Wymiana olej w

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana olej w





Temat: Oleje - czy ktos wie .....


Pozdrowki

Mis Nienasmarowany

może nie na temat ale strasznie mi was żal


zwyczajne auto zwyczajny silnik a musicie lać
bóg wie co jakieś super rajdowe oleje i na dodatek często zmieniać
do d.....z takim autem
ciekawe co byście lali do prawdziwych rajdówek gdzie naprawdę są wymagania?
bo jakieś cywilne vw nie maja wielkich wymagań obciążenia tam sa raczej
symboliczne.
a co lać?
najprawdopodobnie masz wytłoczone na korku wlewu klasę oleju
jak nie to instrukcja obsługi tam jest wszystko na ten temat
i nie ma co sie wysilac na lepszy.

z innego podwórka
kiedyś dawno przyjechał do mnie zmartwiony kolega
zatarł silnik w beczce/w123/ olaboga popadł na koszty
podczas naprawy wyszło że nigdy nie zmieniał oleju
zrobił na tym 120 000km i olej miał w misce konsystencję asfaltu
trzeba było go wydłubywać.
szybkie przeliczenie ile w tym czasie miał zrobić wymian oleju+filtr+praca
okazało się że kosztowałoby to więcej niż remont silnika który właśnie trwał
podsumowując wydał mniej i miał nowy silnik na dotarciu.:))))
ale jakoś od tej pory olej już wymieniał o czasie.
ale to było dawno wtedy olej był drogi a praca tania.
swoją drogą chylę czoła przed projektantem tego silnika
3x objechał ziemie i dopiero stanął.teraz takich już nie ma i nie będzie.
MM

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Wymiana oleju w turbo
On 16 Sie, 12:25, "Darek." <tu@nic.nie.mawrote:


Czy ktos orientuje sie jak profesjonalnie wymienic olej w silniku
biturbo?


Najsampierw profesjonalnie rozgrza  silnik, potem profesjonalnie
odkr ci  korek i spu ci  olej do profesjonalnego pojemnika, a
nast pnie zu yty olej profesjonalnie odda  do recyklingu :-D

To oczywi cie  art ;-) Olej w silnikach turbodo adowanych wymienia si
tak samo jak w wolnoss cych. Spuszczenie oleju z miski nie powoduje
zapowietrzenia przewodów olejowych turbiny - po prostu wymianie
podlega tylko ta cz    oleju, która aktualnie jest w misce. W Saabie z
6 litrów oleju spu ci si  tylko oko o 4.

Je eli olej jest bardzo zanieczyszczony (np. zaniedbane wcze niejsze
wymiany), to niektórzy polecaj  zrobi  tak  p ukank : wymieni , zrobi
100-200km, potem znów wymieni . Troch  boli, bo w mi dzyczasie
spuszcza si  prawie  wie y olej - ale podobno czasem tak trzeba.

Warto co jaki  czas zdj   i wyczy ci  misk  olejow , bo olej w
silnikach z turbo lubi si  czasem koksowa , wi c w misce p ywaj
skwarki albo tzw. gluty (oleje syntetyczne si  polimeryzuj  w takie
d uuuugie cz steczki). Warto to czasem (raz na 7-10 wymian oleju)
zrobi , na pewno nie zaszkodzi silnikowi - a b dzie jednak czy ciej.

Safrane Biturbo? Fajna bryka ;-) Musi "spod  wiate " robi  wra enie na
golfiarzach ;-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Automatyczna skrzynia - problem :( W210
misiek napisał(a):

| Poprzedni właściel poradził mi napryskać do środka WD-40 ale nie
| pomogło,


No to Ci poradził :( Od WD40 to jeszcze lepiej zardzewiało..
Nie jest przypadkiem tak, że zapadka zwalniająca dźwignię się
złamła/pękła w niej sprężyna (nie wiem czy w MB coś takiego jest) , może
coś - jakiś obcy element jest dosłownie w zabudowie mostu - tam gdzie
powinien pracować drążek ?


a serio to za automatami zawsze jest jakis problem...


Z automatami dla mnie bywa tylko jeden problem - brak w niektórych
autach i trzeba wbijać z 6 biegów do przodu by pojechały :-)

moj meches mowi - ze automaciarze dziela sie na tych co juz robili automat,
lub beda robic ;)


Jaaasne... Banialuki... Przejeżdżam do 65kkm/rok w 'awtomatach' i oprócz
regularnych wymian oleju i filtrów nic innego z nimi nie robię..

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymian oleju co 30kkm ?
Cześć wszystkim  !

W moim aucie rocznik 2000 zalecana jest wymiana oleju co 15kkm. Ale w tym
samym modelu z tym samym silnikiem z rocznika 2001 już co 30kkm, pod
warunkiem stosowania oleju zgodnego z norma A3/B3/B4.
Moja gwarancja dobiegła już końca i serwis nie ma nic przciw żeby przejść na
wymianę co 30kkm.
Dodam że stosuję olej Castrol Magnatec od początku (t/j 3kkm - przeddtem był
jakiś ELF też syntetyk), samochód był docierany przez ok. 20kkm, obecnie w
ciągu 15kkm między zmianami oleju niu ubywa na bagnecie, a "na palec" jest
"lepki", przebieg auta 41kkm.

Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam

Paweł Pawlak
Scenic 1.9dCi

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 145


tak, tak zwlaszcza, ze nie wiadomo jak uzytkowanik podchodzil do kwestii
regularnych wymian oleju a nawet jesli traktowal ja dobrze to przeciez nie
wiesz jaki samochod mial sumaryczny przebieg - Andrzej pisal, ze
przejechal nia 70 kkm - tak sie wlasnie rodza stereotypy - jak ktos nie
czyta dokladnie, lub czyta tak jakby chcial przeczytac. Moja 146 TS ma 105
kkm przebiegu - silnik pracuje bez zarzutu, oleju nie bierze, przy okazji
wymiany rozrzadu wymieniony wariator - kompletnie zadnych oznak zuzycia
silnika...


przy przejechaniu 70kkm, chyba w każdym samochodzie który jezdził po
polskich drogach trzeba coś powymieniać, a alfy trzeba najpierw spróbować
żeby ją ocenić, a wiadoma że można trafić na jakiś nieciekawy egzemplarz po
blacharce, lub od nieuczciwego sprzedawcy

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Auto sprowadzone-pytanie
Użytkownik fantastic napisał:


marcin.d wrote:

| Co do kół: czy felgi są stalowe?

No właśnie nie. To alusy, do tego 16.

Ale bardziej mnie interesuje prawdopodobieństwo tego przebiegu...


10 letni samochód z niemiec i 122kkm ??
Wolne żarty, należy dodać do tego minimum 100kkm.
Przyjżyj się tej książce serwisowej czy przypadkiem nie są wszystkie
wpisy robione jednym długopisem i na jedno kopyto.
Poszukaj pod maską karteczek/naklejek z datami wymian oleju, albo na
drzwiach z boku ... może nie wszystko pozrywali.
Obejrzyj pedały :)

<ROTFL MODENo chyba że w tym Niemcowie same dziadki do kościoła i do
marketu po zakupy jeżdżą </ROTFL MODE
Niemiec sprzedając samochód napewno nie będzie robił przeglądu bo i po co.
Kupiłem też samochód z niemiec, tyle że był sprowadzony na moje życzenie
konkretny egzemplarz, jak przyjechał jak się wziąłem za wymianę oleju to
stwierdziłem że chyba ze 30.000 nie wymieniany był ... wiedział Niemniec
że będzie sprzedawał to i nic już nie robił ...
Ale jedno było wymienione - 2 opony były nowe na przodzie, ale na tyle
już były stare takie tylko tylko :) więc - niemcy też liczą się z kasą,
szczególnie jak oddają samochód do byle kogo ( autohausu ).

Pozdro !!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Auto sprowadzone-pytanie


10 letni samochód z niemiec i 122kkm ??
Wolne żarty, należy dodać do tego minimum 100kkm.
Przyjżyj się tej książce serwisowej czy przypadkiem nie są wszystkie wpisy
robione jednym długopisem i na jedno kopyto.
Poszukaj pod maską karteczek/naklejek z datami wymian oleju, albo na
drzwiach z boku ... może nie wszystko pozrywali.
Obejrzyj pedały :)


Hehe :)

Tu się zgadzam ...
Zobacz na mobile.de przebiegi takiego auta ...
Np Audi A4 sprzedawane w niemczech rok około 1997 mają przebiegi od 200 do
300 tysięcy a w polsce takie auto ma maks 200 z przewagą 120 tysięcy itd ...
czyste oszustwo ...

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana oleju w Dajewo


Myślę, że nie jest  wadą, częsta wymiana oleju, tym bardziej że jest to
gratis.


Abstrahujac od ilosci zadowolonych/niezadowolonych klientow, ktorzy sie
na liscie ujawnili, to ja chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa
tych wymian oleju naprawde, bo nigdzie nie slyszalem, zeby przez caly
zywot samochodu wymiany oleju byly gratis.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Uzytkownicy Mondeo 2.5 V6

Mówią że contour i mondeo to to samo.
W Repair manual - u Chiltona dla contourow 1995-99 jest tabelka
z rekomedowanymi przez producenta czynnościami serwisowymi
i jest wymiana oleju i filtra co 5 tys. mil. W naszych podrecznikach
uzytkownika do mondeo jakie sie dostaje przy zakupie jest napisane :
wymiana oleju co 15 tys km.
A to są te same silniki, więc chyba u nich chcą serwisy więcej zarabiać.
A co do samochodu to fajny ma silnik, ale zawieszenie jest nie na
nasze drogi!


 Amerykanie mawiaja olej jest tani a silnik drogi - dlatego wymieniaja olej
czesto.
(zwykle co 3000 mil syntetyki co 7500 mil)
Wymian oleju w serwisie 15-25USD (olej+filtr+robocizna) - samemu znacznie
taniej :-)

Pozdrowienia

Adam
-------------------------------------
Nissan Maxima SE

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Uzytkownicy Mondeo 2.5 V6


 Amerykanie mawiaja olej jest tani a silnik drogi - dlatego wymieniaja olej
czesto.
(zwykle co 3000 mil syntetyki co 7500 mil)
Wymian oleju w serwisie 15-25USD (olej+filtr+robocizna) - samemu znacznie
taniej :-)

Pozdrowienia
Adam
-------------------------------------
Nissan Maxima SE


Gdyby płacili za to samo 100,- USD jak ja musiałem w Auto Plaza
w Warszawie - (G(ł)ówny Autoryzowany Dealer Forda, który nie potrafi
nawet przeglądu poprawnie zrobić) ostatnio to by nie byli tacy nadgorliwi.

Andrzej Krasiński
mondeo kombi

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Polskie oleje syntetyczne


| zastanawiam się nad zmianą w Skodzie PickUp 1.9d oleju na jakiś inny,
| syntetyczny znacząco tańszy olej.


wg mojej wiedzy dobre (jezeli o taki Ci chodzi) polskie oleje syntetyczne to
lotos 0w40 "dynamic" (klasa SJ chyba..,)) i "platinium" orlenu 0w30 (klasa SL)
ale kosztuja one po okolo 120pln/4l wiec specjalnego obnizenia kosztu wymian
oleju nie ma -).. jest tanszy syntetyk polski: lotos 5w40 ale nic o nim nie wiem
(poza tym, ze 4l kosztuja ponizej 100pln)
Przemek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Polskie oleje syntetyczne

" orlenu 0w30 (klasa SL)

ale kosztuja one po okolo 120pln/4l wiec specjalnego obnizenia kosztu
wymian
oleju nie ma -).. jest tanszy syntetyk polski: lotos 5w40 ale nic o nim
nie wiem
(poza tym, ze 4l kosztuja ponizej 100pln)
Przemek


 5w 40 Lotos ma klase SLCF i jest w Geant po 80 pln ...   normalnie okolo
100 .. nie mam pojęcia dla czego tak tanio..

