Wymiana dowodów osobistych

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana dowodów osobistych





Temat: Apele z ambon przyniosły skutek
Apele z ambon przyniosły skutek
Księża i sołtysi przekonują mieszkańców gminy do wymiany dowodów osobistych. Efekt? Nie zrobiło tego jeszcze tylko 3 tysiące osób w powiecie namysłowskim
Nie ma to jak apel z ambony lub dobra rada sołtysa. Stara prawda o kościelnych i świeckich gospodarzach wsi sprawdza się szczególnie w Namysłowie.
Mieszkańcy tłumnie ruszyli wymieniać dowody osobiste.

Efekt? Na ponad 20 tysięcy osób, które powinny to zrobić, blisko 18 tysięcy ma już plastikowy dokument, bądź czeka na jego wyrobienie.
- Nie lubię robić czegokolwiek na ostatnią chwilę - komentuje Aleksandra Wierzbicka z Rychnowa, która wczoraj złożyła wniosek o nowy dowód. - Co prawda termin wymiany dokumentów ma być przedłużony, ale człowiek będzie się czuć pewniej, że ma już to za sobą. Wiadomo: bez dowodu nic się nie załatwi. W żadnym urzędzie, banku, czy innej instytucji.

Kazimierz Fedunik, mimo że jako szef Ochotniczej Straży Pożarnej w Głuszynie przypomina sąsiadom o konieczności wymiany dokumentów, sam nie ma jeszcze nowego.
- Szewc bez butów chodzi - żartuje szef głuszyńskich strażaków. - Po dożynkach się za to zabiorę - deklaruje.
Adam Lupa, naczelnik wydziału spraw obywatelskich urzędu miejskiego w Namysłowie nie ukrywa, że pomoc księży i sołtysów okazała się niezwykle skuteczna.
Duchowni na każdej mszy odczytywali apel do mieszkańców, a szefowie wsi chodzili po domach przypominając o dowodach.
- Do końca roku mamy jeszcze 3 miesiące i niecałe 3 tysiące osób do wymiany dowodów - podkreśla Lupa. - To bardzo dobry wynik.
Gmina wyszła naprzeciw niepełnosprawnym, którzy mają problemy z dotarciem do urzędu i złożeniem wniosku. Na prośbę zainteresowanej osoby urzędnicy odwiedzają ją w domu i pomagają wypełnić niezbędne dokumenty. Wystarczy tylko dać im sygnał po nr tel. 077 4190 351 lub pocztą elektroniczną: obywatelski@namyslow.eu
2. Mimo powodzenia akcji z wymianą dowodów osobistych, gmina prawdopodobnie uruchomi dodatkowe dyżury pracowników w soboty lub niedzielę. W październiku i listopadzie planowane są również wyjazdy do poszczególnych wsi, by na miejscu przypominać jeszcze o obowiązku wymiany dokumentów tożsamości.

www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070905/POWIAT06/70905024 Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Informacje za Inter -media
Wymiana Dowodów Osobistych
Zgodnie z ustawowym harmonogramem określonym ustawą z dnia 12 września 2002 r.
zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
oraz o działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 183, poz. 1522) dowody osobiste
wydane przed dniem 1 stycznia 2001 r. zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2007
roku.

Tym samym po 1. Stycznia 2008 r. książeczkowe dowody osobiste nie będą stanowiły
dokumentu tożsamości.

Brak dowodu osobistego utrudni Pani/Panu załatwienie spraw osobistych w których
wymagane jest potwierdzenie tożsamości obywatela: np. dokonanie wpisów w aktach
stanu cywilnego oraz innych sprawach w urzędach, bankach.

W związku z powyższym uprzejmie przypomina się o obowiązku wymiany starego
(książeczkowego) dowodu osobistego.

O wymianę dowodu osobistego należy zwrócić się bezpośrednio do Urzędu Miasta/
Gminy w miejscu stałego zameldowania.

Do wniosku należy przedłożyć:

* Dwie aktualne, wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 35x45 mm
przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki
sposób aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym
uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy (fotografia inna niż do
paszportu)
* Dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego w wysokości 30zł.
* Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w
związek małżeński
* Odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku
* Na żądanie organu, poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument
potwierdzający posiadanie obywatelstwa, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą
wątpliwość co do obywatelstwa osoby

Przy składaniu wniosku o wymianę dowodu osobistego należy okazać dotychczasowy
dowód osobisty. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz odbiór dowodu
osobistego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.

Termin realizacji wniosku o wydanie dokumentu wynosił 1 miesiąc licząc od dnia
jego złożenia. Obecnie okres ten wydłuża się.

Na dzień 1. lipca 2007r. ilość osób zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego
na terenie Miasta i Gminy wynosiła 1989. W lipcu złożyły wniosek 332 osoby, na
dzień 15 sierpnia - 203 osoby. Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Czy administracja okrada - oszukuje swoich
radosna twórczość?
obowiązkowa wymiana dowodów osobistych za symboliczna
opłatę...
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy administracja okrada - oszukuje swoich
Tak, wymiana dowodów osobistych - już w momencie wymiany wiadomo było, o
niezgodności wzoru dokumentu z dyrektywami UE i ustawy o danych osobowych.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Radni przemianowali część al. Włókniarzy na Jan...
Nasi radni nie mogą sobie poradzić z biedą z bezrobociem to przynajmiej udają
jacy są pracowici wymyślając bzdury . Za zmianę nazwy ulicy zapłaci biedota tam
mieszkająca .np.wymiana dowodów osobistych ,a budzet miasta wzrośnie. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: czy za 2 lata znowu wymiana dowodu ?
Tak wymiana dowodów osobistych,paszportów,praw jazdy- obecne nie odpowiadają
standardom IV RP i UE/słabe zabezpieczenia i firma producencka nieodpowiednia/. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: & #35 & #35 Wymiana dowodów osobistych a Urząd Skarbowey& #35 & #35
& #35 & #35 Wymiana dowodów osobistych a Urząd Skarbowey& #35 & #35
Uwaga Mieszkańcy. Po wymianie dowodu Osobistego należy bezzwłocznie zgłosić
ten fakt do Urzędu Skarbowego na druku NIP-3 Powiedz znajomym. Przekaż dalej Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Konsultacje na temat zmian ulic
mam propozycję:
-za zmianę nazewnictwa ulic niech płacą radni z własnych dietek i mądry
prezydencik./koszty to nie tylko wymiana dowodów osobistych/ i do nich nalezy
dołączyć tych msciwych z tego forum. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z nowymi dowodami osobistymi
Jak to jest z nowymi dowodami osobistymi
Haos informacyjny sprawil, ze nie wiem jak to jest z wymiana dowodow
osobistych do końca roku 2003. Czy wszystkie dowody w okladkach musza ulec
wymianie. Mam dowod wydany w 1996r. Pozdrawiam czytajacych. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: WYMIANA DOWODÓWOSOBISTYCH JESZCZE W STYCZNIU
a co ma Dorn do wymiany, za rządów SLD a konkretnie L. Millera rozpoczęła się
wymiana dowodów osobistych? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: WYMIANA DOWODÓWOSOBISTYCH JESZCZE W STYCZNIU
a w lutym także wymiana dowodów osobistych, 1992-1995 jednak im wcześniej tym
lepiej... Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tysiące osób nie wymieniło dowodu osobistego
kapitan.kirk napisał:

> przez całe życie nie miał na nie zgoła 5 minut czasu.

