o znikomej być może trwałości i wartości po 3 latach


Zadnych wrazen... Lepiej kupic Golfa Basis 1.4 75 KM... ;-
Mam propozycje - idz do najblizszego salonu Alfy, popros
o jazde probna modelem 2.0 a pozniej napisz cos...
Chetnie poczytam.


już teraz mogę napisać
wrażenia będą pozytywne bo....bezpłatne

pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 146 Crash test

Grzegorz Kasperek wrote:

| raczej miałem na myśli 145/146,
| Za 145/146 w zadnej konfiguracji nie trzeba bylo dawac
| taaaakich pieniedzy - to po pierwsze.

siostrzeniec wydał na swoją już blisko 50 tys. wliczając w to dwukrotną
wymianę alternatora, remont rozrządu i parę drobiazgów


Dizlus Chrysler... Naprawde wyrazasz sie niejasno.
Mowiac o taaaaakich pieniadzach (w kontekscie 147)
miales chyba na mysli cene zakupu bowiem nie przy-
puszczam abys mial jakies wiarygodne informacje na
temat kosztow utrzymania (wynikajacych z awaryjnosci)
samochodu, ktory na rynku jest dopiero rok.
Cos krecisz...


| jest właśnie crash test
| No jasne... nie ma czego spodziewac sie po samochodzie
| z niezlymi silnikami, dobrze zawieszonym, wyposazonym
| we wszelkie mozliwe gadzety, wykonczonym materialami
| wysokiej jakosci... Po prostu blaszana puszka na kolkach...

o znikomej być może trwałości i wartości po 3 latach


Ty mowisz o "byc moze" ja mowie o tym co jest "namacalne".


| Zadnych wrazen... Lepiej kupic Golfa Basis 1.4 75 KM... ;-
| Mam propozycje - idz do najblizszego salonu Alfy, popros
| o jazde probna modelem 2.0 a pozniej napisz cos...
| Chetnie poczytam.

już teraz mogę napisać
wrażenia będą pozytywne bo....bezpłatne


A cos oprocz demagogii ? Poczekam, nie pali sie...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alternator + akumulator


On Wed, 22 Nov 2000 08:52:24 -0600, Marek Proga <pr@mail.utexas.eduwrote:
| Wybacz, ale jakoś nie jestem w stanie sobie wyobrazić konstrukcji, w której
| akumulator 35 Ah byłby poprawnie ładowany, a 70 Ah niedoładowany...

Ale tu nie chodzi o konstrukcje. Chodzi o "wiare" JF w szkodliwosc niedoladowywania
akumulatora, badz brak tej szkodliwosci.


A gdzies ty to wyczytal? Aaa ... miedzy wierszami ..


Dlaczego nie chcesz sie skoncentrowac na: [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


A dlaczego nie chcesz sie skoncentrowac na: czy jesli wstawie AKUMULATOR
70Ah zamiast 35, to czy cos sie zlego stanie ?

Bo od tego sie ten watek zaczal..


Alternator nie padnie na pewno, ale zależy jakiej masz go mocy -
jeśli słaby to nie naładuje ci akumulatora, a ciągle
niedoładowany akumulator to zasiarczenie i wymiana.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Powiedz mi gdzie tkwi moj blad,


W tym ze nikt sie o wymiane ALTERNATORA nie pytal :-)

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alternator + akumulator


"J.F." wrote:
On Wed, 22 Nov 2000 08:52:24 -0600, Marek Proga <pr@mail.utexas.eduwrote:
| Wybacz, ale jakoś nie jestem w stanie sobie wyobrazić konstrukcji, w której
| akumulator 35 Ah byłby poprawnie ładowany, a 70 Ah niedoładowany...

| Ale tu nie chodzi o konstrukcje. Chodzi o "wiare" JF w szkodliwosc niedoladowywania
| akumulatora, badz brak tej szkodliwosci.

A gdzies ty to wyczytal? Aaa ... miedzy wierszami ..


Nie, w Twoim poscie.


| Dlaczego nie chcesz sie skoncentrowac na: [...]
| ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A dlaczego nie chcesz sie skoncentrowac na: czy jesli wstawie AKUMULATOR
70Ah zamiast 35, to czy cos sie zlego stanie ?

Bo od tego sie ten watek zaczal..


W Twoim poscie tego nie ma.


| Alternator nie padnie na pewno, ale zależy jakiej masz go mocy -
| jeśli słaby to nie naładuje ci akumulatora, a ciągle
| niedoładowany akumulator to zasiarczenie i wymiana.
| ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
| Powiedz mi gdzie tkwi moj blad,

W tym ze nikt sie o wymiane ALTERNATORA nie pytal :-)


Trzeba bylo zostawic to co nalezy, albo tyle ile nalezy w swoim poscie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa156 - Seat LEON


A tak na poważnie: od miesiąca jeżdżę Alfą Romeo 156 z silnikiem zaledwie
1.6 i powiem jedno - opinie o usterkowości danej marki są grubo
przesadzone,


to normalnie masz doswiadczenie z modelem jak złoto :)

Juz kiedys pisalem o egzemplarzu ktory kupil kolega. Od dobrej znajomej, z
pewna historia i stanem. Do konca serwisowanan w ASO (kupe kasy tam
zostwaila)

Autko ma 170kkm i przez ostatni rok robil w nim cale zawieszenie,
maglownice, padlo wspomaganie. Mial jakies klopoty z elektryka + wymiana
alternatora. Dodatkowo drogi rozrzad i rdze ktora wyszla przy progach z
tylu. Jak dla mnie to dramat.