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opel Astra II 1.7 DTI - no i mam dylemat
On Wed, 8 Feb 2006 21:00:23 +0100, phat pimp <Xpimpo@XpimposhX.com 
wrote:


Wyposazenie przemawia - 4pp, abs, klimatronic, radio vdo firmowane dla  
opla
(wysw itp). Niestety nie przemawia silnik - 1.7 DTI.

Coprawda teraz jezdze N14 1.4 który demonem predkosci nie jest, ale mam
watpliwosci czy moje wymagania (nic wolniejszego niz to co mam byc nie  
moze)
beda spelnione. Jak z awaryjnoscia, jak z oszczednoscia (80/20
DC/trasa)...ehhh ;( jedni pisza ze ten silnik jest kiepski, inni ze  
silnik
jest OK.


Jezdze rocznikiem 2001 takie samo wyposazenie, ale kombi. Przekrecilem juz  
na nim 110tys (lacznie ma 130). Model godny polecenia, po takim przebiegu  
kilka wymian oleju i podstawowych rzeczy, a chodzi tak jak na poczatku.  
Teraz co do mocy, trzeba sie nim "nauczyc" jezdzic. Wtedy mozna niezle  
nawet poszalec. Mocy brakuje tylko i wylacznie na trasie przy doladowanym  
aucie (4-5 os) i przyspieszeniach z 90 i wyzszej predkosci. Trasa to max  
160 (oczywiscie mozna sie "rozbujac" do 180.

Duzy plus to ekonomicznosc, na trasie az milo patrzec na wskazowke baku.
U mnie silnik jest bardzo czuly na jakosc paliwa, byle orlen i jakies inne  
gowno i sie krztusi. Za to tankuje na sprawdzonych stacjach i zero  
problemow.

pzdr

greg

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Do 50k - ktore? Goraca prosba o pomoc!!!


Miecio wrote:
Chcialbym kupic jakies fajne uzywane auto.
(...)
Sporo sie tego
uzbieralo :-) Co byscie wybrali?


Chevrolet Corvette
Chevrolet Camaro
Dodge Viper (tu nie wiem czy się w kasie zmieścisz)
Mercedes SL 300/SL 500/SLK
Porshe 911 (poniżej modelu 996 oczywiście ;-)
Maserati Biturbo/Shamal (tu też może być słabo z finansami)
Mercedes SL R107
Toyota Supra 3.0 Biturbo

Spokojnie oczywiście jakieś Jaguarki itp.

I mój faworyt: Mercedes W126 SEC

Oczywiście wszystkie wóżki (zwłaszcza mój faworyt): skóra, 100% oryginalne,
niebite, błyszczące z garażu, często znacznie poniżej 50tys.

Celujesz w siakieś takie wozy przeciętne, pod tuning, z małym rozmachem. No,
poza 220ST może ;-) Pięćdziesiąt tysięcy to niesamowita góra pieniędzy na
samochód - zwłaszcza drugi.

Z tych co wymieniłeś to zdecydowanie 220ST ew. Mazda Xedos 3.0 (nie seria 6,
Xedos właśnie).

Silnik 1.8T brałbym używany wyłącznie od osoby, która dokładnie wie jak działa
turbosprężarka i która potrafi udokumentować dokonywanie bardzo częstych
wymian oleju w danym wozie. I to w oprawie Seata Leona (imho super baza do
tuningu).

No i ten.. 140KM? Za 50tys? Mało.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z olejem
Witam Panowie i Panie.
Mam takie małe pytanie. Ooops to mi się zarymowało:)) Ale dalej już
normalnie.
W związku z tym że dolewam średnio pół litra oleju na 1000km czy warto
dokonywać okresowych wymian oleju co 10k tyś km? prostyh rachunek podpowiada
że od wymiany do wymiany dolewam 5l. To troszkę o litr więcej niż wchodzi do
układu w mojej Favoritce.
Inna kwestia co lac? Czy w zwiazku z tym że kiedys silnik będzie chciał być
odmłodzony to czy opłaca się lać byle chłam? Dajmy na to taki olej z LIDL za
5l 29.99zł:))
Rzecz jasna poszukuję minerału.
Może ktoś coś doradzi w tej materii?

Pozdrawiam
Wilk

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z olejem


:( wrote:
W związku z tym że dolewam średnio pół litra oleju na 1000km czy warto
dokonywać okresowych wymian oleju co 10k tyś km? prostyh rachunek podpowiada
że od wymiany do wymiany dolewam 5l. To troszkę o litr więcej niż wchodzi do
układu w mojej Favoritce.


Warto. Pamiętaj, że oprócz oleju wymieniasz również filtr, inaczej syfy,
które zostały z silnika wypłukane, zapchają ci układ smarowania.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z olejem


"Grejon" <grejo@gazeta.plwrote in message



:( wrote:

| W związku z tym że dolewam średnio pół litra oleju na 1000km czy warto
| dokonywać okresowych wymian oleju co 10k tyś km? prostyh rachunek
podpowiada
| że od wymiany do wymiany dolewam 5l. To troszkę o litr więcej niż
wchodzi do
| układu w mojej Favoritce.

Warto. Pamiętaj, że oprócz oleju wymieniasz również filtr, inaczej syfy,
które zostały z silnika wypłukane, zapchają ci układ smarowania.


tak... i nie chce Cie martwic, ale 0.5l/1000km to powaznie brzmi. Ile ma
przejechane
silniczek?

pozdr, Piotrek
piter@wp.pl
Polonez 1,6GLE, 1995, benzyna

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z olejem


| W związku z tym że dolewam średnio pół litra oleju na 1000km czy warto
| dokonywać okresowych wymian oleju co 10k tyś km? prostyh rachunek
podpowiada
| że od wymiany do wymiany dolewam 5l. To troszkę o litr więcej niż
wchodzi do
| układu w mojej Favoritce.

| Warto. Pamiętaj, że oprócz oleju wymieniasz również filtr, inaczej syfy,
| które zostały z silnika wypłukane, zapchają ci układ smarowania.

tak... i nie chce Cie martwic, ale 0.5l/1000km to powaznie brzmi. Ile ma
przejechane
silniczek?


Niewiele bo coś koło 109tyś km. ja nim jeżdżę od 20tyś km a co przed tem to
Bóg jeden wie...
Wiem tylko że nie wiem co robić. Chciałem silnik od felci mocniejszy ale co
z tego jak nei wiem gdzie go szukać.

Pozdrawiam
Wilk
favorit '92LPG

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to jest z olejem

Witam Panowie i Panie.
Mam takie małe pytanie. Ooops to mi się zarymowało:)) Ale dalej już
normalnie.
W związku z tym że dolewam średnio pół litra oleju na 1000km czy warto
dokonywać okresowych wymian oleju co 10k tyś km? prostyh rachunek podpowiada
że od wymiany do wymiany dolewam 5l. To troszkę o litr więcej niż wchodzi do
układu w mojej Favoritce.
Inna kwestia co lac? Czy w zwiazku z tym że kiedys silnik będzie chciał być
odmłodzony to czy opłaca się lać byle chłam? Dajmy na to taki olej z LIDL za
5l 29.99zł:))
Rzecz jasna poszukuję minerału.
Może ktoś coś doradzi w tej materii?

Pozdrawiam
Wilk


Jak będzie brał litr na tysiąc to nie wymieniaj oleju tylko filtr.Teraz oleje
są tanie. Jak bedzie za dużo wyrzucał oleju uszczelkami to załóż odmę. Na
jakiś czas pomoże. Teraz jedynym przeciwskazaniem są policjanci bo moga zabrać
dowód jak za dużo dymi. Tomek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Cieknie z tyłu...


Przemo wrote:
Dnia 12 maj 2006  "mkonst" <mkonstUSU@et.put.poznan.plwystukał
co następuje

| Zdecydowanie most, przez 9 lat użytkowania Poldka mam chyba 6
| uszczelniacz. -
Żartujesz ja wymieniłem przez ten okres tylko "jeden" ale pewnie
wiecej jeździsz odemnie.
Trzeba sie połozyć pod samochodem i obmacać ręką jak cieknie od strony
wału, a na 100% tak będzie, to uwalony uszczelniacz, w innym miejscu
nie powinno cieknąć.
Koszt jakieś 6-8 zł + 50 zł wymiana + bodaj 2 l oleju, bo uważam, ze
przy okazji warto wymienić.
Ja przynajmniej tyle zapłąciłem rok temu


Zrobiłem prawie 200kkm, a uszczelniacze były wymieniane przy okazji
przeglądów i wymian oleju.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jakie sa opinie Palio Wekeend ?


MalyMJ wrote:
| A to zależy, czego potrzebujesz. :)

autko ma byc dla mnie na dojazdy do pracy (1500km miesiecznie) w
wekeendy jest nas troje :) jeszcze zona i dziecko, drugie w planach
:), takze w aucie jest na stale zamontowany fotelik, czasem bierzemy
wozek, ja jeszcze jestem elektrykiem ktory czesto dorabia na boku,
wiec auto czesto ma zasypany bagaznik roznymi gratami a na miejscu
pasazera sa dwie drabiny :),


hello z tego co piszesz, to z Palio bedziesz zadowolony. ja jezdzilem 4
lata palio i oprocz eksploatacji (przestrzeganie wymian oleju i ogolny
przeglad co 10kkm) nic nie robilem. mam dwojke malych smykow i to jest
tanie auto dla rodziny z malymi dziecmi. dwa foteliki, wozek lub wozki.
na wakacje sie spokojnie spakujesz, bo bagaznik jest naprawde wielki -
moze nawet drabiny spakujesz :). tylko uwzaj na silniki 1,4 bo to ponoc
kiepska jednostka =ja jezdzilem 1.2 '99 pewnie jezdzilbym dalej
gdybym nie zostal zarazony wirusem alfa romeo....
Najlepiej zrobisz jak sie przejedziesz. siedzi sie wysoko jest cicho i
nie rozumiem tych uwag na temat plastikow =w mojej wersji HL wszystko
bylo bardzo przyjazne.

| Generalnie za tyle nie spodziewaj się wiele. Możesz trafić super, ale
| możesz też trafić na auto z ciągłymi problemami...


wiesz, ale to dotyczy prawie wszystkich aut. A fiaty sa o tyle fajne, ze
jak sie psuja, to czesci nie sa drogie i jest duzo.

powodzenia
Ralf

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: LAGUNA 1.8 - eksploatacja
Witam,

Od 2001 roku jeżdżę Laguną 1.8, rocznik 1994. Aktualny przebieg to 110.000.
Wraz z zakupywanym autem nie otrzymałem książki serwisowej więc wymieniam
części przypadkowo.
Od początku eksploatacji, czyli od 80.000 wymieniłem (nie licząc wymian
oleju):

1. tłumiki środkowy i końcowy
2. szczęki i klocki
3. akumulator
4. łącznik stabilizatora
5. świece
6. pasek rozrządu

Ponieważ nie wiem co było wymieniane przez poprzedniego właściciela, może
ktoś mi powie na co teraz powinienem zwrócić uwagę. Może ktoś dysponuje
jakimś skanem tej części instrukcji w której są te wszystkie informacje o
wymianach części?

Pozdrawiam,
Mayson

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy olej silnikowy szkodzi "gumie" ?

On Sat, 20 Dec 2003 23:04:17 +0100,  mariusz wrote:
| chcialbym sie dowiedziec czy w olejach silnikowych mineralnych/syntetycznych
| znajudja sie skladniki ktore moga byc szkodliwe dla elementow gumowych
| (uszczelek) i elemntow plastikowych czy tez wykonanych z teflonu...

Guma generalnie ropopochodnych nie lubi. Niektore "plastiki" tez.
Potrzebujesz gumy olejoodpornej - sa takie na uszczelki w silnikach
:-)

| Czy istnieje dostepna na rynku alternatywa czegos smarujacaego w podobny
| sposob nie zawierajacego tych substancj ??

Jakies oleje silikonowe ?