5 minut czasu? Po co wypisujesz tu takie kłamstwa? Widać nie masz
zielonego pojecia co naprawdę odbywa w urzędach w związku z wymianą
dowodów osobistych, że to zwyczajne draństwem i ograniczanie
wolności obywatelskich. Nie tylko, że wyłudzają od wszystkich
obywateli obowiązkowy haracz w wysokości 30 PLN jeszcze przed
złożeniem wniosku, to urzędnicy przy przeglądaniu wniosków mają
narzucone przez swoich zwierzchników zadanie odrzucania tych
wniosków i obciążania petentów czynnościami poprawienia błędów w ich
dokumentacji, popełnionych przez samych urzędasów. W takich
przypadkach odmawiają wymiany dowodu osobistego do czasu poprawienia
ich własnych błędów przez petenta. I to wg nich petent prawem kaduka
ma odpowiadać za brak haczyka przy ę lub ą, albo kreseczki nad ó, ś,
ć, ź, ń, kropki nad ż itp. podobne niedoróbki popełnione przez
innego urzędnika w dokumentach stanu cywilnego. Musi złożyć wniosek
o sprostowanie, za co wyłudzą haracz 33 PLN za poprawienie aktu
urodzenia, a np. 39 PLN za poprawienie ich własnych błędów w akcie
małżeństwa itd. Dodatkowo trzeba dojeżdżać do urzędów stać w
kolejkach i czekać na osobiste złożenie wniosku o poprawienie ich
zaniedbań. Dopiero po poprawieniu błędu zainteresowany wymianą
dowodu może pojawić się ponownie w urzędzie z wnioskiem o wymianę
dowodu, oczywiście bez gwarancji, że znów się do czegoś nie
doczepią.

Obecnie obowiązujące procedury, że to obywatel musi płacić za te
błędy popełnione przez pracowników administracji są chore i
mobilizują urzędników do jeszcze większego brakoróbstwa. To nie jest
normalne, bo każdy ich błąd daje możliwość zwiększenia dochodu
urzędów ze ściąganych opłat. Po prostu brak słów jak cos takiego
właściwie nazwać. To jest wg mnie zakamuflowane złodziejstwo albo
gangsterstwo. Jak byście to nazwali?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Problemy z wymianą dowodów osobistych
Problemy z wymianą dowodów osobistych
Ja urodziłem się na Wyspie Hula-Gula. Ta wyspa już nie istnieje.Zniknęła pod
wodą.Jak będę żyć bez dowodu? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Nowa nazwa ul. Rosoła
Każda tego typu zmiana pociąga za sobą dodatkowe koszty - zmiana tabliczek,
meldunków, pieczątek, druków, powiadamianie zainteresowanych, wymiana dowodów
osobistych itd. Kto ma za to płacic i po co? Czy nie ma ważniejszych wydatków? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: czy ktos sie orientuje..
czy ktos sie orientuje..
jak wyglada wymiana dowodów osobistych w urzedzie na ul. Szolc-Rogozinskiego?
Czy trzeba brac 3 dni urlopu zeby postac w ogonku, czy moze wystarczy pojsc
po poludniu? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak długo czekaliście na dowód osobisty?
Jak długo czekaliście na dowód osobisty?
Trwa wymiana dowodów osobistych, jestem ciekawa ile oczekiwaliście na odbiór
dowodu? Tylko nie piszcie,że około miesiąca - to teoria. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana dowodow osobistych
wymiana dowodow osobistych
czy ktos sie orientuje ,czy nadal trzeba zapisywac sie telefonicznie
do kolejki na wymiane dowodu osobistego w Opolu?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: UWAGA - Wymiana dowodów osobistych do dnia 31 XII
UWAGA - Wymiana dowodów osobistych do dnia 31 XII
" Uprzejmie przypominamy, że zgodnie z art.2 ustawy z dnia 20.08.1997 r. o
zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o
działalności gospodarczej (Dz.U.97.113.733 z póź. zm.) obowiązek wymiany
dowodów osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r. upływa z dniem 31
grudnia 2007 r.




Osoby, które jeszcze nie dopełniły obowiązku wymiany dokumentu
(zielonych dowodów książeczkowych) prosimy o zgłaszanie się w Wydziale Spraw
Społecznych i Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Przemyślu Rynek 1 pok.26 II
piętro.
Szczegółowe informacje w przedmiotowej sprawie można uzyskać
bezpośrednio w Wydziale Spraw Społecznych i Obywatelskich, telefonicznie pod
numerem 0-16 6752079 oraz na stronie internetowej www.przemysl.pl w
zakładce „Przejrzysta Polska” ( karta usług: dowody osobiste).

Kliknij, aby pobrać kartę usług; dowody osobiste


W przypadku osób obłożnie chorych, które nie mogą osobiście zgłosić się
do urzędu gminy w celu złożenia wniosku i odbioru dowodu osobistego,
zastosowanie ma art. 50 § 3 kpa.


Art.50 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego:
„ w przypadkach, w których osoba wezwana nie może stawić się z powodu
choroby, kalectwa lub innej nie dającej się pokonać przeszkody, organ może
dokonać określonej czynności lub przyjąć wyjaśnienie albo przesłuchać osobę
wezwaną w miejscu jej pobytu, jeżeli pozwalają na to okoliczności, w jakich
znajduje się ta osoba.”




W związku z powyższym opiekunów osób obłożnie chorych i kalekich prosimy o
dokonywanie zgłoszeń w Wydziale Spraw Społecznych i Obywatelskich Rynek 1
pok. nr 29. Szczegółowe informacje pod numerem tel.: 016 675 20 79



Dodał: Rafał Porada
Kancelaria Prezydenta Miasta "


www.serwis.um.przemysl.pl/?url=info&id=1197 Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Za brak nowego prawka nie musisz płacić mandatu
A co z wymianą Dowodów Osobistych? JA mam zielony i jakoś nie pałam chęcią
wymiany na "nowy". Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana dowodów osobistych. Po co ta panika?
Czy to aby nie zakamuflowane złodziejstwo?
> Oczywiscie,ze wnioski będą nadal przyjmować.

Będą przymować, czy będą odrzucać? Pytam, bo praktyka wskazuje na to
drugie.

To co obecnie się odbywa w urzędach w związku z wymianą dowodów
osobistych jest zwyczajnym draństwem. Nie tylko, że wyłudzają od
wszystkich obywateli haracz w wysokości 30 PLN jeszcze przed
złożeniem wniosku, to urzędnicy przy okazji przymowania tych
wniosków mają narzucone przez swoich zwierzchników zadanie
obciążania petentów czynnościami poprawienia błędów w ich
dokumentacji, popełnionych przez samych urzędasów. W takich
przypadkach odrzucają wnioski i odmawiają wymiany dowodu osobistego.
I to wg nich petent prawem kaduka ma odpowiadać za brak haczyka przy
ę lub ą, albo kreseczki nad ó, ś, ć, ź, ń, kropki nad ż itp. podobne
niedoróbki popełnione przez innego urzędnika w dokumentach stanu
cywilnego. Musi złożyć wniosek o sprostowanie, za co wyłudzą haracz
33 PLN za poprawienie aktu urodzenia, a np. 39 PLN za poprawienie
ich własnych błędów w akcie małżeństwa itd. Dodatkowo trzeba
dojeżdżać do urzędów stać w kolejkach i czekać na osobiste złożenie
wniosku o poprawienie ich zaniedbań. Dopiero po poprawieniu błędu
zainteresowany wymianą dowodu może pojawić się ponownie w urzędzie z
wnioskiem o wymianę dowodu, oczywiscie bez gwarancji, że znów się do
czegoś nie doczepią.