Nie pisz tylko ze przy kazdym tak trzeba robic bo cie wysmieje. Moje autko
ma 10 lat i prawie 140kkm i jest na fabrycznym zawieszeniu(oprocz tylnych
lacznikow stabilizatora ktore wymienilem w tym tygodniu), wydechu itd

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: zbyt duze napiecie z alternatora
Witam
W Hyoundayu Pony 1.5 GLS '91 rok byly problemy z elektryka. W koncu Pan
Elektryk po wymienieniu elementow na prawie 2k doszedl do tego, ze
alternator daje za duze napiecie (potrafi nawet 18 V pokazac). Objawy po tym
odkryciu nasilily sie lawionowo (szybsza praca wycieraczek i dmuchawy,
problemy ze swiatlami itd. Auto idzie w poniedzialek na warsztat, beda
kombinowac z wymiana alternatora. Moje pytanie brzmi: czy nie ma mozliwosci
regulowania napiecia ? Ewentualnie co trzeba wymienic: warsztat
"autorytatywnie" stwierdzil ze regulator napiecia i jeszcze jakas plytke,
ale oni sa specjalistami od wyciagania kasy najwyrazniej, wiec nie bardzo
ufam kolejnej "ostatecznej" diagnozie. Ktos mial podobne problemy?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: zbyt duze napiecie z alternatora


W Hyoundayu Pony 1.5 GLS '91 rok byly problemy z elektryka. W koncu Pan
Elektryk po wymienieniu elementow na prawie 2k doszedl do tego, ze
alternator daje za duze napiecie (potrafi nawet 18 V pokazac). Objawy po
tym
odkryciu nasilily sie lawionowo (szybsza praca wycieraczek i dmuchawy,
problemy ze swiatlami itd. Auto idzie w poniedzialek na warsztat, beda
kombinowac z wymiana alternatora. Moje pytanie brzmi: czy nie ma
mozliwosci
regulowania napiecia ? Ewentualnie co trzeba wymienic: warsztat
"autorytatywnie" stwierdzil ze regulator napiecia i jeszcze jakas plytke,
ale oni sa specjalistami od wyciagania kasy najwyrazniej, wiec nie bardzo
ufam kolejnej "ostatecznej" diagnozie. Ktos mial podobne problemy?


Proponuje zmienic warsztat na jakis uczciwy, teraz pewnie znow naciagna Cie
na kolejne wydatki i guzik z tego bedzie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: zbyt duze napiecie z alternatora

news:b08en9$l87$1@news.onet.pl:


Pan Elektryk po wymienieniu elementow na prawie 2k doszedl do tego, ze


Jasny gwizdek! Ale specjaliści... brrrrr
Jakie były początkowo objawy - tzn. dlaczego pojechałeś do warsztatu?


alternator daje za duze napiecie (potrafi nawet 18 V pokazac). Objawy


Sprawdziłeś to niezależnie? Goście mogą mieć taki "specjalny", tzw.
marketingowo wyskalowany miernik.
Jeżeli nie masz miernika i jesteś z okolic Poznania, to służę pomocą. Jeśli
mieszkasz dalej, to możesz poszukać po warsztatach elektronicznych lub kupić
najprostrzy mierniczek za 30 PLN.
Napięcie nie powinno przekraczać 14,6 V (u mnie ostatnio było 15...).


po tym odkryciu nasilily sie lawionowo (szybsza praca wycieraczek i


To znaczy, że regulacja jest i została już wykonana przez serwis, tyle że
nie do końca, hmmm, prawidłowo.


warsztat, beda kombinowac z wymiana alternatora. Moje pytanie brzmi:


Jaką wymianą alternatora?! Jeżeli już, to samego regulatora, który odpowiada
za poziom napięcia ładowania.


Ktos mial podobne problemy?


Z wyciąganiem kasy - chyba wszyscy :((

Nie daj się zrobić. Powodzenia.
-------------------------------------------------------
Cezar @ oklejona Omega B 2.0 combi (noLPG)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: serwis Toyota - Kopestynscy (W-wa) - odradzam
dink napisał(a) w wiadomości: <42TV2.21266$811.412@news.tpnet.pl...


bylem umowiony na wczoraj rano na naprawe elektronicznych
"drobiazgow" - nie
dzialal klakson, przycisk "unlock door" po stronie kierowcy i
przepalila sie
lampka przy sterowaniu nawiewem. Przyjechalem, spytali mnie czy chce


Takie rzeczy najlepiej zrobic samemu... I nie wolno takich aut
zostawiac samopas mechanikom. Zaraz sie znajdzie chetny na
przejazdzke. Sprawdz czy nie masz "na szybko" czegos polakierowanego.
Jak odstawialem Omege do serwisu, to zawsze widzialem ten "glodny"
wzrok mechanikow. Zeby tylko dali sie "hasnac"... Od razu pedal podloga,
dym z kol. To czesto banda niewyzytych debili. Za grosz nie wierze ASO.
Odpowiedzialnosc zbiorowa. Nikt nic nie wie. Wiele rzeczy robie sam,
bo boje sie oddac do serwisu. Mozna sie sporo nauczyc o wlasnym
samochodzie. Np. za wymiane alternatora zaspiewali mi 500 zl, zrobilem
sam - owszem, trzeba bylo rozebrac uklad dolotowy, ale doszedlem do
wniosku ze jesli uczen w serwisie to zrobi, to czemu sam mialbym nie
dac sobie rady. Wygospodarowalem czas w wolna sobote i poszlo jak
z platka. Ale zebym odstawial auto do serwisu na naprawe klaksonu i
elektrycznych drobiazgow ? Nieee, to jest banalne a poza tym radocha
z tego ze cos zrobiles samemu...

Jacek.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: serwis Toyota - Kopestynscy (W-wa) - odradzam


Jacek Ziomek wrote:

Takie rzeczy najlepiej zrobic samemu... I nie wolno takich aut
zostawiac samopas mechanikom. Zaraz sie znajdzie chetny na
przejazdzke. Sprawdz czy nie masz "na szybko" czegos polakierowanego.
Jak odstawialem Omege do serwisu, to zawsze widzialem ten "glodny"
wzrok mechanikow. Zeby tylko dali sie "hasnac"... Od razu pedal podloga,
dym z kol. To czesto banda niewyzytych debili. Za grosz nie wierze ASO.
Odpowiedzialnosc zbiorowa. Nikt nic nie wie. Wiele rzeczy robie sam,
bo boje sie oddac do serwisu. Mozna sie sporo nauczyc o wlasnym
samochodzie. Np. za wymiane alternatora zaspiewali mi 500 zl, zrobilem
sam - owszem, trzeba bylo rozebrac uklad dolotowy, ale doszedlem do
wniosku ze jesli uczen w serwisie to zrobi, to czemu sam mialbym nie
dac sobie rady. Wygospodarowalem czas w wolna sobote i poszlo jak
z platka. Ale zebym odstawial auto do serwisu na naprawe klaksonu i
elektrycznych drobiazgow ? Nieee, to jest banalne a poza tym radocha
z tego ze cos zrobiles samemu...