J.Jest pewien problem - Jeśli stosujesz oleje CD lub SE albo wyższych klas


jakościowych (druga litera wyższa w alfabecie) to powinieneś zwrócić uwagę na
rok produkcji silnika - jeśli silnik jest starszy niż 1985 to jest wielce
prawdopodobne, że taki olej mu zaszkodzi - uszczelki będą puchnąć - nowsze
silniki mają już uszczelki z dodatkiem gumy silikonowej i są już raczej
odporne na olej. Jeszcze kwestia wymian oleju - nigdy nie należy przy
wymianie "przeskakiwać" klasy jakościowej oleju np. z CB na CD, bo wtedy
nastąpi wymycie naturalnych uszczelnień (tzw. nagarów) i układ się
rozszczelni - najlepiej z CB na CC o tej samej klasie lepkościowej - dwa
przebiegi na CC - wtedy można wymienić na CD - jeśli się chce wymieniać dalej,
znów dwa przebiegi na CD - chodzi o to, aby olej wyższej klasy założył własne
uszczelnienia.




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej - konfekcja, czy z beczki?
To tylko zależy gdzie wymieniałeś. 50% wymian oleju jakie robiłem było
"z beczki" i nie miałem żadnych problemów.
Konfekcjonowanych też nie można być pewnym, w końcu wszystko się podrabia w tym
kraju. Ja kupuję konfekcjonowany bo elfa evolution 0W30 jest bardzo trudno
dostac z beczki. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Serwis Toyoty. Na ile to jest uczciwe?
koszty eksploatacji samochodu nie sa scisle zalezne od przebiegu. Ci ktorzy
jezdza tylko w trasy rzadziej zmieniaja olej, tarcze, klocki, etc. Natomiast
normale jest, ze samochod ktory glownie stoi wymaga wymian oleju, plynu ham i
akumulatora. Pierwsze dwa chloną wilgoc a akumulator sie niszczy jesli nie jest
regularnie uzywany Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak WTOPIĆ 63 tys. złotych - PRZESTROGA dla kupują
Z autami jest jak z kazdym innym towarem- jak kupujesz wszyscy sa mili i
usmiechnieci, jak zaplacisz i wyjdziesz z salonu to juz maja cie w
dupie.Wiekszosc serwisow dokladnie goli klientow z kasy,tu marka jest bez
znaczenia.Jak sie kupuje nowe auto za tyle kasy to pomijajac pecha nie powinno
sie nic dziac a niestety... jezdze toyota z 1994roku ktora byla moim sluzbowym
autem,no i doginalem nia przez 3lata w firmie, nigdy nie myslac ze ja odkupie
pozniej od firmy dla siebie. Teraz auto ma 260 tys km,w srodku jak nowe a w
ksiazce serwisowej tylko wpisy z wymian oleju. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co ile wymiana w silniku oleju 5W40?
I po 3 wymianach oleju wymien silnik.
Ludzie, poczytajcie sobie troszke o tych olejach, popytajcie w
serwisach...najczestsze problemy z silnikami to skutek stosowania wlasnie olejow
LL... ja osobiscie tego nie doswiadczylem na wlasnym silniku, natomiast
poczytalem i nie chce dolaczyc do grona ''madrych Polakow po szkodzie''.
Aha, czy wiecie, ze statystycznie na 10 wymian oleju w ASO, faktyczna wymiana
wykonywana jest 8 razy?

Nic, ja chcialem pomoc, wymieniajcie jak chcecie, i odkladajcie sobie na remoncik.

Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co ile wymiana w silniku oleju 5W40?
traktordj napisał:

> I po 3 wymianach oleju wymien silnik.
> Ludzie, poczytajcie sobie troszke o tych olejach, popytajcie w
> serwisach...najczestsze problemy z silnikami to skutek stosowania wlasnie olejo
> w
> LL... ja osobiscie tego nie doswiadczylem na wlasnym silniku, natomiast
> poczytalem i nie chce dolaczyc do grona ''madrych Polakow po szkodzie''.
> Aha, czy wiecie, ze statystycznie na 10 wymian oleju w ASO, faktyczna wymiana
> wykonywana jest 8 razy?
>
> Nic, ja chcialem pomoc, wymieniajcie jak chcecie, i odkladajcie sobie na remonc
> ik.
>
> Pozdrawiam


Jezdziłem kiedyś astrą 1.4 16 V, zrobiłem 270 tys km, wtedy miałem bardzo ciężką
nogę i najczęściej używany zakres obrotów to było 4500 do 6500 (odcięcie),
wymiana oleju zgodnie z zaleceniem co 15 tys km, zużycie do końca zerowe, na
koniec przyszło mi wymienić uszczelkę pod głowicą... ślady zużycia zerowe i
widać było slady honowania w cylindrze. Co do 2.2 dti, chłopaki w firmie mają
jeszcze 2, jeden jezdzi już taką drugą vectrą, pierwszą zrobił 200 tys (4
wymiany oleju), kupił ją od firmy dla żony i żona zrobiła nastepne 50... i dalej
nic. Ja jezdzę 1.9 cdti 150 KM, wymiana co 30 tys, zrobiłem na razie 80 tys i
jakoś działa :)
W motocyklu mam podany interwał 6000 km i jego też się trzymam. I nigdy żaden z
moich pojazdów nie miał problemów ani z "braniem" oleju ani z nadmiernym zużyciem Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Renaut Megane
Mam megankę od nowości, z przełomu 2001/2002, 1.4 16V, jak dotąd
przejechałem nią 195500 km i jest OK. Niewiele robiłem
poza "standardem", czyli olejami, filtrami, okładzinami itp. Przez
te 6,5 roku i niemal 200 Kkm "pozaplanowo" wymienić trzeba było:
cewki zapłonowe (typowa usterka renówek - po wymianie na inne niż
Sagem jest OK) i raz odklejającą się okładzinę szczęki tylnego koła,
poza tym nabicie klimy i to już chyba wszystko... poza tym auto
niezawodne i komfortowe. Oczywiście pod warunkiem zapewnienia mu
regularnej "opieki", czyli wspomnianych wcześniej wymian oleju,
filtrów itp. Jak się dba tak się ma :-) więc jeśli trafisz na
zadbany egzemplarz i sam będziesz o niego dbał, to powinno być OK.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: pomóżcie wybrać auto-jestem laikkiem kompletnym
Powiem ci,że ja jezdzę od ponad 3 lat audi 80 b4 i odpukać autko dobrze się
ma,jedyny problem to mogą być preblemy z jego zaparkowaniem w ciasnych
miejscach. Jezdziłam przedtem renault clio,bez spomagania(nigdy nie kupoój bez
tego)oczywiscie jak dla mnie audi o wiele lepsze jest,obszerniejsze,wygodne i
ekonomiczne,na LPG ok.10l/100km za ok.5tys zl.kupisz rocznik 92-93 naprawdę
polecam,odpukać auto bezawaryjne tylko lać i jeżdzić,i pilnować terminowych
wymian oleju i filtrów. Jeśli chcesz wiedzieć więcej pytaj pozdrawiam. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: pomóżcie wybrać auto-jestem laikkiem kompletnym
> Powiem ci,że ja jezdzę od ponad 3 lat audi 80 b4 i odpukać autko dobrze się
> ma,jedyny problem to mogą być preblemy z jego zaparkowaniem w ciasnych
> miejscach. Jezdziłam przedtem renault clio,bez spomagania(nigdy nie kupoój bez
> tego)oczywiscie jak dla mnie audi o wiele lepsze jest,obszerniejsze,wygodne i
> ekonomiczne,na LPG ok.10l/100km za ok.5tys zl.kupisz rocznik 92-93 naprawdę
> polecam,odpukać auto bezawaryjne tylko lać i jeżdzić,i pilnować terminowych
> wymian oleju i filtrów. Jeśli chcesz wiedzieć więcej pytaj pozdrawiam.


A ja założe się o flaszke że moje punto z przodu jest obszerniejsze niż twoje audi. Tylnyej kanapy i bafażnika nie biore pod uwage bo w przeważnie jade sam, czasem w 2 osoby. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana oleju w automacie Opel
Ależ ja nie mówię o żadnych mitach tylko instrukcji obsługi
producenta tego konkretnego modelu !!! To firma Opel (GM)
wyprodukowała ten samochód i określiła warunki jego użytkowania! I
nic do rzeczy nie ma tu przebieg. Silniki V6 (a taki mam)
przejeżdżają bez problemu nawet 500 kkm. Jeżeli producent nie zaleca
wymiany oleju w przekładniach automatycznych to nie zaleca! O czym
tu deliberować? Moja bestia (Omega) przejechła już ponad 200 kkm i
żadnych wymian oleju ani problemów ze skrzynią nie było (odpukać (-:)
Inna sprawa to serwisy, które najchętniej wymienią Ci w samochodzie
wszystko i to za duże pieniądze.
Ja też skonsultowałem się z 2 niezależnymi warsztatami mechanicznymi
(w tym jeden należący do członka rodziny) i potwierdzili moje
spostrzeżenia. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ile za wymiane rozrzadu
Kolego,jak bedziesz w tej 626 rozrząd wymieniał,to powinieneś
przedtem zakupić jeszcze napinacz(hydrauliczny) i pompę wody(te dwa
elementy obowiązkowo w tym silniku:)).Polecam elementy
oryginalne.Możesz też kupić pasek Gatesa lub Ruville(jak bedą
polecać Contitech,to odpuść).Przy okazji można by sprawdzić też luzy
zaworowe.
Aha,wałki rozrządu w DiTD są kiepskie jakościowo(nie jest to
regułą,ale jeśli właściciel przykłada słabą wagę do jakości i okresu
wymian oleju,to dupa),więc może się okazać,że nadaje się do wymiany.
Co do cen-nie wiem:)
Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Matys vel Matiz
Nasz matiz ma ponad 5 lat.Oprócz wymian oleju ,opon nic się nie dzieje.Teraz
mam go u mechanika-gośc we mnie wjechał i trochę mi go porysował.Na liczniku
mam 83 tys km,co 10 tys przegląd -do wymiany tylko to co trzeba czyli
olej,filtr.Pali nam 5,3-tryb mieszany.Jeżdżę po drodze jak ser
szwajcarski,podwozie,amortyzatory w porządku.Dodam że kupiliśmy go w
salonie ,znam to autko od początku wiem co go boli i kiedy,na pewno gdybym
kupił używanego nie byłbym tak zadowolony jak z tego.Bo każdy ma inną nogę do
pedałów,i każdy inaczej dba o autko. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy poleciłbys przyjacielowi Punto II ?
Witam
Od 1.5 roku jezdze PUNTO II (1.2 60 KM wersja SX). Przejechalem w tym czasie 40
tys. km i nic. Kompletnie nic oprocz oczywiscie wymiany oleju, filtra, klockow.
Bylem nim w te wakacje w Chorwacji. W dwa tygodnie zrobilem 4 tys. km z trzema
osobami na pokladzie + bagaz. Spalanie w trasie (autostrady w Austrii 140 km/h)
ponizej 5.5 litra.
A propos tych wszystkich narzekan na FIATA to, poprzednio jezdzilem 2.5 roku
UNO 1.0 Fire. W tym czasie zrobilem 65 tys. km i oprocz wymian oleju, filtrow i
innych rzeczy eksploatacyujnych to rowniez kompletnie nic sie nie dzialo.
Moze mam pop prostu farta, a moze nie.....

PZDR Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: WYMIANA OLEJU !!! Proszę o poradę!!!
WYMIANA OLEJU !!! Proszę o poradę!!!
Witam!
Mam opla Omegę 1.8 benzyna. Jezdze na oleju mineralnym. Do tej pory wymian
oleju dokonywałem w warsztatach. Tym razem chciałbym to zrobić samemu -> nie
ukrywam, że chodzi mi głównie o oszczędność. Czy ktoś mógłby mi krok po kroku
opisać jak powinienem to zrobić ?! Z góry dziękuję za pomoc. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: WYMIANA OLEJU !!! Proszę o poradę!!!
Gość portalu: Marcinek napisał(a):

> Witam!
> Mam opla Omegę 1.8 benzyna. Jezdze na oleju mineralnym. Do tej pory wymian
> oleju dokonywałem w warsztatach. Tym razem chciałbym to zrobić samemu -> nie
>
> ukrywam, że chodzi mi głównie o oszczędność.