Obecnie obowiązujące procedury, że to obywatel musi płacić za te
błędy popełnione przez pracowników administracji są chore i
mobilizują urzędników do jeszcze większego brakoróbstwa. To nie jest
normalne, bo każdy ich błąd daje możliwość zwiększenia dochodu
urzędów ze ściąganych opłat. Po prostu brak słów jak cos takiego
właściwie nazwać. To jest wg mnie zakamuflowane złodziejstwo albo
gangsterstwo. Jak byście to nazwali? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymieniajcie dowody osobiste
Czy to nie czasami zakamuflowane złodziejstwo?
Gość portalu: stypendysta napisał(a):

> A co zrobić z obłożnie chorym 85-latkiem? Zapytałem w Urzędzie,
> czy mają adresy fotografów wykonujących zdjęcia w domu - spojrzeli
> na mnie, jak na raroga. To chore, bo do czego takiej osobie nowy
> dowód, skoro nie wychodzi z domu i sama nie wykonuje już żadnych
> czynności prawnych?

To co obecnie się odbywa w urzędach w związku z wymianą dowodów
osobistych jest zwyczajnym łamaniem prawa. Nie tylko, że wyłudzają
od wszyskich obywateli haracz w wysokości 30 PLN jeszcze przed
złożeniem wniosku, to urzędnicy przy okazji przymowania tych
wniosków mają narzucone przez swoich zwierzchników zadanie
obciążania petentów czynnościami poprawienia błędów w ich
dokumentacji, popełnionych przez samych urzędasów. W takich
przypadkach odrzucają wnioski i odmawiają wymiany dowodu osobistego.
I to wg nich petent prawem kaduka ma odpowiadać za brak haczyka przy
ę lub ą, albo kreseczki nad ó, ś, ć, ź, ń, kropki nad ż itp. podobne
niedoróbki popełnione przez innego urzędnika w dokumentach stanu
cywilnego. Musi złożyć wniosek o sprostowanie, za co wyłudzą haracz
33 PLN za poprawienie aktu urodzenia, a np. 39 PLN za poprawienie
ich własnych błędów w akcie małżeństwa itd. Dodatkowo trzeba
dojeżdżać do urzędów stać w kolejkach i czekać na osobiste złożenie
wniosku o poprawienie ich zaniedbań. Dopiero po poprawieniu błędu
zainteresowany wymianą dowodu może pojawić się ponownie w urzędzie z
wnioskiem o wymianę dowodu, oczywiscie bez gwarancji, że znów się do
czegoś nie doczepią.

Obecnie obowiązujące procedury, że to obywatel musi płacić za te
błędy popełnione przez pracowników administracji są chore i
mobilizują urzędników do jeszcze większego brakoróbstwa. To nie jest
normalne, bo każdy ich błąd daje możliwość zwiększenia dochodu
urzędów ze ściąganych opłat. Po prostu brak słów jak cos takiego
właściwie nazwać. To jest wg mnie zakamuflowane złodziejstwo albo
gangsterstwo. Jak byście to nazwali?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ile kosztuje głupota wykształciuchów?
Ile kosztuje głupota wykształciuchów?
Mamy najdroższy myślnik na świecie

"Dziennik Łódzki": Która wersja jest poprawna: Gajewniki- Kolonia czy
Gajewniki Kolonia? Rada Języka Polskiego stwierdziła, że we wszystkich
podobnych nazwach miejscowości trzeba wprowadzić myślnik. Jedna mała
kreseczka sprawi, że od przyszłego roku ze sporymi wydatkami muszą się liczyć
mieszkańcy 800 miejscowości w ponad 200 gminach w Polsce.
Kłopot będą mieli wszyscy, którzy mieszkają i pracują w miejscowościach, w
których nazwach drugi człon to
m.in.: "kolonia", "osada", "tartak", "śródmieście", "huta", "letnisko"
lub "zdrój". Tam trzeba będzie wymienić tablice z nazwami, numerami posesji,
tablice na urzędach, drogowskazy, plany zagospodarowania przestrzennego,
mapy, dowody osobiste, pieczątki, druki firmowe i zgłoszenia do urzędów
skarbowych i ZUS itd.

Samorządowcy już teraz łapią się za głowę. Sami jednak narobili sobie
kłopotu. To po ich licznych pytaniach czy nazwy takich miejscowości pisać z
myślnikiem, czy bez, MSWiA poprosiło o wykładnię Radę Języka Polskiego.
Koszty wprowadzenia ortograficznej rewolucji w większości poniosą gminy.
Wstępnie można ocenić, że wydatki pójdą w miliony złotych. Budżet państwa
pokryje jedynie wydatki związane z wymianą dowodów osobistych. Choć też nie w
całości, bo mieszkańcy sami będą musieli zrobić sobie zdjęcie do nowego
dokumentu.

wiadomosci.onet.pl/1537731,11,item.html
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dowody osobiste
dowody osobiste
trwa wymiana dowodow osobistych
czy to znaczy ze MUSZE pojechac do Polski wymienic dowod ? sa jakies terminy
czy wszyscy hurtem.
ktos cos wie?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zimowki w Niemczech
01boryna napisał:

> I moze jest to wlasnie przyczyna dlaczego w Polsce tak wiele spraw idzie "na
> bakier". Nie wnikam teraz z jakich powodow ale panuje powszechne mniemanie ze
> przepisy sa glupie i sluza tylko urzednikom.


Przepisy nie sa glupie, ale zbyt duza ich czesc sluzy wylacznie urzednikom. Z tego powodu, z punktu widzenia przecietnego obywatela, sa tylko utrudnieniem.

Wiem o czym pisze - jestem przedsiebiorca. Z drzeniem serca slucham o kazdym kolejnym "zielonym swietle" dla przedsiebiorczosci bo zawsze oznacza to koniecznosc szlifowania podlog (nie zawsze marmurowych) w kilku urzedach i koniecznosc ponoszenia kosztow - mimo bardzo wysokich podatkow kazda sprawa urzedowa kosztuje!