... szkoda czasu ?

--w

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Albea


On Sat, 13 May 2006 09:14:51 +0200, filigaro <filig@op.plwrote:
Coraz bardziej jestem skłonny kupić nowego Fiata Albea jako drugi  
samochód w
rodzinie. Przemyślałem sprawę i chyba wolę uboższy nowy samochód dający
szansę na wieloletnią bezawaryjną eksploatację


ale to byl zart, prawda? fiat i bezawaryjnosc?! albea i wieloletnia,  
bezawaryjna eksploatacja?!
mialem niegdys siene - to to samo tylko w starszej budzie. poza tym  
wszystko to samo. sasiad kupil albee kiedy ja wreszcie pozbylem sie zloma  
sieny. przez trzy lata zaliczyl (tradycyjnie) dwukrotna wymiane  
alternatora, nie wiem ilu krotne wymiany wahaczy i drazkow stabilizatora  
(przy przebiegu rocznym na poziomie 25000), kilkakrotne wymiany klockow  
hamulcowych, dwukrotnie wymiane wykrzywiajacych sie tarcz hamulcowych i  
mnostwo innych cudow ktorych ja po prostu nie pamietam.

nie znam bardziej beznadziejnego auta. warte tyle ile kosztuje.


niż wyższej klasy limuzynę o
nieznanym pochodzeniu która może okazać się skarbonką bez dna.


poznasz znaczenie slowa skarbonka jak juz bedziesz miec albee. chyba, ze  
po dwoch latach chcesz go sprzedac - jest wtedy szansa ze wiekszosc  
usterek bedzie naprawiana na gwarancji.

g

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Albea


ale to byl zart, prawda? fiat i bezawaryjnosc?! albea i wieloletnia,
bezawaryjna eksploatacja?!
mialem niegdys siene - to to samo tylko w starszej budzie. poza tym
wszystko to samo. sasiad kupil albee kiedy ja wreszcie pozbylem sie zloma
sieny. przez trzy lata zaliczyl (tradycyjnie) dwukrotna wymiane
alternatora, nie wiem ilu krotne wymiany wahaczy i drazkow stabilizatora
(przy przebiegu rocznym na poziomie 25000), kilkakrotne wymiany klockow
hamulcowych, dwukrotnie wymiane wykrzywiajacych sie tarcz hamulcowych i
mnostwo innych cudow ktorych ja po prostu nie pamietam.


No to trafil na pechowy egzemplarz. Mój kolega z pracy ma salonowa Siene z
1997 r. Obecny jej przebieg to 128 tys. km.   Jedyne co przy niej naprawial
poza normalnymi srodkami eksploatacyjnymi to 3 razy jakies blaszki w
przelaczniku elektycznego otwierania drzwi. Za pierwszym razem za wylacznik
zaplacil 100 zl, dwie kolejne usterki naprawil sobie sam za darmo. W
zawieszeniu nie wymienial nic, nawet amortyzory ma oryginalne. Wiec nie
przesadzajcie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Punto55 podsumowanie po sprzedaniu


Ponizej podaje naprawy w tym czasie:
Wymiana amortyzatorów (zamazły!) przód gru-98 432
Wymiana alternatora mar-99 1302
Wymiana przedniej szyby (pęknięcie) cze-99 450
Odpryski lakieru na bagażniku (gwarancja) sie-99 0
Uszczelka pokrywy silnika lis-99 50
Wymiana tylnych wachaczy i tulei sty-00 1000
Naprawa cewki zapłonowej paź-00 200
Naprawa alternatora (łożysko) lis-00 250
Wymiana sprzegła gru-00 500
Osłona osłony półoski lut-01 150
Wymiana alternatora 2 (Fiat dał 50%) kwi-01 613
Tłumik cze-01 355
Amortyzatory przód, poduchy, końc. drąż. lis-01 810
Pompa wodna, płyn chłodniczy sty-02 270
Osłona gumowa amortyzatora cze-02 80
Uszczelka pokrywy silnika cze-02 56
Wymiana alternatora 3 cze-02 500
Czyli razem 5200 pln.


Dżizu. Tyle napraw w 5 letnim aucie ? Jam mam 10 letniego opla i mniej w
niego wkladam (odpukac)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 125p 1.3, rocznik1975
Witam wszystkich,
i zapytuje: co można zrobić z samochodem Polski Fiat 125, poj.1,3 z 1975r.
Samochód ma przejechane 76 tys.km. Stan idealny, przez wszystkie lata
garażowany.
Jedyne przeróbki/zmiany - pasy bezwładnościowe, wymiana alternatora,
wysprzęglk do sprzęgła, akumulator.
Cała reszta części oryginalne - nawet blacha - rdza w ilościach śladowych.
Przeglądy techniczne przechodzi bez "naciągania". Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 125p 1.3, rocznik1975


Witam wszystkich,
i zapytuje: co można zrobić z samochodem Polski Fiat 125, poj.1,3 z 1975r.


Wrzucić zpowrotem do formaliny... jak go wykopią za tysiąc lat to się
zdziwią.

Samochód ma przejechane 76 tys.km. Stan idealny, przez wszystkie lata
garażowany.
Jedyne przeróbki/zmiany - pasy bezwładnościowe, wymiana alternatora,
wysprzęglk do sprzęgła, akumulator.
Cała reszta części oryginalne - nawet blacha - rdza w ilościach śladowych.
Przeglądy techniczne przechodzi bez "naciągania".


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 125p 1.3, rocznik1975
Kup fiata to odlicza ci 2000zl bo  zlom mozesz miec problemy.
Moze muzeum Techniki.
Pa.

Użytkownik Nikuś Dyzmo <ndyz@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9nks5d$p@news.onet.pl...

| Witam wszystkich,
| i zapytuje: co można zrobić z samochodem Polski Fiat 125, poj.1,3 z
1975r.