Smieszny jestes,mozesz zaoszczedzic z 10zl na calej operacji,z doswiadczenia
wiem,ze w warsztacie moze cie wyjsc to tyle samo co przy wymianie samemu,a
nawet nieco taniej.To proste,warsztaty ktore dokonuja wymiany oleju konkretnej
firmy,oferuja go z beczki w sporo nizszej cenie,niz sklepy sprzedajace ten sam
olej w plastikowej bance.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Chce kupic uzywane auto
www.consumeraffairs.com/automotive/toyota_engine.html

Toyota sie przyznala ze maja problem z tym pieniacym sie olejem w silnikach V6
3.0L. Na razie zwiekszyli gwarancje na silnik do 6 lat, ale MUSISZ miec
papierki ze wszystkich wymian oleju, inaczej nie ma gwarancji. Silnik
przeprojektowuja - modele 2003 maja miec juz nowy.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Chce kupic uzywane auto
Gość portalu: Marek napisał(a):

> <a href="www.consumeraffairs.com/automotive/toyota_engine.html"target="_
> blank">www.consumeraffairs.com/automotive/toyota_engine.html</a>
>
> Toyota sie przyznala ze maja problem z tym pieniacym sie olejem w silnikach V6
> 3.0L. Na razie zwiekszyli gwarancje na silnik do 6 lat, ale MUSISZ miec
> papierki ze wszystkich wymian oleju, inaczej nie ma gwarancji. Silnik
> przeprojektowuja - modele 2003 maja miec juz nowy.

Nie slyszalem o tym.
Ale co w ostatnim miesiacu zauwazylem, ze kiedy zapalam swoja Toyote 2.2 zimna,
to tez widze jasny szary dymek przez pare sekund, przyczyna prosta, autko ma juz
96tys i juz nie ma co od niego wymagac. Mysle ze to tez od tego ze silnik
czesami przeciagalem na wysokie obroty, przy wyprzedzaniu czy przy wiekszym
przyspieszeniu.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: TOYOTA COROLLA - groźna usterka fabryczna!!!
Powtorze moj post z innego watku - inny problem
www.consumeraffairs.com/automotive/toyota_engine.html

Toyota sie przyznala ze maja problem z tym pieniacym sie olejem w silnikach V6
3.0L. Na razie zwiekszyli gwarancje na silnik do 6 lat, ale MUSISZ miec
papierki ze wszystkich wymian oleju, inaczej nie ma gwarancji. Silnik
przeprojektowuja - modele 2003 maja miec juz nowy.

Sadzac z opisu, zdumiewajaco aroganckie jest zachowanie Toyoty... Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak wam się jeździ dizlami ? (nie turbo)
Istotnie jeśli jeździsz 800 km miesięcznie to zakup diesla mija się z
celem.Diesle nie turbo są jeszcze bardziej mułowate niż małe
benzyniaki.Elastyczność jest lepsza ale tylko z punktu widzenia zmiany biegów
(wcześniej wrzucasz wyższy bieg,rzadziej redukujesz)-reszta to domena
TURBOdiesli.Stare diesle wymagają częstych wymian oleju średnio co 5000-10000
km.Są głośne i powodują wibracje.W małych samochodach z silnikami diesla o
poj.np. 1.9 przednia oś jest przeciążona co powoduje gorsze prowadzenie ale i
lepszą trakcję w zimie.Remont silnika jest znacznie droższy niż w przypadku
benzyniaka.
Moim zdaniem zakup starego diesla przy wymienionym przez Ciebie miesięcznym
przebiegu jest zupełnie pozbawiony sensu.

pozdrawiam

p.s.od kilku lat jeżdże dieslami oraz turbodieslami Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy ktoś pożałuje firmy Opel?
No niestety, jestes tylko kolejnym gosciem gloszacym same slogany.
Ja mam Fiata Bravo, mam 55 tys. przejechane i ograniczam sie do paliwa i wymian
oleju (i raz wymienialem zarowke). Materialy mam lepsze niz w we wszystkich
japoncach tej klasy. Wnetrze nie jest tez obrzydliwie toporne jak w szwabskich
autach.
Ale jezdze i mam w nosie opinie takich "fachowcow" jak Ty.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: awari skrzyni biegów-POMOCY
Słuchaj Michal słyszałem ze wymian oleju w skrzyni biegów w Golfie nie jest
zalecana i
ze skrzynie VW bardzo trudno zajechac oraz ze to awaria
krzyzaka zwanym wodzikem podobno on sie wyrabia a efekty sa własnie takie ze
niektóre biegi nie wchodza...
czy ktos co podrzuci na ten temacik
P.S czy moge powolutku jezdzic z ta usterka przez chwile czy lepiej nie
ryzykowac.
dzieki i Pzdr. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: awari skrzyni biegów-POMOCY
Gość portalu: Wadziu napisał(a):

> Słuchaj Michal słyszałem ze wymian oleju w skrzyni biegów w Golfie nie jest
> zalecana i
> czy ktos co podrzuci na ten temacik
> P.S czy moge powolutku jezdzic z ta usterka przez chwile czy lepiej nie
> ryzykowac.
> dzieki i Pzdr.

Jeszcze nie słyszałem aby gdziekolwiek wymiana oleju nie była zalecana. Przecież
olej sią starzeje bez względu na to czy to syntetik czy mineralny. Części ruchome
skrzyni biegów ulegają ścieraniu i te opiłki pływają w oleju powodując szybsze
zużycie.

>ze skrzynie VW bardzo trudno zajechac

Nie ma skrzyń nie do zajechania.

Chłopie, jak ty chcesz jeździć na 1,2 i wstecznym? Przecież to zarzynanie auta.
(chyba że chcesz dojechać do warsztatu o ile ze skrzyni nie słychać zgrzytów,
szarpnięć itp.)

> oraz ze to awaria
> krzyzaka zwanym wodzikem podobno on sie wyrabia a efekty sa własnie takie ze
> niektóre biegi nie wchodza...
Tu jest dużo racji i w wielu autach w których nie ma bezpośredniego sterowania
zmianą biegów awaria "łącznika-krzyżaka" powoduje "niewchodzenie" biegów.
Spróbuj wymienić krzyżak, powinno pomóc, a jeśli nie - szukaj
dalej.Powodzenia.PZDR
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Najbardziej niedoceniony samochod to...
Citroen XM. Genialna jakość podróży. Przy dobrym serwisie, wręcz niezawodny.
Małe koszty eksploatacji. Oprócz paliwa i wymian oleju. W ciągu roku wydałem na
niego tylko 360 zł. 3 razy klocki, co 20-parę tys. Innego roku było trochę
więcej, ale nie zmienia to postaci rzeczy. Za 20 tys. zł można kupić 8-latka,
który zrobi jeszcze 200tys, nie zardzewieje, nie ukradną go. Jest pakowny i
odporny na długie podróże. Trzy razy w ciągu miesiąca Paryż i z powrotem.
A poza tym jest podobny do żelazka, albo pocisku. Jest niepowtarzalny. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy z Carmana mają rację?
O częstotliwości wymian oleju już tu było. 30 tyś. km to przesada i chwyt
marketingowy. 15 tyś. km to moim zdaniem odpowiedni dystans. Lepiej zmienić 2
razy tańszy, co nie znaczy, że gorszy, olej niż raz jakiś "super-mega żywotny".


Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: laguna I 1.8
97r kombi przy 120 tys cieknoł tłoczek z tylu w bębnie koszt tłoczka 40zł a zestaw naprawczy 35zł 140tys pompa wody (do renaulta kosztuje 350 zł a do volvo 180 zł a to jest ta sama pompa bo volvo laduje silniki renaulta do swoich modeli)przy 120tys wymiana łożysk z przodu cena jednego około 200zł(nie polecam tańszych bo sypią się po 30tys- testowałem)150 tys wymiana końcówek kierowniczych 2x50 zł drugiego tłoczka i amortyzatoru tył 2x320 wzmacniane olejowo-gazowe (samochód od 90 tyś jeżdzi załadowany z przyczepą wieć kupiłem wzmacniane)tlumik sypie sie co 80 tysiecy (ciekawe dlaczego tylko tylni)akumulator w tym roku zmieniany bo nieryzykuje ze rano nieodpali.(powinien pochodzic jeszcze 1,5 roku tak mówili przy wymianie ale jest ryzyko w zimie)dokuczliwe jest ciekniecie wody z pod anteny na dachu trzeba przykleic ją na silicon.Pozatym wymian oleju co 15tys i okładzin kiedy sie zuzyją .I płyn chłodniczy z płynem chamulcowym co 2 lata itp.