Ostatni, glosny i bardzo bolesny dla duzej czesci spoleczenstwa przyklad urzedniczenia. Wymiana dowodow osobistych. Pomijam w ogole zasadnosc (co komu przeszkadza, ze ktos ma zielona ksiazeczke zamiast plastiku, na ktorym nie ma zadnych danych) przeprowadzania tej szalenie kosztownej imprezy bo placa za to obywatele. Skupmy sie na finansowym aspekcie zagadnienia. Ktos wpadl na pomysl (pracujac w Bardzo Waznym Urzedzie za ciezkie spoleczne pieniadze), ze trzeba zamieszac - moze dzieki temu jakis pociotek lub kolega sie dorobi... A moze chodzilo o zdrowie obywateli - niech sie poruszaja. Zmusil wiec ludzi, odpowiednimi przepisami, uchwalonymi za ciezkie spoleczne pieniadze, do odwiedzenia urzedu (niektorzy maja do niego dosc daleko...) i wymiany za "symboliczne" 30 zl (powiedz, ze to malo Pani Babci Sasiadce z 300 zl renty!) ksiazeczki na plastik. Wszystko to dzieje sie w kraju o 20% bezrobociu (powiedz swojemu szefowi, ze chcesz wolne bo musisz wymienic dowod i grzecznie poczekaj na odpowiedz - niekoniecznie grzeczna...) i bardzo wysokich obciazeniach podatkowych. Skupmy sie na obciazeniach podatkowych. Skoro panstwo polskie zdziera z ludzi ponad polowe ich dochodu (z tytulu podatkow - o parapodatkach typu ZUS nie wspomne), to WYMAGANA przez panstwo wymiana dowodow powinna byc bezplatna. Wiecej - skoro prawie kazdy obywatel jest zameldowany, to (za te wlasnie podatki) nowy dowod osobisty powinen mu byc wyslany poczta, listem poleconym. Ale urzednicy by nie mogli urzedniczyc w celu uzasadnienia swojego urzedniczenia... I kolejek w urzedach by nie bylo, zeby uzasadnic koniecznosc powiekszania siedzib i zwiekszania zatrudnienia...

Przepisy o dostosowywaniu ogumienia beda takim samu przepisem workiem jak przepisy o koniecznosci dostosowywania predkosci. Niby idea jest sluszna, ale cos mi tu nie halo... Zbyt duzo dowolnosci. Dla jednego 20 km/h, to w pewnych warunkach za duzo i laduje w rowie, a dla innego w tych samych 60 km/h jest w sam raz. Ale osadzaniem zajmuje sie pan policjant i karze tego, ktory jechal wolniej! To samo z oponami. Jesienna hustawka temperatur - w sloneczny dzien +15 st. C; w bezchmurna noc - -1 st. C. Zasiedzialem sie w pracy i ni z gruchy, ni z pietruchy popelniam wykroczenie drogowe... Bo nie przewidzialem, ze po dniu na t-shirt wracac bede do domu w czasie przymrozku. Pan policjant (prywatnie) tez nie przewidzial przymrozku i zalozyl lekka kapote. Marznie wiec, a tym samym jest wkurw...ony, a tym samym bardziej sklonny, z mocy danego mu prawa (!), (sluzbowo) ukarac mnie za brak odpowiednich opon :-/ :-P

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ściepa na pomnik Meyera
Ruch Autonomii Śląska chce, by radni przemianowali ulicę Gwardii Ludowej na
ulicę Eduarda Meiera
Ruch Autonomii Śląska wystąpił do Rady Miasta o przemianowanie ulicy Gwardii
Ludowej na ulicę Eduarda Meiera.
Jak przekonują członkowie organizacji to najlepszy moment do przeprowadzenia
takiej zmiany. Mieszkańców ulicy nikt jeszcze nie pytał, co sądzą o tym pomyśle.
Jak nie teraz, to kiedy
"Wydaje się nam oczywiste, że w naszym Mieście nie powinniśmy gloryfikować
organizacji zbrodniczych, do których zalicza się Gwardia Ludowa. Natomiast
winniśmy pamięć wybitnemu obywatelowi Nowego Bytomia" - można przeczytać w
piśmie jakie członkowie RAŚ złożyli w kancelarii Rady Miasta.
- Gwardia Ludowa nigdy nie działała na terenie Rudy Śląskiej, a jeśli już to
została tutaj importowana. Dyrektor Meier jest natomiast wybitnym
nowobytomianinem - argumentuje Leon Swaczyna, przewodniczący rudzkiego koła RAŚ.
Jego zdaniem obecnie jest najlepszy moment, by dokonać takiej zmiany.
- W planach jest budowa tutaj nowych budynków, zwiększy się wtedy liczba
mieszkańców i byłoby więcej zamieszania przy wymianie dokumentów - przekonuje.
Podkreśla, iż konieczna przy zmianie nazwy ulicy wymiana dowodów osobistych nie
uderzy "po kieszeni" mieszkańców.
- W przypadku decyzji administracyjnej koszty bierze na siebie samorząd - tłumaczy.
Ta reguła stosuje się jednak wyłącznie przy dowodach osobistych. W przypadku
wymiany pozostałych dokumentów np. praw jazdy mieszkańcy musieliby już sami
zapłacić.
- Obecnie nie ma możliwości zastosowania żadnych zwolnień z opłat. Tę kwestię
regulują przepisy na szczeblu rządowym. W ubiegłym roku pojawił się projekt
uchwały, która dopuszczałaby radom powiatów zmniejszenie lub zwolnienie
mieszkańców z opłat w przypadku wymiany praw jazdy ze względu na decyzje
administracyjne, ale póki co te nowelizacje nie weszły w życie - wyjaśnia Bożena
Krzyżak, naczelnik wydziału komunikacji magistratu.
Niech lepiej zrobią drogę
Co o pomyśle sądzą sami mieszkańcy? Na razie nic, bo nikt im nie powiedział o
takich planach. O sprawie usłyszeli dopiero od nas.
- Kto to wymyślił? Ruch Autonomii Śląska? To niech się autonomizują! Nie ma tu
potrzebniejszych rzeczy jak tylko zmiana nazwy ulicy? Niech lepiej wreszcie
zrobią tu drogę, postawią plac zabaw dla dzieci, a przede wszystkim dadzą
ludziom pracę, bo tu większość żyje z opieki społecznej. A w sprawie
przemianowania ulicy nikt nas o zdanie nie pytał. Jak zawsze zresztą.
Przegłosują i będzie - bez entuzjazmu skomentował pomysł RAŚ jeden z siedzących
przy drzwiach familoka mężczyzn. Ani on, ani żaden z pozostałych spotkanych
przez nas mieszkańców osiedla nie wiedział kim był Eduard Meier. Członków RAŚ
nie dziwi ani ta niewiedza, ani krytyczne opinie o ich pomyśle.
- Pamięć o dyrektorze Meierze była przez lata tępiona. Ci ludzie myślą zaś
kategoriami pełnego brzucha. Oni nie są jeszcze na etapie potrzeb wyższych, więc
zmiana nazwy ulicy to dla nich istotnie pewien kłopot - ocenia Leon Swaczyna.
Pytany czemu przed złożeniem wniosku w Radzie Miasta RAŚ nie dał znać
mieszkańcom osiedla o swym projekcie odpowiada, że stowarzyszenie nie ma dość
sił na przeprowadzenie takiej "kampanii informacyjnej".
- Zobowiązuję się jednak do zrobienia ulotki, w której będę tłumaczył, iż
mieszkanie przy ulicy morderców i bandytów jest dużo mniej sympatyczne niż
mieszkanie przy ulicy Eduarda Meiera - zapowiada.