Wrzucić zpowrotem do formaliny... jak go wykopią za tysiąc lat to się
zdziwią.

| Samochód ma przejechane 76 tys.km. Stan idealny, przez wszystkie lata
| garażowany.
| Jedyne przeróbki/zmiany - pasy bezwładnościowe, wymiana alternatora,
| wysprzęglk do sprzęgła, akumulator.
| Cała reszta części oryginalne - nawet blacha - rdza w ilościach
śladowych.
| Przeglądy techniczne przechodzi bez "naciągania".


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 125p 1.3, rocznik1975

Witam wszystkich,
i zapytuje: co można zrobić z samochodem Polski Fiat 125, poj.1,3 z 1975r.
Samochód ma przejechane 76 tys.km. Stan idealny, przez wszystkie lata
garażowany.
Jedyne przeróbki/zmiany - pasy bezwładnościowe, wymiana alternatora,
wysprzęglk do sprzęgła, akumulator.
Cała reszta części oryginalne - nawet blacha - rdza w ilościach śladowych.
Przeglądy techniczne przechodzi bez "naciągania".


Ja tam bym nim jeździł.Zawsze to zabytek. Czy masz te wszystkie niklowane
ozdoby i biegi w kierownicy? A koło kierownicy z takim ślicznym niklowanym
kółkiem w środku? A licznik z paskiem do 160? A niklowane dekle? Ach! Łza się w
oku kręci...

Pozdrawiam i gratuluję dobrego utrzymania samochodu.
Pozdrawiam
Jarek
Poldi 1.6 GSI LPG

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 125p 1.3, rocznik1975
autko ma ponad 25 lat ,wiec w pzu dostaniesz 50% znizki od podstawy
skladki+reszta rabatow :)) same +++ :)) kup i jezdzij,tym bardziej ze jesli
ma on znikome slady korozji to jest pewnie skladany na wloskich blachach,a
to juz bardzo duzy +,bo sa duzo,duzo,duzo bardziej trwalsze niz te "nasze
fabryczne".w/g mnie to sie oplaca,a cena pewnie tez jest adekwatna do
wieku(czyli niska) :))
FANATYK GOLFA I WETERANOW

| Witam wszystkich,
| i zapytuje: co można zrobić z samochodem Polski Fiat 125, poj.1,3 z
1975r.

Wrzucić zpowrotem do formaliny... jak go wykopią za tysiąc lat to się
zdziwią.

| Samochód ma przejechane 76 tys.km. Stan idealny, przez wszystkie lata
| garażowany.
| Jedyne przeróbki/zmiany - pasy bezwładnościowe, wymiana alternatora,
| wysprzęglk do sprzęgła, akumulator.
| Cała reszta części oryginalne - nawet blacha - rdza w ilościach
śladowych.
| Przeglądy techniczne przechodzi bez "naciągania".


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co kupic za 10.000 ? Golf, Passat, Audi - tylko to.
@lex napisał(a) w wiadomości: ...


Kolega (co prawda zajmuje sie samochodami kilkanascie lat) na swoim
A100 z 1985r. nie boi sie jechac do Belgii, Francji. Te auta nie
zdradzaja
jak o nie dbasz.


Ciekawe, bo mnie i kuplowi sie trafil taki zdrajca. A100 '88 - dal
ciala na dojezdzie do autostrady, na zupelnym pustkowiu. Przez
niego spedzilismy kilka godzin na mrozie. Naprawa kosztowala
raptem 2300 DM (wymiana alternatora i pompy wspomagania),
po czym moglismy (po prawie 3 dniach) pojechac do domu.
Wybralismy wyjscie posrednie, przenocowalismy w hotelu, rano
byl po nas kumpel, a auto odebralismy tydzien pozniej.
Kolejny przypadek to A100 '89 - pekl przewod od chlodnicy. Pomni
klopotow zalatalismy jak sie dalo, nie dokrecilismy wlewu plynu
liczac na mniejsze cisnienie i udalo sie dojechac.
I jeszcze jedno: A100 '87 - w trasie pod granica niemiecka po postoju
na obiad nie chcial przez godzine odpalic, potem wrocilo do normy.
Zdarzalo mu sie na zimno czasem miec problemy z zapalaniem.
Ale poza tymi drobiazgami, te auta nie zdradzaja.

Jacek.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: No i sobie pojezdzilem - Moze ktos pocieszy
Nie przejmuj się! Ja kupiłem punto z 98 roku (mam go od miesiąca) a już
mam/miałem do roboty:
- tylne zawieszenie (poduszki i tuleje wahacza) 500,-
- wymiana alternatora 750,- (koszt altka - sam wymieniałem)
- wymiana tłumika 300,-
- wymiana (lub naprawa) wentylatora chłodnicy
- (prawdopodobnie) wymiana regulatora biegu jałowego
- wymiana cylinderka hamulcowego

Ale wciąż jestem optymistą! :))

Pozdrawiam
Boguś


Mam diagnoze dla swojego Opla Astry '92 1.6i , ktory wczoraj zaczal
inaczej gadac.
Po miesiacu uzytkowania padl:
- tlumnik tylny     (150 - 200 zl) - daje mu dwa dni,
- bendix  (160 - 200 zl) - jutro juz chyba nie zapale,
- wskaznik paliwa nie dziala (??? zl)
- wajcha kierunkowskazow (80 zl) - na razie sam troche zregenerowalem,
- przepalila sie zarowka swiatel glownych (??? zl)


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: corsa 1.7d - utrata mocy i nie tylko
witam,
samochod to corsa B '99 z silnikiem 1.7D (isuzu ofkorz); problem: nagle
pojawil sie taki objaw: calkowita utrata dynamiki na niskich obrotach,
tzn niezaleznie jak mocno wciskam pedal gazu samochod majestatycznie
przyspiesza po wejsciu na wyzsze obroty (nie mam obroromierza) nagle
dostaje kopa - jest to naprawde bardzo dobrze wyczuwalne, dzieje sie
tak na kazdym biegu.. tzn na 2 przyspiesza wolno do 50 i nagle kop, dla
4 biegu jest to predkosc ok 80; objaw jest permanentny i wydaje mi sie
ze bardziej odczuwalny przy rozgrzanym silniku. nigdy wczesniej nie
wystepowal. samochod jest zadbany - regularna wymiana oleju, filtrow.