a jeszcze rozrząd z napinaczami 450 zł i zacinajace zamki musisz przesmarowac ja zaniedbalem i mi w tylniej klapie szlak trafił stycznik alarmu(zjezdzilem sie za nim po wszystkich sklepach juz chcialem wymieniac caly zamek z stycznikiem gdy znajomy powiedzial mi ze identyczne styczniki sa w myszce komputerowej cena 50 gr w elektronicznym) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Vecra GTS- proszę o opinie
prawie 30 tys i nic...
a, przepraszam, dolewka oleju w aso po ok 25 tys, samochod jest sluzbowy wiec
ciekawi mnie jak bedzie wygladal silnik po eksploatacji zgodnej z zaleceniami
producenta, a zalecenia dot. wymian oleju zakrawaja na science-fiction. w
prywatnym aucie na pewno bym sie do takich zalecen nie zastosowal Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Vecra GTS- proszę o opinie
Ja uzytkuje GTS-a z 2.2 DTH 125KM swietny motor duza dynamika
brak jakichkolwiek problemow technicznych z tym autkiem.Jastem wrecz zaskoczony
jakoscia tego modelu gdyz mialem juz kiedys klopoty ze starszym Oplem.Autko
swietnie trzyma sie drogi, system stablilnosci toru jazdy (ESP+) dziala
rewelacyjnie, probowalem go na starej plycie lotniska i jestem pod wrazeniem.
A co do przegladow i wymian oleju to zadna filozofia, wystarczy przeczytac
instrukcje i zadac pare pytan w serwisie i wszystko jasne. Ja wprawdzie kupilem
wozek w Lodzi ale na przeglad pojechalem do Zdunskiej Woli i tu dowiedzialem
sie od szefa serwisu na czym polega ten "plynny" system przegladow i teraz nie
stanowi to dla mnie tabu. Krotko mowiac polecam to autko. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ASSYST w Mercedesie
Wydluzyc mozesz zawsze,tylko sie nasuwa pytanie za ile?
Kazdy przejechany kilometr wiecej niz zezwala instrukcja fabryczna wiaze sie z
z kruceniem zywotnosci Twojego pojazdu ,silnika.Byli tutaj na forum co jezdili
wogole bez servisow,opowiadali ze np w R-5 silnik sie rozlecial przy cos
kolo75.000km.
Teraz policz, zalozmy zrobisz zawsze ,to mercedes,te 80.000km zaoszczedzisz
ile 5 wymian oleju np.Mobil-1 po 40dolcow za banke= 5xbaniek po
4l=200dolcow,cholera kupa szmalu + filtry i dobre slowo mechanika pokrzepiajace
ktorego nie uslyszysz.Co stracisz napewno silnik co on tam kosztuje mesia
silnik,uzywany z 2-3 tys dolcow.Odejmij teraz ten olej od tego silnika i
zobaczysz ile "zaoszczedziles".Pzdr.Michal
P.SJak juz stac bylo na mercedesa to musi i na servicy. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Garść obiektywnych o 1.8 TDCI 115 KM
wg mnie silnik już dotarłeś. zresztą obecnie produkowane silniki praktycznie
nie wymagają docierania, tolerancje części są tak wyśrubowane, że nie ma nawet
wymian oleju jak to było kiedyś po 1000. zalaca się ostro nie przyspieszać i
nie hamować przez peirwsze pare setek km. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Samochody używane: Kia Pride (1997 - 2001)
Mam kia pride kombi z 2000 roku.Jestem zadowolony teraz gdy mu dobiega piąty
rok zaczynam pierwsze naprawy czyli zawieszenie ale to nie jest nic dziwnego na
naszych polskich drogach.Worzone nim były cięzary nawet 300 kilpgramów na dachu
to dużo.Jestwem zadowolony jego niskim spalaniem.Oprucz normalnych wymian
oleju,klocków,filtrów i innych niezbędnych złużywalnych żeczy nic w nim nie
robiłem.Polecam go wszystkim.Osiągi nie są kosmiczne ale niecałe 13 s do 100km
i prędkość maksymalna bliska "zamknięcia szafy" jest wystarczająca. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co trzeba/warto mieć w samochodzie?
Gumiaki, lornetkę, koc (rozkładam go na tylnym siedzeniu, gdy wożę
psa), latarkę, kalkulator, rękawiczki, notatnik (mam nawyk notowania
wszystkich tankowań, wymian oleju, napraw itd. z datami i stanami
licznika), 2 długopisy, klucz uniwersalny, klucz do kół, podnośnik,
coś do picia, skoncentrowany wodorozcieńczalny impregnat do drewna
(tydzień temu kupiłem i ciągle zapominam wyjąć), trójkąt
ostrzegawczy, "koło zapasowe" w spreju (w miejsce normalnego koła
zapasowego wsadzili butlę LPG), parę map, scyzoryk... Chyba
wszystko.:) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana lancuszka (paska?) rozrzadu w nissanie
Znalazlem cos na necie odnosnie Nissan Sunny (Sentra) ,tylko jest mowa o
lancuszku .Moze byc ze maja modele z innymi silnikami ktore mialyby pasek ,ale
nic takiego nie zauwazylem .Ja akurat tak mam ,moj Chrysler 3.5 litra ma
pasek ,a Chrysler z 3.3 litra ma lancuszek .Ale wyglada na to ze masz
lancuszek ,pilnuj regularnych wymian oleju i nie przejmuj sie ,lancuszki zwykle
sa dozywotnie .Chociaz jakis facet pisal ze napinacz tego lancuszka moze nie
napinac tak jak nalezy i lancuszek bedzie troche luzny .Tym sposobem moze
przetrzec oslone i mozna zauwazyc olej cieknacy w okolicy alternatora i tam
jakies talsze problemy z tym zwiazane .Jabym tam nie panikowal ,sluchaj czy nie
slychac klekoty rozciagnietego lancuszka ,tlucze sia to troche jak diesel . Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy-pyt.
taaaa.... a zebym to ja wiedziała gdzie te świece:))
Wolę chyba zostawić ocene mechanikowi.
Co do normy-w Oplu podaja że norma to do 1l/1000km(!!!!)..czyli równowartość 3
wymian oleju "między wymianami" (nie mylić z wymionami;).Paranoja.
Ale dzieki za rady
m.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymian oleju w silniku
Wymian oleju w silniku
Witam, sprowadziłem dla siebie z Niemiec Audi A4, benzyna 1,6.
Powinienem wymienić olej, lecz niestety nie wiem na jakim oleju auto
jeździło dotychczas. Pod maską nie ma naklejki z rodzajem oleju tak
jak to się zwykle robi. Co w takiej sytuacji się robi? Wymienia na
jakikolwiek???? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ford Focus - przegląd w ASO co rok?
Ford Focus - przegląd w ASO co rok?
Mam Forda Focusa od nowość od 2005 roku.
Właśnie skończyła się gwarancja.
Na gwarancji jeździłam do ASO (czyli 2 razy).
Przeglądy strasznie drogie - Ostatni - 230 zł,
plus czyszczenie klimy, wymiana filtrów, dolewanie płynu hamulcowego,
wymian oleju i wyszło razem 930zł.
Czy trzeba robić przegląd w ASO co roku?
Czy takie ASO lepiej to zrobi niż n.p.: Carman itp.?
Chcę jeździć autem tak około do 8/9 lat.
Jak z tymi przeglądami jest?
Pomóżcie kobiecie :( Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: AUTOMAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wszstko co potrzbujesz wiedziec na temat autka znajdziesz w instrukcji obslugi.
pilnuj wymian oleju i filtra (jesli ma), a nie powinienes miec problemow.

jesli chcesz wiedziej wiecej na temat sojego auta, polecam google.com

www.epinions.com/content_11870572164
auto.consumerguide.com/Auto/Used/reviews/full/index.cfm/id/2111/act/usedcarreviewspecs/

www.histomobile.com/1/Volkswagen/1983/Golf_.htm?lan=1
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: mala honda po ameryce poludniowej
Witam

Możesz jechać ile chcesz pod warunkiem, że jedziesz po płaskim, nie żyłujesz a
prędkość jaką rozwijasz pozwala na efektywne chłodzenie. Jak szturmujecie
jakieś wzniesienie z górą bambetli na bagażniku i do tego na małej prędkości i
niskim biegu ( w końcu to 125 ccm )to dajcie motocyklom trochę ostygnąc na
szczycie. Przegrzanie niedotartego silnika może być bardzo niebezpieczne. I nie
zaniedbujcie wymian oleju. Im częsciej tym lepiej.

Pozdrawiam serdecznie i powodzenia :]
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Octavia to dziadostwo!!!!!!!
Octavia 1.9 TDI 90 KM, 2003 rok - przebieg - 205 tys
jestem drugim właścicielem i przejchałem 30 tys
Jestem zachwycony - b.ekonomiczny i oprócz standartowych wymian (oleju, filtrów)
jedyne co robiłem to wymiana piasty, a po wymianie geometria.
póki co jest rewelacyjny!
domyślam się, że jak wszędzie są sztuki i sztuki.....moja jest zajefajna
10/10 Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Volvo V70 - mam dylemat... a wlasciwie problem
A zatem: jśli to "uturbione", to akurat ten silnik po takim przebiegu jest padnięty. Niefabryczna instalacja gazowa to źródło ciągłych problemów. Zawieszenie pewno do roboty, do tego jeszcze pewno trzeba już wymienić kompresor klimatyzacji, może też alternator. Jeśli skrzynia to automat (i pewno bez wymian oleju), to też już dogorywa. No i jeszcze pewno ze 2-3 cewki zapłonowe mają przebicie.
Ogólnie rzecz biorąc - po takim przebiegu trzeba się liczyć z konkretnymi inwestycjami. Jak w 98% innych ut z takim przebiegiem. Nawet Mercedes W124 po takim przebiegu już swoje przeszedł :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Cierpliwość się kończy
Tak jak już mówiłem... toyota z jakością to ma niewiele wspólnego.
Kiedy pracowałem w rent a carze to nasza flota miała praktycznie cały przekrój
rynku.. i najgorsze były nissany i toyoty. Mówię tu o nowych lub prawie nowych
autach. Np. notoryczne usterki elektryczne w ave, odpadające uszczelki i
stukające przeguby w corolli, mmt w yarisach, sprzegła w almerach, ogólne
rozdygotanie wnętrza i zawieszenia w nowych almerach i primerach. Kiedyś
pamiętam wydałem klientowi auto o 23 chyba, idę na parking w celu podróży do
domu...patrze a on wraca, primera nówka sztuka - z 3 tyś przebiegu. Mówi że mu
się ładownie świeci. Patrzę, a tam po pasku klinowym ani śladu. Miał szczęście
że miałem inne auto i że zdążył wrócić zanim aku się wyczerpał. Albo list od
toyoty że proszą o pilnowanie wymian oleju bo vvti się zacierają...bez
komentarza. A.. oczywiście było wspomniane że to przez troskę o jakość i
klienta. Toyoty były dobre ale do jakiegoś 2001 roku. Potem to już dno...
Wiadomo, auta się psują, ale jak w międzyczasie dostarczają dużo radości jak np.
alfa to można im to wybaczyć, ale toyota w modelach popularnych nie wyróżnia się
kompletnie niczym.
Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej w skrzyni biegow - kiedy wymieniac?
Zdecydowanie polecam wymiane oleju w skrzyni biegow, szczegolnie jesli masz zamiar pojezdzic dluzej. Polecam kupno dobrego syntetycznego oleju 75W90, kosztuje ok. 40zl za litr - ale w koncu 120zl raz na 60 tys. km to nie jest az tak wielka kwota.
Bardzo wielu producentow nie zaleca juz wymian oleju w skrzyni, a tymczasem niestety ani materialy, ani oleje nie posunely sie az tak do przodu. Tym bardziej, ze skrzynia biegow nie ma filtru oleju - jest tylko magnes majacy zatrzymywac opilki. Chyba konstruktorzy zapominaja,ze chocby pierscienie synchronizatorow (ulegajace normalnemu zuzyciu w trakcie eksploatacji) sa wykonane ze stopow miedzi, zatem nie wykazuja wlasnosci magnetycznych (sa diamagnetyczne :) )
Wymien olej - na pewno nie zaszkodzisz, a najprawdopodobniej pomozesz autku :)
Acha - i jeszcze o interwalach wymiany - najlepiej jest wymienic pierwszy raz po 5-10tys. km, potem co 60 tys., ew. co 3 (najlepiej co 2) lata.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: a teraz proszę skupcie się i doradźcie mi jakiś
baba_krk napisała:

> Niestety minusem tych starszych jest wielki przebieg. A szczerze
> powiedziawszy nie chciałabym na dzień dobry zobaczyć ponad 100 tyś
> na liczniku

To nie jest problem. Zwłaszcza w przypadku "japończyków". Poproś tylko
sprzedającego o udokumentowanie przebiegu i potwierdzenie wymian oleju, rozrządu
i tepe w terminie
A Starlet jest nie do zajechania - wszelkie możliwe statystyki stwierdzają
odnośnie tego modelu jedno: nie chce się psuć.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Nowe szynobusy psują się hurtowo
Psują się hurtowo... . A może obsługa pojazdów jest tak beznadziejna i
utrzymywanie stanu torów. Co to znaczy, że autobus szynowy się zepsuł, gdy
wjechał na wkopany w tory słup? Albo lokomotywownia w ramach lenistwa i
oszczędności nie wykonuje wymian oleju, filtrów etc. , albo pakuje olej
napędowy najgorszej jakości...
Mili Państwo. W Wielkopolsce pojazdy takie same jak ten jeżdżą cały czas, nie
licząc kolizji z amatorami mocnych wrażeń na przejazdach kolejowych.
Przyjrzyjcie się lepiej, czy w odpowiednie ręce te pojazdy zostały przekazane. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: C5 Jak to jest z tym ręcznym i nie tylko???


Cześć,

Chciałbym się zapytać bardziej doświadczonych jak to jest z tym ręcznym na
przód? Ostatnio zainteresowałem się C5 kombi, tak, ze nawet wybrałem się
do salonu Citroena... sprzedwaca powiedział mi, że C5 ma ręczny na przód,
bo przy hydro inaczej się nie da... mnie się wydaje że to duży minus, bo
ręczny nie jest tylko do blokowania auta na postoju ale np. żeby w razie
czego zarzucić tyłem na lodzie - niestety w C5 (jak i inne hydro) skoro ma
ręczny na przednie koła tego nie da się zrobić ;-(((


No ciekawa koncepcja. Nie wiem co miało by ci to dać, ale...
Tak, C5 ma ręczny na przód, Xantia też tak miało. 9 zim już przejeździłem i
jakoś nie było mi to potrzebne


kolejne pytanko - jak się spraują motorki HDI - jako że interesowałby mnie
raczej diesel, a auto pewnie w przedziale 2002-2004. Słyszałem że lepiej
szerokim łukiem omijać pierwsze C5'ki ale te nastepne są OK (choroby wieku
dziecięcego)...


Nie wiem czemu omijac, jeżlei chodzi o silnik. Podobno keirownice skórzane
się rozszywały i kilku osobom (m.in. mojemu ojcu) urwała się rączka klamki w
srodku. Czasaami bywały problemy z przełacznikiem zespolonym (światła,
migacze). Ojciec miał wymieniany na gwarancji.
HDi  są wrażliwe na paliwo :( Potrafią zgłsić błąd i swieć po oczach,
potrafią przejść w tryb awaryjny (ale to już b.sporadycznie)


I jeszcze na koniec - jak w C5 wygląda cenowo "utrzymanie" układu hydro?
Koledzy maja Xantie i mówią, że nie ma dramatu, ale nie wiedzą jak to jest
w C5 - tam jest chyba więcej tych gruszek...