Kim był Eduard Meier
Inżynier hutniczy, przybył na Górny Śląsk i od 1880 roku objął stanowisko
dyrektora generalnego "Friedenshutte". Za jego rządów huta przeszła gruntowną
modernizację i rozbudowę. Uruchomiono m.in. stalownię tomasowską, a następnie
martenowską. Wzrosła produkcja stali, a liczba załogi powiększyła się
trzykrotnie, co z kolei spowodowało budowę osiedla "Kaufhaus". Za jego kadencji
powołano w hucie oddział zawodowej straży pożarnej. Pochowany został na
cmentarzu w Nowym Bytomiu. Do końca II wojny światowej, przy obecnej ulicy
Niedurnego w Nowym Bytomiu (naprzeciwko poczty) stał jego pomnik.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: W Łodzi nie ma ulic założycieli miasta
W Łodzi nie ma ulic założycieli miasta
W Łodzi nie ma ulic poświęconych założycielom miasta i fabrykantom

W Łodzi nie ma ani jednej ulicy poświęconej łódzkim fabrykantom.
Upamiętnienia nie doczekali się Herbst, Poznański, Geyer, Scheibler
ani Grohman. Na łódzkiej mapie mamy za to ulicę Jasia i Małgosi,
Czerwonego Kapturka, a ostatnio także Kinga C. Gillette, twórcy
jednorazowych maszynek do golenia. Miasto, chwalące się
wielokulturowością, nie dba o upamiętnienie ważnych dla jego
historii miejsc i postaci. Pisze o tym w liście do naszej redakcji
nasza Czytelniczka Helena Staszewska.

"W Łodzi brak jest miejsc opatrzonych nazwiskami łodzian wielkich i
tysięcy innych, działających na rzecz miasta na mniejszą miarę, a
wywodzących się z różnych nacji - pisze Helena Staszewska. - Wielkie
nazwiska niemieckich przedsiębiorców: Geyera, Grohmana, Scheiblera
czy żydowskiego przedsiębiorcy - I. Poznańskiego, a także nazwiska
polskie - architekta H. Majewskiego, prezydentów miasta oraz
nazwiska radnych, nie doczekały się upamiętnienia - nie istnieją na
oficjalnej mapie miasta. Mamy natomiast ulicę noszącą imię Kinga
C.Gillette - twórcy jednorazowych maszynek do golenia." (...)

Zmiana nazw ulic powoduje niemałe zamieszanie i liczne kontrowersje.
Boje toczono między innymi o ul. Sporną, teraz Pankiewicza. W liście
naszej Czytelniczki pojawiają się jednak pomysły dużo łatwiejsze do
realizacji.

::: Reklama :::


"Mamy w Łodzi, głównie przy ul. Piotrkowskiej, podwórka, które
przekształcają się w pasaże handlowe, każde z nich może mieć
wyróżnik - nazwę związaną z nazwiskiem łodzianina lub rodzajem
działalności gospodarczej prowadzonej w przeszłości lub obecnie na
danej nieruchomości - pisze dalej nasza Czytelniczka. - Zaułek X,
pasaż Y, uliczka Z, zakątek U, przejście W, skrót V, to możliwa
formuła nazw uzupełniających obowiązujące oznaczenie typu "ul.
Piotrkowska nr 104". Dbajmy o własną historię, bez niej staniemy się
punktem na mapie niegodnym zapamiętania. Nadawanie poszczególnym
miejscom miasta uzupełniających nazw ma również wymiar praktyczny.
Określenie "zaułek Szewców" może być reklamą podwórka, w którym
dostępne będą usługi szewskie. Rewitalizacji miasta wymaga różnych
technik. Miasto poprzez zapisy planu zagospodarowania przestrzennego
i regulowane czynsze może tworzyć preferencje dla danego typu
działalności gospodarczej. Rewitalizujmy i reklamujmy Łódź poprzez
nowe, twórcze nazewnictwo. Zmiana nazw miejsc publicznych pociąga za
sobą znaczne koszty związane z wymianą dowodów osobistych,
pieczątek, wpisów w licznych dokumentach. Uzupełnienie nazwy o człon
zwyczajowy, który z czasem może dominować, nie powinno rodzić
kosztów"...

Czy władze Łodzi, ale również deweloperzy i przedsiębiorcy, nie
powinny zainteresować się tym, jak wzbogacić miejską przestrzeń?
Pomysłem mogłoby być choćby uwzględnienie nazwisk słynnych
fabrykantów czy architektów podczas rewitalizacji naszego miasta.
Tak właśnie się stało podczas budowy loftów przy ul. Tymienieckiego.
Apartamenty noszą nazwę "U Scheiblera". Czy inne sławne nazwiska
pojawią się podczas rewitalizacji Księżego Młyna i na osiedlach,
budowanych przez deweloperów w miejscach, gdzie kiedyś stały
tekstylne imperia? Warto!

Czy i gdzie chcemy ich ulic?
To pytanie kierujemy do naszych Czytelników. Chcemy zapytać, czy
Państwa zdaniem, lepiej nadać miano słynnych łódzkich przemysłowców
dotychczas bezimiennym łódzkim ulicom, skwer-kom, pasażom i zaułkom
w części historycznej miasta, czy może raczej - nowym ulicom i
placom, w budowanych dopiero osiedlach. Nie chcemy bowiem wywoływać
zbędnego zamieszania, zmieniając stare nazwy. Czekamy na propozycje
pod nr tel. 042-630-35-65 wew.305. Można je przysłać mailem
ulicelodzi@dziennik.lodz.pl