mam jeszcze drugi problem - strasznie szybko 'zjada' mi pasek klinowy
(chodzi o pasek ktory mam pociagniety miedzy wal, pompe wodna i
alternator), wiem ze przed kupnem bylo cos tam grzebane - wymiana
alternatora, rozrusznika (popma wodna raczej nie ruszana), podejrzewam
ze pasek nie idzie rowno tylko gdzies ma jakis lekki skos przez co go
bardo mocno niszczy. w kazdym razie bardzo szybko sie luzuje i
cholernie piszczy na zimnym silniku na co jedynym rozwiazaniem jest
ciagle jego naciaganie. i co pol roku wymiana paska - jak sie juz dalej
nie da naciagnac. co prawda tym chyba nie ma co sie sugerowac, ale
widzialem tego typu silnik w ktorym byly dwa niezalezne paski (od pompy
jest kolko podwojne).

czy mieliscie moze jakies doswiadczenia w tych tematach? za wszelkie
sugestie bede wdzieczny..
pozdrawiam
monk

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: skoda felicja 1.3 - wymiana alternatora - koszt
Witam,

Jestem aktualnie w Niemczech, i pech chcial, ze popsul sie w aucie
alternator (Skoda Felicja 1.3, rok 1998).

Koszt nowego tutaj to ok. 200 euro + 100 euro za wymiane (godzina roboty
warsztatu).

Ile cos takiego kosztowaloby w Polsce?

Pytam, bo jesli duzo mniej, to po prostu naladuje akumulator, kupie
drugi za 40 euro i jakos w dzien (bez swiatel, wentylacji, radia, chlip
chlip) dotelepie sie chyba do Polski - mam do przejechania 750 km (i tak
wracam na swieta).

-- T.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rany Boskie - pompa wody !


Marek Proga wrote:

OK, ale firmy ktore serio traktuja swoje produkty to robia.
Zobacz, jakiego kolwiek japonczyka czy europejca.
VW tez to ma.  Samochod jest przewidziany na troszke dluzej niz sama pompa paliwa.


Proga. Po prostu kiepskie pompy maja.
Niektore samochody mialy kiedys haki do holowania (z przodu). To tez
mozna uznac za zalete. Byla to przewaga Pobiedy nad Fordem.
Jak juz Proga dorobisz klapki do wymiany chlodnicy, klapki
do wymiany alternatora, rozrusznika, pompy wody, pompy oleju,
lozysk skrzynki biegow itp, zglos sie z pomyslem do VW. Im to moze sie przydac.


--
Marek


Uklony

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Palio 1,6

Użytkownik "Darek Raczykowski" <draczykow@dongwon.com.plnapisał w
wiadomości


Proszę o opinie posiadaczy tego modelu.Jego plusy i minusy


+najtansze kombi
+silnik 1.6 16V w dosc lekkim nadwioziu wystarcza do w miare bezstresowej
jazdy

-kiepskie zawieszenie (miekkie, wysokie) do tego bardzo mocno wspomagana
kierownica co razem daje kiepska trakcje do tego waskie (175) opony i nie
jest za ciekawie ... ale jesli jezdzisz spokojnie to bedzie niezle bo
zawieszenie jest komfortowe

-kiepskie siedzenia (miekkie ...) i kiepska pozycja za kierownica co meczy
na dlugich trasach (odkrylem to dopiero pod koniec uzywania palio, srodek
kierownicy jest przesuniety o ~2cm w lewo w stostunku do srodka siedzenia,
przy dluzszej jezdzie to naprawde czuc ...)
-kiepskie hamulce jak do takiej mocy

Ja przejechalem tym autem ponad 40k i zepsuly sie dwie rzeczy (gumowy
odbojnik tylnego zawieszenie, wymiana 60zl) i po moich eksperymentach z
car-audio musialem wymienic akku ) oprocz tego tylko materialy
eksploatacyjne, slyszalem ze w 1.6 wymiana alternatora albo jego obudowy to
tez prawie czynnosc eksploatacyjna ale mnie to nie trafilo ... :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Palio 1,6

Użytkownik janek sawicki <janek.sawi@energetyka.bielsko.plw wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:amp8hi$6e@news2.tpi.pl...

Użytkownik "Darek Raczykowski" <draczykow@dongwon.com.plnapisał w
wiadomości

| Proszę o opinie posiadaczy tego modelu.Jego plusy i minusy

+najtansze kombi
+silnik 1.6 16V w dosc lekkim nadwioziu wystarcza do w miare bezstresowej
jazdy

-kiepskie zawieszenie (miekkie, wysokie) do tego bardzo mocno wspomagana
kierownica co razem daje kiepska trakcje do tego waskie (175) opony i nie
jest za ciekawie ... ale jesli jezdzisz spokojnie to bedzie niezle bo
zawieszenie jest komfortowe

-kiepskie siedzenia (miekkie ...) i kiepska pozycja za kierownica co meczy
na dlugich trasach (odkrylem to dopiero pod koniec uzywania palio, srodek
kierownicy jest przesuniety o ~2cm w lewo w stostunku do srodka siedzenia,
przy dluzszej jezdzie to naprawde czuc ...)
-kiepskie hamulce jak do takiej mocy

Ja przejechalem tym autem ponad 40k i zepsuly sie dwie rzeczy (gumowy
odbojnik tylnego zawieszenie, wymiana 60zl) i po moich eksperymentach z
car-audio musialem wymienic akku ) oprocz tego tylko materialy
eksploatacyjne, slyszalem ze w 1.6 wymiana alternatora albo jego obudowy
to
tez prawie czynnosc eksploatacyjna ale mnie to nie trafilo ... :)

Dzięki za informacje ,a może jeszcze coś o zużyciu paliwa i hałasie w


kabinie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Corsa B - Jaki koszt wymiany alternatora?


alternatora. Jaki jest koszt wymiany alternatora, bo pewnie samych lozysk
sie nie da? Corsa B ,1.2 8V.