Nie właziłem pod, wiec nie wiem ile jest. Ale nie są przypadkiem 4 , po
jednej na koło?
Chyba jedyna czynnoscią serwisowa jest wymian oleju hydraulicznego po
200kkm. Jak z reszta obsługi to jeszcze nie wiem. Ojciec swoja przejechał
juz osobiscie 50kkm ja dopiero 20kkm wiec nie są to jesze miarodajne wyniki

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: C5 Jak to jest z tym ręcznym i nie tylko???


Bartosz Augustyniak wrote:
U¿ytkownik "Rafa³" <ra@plusnet.plnapisa³ w wiadomo¶ci

| Cze¶æ,

| Chcia³bym siê zapytaæ bardziej do¶wiadczonych jak to jest z tym rêcznym na
| przód? Ostatnio zainteresowa³em siê C5 kombi, tak, ze nawet wybra³em siê
| do salonu Citroena... sprzedwaca powiedzia³ mi, ¿e C5 ma rêczny na przód,
| bo przy hydro inaczej siê nie da... mnie siê wydaje ¿e to du¿y minus, bo
| rêczny nie jest tylko do blokowania auta na postoju ale np. ¿eby w razie
| czego zarzuciæ ty³em na lodzie - niestety w C5 (jak i inne hydro) skoro ma
| rêczny na przednie ko³a tego nie da siê zrobiæ ;-(((

No ciekawa koncepcja. Nie wiem co mia³o by ci to daæ, ale...
Tak, C5 ma rêczny na przód, Xantia te¿ tak mia³o. 9 zim ju¿ przeje¼dzi³em i
jako¶ nie by³o mi to potrzebne


W przypadku padu hydrauliki to jedyny ratunek !!!

Bez pracującego silnika - nie ma innych hamulców niż ten

(zwykłe hamulce działają tylko przy działającej pompie lub trochę po gdy
jest jeszcze ciśnienie w układzie)


| I jeszcze na koniec - jak w C5 wygl±da cenowo "utrzymanie" uk³adu hydro?
| Koledzy maja Xantie i mówi±, ¿e nie ma dramatu, ale nie wiedz± jak to jest
| w C5 - tam jest chyba wiêcej tych gruszek...


Gruszki to jedno
a kable elektryczne od sterowania, rurki i reszta
to na razie ...enigma...

Nie w³azi³em pod, wiec nie wiem ile jest. Ale nie s± przypadkiem 4 , po
jednej na ko³o?
Chyba jedyna czynnosci± serwisowa jest wymian oleju hydraulicznego po
200kkm. Jak z reszta obs³ugi to jeszcze nie wiem. Ojciec swoja przejecha³
juz osobiscie 50kkm ja dopiero 20kkm wiec nie s± to jesze miarodajne wyniki

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, £ód¼
C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: SC - swiece, i kilka innych pytan...
Witam !
Ostatnio w swoim SC wymieniałem świece,
kupiłem najzwyklejsze polskie "Iskry",
świece zapakowane w oryginalne "fiatowskie" pudełeczka,
jako kompletny lamer potrafiący tylko wymienic podstawowe
elementy eksploatacyjne w samochodzie mam pytanie:
co daje zastosowanie droższych świec ?
wiem że są np. NGK czy Bosch,
ale w czym takie świece były by lepsze np. od tych "Iskier" ktore zalozylem
?
Moze pytanie smieszne ale pytam powaznie - wole zapytac teraz
niz kiedys jakis sprzedawca ma mi wciskac "kit" na ten temat...
I moze odrazu 2 pytanie: co ile swiece nalezy wymieniac ?
wiem ze to zalezy od stopnia wypalenia "elektrod" (?),
ale jak to wyglada z Waszego doswiadczenia z SC ?
W moim autku nie byly wymieniane od nowości, czyli wymieniłem po 40tys,
fabrycznie byly załozone wlasnie takie "Iskry" jakie kupilem na wymiane
i po wykreceniu nie wygladaly najgorzej, nie byly w widoczny sposob
wypalone,
przynajmniej na tyle, na ile wzrokowo moglem porownac z nowymi...
Jesli juz pisze o wymianach w SC, moze ktos kto ma doswiadczenie z SC
bedzie mogl napisac na co nalezy sie przygotowac w okolicach 40tys ?
auto jest w rodzinie od nowosci, od 99r i jak do tej pory nic oprocz
filtrów oleju przy okazji wymian oleju i filtru powietrza oraz akumulatora
nie
bylo w nim wymieniane, teraz wymienilem kompletny wydech na oryginal z
Brodnicy
i dolna uszczelke przy szybie w drzwiach, tak ze od nowosci wklad finansowy
w autko byl
bardzo malutki... planuje jeszcze wymienic filtr paliwa i klocki,
chcialem wiedziec na jakie wydatki mam sie jeszcze przygotowac poniewaz
znajomi w inne samochody przy 40tys. wlozyli juz troche pieniedzy a to SC
jak narazie bardzo ladnie jezdzi...
I juz ostatnie pytanie do osob z doswiadczeniem w temacie SC - konkretnie
0,9
ile tysiecy te autka potrafia zrobic jesli "dba" sie o silnik, tzn. przy
jakim przebiegu
nalezy spodziewac sie ze auto bedzie wymagalo remontu silnika, ewentualnie
innych
wiekszych inwestycji w silnik ?
przepraszam za długiego posta...
pozdrawiam !
Krzysiek
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: (SPAM) Garbik z dobrych rąk, szuka opiekuna... (Hajnówka)
przez 4


lata przejechałem ok.18 tys. km.Olej
wymieniałem 3 razy w roku/BP i castrol/,


12 wymian oleju na 18kkm to w mcdonaldzie we frytkownicy tak czesto nie
zmieniaja
;]
pozdro
M.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Thalia 1,4 - rocznik 2003


U¿ytkownik "wojtek" <wzoltow@youth.org.plnapisa³ w wiadomo¶ci

| Witam grupowiczów.
| Tak tylko napisze, ¿e w Renault Thalia z 2003 roku (ostanie dni  
| gwarancji)
| po 23 000 km bêd± mi jutro wymieniaæ dr±¿ki kierownicze i ustawiaæ
| zawieszenie.

| A czemu to piszê? A bo jest to poprostu ¦MIESZNE, by po 23 000 km jazdy
| auto  wymaga³o ju¿ nie usawienia "luzów" - tylko wymiany...
| Resztê (tych co by chcieli z serwisami Renault siê pobawiæ - proszê
| bardzo) grupowiczów ostrzegam - omijaæ dziury, na krawê¿niki nie wolno,
| szybko je¼dziæ nie wolno, opony mieæ prawie puste by zawieszenie  
| pracowa³o
| miêkko!
| A jak pojedzieæie do serwisu na wymianê oleju to ju¿ opon nie sprawdz±,  
| no
| chyba ¿e w bramie do warsztatu opna spadnie z felgi :-)

To ³adnie musisz katowaæ ten samochodzik. Moje Clio przejechalo50 000  
tys km
i zadnych luzów nie stwierdzilem. a ³atwego zycia nie ma :)


No może i katuję :-)
Dodam jeszcze, że jak miał przejechane 1300 km dokręcili mi maglownicę do  
nadwozia - jakiś Turek zapomniał :-)
No ale nic, jestem (jesteśmy) już po naprawie.
Uwagi?
Ależ oczywiście!
No to po koleji:
- poziom płynu chłodzącego poniżej minimum - brak uwag serwisu
- pęknięta osłona kolektora wydechowego - do wymiany (mam czekać na część)
no i to negatywy z dzisiaj.
pozytwy:
- cicho
- równo się trzyma drogi - nie myszkuje
- po wymianie klocków nawet zaczął hamować... no powiem, "szybko" hamować
...
Zobaczymy jak będzie dalej.
WojtekŻ

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: yaris- zimowki + przygotowanie do zimy


Witam,
jestem z Lublina , mam yarisa 1.0 terra+ odebranego z salonu w maju (12).
Opny -
14 (nie pamietam dokladnie teraz jaki symbol).
Idzie zima wiec zaczalem myslec o zakupie opon. Jakie byscie polecali?
Ja nie mam zadnego doswiadczeniaw tym wzgledzie (to moj pierwsz samochod).
Znalazalem promocje na Bielanach w salonie Toyoty (mam na tym osiedlu
rodzine
wiec moze to nie bylby dla mnie problem tam podjechac):
http://www.toyota-bielany.pl/czesci/of.htm


to wez teraz porownaj sobie te ceny z cenami na www.baloon.pl

pierwszy z brzegu przyklad - Dayton DW 500 w Toyocie 178,69 / szt, w
baloonie 112/szt.


Co sadzicie o tej ofercie?

2. Jak poza tym przygotowac samochod do zimy , chodzi mi przede wszystkim
o
zabezpieczenie karoserii + ew. inne zabiegi (wymian oleju ???)


jak to nowy samochod to nie ma co tak specjalnie zabezpieczac, natomiast po
zimie mycie podwozia szczegolnie wskazane.

Jesli chodzi o olej to raczej tez nie - kiedy zmieniales ostatnio?


Samochod nie byl jeszcze woskowany , w myjni mi powiedzieli ze mozna to
robic
jak auto ma min. 6 miesiecy (moja yariska skoczyla dzis wlsnie 5
miesiecy).
Wiec nie wiem czy juz pora i czy warto to robic , jesli tak prosze o
wskazowki.


jak chcesz tak trzymac sie termionow to poczekaj miesiac i nawoskujesz. :)
imho mozesz to juz robic spokojnie


Dodam ze myje auto w dobrej i niedrogiej myjni recznej (kompleksowe mycie
z
woskowniem + czyszcenie dywanikow -20 zl) .

Jesli macie jakies inne dodatkowe wskazowki , bedzie to mile widziane


mozesz sprawdzic np. poziom plynu chlodniczego i ew. uzupelnic koncentartem
(ale tym samym co byl wlany!) , wlac zimowy plyn do spryskiwaczy.

sq

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wymienić olej po pierwszych 10.000km ? Peugeot Partner 1.6 HDI 90KM.


Boombastic wrote:
| Tak wlasnie wymieniam juz od 30 lat, w  kazdym aucie jakie
| posiadam/posiadalem, dokladnie co 5 tys. km.
| Od paru lat uzywam synthetic Mobil #1 + zawsze filter olejowy, a co
| druga wymiana oleju obowiazkowo filter powietrza.

Potworne marnotrastwo pieniędzy. Nawet w wysilonych motocyklach oleju
nie wymienia się tak często, a wymiana filtu powietrza co 10 kkm jest
zalecana chyba w sąsiedztwie cementowni. Mobil 1 jest syntetycznym
olejem który spokojnie wytrzymuje 10-15 kkm. To nie czasy Selectola.


Wiem, znam, pracue w tej branzy ok 30 lat, wiec podaruj sobie zbedne nauki/.

Byc moze jest to marnotrawstwo z TWOJEGO punktu widzenia!  (POTWORNE).
Oto moja kalkulacja (pewmie tez poootwoooornaaaa)
Pomiedzy dwoma autami w uzytkowaniu ktore aktualnie mamy  z zona, robie
8 wymian oleju w ciagu roku, co jest rownowazne 4 godz mojego zarobku
czyli 1/2 dnia. Oszczednosc spowodowana ograniczeniem wymiany oleju
powiedzmy 1raz na pojazd na rok dalaby osczednosc finansowa rownowazna 3
godz. pracy na 1 rok (duzo, prawda? AZ 75%). Przyjmujac ze rok roboczy
ma 250 dni (tyle srednio dni pracuje w roku), ile zatem lat
potrzebowalbym oszczedzac na glupim oleju i filtrze aby to mialo
jakikolwiek sens(?), aby 'uzbierac' powiedzmy 1 roczny zarobek?  -
Kilkaset lat?
Paranoja!!!!!