Magda Szrejner - POLSKA Dziennik Łódzki
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/825672.html
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rondo Reagana na Grunwaldzkim
rondo reagana ? nie dziękuje !
uważamy informacje o projekcie nazwania nowopowstałego ronda na placu
Grunwaldzkim imieniem Ronalda W. Reagana za absolutny skandal. Chciałbym
zdecydowanie zaprotestować przeciwko tej inicjatywie. prezydent będący symbolem
kompletnego braku poszanowani dla ludzi biednych, wykluczonych, potrzebujących
pomocy, popierający fundamentalistyczną religijnie koalicję "moralnej
większości" w USA, zwolennik amerykańskiej hegemonii na świecie i ojciec
chrzestny aktualnej ekipy w USA nie jest według mnie postacią, której nazwisko
może nosić jeden z kluczowych węzłów komunikacyjnych w tym mieście. Należałoby
koniecznie zauważyć, iż jego osoba miała tyle wspólnego z demokracja ze
wykorzystywała ją tylko jako pretekst do rozszerzania amerykańskiej dominacji
na całym globie. W europie jej broniła, w Ameryce południowej Reagan wspierał
przewroty wojskowe obalające demokratycznie wybrane rządy (w Grenadzie,
Nikaragui, Hondurasie, Salwadorze) utrzymywał wspierając zarówno finansowo jak
i militarnie licznych dyktatorów (Mobotu w Zairze, Pinochet w Chile, Saddam
Husajn - tak jest ten Saddam w iraku, reżim Saudów w Arabii Saudyjskiej,
afgańskich mudżahedini i wielu wielu innych) czy handlował bronią z nawet
największymi wrogami swojego państwa (afera Iran Contras).Wszystko to
przyczyniło się do śmierci cierpienia i prześladowań wielu osób w tych krajach
dokładnie takich samych cierpień, jakie spotykały mieszkańców krajów należących
do bloku sowieckiego, a biorąc pod uwagę liczbę śmiertelnych ofiar w tych
krajach dużo większych. Można tez uznać go za ojca chrzestnego "wojny z
terroryzmem" i to po obu stronach jako guru polityki Busha jr. jak i głównego
dostarczyciela broni do Afganistanu i Iraku na przestrzeni lat 80tych. Jego zaś
stosunek do problemów ekologicznych i ochrony środowiska niech zobrazuje jego
twierdzenie, że „drzewa produkują większe zanieczyszczenie niż samochody." oraz
wypowiedz sekretarza w jego rządzie Jamesa Watta, iż "nie musimy chronić
środowiska, gdyż ponowne nadejście Chrystusa jest bliskie" Projekt ten cechuje
się Kompletnym brakiem sensu i użyteczności publicznej, gdyż oprócz uczczenia
człowieka, który uważam nie zasługuje na to będzie utrudniał orientacje w
przestrzeni publicznej mieszkańcom przyzwyczajonej do dawnej nazwy. Wiązał się
będzie również z niepotrzebnymi kosztami dla urzędów wymiany tablic, pieczątek,
itp. oraz przede wszystkim dla obywateli takimi jak wymiana dowodów osobistych,
praw jazdy, szyldów itp. Plac Grunwaldzki jest nazwa do dawna używaną, szeroko
akceptowana, wystarczy zajrzeć na opnie na forum gazety wyborczej pod artykułem
o proponowanej zmianie żeby się o tym przekonać. Zmiana ta przyniesie tylko
niepotrzebne koszty, chaos informacyjny w już i tak wystarczająco zakorkowanym
mieście Plan przegłosowania tego projektu na ostatnim posiedzeniu rady uważam
za nieuczciwy wobec obywateli miasta i pozbawiający ich praktycznie bez
możliwości protestu. Jeżeli radni zgodzą się na nową nazwę i zagłosują
popierając wniosek po raz kolejny pokażą kompletny brak różnic miedzy PO, Piss
i SLD w popieraniu zgodnie i czołobitnie amerykańskiej hegemonii.Wasz głos ma
znaczenie i oznacza poszerzenie naszej lokalnej demokracji w obrębie naszego
najbliższego środowiska, dlatego zachęcam wszystkich do zabrania głosu i do
protestu w tej sprawie, aby pokazać urzędnikom we Wrocławiu ze jego mieszkańcy
to nie "ciemny lud" i ze maja swoje zdanie, umieją je wyrazić. i go bronić.

Ronald Wilson Reagan w liczbach

- konflikt irański (dostarczał bron obu stronom) – ok. 1 mln ofiar
- ofiary reżimów wspieranych przez USA w Ameryce Łacińskiej - 200 000 ofiar
- ofiary wojny wywołanej przez popierany przez Reagana Izrael z Libanem w roku
1982 - ok 17800

maile z protestem jak sądze mozna wysyłąć na adres Departament Architektury i
Rozwoju, Dyrektor departamentu: Grzegorz Roman, 50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ
1/8, pokój 133, I piętro, tel. (071) 777-83-01, 344-89-74, fax (071) 777-75-43,
adres mailowy: dar@um.wroc.pl

- ofiary dyktatury Pinocheta - 2095 zabitych i 1102 "zaginionych",18 000
uwięzionych
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tysiące osób nie wymieniło dowodu osobistego
Widać w całej Polsce jest ten sam problem z urzędniczym betonem.
Można złożyć wniosek na miejscu i spotkać się z odmową wymiany
dowodu osobistego. Kilkakrotnie przymierzałam się do wymiany mojego
starego dowodu i za każdym razem natrafiałam na przerażająco długie
kolejki.

Ostatnio po uprzednim zarezerwowaniu terminu, tj. przed około trzema
miesiącami, przedłożyłam prawidłowo wypełniony wniosek o wymianę
posiadanego dowodu osobistego, w którym prawdziwość danych
potwierdziłam własnoręcznym podpisem pod odpowiedzialnością karną.
Do wniosku dołączyłam dowód wpłaty kwoty 30,- zł na konto Urzędu
Miejskiego w Poznaniu, dwie fotografie oraz przedłożyłam posiadany
dowód osobisty, wydany przez Prezydenta Miasta Poznania, a więc
wszystkie wymagane w moim przypadku dokumenty. Pracownica urzędująca
przy okienku jednak odmówiła przyjęcia wniosku o wymianę dowodu
osobistego, na co złożyłam skargę do Wydziału Spraw Obywatelskich
Urzędu Miasta Poznania.

Obowiązek wymiany dowodu osobistego nie należy wyłącznie do
obywatela, ale również do urzędów państwowych do tego celu
powołanych. Odmowę wymiany dowodu osobistego z powodu drobnej
niezgodności spowodowanej przez niedbalstwo pracownika Urzędu Stanu
Cywilnego, który w akcie stanu cywilnego nie postawił znaku
zmiękczającego nad literą „ń” w nazwisku rodowym mojej
matki „Leszczyńska”, przyjmuję jako przejaw wyjątkowej arogancji
urzędników i ograniczenie moich praw obywatelskich.

W nadesłanej odpowiedzi na moją skargę nie otrzymałam żądanego
pisemnego uzasadnienia decyzji odmowy wymiany mojego dowodu
osobistego wraz z podaniem daty odmowy i postawy prawnej, a uznano
skargę za bezzasadną, choć nie ma takiego przepisu, który by
wyraźnie precyzował, że w przypadku stwierdzenia niezgodności danych
zwartych we wniosku z aktem stanu cywilnego, znajdującym się w
urzędzie, należy odmówić wymiany dowodu osobistego.

Przede wszystkim mój wniosek nie dotyczy wydania nowego dowodu
osobistego, a wymiany dowodu osobistego wydanego przez Prezydenta
Miasta Poznania, a więc jak by na to nie patrzeć, w tym samym
Urzędzie. Dlatego poważne wątpliwości musi budzić fakt, że przy
wydawaniu tego dokumentu tożsamości jednak nie stwierdzono żadnych
nieprawidłowości. Zacytowany w odpowiedzi na skargę fragment
rozporządzenia MSWiA z 26 października 1998 r. odnośnie
nieprawidłowości przy sporządzaniu mojego aktu małżeństwa, jest
chybiony, ponieważ małżeństwo zawarłam w 1975 r., a prawo przecież
nie działa wstecz.

Ponieważ błędy w dokumentach były skutkiem niedbalstwa urzędników,
to tak naprawdę właśnie oni powinni je sprostować z urzędu. Nie
rozumiem dlaczego w takich sytuacjach wymusza się na ludziach
praktykowanie absurdalnych zasad, że za niedbalstwo urzędnika musi
płacić obywatel tracąc czas na przejazdy, stanie w kolejkach przy
załatwianiu formalności związanych ze sprostowaniem ich błędów i
wymuszanie przez urzędy kolejnych opłat skarbowych itp.
uciążliwości. Procedury związane ze sprostowaniem błędu trwały długo
i odsunęły realną możliwość wymiany mojego zielonego dowodu na ponad
pół roku.