Wręcz przeciwnie - wymiana łożysk w alternatorze to standardowa naprawa.
Jeżeli jesteś z Gdańska, to znam gościa, który to sprawnie robi.

Marek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Corsa B - Jaki koszt wymiany alternatora?


| alternatora. Jaki jest koszt wymiany alternatora, bo pewnie samych
lozysk
| sie nie da? Corsa B ,1.2 8V.

Wręcz przeciwnie - wymiana łożysk w alternatorze to standardowa naprawa.
Jeżeli jesteś z Gdańska, to znam gościa, który to sprawnie robi.


44 pln komplet łożysk + 3h wymiany
R.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Palio Weekend 1.4
jest do sprzedania Fiat Palio Weekend 1.4 EL. Rocznik '98, przebieg 45000
km,czerwony, kupiony w salonie, serwisowany w ASO, zarejestrowany jako
"osobowka"  uzywany przez moja Mame. Po wymianie alternatora (pekaja sobie
radosnie w wiekszosci Palio/Siena). Wyposazenie dodatkowe: wspomaganie,
elektryczne szyby przod, centralny zamek sprzezony z domykaniem szyb, alarm,
glosniki, oponki zimowe. Po dalsze informacje prosze pisac pod adres
or@poczta.fm lub dzwonic 502304602. Cena 19,500pln.
Sorka za spam, dane tylko i wylacznie na prosbe rodziny ;) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Palio Weekend 1.4


jest do sprzedania Fiat Palio Weekend 1.4 EL. Rocznik '98, przebieg 45000
km,czerwony, kupiony w salonie, serwisowany w ASO, zarejestrowany jako
"osobowka"  uzywany przez moja Mame. Po wymianie alternatora (pekaja sobie
radosnie w wiekszosci Palio/Siena). Wyposazenie dodatkowe: wspomaganie,
elektryczne szyby przod, centralny zamek sprzezony z domykaniem szyb,
alarm,
glosniki, oponki zimowe. Po dalsze informacje prosze pisac pod adres
or@poczta.fm lub dzwonic 502304602. Cena 19,500pln.


19,5 ? ... nie realne ... ja sprzedalem w kwietniu 1.6 HL `99 za 20 ...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Punto - zatarty silnik?

Sprawa się już wyjaśniła.
Zatarł sie alternetor, łożyska całkiem zniszczone i zjarał sie
pasek tak że on smierdział.

Miałem dokładnie to samo kilka dni temu w punciafce.
Dodam, że jest to moja 4 naprawa (bądz wymiana) alternatora w przeciagu 6
lat w tym aucie. Statystyka jest niezła.

Pozdrawiam
Marek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: szybkie pytanko - uszczelka pod głowicą
a takie jeszcze pytanko:

ten sam mechanik robił mi na wiosnę, 13kkm temu alternator, konkretnie
zamienił mój alternator zużyty na regenerowany, twierdząc, że będzie jak
nowy (no wiadomo, że nie oczekuję jak z fabryki)..
teraz po tej naprawie silnika okazało się, że lekko świecą (czasem
przygasają) kontrolki ładowania i (!) - myślałem, że może pasek klinowy
się obluzował, co prawda nie piszczał, ale miałem już taki przypadek..
jednak nie.. czy to możliwe, że alternator tak krótko wytrzymał ?
(normalna jazda i korzystanie z samochodu bez super zużycia prądu)
mechanik twierdzi, ze to może (nie sprawdzał jeszcze) regulator napięcia
czy regulator napięcia to część alternatora i w związku z tym czy to
może łapać się pod reklamację dot. wymiany alternatora 13kkm temu?
czy po prostu mam pecha i regulator napięcia to nie część alternatora i
muszę również to wymienic?
dosyć chaotycznie to napisane, nie znam się niestety na tym za bardzo,
od roku mam tę astrę
pozdrawiam
R

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Peknienta obudowa alternatora w Fiacie
Witam
Kiedys na grupie byl watek o tym ze komus Fiat zwrocil kase za wymiane
alternatora z peknieta obudowa,oczywiscie po gwarancji.
Mam peknieta obudowe tak ze 3 cm,alternator jest glosniejszy ale jeszcze
dziala.Moge go wymieniac na nowy za 650 zl z montazem.
Znacie jakies inne rozwiazanie?
Oczywiscie najlepiej byloby zeby Fiat to zrobil gratis ale watpie.
Jesli ktos mial taki problem to prosze o kontakt.

pozdrawiam
Jarek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Peknienta obudowa alternatora w Fiacie


Witam
Kiedys na grupie byl watek o tym ze komus Fiat zwrocil kase za wymiane
alternatora z peknieta obudowa,oczywiscie po gwarancji.
Mam peknieta obudowe tak ze 3 cm,alternator jest glosniejszy ale jeszcze
dziala.Moge go wymieniac na nowy za 650 zl z montazem.
Znacie jakies inne rozwiazanie?
Oczywiscie najlepiej byloby zeby Fiat to zrobil gratis ale watpie.
Jesli ktos mial taki problem to prosze o kontakt.

pozdrawiam
Jarek


Witam
Miałem ten sam problem.
Alternator kupiłem w normalnym sklepie (taniej = 600zł)
Wymienili w ASO.
O darmowej wymianie w ASO w Gdańsku nic nie mowili.
Wymieniony już też pękł. Hałasuje (wyje na zimnym silniku). U ciebie jest to
samo???. Działa

pozdr.
KAMIL.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Peknienta obudowa alternatora w Fiacie
Proponuję udać się do serwisu firmy BOSCH zajmującego się
naprawą elektrotechniki samochodowej- sa pewni, przystępni cenowo i dają
oczywiscie gwarancje+fakturę. jedyny minus to to,że są w wiekszych miastach.
A propo też na gwarancji walczyłem z alternatorem do CC Sporting (Magnetti
Marelli), dwie wizyty w aso i starczało na 10.000 km to ich grzebanie.
Dopiero po gwarancji BOSCH mi pomógł.
Użytkownik <kamilgasperow@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3608.00000007.3a871@newsgate.onet.pl...