Ps. Ktoremus durniowi w tym watku nie podobala sie "odmiana" filtra.
Jeszcze jeden post dokladnie na temat!!!!
Pozwol ze odpowiem mu pod twoim postem, oszczedzajac w ten sposob czas,
papier i atrament.
Otoz, my tu mamy wiele odmian roznych filtrow, nie tylko jeden filtER.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wymienić olej po pierwszych 10.000km ? Peugeot Partner 1.6 HDI 90KM.
tripod pisze:


Byc moze jest to marnotrawstwo z TWOJEGO punktu widzenia!  (POTWORNE).
Oto moja kalkulacja (pewmie tez poootwoooornaaaa)
Pomiedzy dwoma autami w uzytkowaniu ktore aktualnie mamy  z zona, robie
8 wymian oleju w ciagu roku, co jest rownowazne 4 godz mojego zarobku
czyli 1/2 dnia. Oszczednosc spowodowana ograniczeniem wymiany oleju
powiedzmy 1raz na pojazd na rok dalaby osczednosc finansowa rownowazna 3
godz. pracy na 1 rok (duzo, prawda? AZ 75%). Przyjmujac ze rok roboczy
ma 250 dni (tyle srednio dni pracuje w roku), ile zatem lat
potrzebowalbym oszczedzac na glupim oleju i filtrze aby to mialo
jakikolwiek sens(?), aby 'uzbierac' powiedzmy 1 roczny zarobek?  -
Kilkaset lat?
Paranoja!!!!!


Ale nadal to nie zmienia faktu że nie ma to sensu.
Zapewne również Cię stać na wymianę opon na nowe 3x do roku, myjnię 2x
dziennie, wymianę rozrządu co 2 miesiące, klocków i tarcz hamulcowych co
5000km itd. ale jednak tego nie robisz.
Prawda jest taka że wylewasz z silnika prawie nowy olej, który wg.
zaleceń producenta mógłby pracować jeszcze minimum 3x dłużej.
Przewrotnie można zapytać dlaczego nie wymieniasz oleju co 2500km -
przecież też Cię stać ;)

Oczywiście zakładam że eksploatujesz samochód w normalnych warunkach, bo
są oczywiście sytuacje kiedy olej i filtry trzeba wymieniać częściej,
ale to raczej te gdzie silnik jest eksploatowany np. w ciężkim terenie i
musi się znacznie więcej napracować żeby przejechać ten kilometr niż
normalnie.


Otoz, my tu mamy wiele odmian roznych filtrow, nie tylko jeden filtER.


filtr ;) jeden filtr, a nie "filter", tak samo jak wiatr, a nie "wiater".
Ale już sweter a nie "swetr".

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Gehenna malucha - dlugawe
To ze maluch to grat to wiadomo ale chyba nik nie wie jak wielki. Po
kolejnej awrii na trasie (nie dalekiej na szczescie) jestem juz zniechecony
do tego samochodu. Zrobilem taki maly rachunek sumienia i oto co wyszlo:

Samochod mam 6 lat
Rocznik 89 skladak (czyli nieznany)
Przejechalem tym ok 50 tys km

A teraz naprawy (pewnie nie wszystkie)
- wymiana silnika z malym remontem
- wymiana resoru + amorkow
- remont zwrotnic (dwa razy)
- wymiana cylinderkow w kolach ( we wszystkich minimum dwa razy a w
niektorych nawet wiecej)
- urwana lina rozrusznika (typowe)
- ustawianie zaworow ok 30 razy
- wymiana uszczelki pod glowica - 3lub 4 razy
- wymiana samej glowycy 1x
- wymiana poduszek pod skrzynia 2x
- wymiana uszczelek w silniku - (nie wiem ile)
- ostatnio (wczoraj) wydarlo mi szpilke w glowicy (ta od klawiatury)
- wymian tlumika ok 4-5 razy
- wymiana plywaka w gazniku 1x (pekl)
- czyszczenie gaznika 5-10 x
- szczotki w pradnicy 1x
- pasek klinowy 4-5x
- regulacja paska chyba ze 30 razy
- trzy razy urwal mi sie wiatrak z osi pradnicy
- dwa razy wymienialem zabierak ( w tym samym kole)
- dwa razy przegub (w tym samym kole)
- wymiana przewodow paliwowych
- wymiana koncowek przy ukladzie kierowniczym
- wymiana wspornika
- wymiana przekladni kierowniczej
- dwignia recznego sie urwala
- wymiana aparaty zaplonowego , przewodow, swiec itp.
- jedno klepanko po mikro-dzwonie
- lozyska w kolach - wymiana 1x
- ustawianie zbieznosci 1x

- wymian oleju , filtrow itd.

W zasadzie lepiej bedzie wymienic rzeczy nie naprawiane:
- skrzynia biegow (poza dolewaniem oleju)

Pozatym absolutnie wszstkie sruby byly odkrecane minimum jeden raz.

Qrde czy to mozliwe zeby przy tak niewielkim przebiegu tyle moglo sie
spier.... Dodam ze zawsze kupuje fabryczne czesci a one sie i tak pier....
Co oni produkowali ?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: żona uparła się na Fiata Brava - warto z nią walczyć?

Jak w temacie - uparła się że się podoba a ja nie wiem czy kupować czy
nie. Mogę wydać jakieś 8 tys. czyli roczniki coś ok. 96 - 97.


tez teraz szukam czegos w tym zakresie, a prawie rok temu bracik szukal i
kupil wtedy brave z 96r. Bralem udzial w poszukiwaniach, wiec pare slow
napisze.

Mało na necie znalazłem - jedynie o problemach z uszczelką pod głowicą
(nie wiem o jakie problemy chodzi), pękających paskach zębatych (rozrząd?)
i problemach z komputerem.


W tych rocznikach masz praktycznie 2 silniki do wyboru - 1.4 12V i 1.6 16V.
W 1.4 trzeba uwazac na walek rozrzadu - wycieraja sie krzywki, trzeba bardzo
pilnowac wymian oleju, jezdzic na dobrym oleju. Poza tym to konstrukcja
starsza, wiec niezbyt ekonomiczna, ale poza tym walkiem, bezawaryjna. Silnik
1.6 to fajna sprawa - mam taki w sienie. Mocny, lubi pociagnac troche
benzyny, ale bezawaryjny. Jedyny mankament - pekajacy pasek rozrzadu. Wtedy
jest prawdziwa masakra. Ja zmieniam co 100tys km (wg ASO wymiana co 120tys,
niektorzy zalecaja juz po 60tys km) i nie mialem jeszcze z tym problemu. Ale
wymiane robie w ASO na ich materialach - gwarancja 2 lata/60tys km i mam
spokoj.
Obydwa silniki dobrze znosza gaz 2gen. Osobiscie polecam 1.6

Do tej pory obejrzałem sobie 2 sztuki: pierwsza całkiem niezła bo blachy
zdrowiutkie aż dziwne ('97) jednak silnik coś jakby chciał a nie mógł
jechać (1.4) i tak podszarpywał przy przyspieszaniu.


Demon szybkosci to to nie jest, ale pracuje calkiem kulturalnie, wiec ten
egzemplarz ma cos nie tak. Blachy powinny byc zdrowe, jedynie gdzies na
nadkolach moga sie pojawiac ogniska rdzy

Drugie auto (ten sam rocznik) a taka rudera że masakra. Rdza na tylnych
błotnikach, dachu, masce. Klamki w stanie takim jakby ktoś je palnikiem
opalał. Szok.


Na blotnikach, to jeszcze mozna zrozumiec, ale dach, maska? Bracik ma
rocznik 96 i rdzy nie ma. Jedynie nadkola, tam gdzie bylo uderzenie od
kamienia. Klamki to standard w bravach, dobrych nie znajdziesz.

Czy te auta miały ocynk?? (chyba tak).


mialy

Podsumowujac. Teraz szukam autka za podobna kase i po doswiadczeniach z
brava szukam wlasnie czegos spod szyldu Fiata. Albo brava albo marea. Nie
psuje sie bardziej niz inne marki, dobre blachy, cena super, wyglad tez
calkiem niezly jak na takie roczniki. I bardzo tanie czesci, nawet w ASO
mozna serwisowac za rozsadna kase.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: żona uparła się na Fiata Brava - warto z nią walczyć?
Tomek pisze:

W tych rocznikach masz praktycznie 2 silniki do wyboru - 1.4 12V i 1.6 16V.
W 1.4 trzeba uwazac na walek rozrzadu - wycieraja sie krzywki, trzeba bardzo
pilnowac wymian oleju, jezdzic na dobrym oleju. Poza tym to konstrukcja
starsza, wiec niezbyt ekonomiczna, ale poza tym walkiem, bezawaryjna. Silnik
1.6 to fajna sprawa - mam taki w sienie. Mocny, lubi pociagnac troche
benzyny, ale bezawaryjny. Jedyny mankament - pekajacy pasek rozrzadu. Wtedy
jest prawdziwa masakra. Ja zmieniam co 100tys km (wg ASO wymiana co 120tys,
niektorzy zalecaja juz po 60tys km) i nie mialem jeszcze z tym problemu. Ale
wymiane robie w ASO na ich materialach - gwarancja 2 lata/60tys km i mam
spokoj.
Obydwa silniki dobrze znosza gaz 2gen. Osobiscie polecam 1.6


Akurat 1.4 12V to konstrukcja która zadebiutowała wraz z Bravo/Brava
('95). Inna sprawa, że była dość nieudana i już w '99 została zastąpiona
przez 1.2 16V (80KM).
Bezawaryjna? Bzdura. Nie dość, że silnik do d**py, to jeszcze awaryjne
skrzynie biegów (rozlatujące się mechanizmy różnicowe).
Jeszcze był 1.8 16V 115KM, z tym że OIDP nie dostępny na polskim rynku,
jeśli już są to sprowadzane, ale za to z dobrym wyposażeniem seryjnym (ELX).
Z diesli masz 1.9 D i 1.9TD, z tym że jak to z dieslami bywa lubią mieć
spore przebiegi.
Chcesz kupić Bravo/Brava, to omijaj 1.4 12V.

Drugie auto (ten sam rocznik) a taka rudera że masakra. Rdza na tylnych
błotnikach, dachu, masce. Klamki w stanie takim jakby ktoś je palnikiem
opalał. Szok.

Na blotnikach, to jeszcze mozna zrozumiec, ale dach, maska? Bracik ma
rocznik 96 i rdzy nie ma. Jedynie nadkola, tam gdzie bylo uderzenie od
kamienia. Klamki to standard w bravach, dobrych nie znajdziesz.


Nigdzie nie powinno być rdzy, jeśli oczywiście nikt tam palucha nie włożył.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: AUDI A4 AVANT 2.5 TDi - spalanie


A co było konstruktywnego w okresleniu zeby nie lac castrola a elfa to
lać?
Bądź łaskaw odwiedzic strony jednego i drugiego producenta. Może zauważysz
że każdy z nich produkuje kilkanaście olejów do silników samochodów
osobowych. Robią minerale, semisyntetyki i fullsytntetyki. Każdy jest
inny. Robią nawet po kilka różnych syntetyków, o różnych
charakterystykach.
Tak więc twoje precyzyjne okreslenie nie lac innego a lać dugie jest tak
samo gówno warte jak stwierdzenie:
-nie tankujcie w Krakowie, to podstawa jak nie chcecie rozwalic silnika.
Co innego we Wrocławiu czy Katowicach. Tam możecie spokojnie tankować.


Caly czas mowa o oleju do diesla - nie zauwazyles? A Polski Castrol jest be
z tego powodu, ze jest produkowany jakas stara technologia (nie powiem Ci
dokladnie w czym jest problem). Ponoc nawet Lotos jest od niego lepszy (to
zdanie matki znajomego, ktora to pracuje w przemysle refineryjnym). Znajomy
zalatwil dwie turbiny w przeciagu tygodnia bo mial zalanego wlasnie Castrola
GTD. Na Motulu tego problemu juz nie mial... Zeby Ci ulzyc - mowie o
Castrolu GTD, bo ten watek jest o dieslach. Nie pisze o olejach do silnikow
benzynowych - czy tego nie widac?