Czy w tak oczywistych sytuacjach mają jakieś sensowne wytłumaczenie
wszystkie te absurdy i daleko wykraczające poza granice zdrowego
rozsądku czasochłonne biurokratyczne utrudnienia jak oczekiwanie w
kolejkach na przyjęcie wniosków, opłaty skarbowe, oczekiwanie na
wydanie decyzji, na przysłanie stosownych odpisów, itp.? Czy realny
termin wymiany dowodu osobistego musiał odsunąć się z tak błahego
powodu o ponad pół roku? To co wyprawiają nasi "mądrzy" urzędnicy w
związku z wymianą dowodów osobistych nie miesci się w głowie
normalnego człowieka. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rozmowa z Andrzejem Szczęsnym, kierownikiem ref...
Komunikat Ministerstwa Finansów.


Wczoraj (08.12.) resort finansów przypomniał wszystkim podatnikom, że mają
obowiązek aktualizacji swoich danych w urzędach skarbowych np. przy zmianie nr
rachunku bankowego i zmianie dowodu osobistego.

„ Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i
identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. Nr 142 poz.702 z późn. zm.), zwanej
dalej "ustawą o NIP", podatnik ma obowiązek aktualizowania wszystkich danych
objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym.

Podatnicy podatku VAT mają obowiązek zaktualizować dane w ciągu 14 dni od dnia
dokonania zmiany.

Termin 30 dni obowiązuje pozostałych podatników. Aktualizacja polega na
wypełnieniu odpowiedniego formularza zgłoszenia aktualizacyjnego (NIP-1 dla
osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, NIP-3 dla osób fizycznych
nieprowadzących działalności gospodarczej) - pobranego z urzędu skarbowego lub
ze strony internetowej Ministerstwa Finansów i dostarczeniu go (także za
pośrednictwem poczty) do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Wyjątek stanowią podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, których
płatnikiem jest organ emerytalny lub rentowy. Podatnicy ci dokonują zgłoszenia
aktualizacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

Wyjątek stanowią również podatnicy będący wyłącznie podatnikami podatku
rolnego, leśnego lub od nieruchomości, którzy składają wypełnione zgłoszenie
aktualizacyjne w organie podatkowym gminy (miasta), właściwym dla podatku, z
którego wynika obowiązek ewidencyjny wraz ze złożeniem pierwszej w roku
podatkowym deklaracji na podatek lub w terminie dokonania pierwszej w roku
podatkowym wpłaty podatku. Dane ze zgłoszeń identyfikacyjnych/aktualizacyjnych
są gromadzone w Krajowej Ewidencji Podatników.

Wymiana dowodów osobistych przez organy ewidencyjne gmin, a także zmiana
numerów rachunków bankowych przeprowadzana przez banki wymagają, zgodnie z
ustawą o NIP, aktualizacji danych podanych w zgłoszeniu.

Aktualizacja danych jest niezwykle istotna. Przetwarzanie aktualnych i
rzetelnych informacji jest podstawą prawidłowego funkcjonowania systemu
podatkowego jak również prawidłowego wykonywania zadań przez instytucje, które
na mocy art. 15 ust. 2 ustawy o NIP, mogą korzystać z danych zgromadzonych w
Krajowej Ewidencji Podatników. Aktualizacja danych leży także w interesie
podatników. Podatnicy, którzy zadeklarowali zwrot nadpłaty podatku na rachunek
osobisty za niedopełnienie obowiązku podania aktualnego numeru rachunku mogą
zostać obciążeni kosztami zwrotu przelewu. Aktualne dane są również niezbędne
do dokonania zwrotu nadpłaty podatku w kasie urzędu skarbowego.

Do aktualizacji danych obywatele są zobligowani nie tylko przez ustawę o
zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, lecz również przez
inne ustawy np. przez ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych.

Intencją organów podatkowych nie jest karanie podatników czy płatników za
niedopełnienie obowiązku, lecz dbałość o jakość danych w Krajowej Ewidencji
Podatników, z których korzystają liczne instytucje, rejestry oraz podatnicy.

Odpowiedzialność karna jaka ciąży na podmiotach, które nie dopełniły
formalności nałożonych przez ustawę o NIP ma być czynnikiem mobilizującym do
aktualizowania danych. Samo przekroczenie terminu nie oznacza jeszcze
popełnienia wykroczenia skarbowego, gdyż odpowiedzialność karna w postępowaniu
karnym skarbowym uzależniona jest od winy umyślnej sprawcy czynu.
(źródło: Ministerstwo Finansów 08/12/03)
Dla wszytkich ćwoków typu "kibic". Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana dowodu osobistego - do kiedy?
śśćKomunikat prasowy Departamentu Rejestrów Państwowych MSWiA
20.11.03 - W związku z wątpliwościami i pytaniami dotyczącymi wymiany dowodów
osobistych uprzejmie wyjaśniam, ze zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia
1997r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy
o działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 113, poz.733) dowody osobiste wydane
przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy zachowują ważność do dnia 31
grudnia 2007 roku.
Przepis ten został znowelizowany ustawą z dnia 12 września 2002r.o zmianie
ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności
gospodarczej (Dz. U. z 2002r. Nr 183, poz. 1522) w ten sposób, że dotychczasową
treść przepisu oznaczono jako ust. 1 i dodano ust 2 i 3 ustalający harmonogram
wymiany dowodów osobistych oraz określono tryb postępowania w tych sprawach.
Wprowadzenie więc harmonogramu wymiany dowodów osobistych w oznaczonych
terminach miało przede wszystkim na celu uporządkowanie i rozłożenie w czasie
wymianę dowodów osobistych, tak aby w ostatnim roku ważności tych dokumentów
tj. 31 grudnia 2007r. nie nastąpiło spiętrzenie wniosków.
Wobec powyższego skoro dowody osobiste są ważne do dnia 31 grudnia 2007 roku
nie przewiduje się nakładania sankcji za niedopełnienie obowiązku wymiany
dowodów osobistych.
Przekazując powyższe, uprzejmie wyjaśniam, że sankcje karne o których mowa w
art. 55 ustawy mogą być nałożone tylko w przypadkach określonych w art. 40
ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2001. Nr 87, poz.960 z póżn.zm.)
Przepis ten wprost określa przypadki obowiązku wymiany dowodu osobistego w
razie zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym, uszkodzenia
dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie
tożsamości osoby, upływu terminu ważności dowodu osobistego.
Tak więc jeżeli wszystkie dowody osobiste wydane przed dniem 1 stycznia 2001r.
zachowują ważność do 31 grudnia 2007r. brak jest podstaw do stosowania sankcji
karnych określonych w art. 55 ustawy.
W dniu 30 czerwca 2000 r. MSWiA podpisało umowę na budowę systemu centralnej
personalizacji dowodów osobistych i paszportów opartego o technologie
grawerowania laserowego. Personalizację dowodów osobistych rozpoczęto w
styczniu 2001 r. Całkowita wymiana dowodów osobistych miała nastąpić z końcem
2007 r.
Po roku funkcjonowania systemu okazało się, że przyjęte przy budowie systemu
założenie równomiernej i sukcesywnej wymiany dowodów osobistych starego wzoru
na nowe dokumenty okazało się założeniem błędnym.
System został zaprojektowany do personalizacji 20 tys. dowodów osobistych
dziennie.
Wydajność sytemu w zakresie personalizacji dowodów osobistych w latach 2001-
2002 okazała się wystarczająca. W roku 2001 spersonalizowano 1.800.500 dowodów
osobistych natomiast w 2002r. spersonalizowano 2.262.500 sztuk. Przy czym
największą ilość dokumentów, ponad 224 tys., spersonalizowano we wrześniu.
W roku bieżącym odnotowano zwiększony napływ wniosków. I tak w pierwszym
półroczu br. średnio personalizowano ok. 250 tys. dokumentów, natomiast w
kolejnych miesiącach nastąpił raptowny wzrost przesyłanych wniosków osiągając
we wrześniu ilość 409 tys. i prawie pół miliona w październiku. Zwiększony
napływ wniosków spowodował uruchomienie trzeciej zmiany w Centrum
Personalizacji Dokumentów MSWiA, co pozwoliło na personalizację ok. 25 tys.
dowodów osobistych dziennie. Dalsze zwiększanie wydajności sytemu, z przyczyn
technologicznych okazało się niemożliwe. Większy napływ wniosków niż wynoszą
moce produkcyjne Centrum Personalizacji Dokumentów doprowadził do przepełnienia
systemu, co z kolei spowodowało wzrost ilości jego awarii oraz przerw w
procesie personalizacji i teletransmisji danych.
MSWiA podjęło działania zmierzające do zwiększenia mocy produkcyjnych Centrum
Personalizacji Dokumentów oraz modernizacji sieci teletransmisji danych mającej
zwiększyć jej wydajność i niezawodność. Efekty tych działań winny być widoczne
w pierwszym kwartale 2004 r.
W zaistniałej sytuacji Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
oświadcza, że z przyczyn technicznych nie posiada aktualnie możliwości
personalizacji, w wymaganych terminach, wszystkich wniosków o wydanie dowodu
osobistego. W związku z powyższym do czasu ustania podanych przyczyn tj. do
końca marca 2004 r. Ministerstwo dołoży wszelkich starań, aby dowody osobiste,
ujęte w harmonogramie na ten rok, mogły być wymienione w terminie późniejszym.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przeprasza wszystkich obywateli
za utrudnienia i niedogodności jakich doświadczyli w trakcie załatwiania spraw
związanych z wydaniem dowodu osobistego.