| Witam
| Kiedys na grupie byl watek o tym ze komus Fiat zwrocil kase za wymiane
| alternatora z peknieta obudowa,oczywiscie po gwarancji.
| Mam peknieta obudowe tak ze 3 cm,alternator jest glosniejszy ale jeszcze
| dziala.Moge go wymieniac na nowy za 650 zl z montazem.
| Znacie jakies inne rozwiazanie?
| Oczywiscie najlepiej byloby zeby Fiat to zrobil gratis ale watpie.
| Jesli ktos mial taki problem to prosze o kontakt.

| pozdrawiam
| Jarek

Witam
Miałem ten sam problem.
Alternator kupiłem w normalnym sklepie (taniej = 600zł)
Wymienili w ASO.
O darmowej wymianie w ASO w Gdańsku nic nie mowili.
Wymieniony już też pękł. Hałasuje (wyje na zimnym silniku). U ciebie jest
to
samo???. Działa

pozdr.
KAMIL.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat-SIENNA - prosba o opinie.
Witaj,


Zastanawiam sie nad zakupem i nie chcialbym zalowac, wiec jezeli
moglibyscie
Szanowni Grupowicze pomoc mi w podjeciu decyzji (lub ustrzegli mnie przed
popelnieniem bledu) to z gory serdecznie dziekuje.


Siene (HL) mam od 2 z gora lat, przebieg prawie 60 tys. km. W sumie jestem
zadowolony, chociaz powoli samochodzik zaczyna sie sypac. Jak dotad
zaliczylem jedna drobna wymiane gwarancyjna (jakas tam uszczelka przy polosi
czy) plus pogwarancyjne wymiany alternatora, prawego przedniego lozyska i
polosi).
"Kroi" sie remont skrzyni biegow (ale w blizej nieokreslonej przyszlosci -
wg slow pana z serwisu moge dojezdzic nawet to 100 tys. km), nie wiem tez
czy nie trzeba bedzie remontowac zawieszenia - ale to akurat przy naszych
drogach nie jest jakims zaskoczeniem.

Zdecydowanym plusem Sieny jest przyzwoity silnik. No i duzy bagaznik.
Minusem (oprocz awaryjnosci) to, ze przy duzych predkosciach (150-180) jest
troche niestabilna.

Kupujac Siene skorzystalem z promocji - zaplacilem 10% mniej od ceny
katalogowej i z tego punktu widzenia uwazam zakup za jak najbardziej udany -
samochod wart byl wydanych pieniedzy (ok. 30 tys). Dzisiaj zaluje, ze po
uplywie pierwszego roku nie wykupilem dodatkowej gwarancji na nastepne 2
lata - mam przeczucie, ze koszt remontow bedzie wiekszy niz koszt tego
ubezpieczenia. Na razie jeszcze nie jest, ale mam przed soba nastepny
roczek.

Natomiast nastepnym moim samochodem na pewno nie bedzie ani Fiat, ani
Daewoo.

Pozdrawiam
Maciek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie o Fiata Punto...

Bogdan Tokarski <tok@polbox.comwrote in message



Czy ktos moglby mi udzielic informacji na temat


1. Silniczek polecam raczej 1.2 75KM. Mniejsze tez sa zwawe, ale trzeba je
wkrecic na obroty, w moim 1.1 jazda w trasie z predkoscia 120 km/h to jakies
4000 obrotow (troszke to slychac).

2. Jest to jeden z lepszych modeli Fiata, ale na pewno bedzie Cie czekac
wymiana gumowych poduszek pod tylnia belka, usterka daje znac o sobie przy
ok 30 - 60 tys przebiegu, jak rowniez wymiana alternatora, bo peka obudowa,
ale to nie tylko w Punto. Reszta zuzywa sie w sposob jak najbardziej
normalny.

3. Dosc upierdliwa wymiana zarowek w tylnich lampach.

4. Siedzenia dosc wygodne, ale przy szybszych ostrych zakretach maja slabe
trzymanie boczne

5. Jezeli wstawisz twarde amorki to jazda na tylnim siedzeniu to niezly
shaker.

Jak chcesz cos wiecej to pisz na priv.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Siena - zwrot kosztow za alternator
Witam,

jak (podejzewam) wiekszosc uzytkownikow tego wehikulu mialem watpliwa przyjemnosc
wymiany alternatora, ktory po prostu pekl. Z tego co mi wiadomo mozxna ubiegac sie
o zwrot kosztow tej naprawy. W moim przypadku bylo to 900zl :-(

Czy wsrod kierownikow tej listy sa tacy co otrzymali zwrot kosztow od fiata?

Pozdr,

Krzysztof

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Światła dzienne Hella a przepisy.
nasz kolega RoMan Mandziejewicz nabazgrał:


| to juz wole co dwa lata kupowac nowy akumulator, a poza tym mam zalozne

               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

| cudo do swiatel dziennych, jest mi z tym dobrze i nawet nie musze myslec
| , czy mam zapalone swiatla czy ich niemam i czy zapomnialem je zgasic
| czy nie

| I to jest właśnie rozsądne i tanie rozwiązanie.

ROTFL!


to rotfl powinien byc dla ciebie proponujesz wymiane alternatora za
500zl to ja zamiast tego wole wymieniac akumulator za 100 zl co dwa
lata, ale mam zalozone cudenko do swiatel dziennych za 40 zl i jest
wszystko ok i akumulator moze mi wytrzyma tak jak u ciebie 6 lat :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Światła dzienne Hella a przepisy.
Hello Richat,

Monday, September 20, 2004, 7:36:43 AM, you wrote:


| | to juz wole co dwa lata kupowac nowy akumulator, a poza tym mam zalozne
|                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
| | cudo do swiatel dziennych, jest mi z tym dobrze i nawet nie musze myslec
| | , czy mam zapalone swiatla czy ich niemam i czy zapomnialem je zgasic
| | czy nie
| I to jest właśnie rozsądne i tanie rozwiązanie.
| ROTFL!
to rotfl powinien byc dla ciebie proponujesz wymiane alternatora za
500zl to ja zamiast tego wole wymieniac akumulator za 100 zl co dwa


Alternator wyceniasz jak nówkę sztukę prosto z drogiego sklepu a
badziewny akumulator ze szrotu chcesz kupować? Policz uczciwą cenę za
akumulator i odlicz cenę obecnego alternatora - to jest sprzedawalne.


lata, ale mam zalozone cudenko do swiatel dziennych za 40 zl i jest
wszystko ok i akumulator moze mi wytrzyma tak jak u ciebie 6 lat :)


Może tak, może nie - z tak napiętym budżetem energii, że 68W robi
różnicę - myślę, że wątpię.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Światła dzienne Hella a przepisy.