Pomine już fakt że elemantarna wiedza na temat olejów, ich składu i
sposobu smarowania uchroniłaby Cie przed tak głupim stwierdzeniem ze
castrol jest fu do VW a elf jest cacy. Pewnie zaraz przytoczysz mi opinie
pana Kazia mechanika ktory rozebral jakis zajechany TDI, zapytał czym był
zalany, w odpowiedzi uslyszal ze castrolem i na tej podstawie stwierdzil
ze castrol jest doi dupy. Ja ci tylko powiem ze na stan silnika wplywaja:
-sposób jazdy kierowcy
-czestotliwosc wymian oleju
-wiedza czy silnik byl krecony czy nie (bo co innego rtozbierac silnik z
orginalnymi 300kkm a co innego silnik z licznikowym 300kkm a prawdziwym
500kkm)
-drogi i ich zapylenie
- i jeszcze kilka innych zmiennych

Wojtek
ps. nie mam nic wspolnego z firma castrol. nawet nie mam zalanego ich
oleju w silniku.


Rozpoczynasz wojne bo nie podoba Ci sie moja argumentacja? Radia Maryja
sluchasz? Napisalem jakie jest moje zdanie - to tyle. Nie kaze Ci sie
stosowac do tego co odpisalem barmanowi. Gdybys poprosil o argumentacje to
zapewne nasza wymiana zdan mialalaby inny ton, ale oczywiscie zrobiles
wielkiego LOLa - jasnie wielmozny PAN.

m.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Technika jazdy automatem?
THOR napisał(a):


P.S. Pilnujcie wymian oleju i filtra w skrzyni i jeśli nie wymieniliście po
kupnie to dobrze by było to zrobić.


7 tyś temu zmienialem olej, filtr, czyscilem miske, magnsiki i
uszczelke zmienialem ;)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Sprzedam Forda Mondeo.

On Sat, 10 Apr 1999, Jacek Ziomek wrote:
Twoj byl zlom - zapomnial jak wyglada mechanik. A moze
ten byl serwisowany ? Mondeo mojego tescia ma faktury
na 30000 zl za serwis we Francji - zadnych powaznych
napraw. Rozumiesz juz czym rozni sie Mondeo od Mondeo ?
Ale w Polsce malo kto to rozumie - wszyscy tylko narzekaja
ze ceny leca w dol i nikt nie rozumie dlaczego...


Eee to co on tam robil z tym autem ?
Zalozmy ze mam 5-letniego Mondeo jezdze 40 kkm rocznie czyli no tak sobie.
Zalozmy ze nie bylo zadnych powaznych napraw ani tez stluczek. Po prostu
normalna eksploatacja. Co 20 kkm wymieniam amortyzatory ( to i tak bardzo
czesto ), co 10 kkm olej ( syntetyk, a dajmy na to 3.5 litra naraz wchodzi
), no i inne pierdoly - plyn hamulcowy, olej w skrzyni - co 20 kkm. Co 50
kkm pasek rozrzadu... zreszta bede wymienial po kolei :

10 wymian amortyzatorow ( komplet ) - 1000 zl * 10 = 10000 zl
20 wymian oleju                     - 70 zl * 20 = 1400 zl
4 wymiany paska rozrzadu            - ok. 150 zl * 4 = 600 zl
10 wymial oleju w skrzyni + hamulce - ok. 100 zl * 10 = 1000 zl.
20 wymian filtrow oleji             - ok. 70 zl * 20 = 1400 zl
4 wymiany klockow hamulcowych       - ok. 200 * 4 = 800 zl
4 wymiany opon                      - ok. 1500 * 4 = 6000 zl

To chyba tyle. Liczone z grubsza na naprawde dobrze utrzymywane auto.
21200 zl... hmm w co gosc wrzucil te 30000 zl to ja nie wiem :) A tutaj
ktos niedawno narzekal ze przez 4 lata wydal 6000 zl na Audi 100 :))) Ja
jak kupuje fure to sie z gory nastawiam ze na wejsciu trza bedzie
1500-2000 wrzucic w kilka rzeczy, potem minimum 1500 rocznie - co jest i
tak bardzo niska kwota...

Jacek.


************************************    jur@zeus.polsl.gliwice.pl
                                     Tomasz Jarnot, tel. 0602 175699

                          TELNET IN PEACE ...
********************************************************************

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Polonez-statystyka-fakty-troch

Grzegorz Bodaszewski <warta_olsz@bptnet.plnapisał(a) w artykule
<34cf674f.4730@news.icm.edu.pl...

"Pawel Gatner" <pawe@polbox.comwrote:

| [...]
| Przebieg 83 tys. km

Wymien pasek rozrzadu. Koniecznie !   Powinno sie co 60 tys.
Nie zauwazylem tego w zestawieniu Twoich wydatkow.  Nie pisales
tez nic o olejach w skrzyni biegow i tylnym moscie...


Fakt , wymienilem ale zapomnialem dodac do listy :(
 -  pasek rozrzadu ok 30zl wymiany oleju w skrzyni i moscie 40 zl razem ok
1h

[ciach]

| Remont kapitalny silnika (za ok. 30 tys - koszt 1600zl)
Nie wiem, jak go eksploatujesz, ale mozliwe, ze pozniej - moj ma
w tej chwili 145 tys. i jeszcze mam zamiar troche nim pojezdzic
bez remontu :-)


zobaczymy jak mi wyjdzie , tez chcialbym jak najdluzej :)


Moze Cie natomiast czekac w najblizszym czasie, czyli w okolicach
przebiegu 100 tys. km:
- wymiana tarczy sprzegla i lozyska oporowego - 200 do 250 zl
- wymiana krzyzakow i wywazanie walu napedowego - 150 do 200 zl.
- standardowa mala obsluga techniczna poldka na wiosne, czyli
  czyszczenie zaciskow hamulcowych z wymiana zewnetrznych gumek,
  i ewentualnie klockow.

Roznie bywa ze skrzyniami biegow, w 'dobrych rekach' wytrzymuja
ok 150 tys km.   Co do tylnego mostu - zporo zalezy od szczescia.
I regularnych wymian oleju :-)


Dzieki za informacje, bede sie strzegl :)


Z poldkowym pozdrowieniem,

Grzegorz Bodaszewski


                        Rowniez z poldkowym pozdrowieniem

                                        Pawel Gatner

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zmiana Oleju z mineralnego na syntetyk ?
Witam
Ja ok 8 lat temu kupilem Golfa II GTD
Auto mialo nakulane cos kolo 230 000.Auto pojechalo do mechanika od reki, w
sumie kupa kasy zostala w ciagu pierwszego roku - tak duza ze spokojnie
kupilbym inne auto, no ale taki byl uklad, tzn za serwis placil kto inny,
dlatego byly i markowe czesci i wszystko jak w zegarku a i mechanik drogi,
bo na codzien zajmuje sie sprzedaza Subaru.
Planowali glowice itd dlatego wiedzieli co jest w srodku. Na podstawie tego
co widzieli zalali 10W/40, choc auto jezdzilo wczesniej na mineralnym.
I ja przez nastepne 6 lat rownierz lalem polsyntetyka - czasem mobila a
czasem exona ze stacji esso.
Mam zaszczepione w glowie, ze olej to dosc powazna sprawa i przyniesie z
czasem korzysci - o ile ktos oczywiscie wiaze sie z autem na dluzej a nie np
na rok czy dwa.
Podsumowujac -jesli auto jst sprawne to zmiana z mineralnego na polsyntetyk
nic zlego nie wnosi raczej i na pewno tylko odwrotnie.
Dla mnie cale to gadanie o szlamie to efekt taxowkarskiej ignorancji
technicznej.
Przez wieki lalo sie u nas jakis selektol - olej jak najbardziej podlej
jakosci, osadzajacy wszystko wszedzie. Sam pamietam na warsztatach w
technikum jak skrobalo sie kapy zaworowe i inne elementy. Ciekawe kto dzis
majac zalany mineralny olej spotka jeszcze nagar na kapach ?? Chyba nikt.
Taxiarze po roku 90 do swoich wysluzonych warszaw i fiatow zaczeli lac
syntetyki wierzac w cud i kolejne pol miliona km. Te oleje wyposazone w
srodki myjace i inne dodatki oczywiscie ropuszczaly kg nagarow i szlamow
powodujac awarie, przytarcia i zapchania. Wiele nie myslalc nagadali bzdur,
ktore do dzis istnieja w postaci- wyplukujacych sie szlamow i nagarow.
Dzisiejsze oleje rowniez minerlane maja podobne dodatki- wiec o szlamy
raczej trudno. Caly czas mowa nie samochodach z minonej epoki a np a
seicento wspomnianym przez kolege z przebiegiem 90 000

Slowo to dieslach - proponuje zajrzec na strone o turbo. Bardzo
rygorystycznie jest tu przestrzeganie wymiany oleju zwiazane wlasnie z
turbo. To os laczace pompe i wirnik narazona jest na mega ciezka prace i to
wlasnie ten element wymaga starannej opieki. W dieslach turbo wlasnie olej i
starannosc jazdy ma duzy wplyw na ten element a w konsekwencjo na silnik. Ja
staram sie dopki nie ma choc 40 C jechac tak zeby zbyt mocno nie obciazac
turbo, bo wiem ze gesty olej ma klopot z dosmarowaniem turbo i jej ogromna
predkosc nie jest bez wplwu na jej tralosc.
Zreszta dzisiejsze nowe turbodiesle maja spory wymogi dot wymian oleju -
rzdu 15 000 i wiecej km.
Dziekuje za wysluchanie :-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: kupno auta paranoja!


witam Kolegow oraz Kolezanki

   Do napisania tego postu natchnely mnie zachowanie ludzi ktorzy kupuja
uzywane auto powiedzmy za te 4-5 tys zł. Rozumiem ze nalezy wybrac auto
najlepsze i najbardziej pasujace i odpowiadajace. Ale prawda jest to ze
ciezko jest znalesc autko za 5 tys zł ktore jest nie bite, na biezaco
naprawiane, zdrowe i jeszcze do tego najlepiej z gazem i to nie ze stara
instalacja. Dzisiaj ogladalem z kolega opla vectra A gt 1992 rok, abs, i
inne dodatki , naprawde ladne zdrowe auto (jeden wyprysk na nadkolu) widac
ze czlowiek dbał o auto - wymieniane czesci byly- amortyzatory, kwitki z
wymian oleju i reszte  co było widac. Nawet opony z przodu byly nowe -
barumy. Auto dobrze jezdzilo, ubezpieczone opłacone. Cena za auto to
4,800,- wiec mysle ze nie za wiele. Koledze doradzilem aby kupil auto bo
warte ceny i to nawet db cena - kolega zrezygnowal bo miala troszke rdzy
na nadkolu. Nie komentowalem tego - ale ludzie AUTO MA BLISKO 15 lat wiec
czego mozna sie spodziewac? Widzialem jak ludzie oblednie lecieli i
kupowali golfa II z 89 roku za 3600,- ktory naprawde byl juz zmeczony.
   Wiec jak to jest? Dlaczego kazdy mysli ze auto ktore przyjechalo z
niemiec jest nowe? Przeciez latwiej znalesc auto ktore tak jak ta vectra
byla sprzedawana z przyczyn losowych i byla serwisowana . Sam juz nie
wiem, co sadzicie czy za 5 tys zł to wysoka i wygorowana suma była? Bo sam
juz zwariowalem.

Ps
przepraszam za gramatyke - byc moze a nawet napewno zrobilem bledy

pozdrawiam i szerokiej drogi


takie klocnie sie jest bez sensu.
jeden woli auta nowe, a drugi uzywane.
jeden woli auta duze, drugi male.
jeden woli japonczyki a drugi franzucy.
itd itd

ja np wybralem nowe auto bo mnie stac,
ale nie ganie tych co kupuja uzywane.

pozdrawiam
piotrek

Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 2 z 4 • Wyszukano 210 wyników • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.