Pzdr Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana "Dowodów Osobistych" i "Praw Jazdy"
Wymiana "Dowodów Osobistych" i "Praw Jazdy"
WYMIANA DOWODÓW OSOBISTYCH - wszystkie sprawy dowodowe i meldunkowe
(codziennie od poniedziałku do piątku od 8.00 do 18.00)

Harmonogram wymiany dowodów osobistych:

od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r. - wydanych w latach 1962-
1972,
od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r. - wydanych w latach
1973-1980,
od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. - wydanych w latach
1981-1991,
od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r. - wydanych w latach
1992-1995,
od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w latach
1996-2000.


Opłata za wydanie dowodu osobistego - 30 zł. Opłatę należy uiścić przed
złożeniem wniosku o wyrobienie dowodu osobistego w kasie Urzędu Miasta
Krakowa:

Centrum Administracyjne, al. Powstania Warszawskiego 10, I piętro
os. Zgody 2, parter lub na rachunek bankowy Urzędu: Bank BPH S.A. 40 10600076
0000331000025316.

Wniosek o wyrobienie dowodu osobistego składa się osobiście. Dowód osobisty
również odbiera się osobiście.

Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego od osób obłożnie chorych i
kalekich w miejscu ich pobytu następuje po przedstawieniu przez opiekuna
zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego chorobę lub kalectwo
uniemożliwiające poruszanie się oraz uiszczeniu opłaty za wydanie dowodu
osobistego.

Wnioski należy składać:
- mieszkańcy Dzielnic I - XIII (Śródmieście, Krowodrza, Podgórze) w budynku
przy al. Powstania Warszawskiego 10, V piętro, pokój nr 504,
- mieszkańcy Dzielnic XIV - XVIII (Nowa Huta) w budynku na os. Zgody 2,
parter, pokój nr 10 i 17.


Kontakt:

Oddział Dowodów Osobistych dla Dzielnic od I do XIII i Spraw Wojskowych,
Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne,e-mail
gajochhe@um.krakow.pl:
- przyjmowanie wniosków - box nr 71- 77 tel. 61-69-123, 61-69-124, 61-69-125,
61-69-126,61-69-127, 61-69-129, 61-69-130;
- odbiór dowodów - box nr 86, 87 tel. 6169-143, fax: 61-69-283.

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic od XIV do XVIII
Os. Zgody 2 (Nowa Huta), e-mail: lukajma@um.krakow.pl
- przyjmowanie wniosków - parter pok.10 i 17 tel; 61-68-721, 61-68-722 , 61-
68-730, 61-68-731;
- odbiór dowodów osobistych - parter pok. 8 tel: 61-68-719.

PROCEDURA tutaj:
www.bip.krakow.pl/magistrat/przewodnik/baza/pokaz_procedure.php?proc=II-SA-10



WYMIANA PRAWA JAZDY
(codziennie od poniedziałku do piątku od 8.00 do 18.00)

Uprzejmie informujemy, iż został przedłużony termin wymiany praw jazdy
(wydanych od 1 stycznia 1984 r. do 30 kwietnia 1993 r.) do dnia 30 kwietnia
2005 r. Osoby, które nie zdążą do dnia 30 kwietnia 2005r. wymienić prawa
jazdy na nowy dokument nie tracą uprawnień do kierowania pojazdami. Z dniem
30.04.2005 r. traci ważność jedynie sam blankiet prawa jazdy, który jednakże
w dowolnym czasie, w terminie późniejszym, będzie można wymienić na nowe
prawo jazdy. Osoby, które w dniu 1 maja 2005 r. nie będą miały nowego prawa
jazdy nie będą mogły prowadzić pojazdu, ale z tytułu nie wymienienia prawa
jazdy nie będą zdawać powtórnie egzaminu na prawo jazdy.


Aby wymienić prawo jazdy na nowy dokument (wymiana na podstawie art. 150
ustawy - procedura XX KM 19) należy przedłożyć następujące dokumenty:
prawidłowo wypełniony wniosek o wymianę/wydanie prawa jazdy,

wyraźną fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiającą osobę bez
nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywała
głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem
równomiernego oświetlenia twarzy. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami
narządu wzroku może załączyć fotografię przedstawiającą osobę w okularach z
ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego
wyznania - fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem
że fotografia taka zamieszczona jest w innym dokumencie potwierdzającym
tożsamość tej osoby,

obustronną kserokopię prawa jazdy,

dowód uiszczenia opłaty za wymianę prawa jazdy w wysokości 71 zł (opłatę
można wpłacić w kasie obok stanowisk praw jazdy lub na konto: Urząd Miasta
Krakowa Wydział Podatków i Opłat Al. Powstania Warszawskiego 10 BANK BPH S.A.
03 10600076 0000331 000025303,

znaczki opłaty skarbowej w wysokości 6,5 zł (5 zł za wniosek i 0,5 zł za
każdy załącznik).

SZERZEJ TUTAJ
www.bip.krakow.pl/bip/ogloszenia/?id=63 Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 2 z 2 • Wyszukano 135 wyników • 1, 2  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.