On Mon, 20 Sep 2004 08:32:35 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
| to rotfl powinien byc dla ciebie proponujesz wymiane alternatora za
| 500zl to ja zamiast tego wole wymieniac akumulator za 100 zl co dwa

Alternator wyceniasz jak nówkę sztukę prosto z drogiego sklepu a
badziewny akumulator ze szrotu chcesz kupować?


Ja kupilem akumulator w sklepie za 80 zl. A do malucha to chyba
po 60 byly. Nowki sztuki :-)

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Światła dzienne Hella a przepisy.
Hello J,

Monday, September 20, 2004, 8:24:11 PM, you wrote:


| to rotfl powinien byc dla ciebie proponujesz wymiane alternatora za
| 500zl to ja zamiast tego wole wymieniac akumulator za 100 zl co dwa
| Alternator wyceniasz jak nówkę sztukę prosto z drogiego sklepu a
| badziewny akumulator ze szrotu chcesz kupować?
Ja kupilem akumulator w sklepie za 80 zl. A do malucha to chyba
po 60 byly. Nowki sztuki :-)


Do baku rozpuszczalnik w ramach oszczędności lejesz? Dobry akumulator
34 Ah do kaszlaka to 120-140 PLN.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: fiata i serwis [dlugie, ale o "fachowcach"]
Problemy Moniki [...]
Jeżeli to poprzedni model Punto, to któraś seria miała jakiś defekt
alternatora czy czegoś takiego. Pękała osłona (albo częściowo albo
na amen) i do wnętrza dostawała się wilgoć no i akumulator diabli brały.
Sam to miałem, po wymianie alternatora na nowy problemy się
skończyły.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: tablice rejestracyjne ;)
Użytkownik Wojciech Sosiński napisał:


Tego pięknie ponurego dnia 2004-09-27 20:37, użyszkodnik Ola Żyszkowska
spamuje:

| Ja tam wolę jednak raz na rok wydać 1500 niż co tydzień po 50-20.

| co jaki tydzień, o czym Ty mówisz.... One się wcale aż tak nie psują.
| Przez pierwszy miesiąc rzeczywiście trzeba nanieść "drobne poprawki",
| potem jest spokój. W ciągu roku ładujesz w niego może ze 150 złotych,
| i to góóóra.

Tak, ale jak dobry samochod zdechnie po drodze to nie musisz wzywac
kowala, jedynie serwis ;


Po paru latach jeżdżenia nikogo nie wzywasz, naprawiasz sam :-) A
serwisów całodobowych to raczej nie ma :-)

Dyskusja o wyższości Granady nad Kantem to jak dyskusja o wyższości
jednego alkoholu nad drugim. Żadna różnica, i to nałóg i to nałóg ;

buziaki
Ola Żyszkowska, co kiedyś była świadkiem wymiany alternatora na zapasowy
jadący przypadkiem w bagażniku :-) Najlepszą minę miała Francesca,
urodzona Włoszka, pierwszy raz w życiu jeżdżąca tego rodzaju Fiatem :D

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: klima bez klimy ;-)
Witam

Fala upałów już wprawdzie za nami ale w przyszłym roku
pewnie będzie podobnie. Mam autko nie mam klimy i kombinuje.
Zwykłaej nie zaloże bo wiązałoby się to z dużymi kosztami
(m.in wymiana alternatora).
Przyszło mi do głowy coś takiego. Wykorzystać do chłodzenia
parowanie wody. Tak jak w klimatorach. Ale zeby nie tłoczyć
do auta wilgotnego powietrza zastanawiam sie nad czymś takim

- dwa aluminiowe radiatory w odległości ok 0.5 cm do siebie
od góry i od dołu uszczelnione. Tworzą kanał przez który płynie
powietrze do normalnego wlotu do wentylatora.
- Zewnętrzna powiechnia radiatorów jest spryskiwana wodą
i przedmuchiwana powietrzem przez drugi wentylator. Wilgotne
powietrze wylatuje poza samochód.
- nadmiar wody spływa do zbiornika wyrównawczego skąd pompowany
jest spowrotem na góre.

Z opisu klimatorów wynika że dają 4-6 stopni poniżej temp
otoczenia. Jak dla mnie wystarczy. Jeśli by się udało jescze to zrobić
na tyle małe żeby zmieściło się w podszybiu to byłoby super.

No i pytanie. Czy ktoś się w coś takiego lub podobnego bawił?
Na razie mysle-jak skoncze naprawiać latarke to sie wezme za
klime ;-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: klima bez klimy ;-)

m napisał(a):

Witam

Fala upałów już wprawdzie za nami ale w przyszłym roku
pewnie będzie podobnie. Mam autko nie mam klimy i kombinuje.
Zwykłaej nie zaloże bo wiązałoby się to z dużymi kosztami
(m.in wymiana alternatora).
Przyszło mi do głowy coś takiego. Wykorzystać do chłodzenia
parowanie wody. Tak jak w klimatorach.


/.../

Podróżując po kraju zaobserwowałem, że na wielu stacjach paliwowych(
szczególnie orlenowskich ) można kupić lód w kostkach, 2 kg po 6 zł. U
mnie w aucie można by nasypać sporo lodu do wlotu powietrza do kabiny.
Woda ma ujście. Ciekawe na jak długo by to wystarczyło. Pewien jestem że
po sezonie pojawiłby się problem z odgrzybianiem tego i owego :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 1 z 3 • Wyszukano 177 wyników • 1, 2, 3  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.