Wymiana pierścieni

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana pierścieni





Temat: Civic (dzień wcześniej ukamienowany;)
Witam ponownie,

        W nawiązaniu do wczorajszego wątku odnośnie Civica mam tym razem nieco
bardziej konkretne pytanie - czy warto kupić takie coś i ile trzeba
będzie zapłacić za poprawki:

Civic 3D, 1.5 LSi rocznik 1992, przebieg 169K z następującymi "minusami":

- sam przebieg ;)
- żre olej (w ilościach znormalizowanych) - prawdopodobnie wymiana
pierścieni i uszczelniacza jak szanowni grupowicze raczyli mi wcześniej
uświadomić
- troszkę zmatowiała maska silnika (podobno tylko do wypolerowania)
- mikroskopijnie odgięty przedni błotnik (po delikatnym "puk" którego
byłem świadkiem) w zasadzie nie widoczne ale zakorzenione w świadomości ;)
- upieprzona klamka schowka i mocowanie zagłówków (poduchy można zdjąć z
prowadnic ... bez prowadnic ;), małe otwory na desce po zestawie HF
- zimowe kółka (letnie razem z alu sprzedający chce zatrzymać)

i "plusami":

+ świadomość wszystkiego co powyżej;)
+ poprzedni właścicel to znajomy (jakby co wiadomo kodo męczyć potem;)
+ poza drobną stłuczką (a w zasadzie pchnięciem) nie bity
+ b.dobre głośniczki
+ sportowy tłumik
+ spotrowe amortyzatory
(ostatnie 3 w zasadzie dla mnie nie istotne ale zawsze cuś)

co daje wynik = ~13,000 PLN

Czy warto? Ile będzie trzeba władować w drobne naprawy które wymieniłem?

pozdrawiam:

DaLToN

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Civic (dzień wcześniej ukamienowany;)

Civic 3D, 1.5 LSi rocznik 1992, przebieg 169K z następującymi "minusami":

- sam przebieg ;)


za mały? Boisz się, że ma 300? Jeśli ma prawdziwe 169 to jest to mało. 169
to przecież ok. 6 lat jazdy, a auto ma 11.

- żre olej (w ilościach znormalizowanych) - prawdopodobnie wymiana
pierścieni i uszczelniacza jak szanowni grupowicze raczyli mi wcześniej
uświadomić


być może same uszczelniacze zaworowe. Przynajmniej  w Mazdzie to jest
przyczyną. JAk żre litr / 10kkm to można sobie darować

- troszkę zmatowiała maska silnika (podobno tylko do wypolerowania)
- mikroskopijnie odgięty przedni błotnik (po delikatnym "puk" którego
byłem świadkiem) w zasadzie nie widoczne ale zakorzenione w świadomości ;)
- upieprzona klamka schowka i mocowanie zagłówków (poduchy można zdjąć z
prowadnic ... bez prowadnic ;), małe otwory na desce po zestawie HF
- zimowe kółka (letnie razem z alu sprzedający chce zatrzymać)


to raczej małe minusy. Dowiedz sie lepiej o prawdziwych minusach. Chyb aze
auto jest naprawde ok

co daje wynik = ~13,000 PLN


jeśli to jest "jajko", to mozna tyle wydać. Jeśli to jest kanciak ( a
widziałem, ze ktos na grupe posyłał zdjęcie kanciaka) to to jest jednak
sporo kasy za auto o takim wygladzie

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Diesel i problemy z odpalaniem... :-(


nie jest powiedziane... a jak wyglada sprawa zaworow? :)


Nie wiem. I co poradziłeś na ta mała kompresje? Wymiana pierscieni?

ps. masz 200tys przebiegu.. sprawdzales koncowki wtryskiwaczy?
He he no właśnie one są orginalne :-)

wiec czas je sprawdzic..


Zgadza sie.

jak sie jakis 'przywiesi' to moze byc podobny efekt.
Może i to jest powodem...

u mnie nowy po przejechaniu 4000km sie zawiesil.
przyczyna byl syf w paliwie.


Tylko jak sie zawiesi to powinien kompcic przy normalnej jezdzie.

A moze sie układ paliwowy gdzies zapowietrza? Rok temu prawie wymieniano mi
oringi - uszczelki przy pompie wtryskowej...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Diesel i problemy z odpalaniem... :-(

nie jest powiedziane... a jak wyglada sprawa zaworow? :)

Nie wiem. I co poradziłeś na ta mała kompresje? Wymiana pierscieni?


zrobilem w sumie remont calego silnika :) po zabiegu palil przy
temperaturach
w okolicy 0-5st C bez podgrzewania..:)

Tylko jak sie zawiesi to powinien kompcic przy normalnej jezdzie.


ja obstawiam, ze u Ciebie bedzie to problem wlasnie ktoregos wtryskiwacza..
nie koniecznie bedzie kopcil przy jezdzie.. jak sie koncowka powiesi to
wlasnie
jest problem z regoly tylko z odpaleniem .. jak silnik juz zapali ( moze nim
chwile
poszarpac bo jeden gar nie dziala ).. lekko sie podgrzeje lub troche go
przegazujesz
wszystko wraca do normy.


A moze sie układ paliwowy gdzies zapowietrza? Rok temu prawie wymieniano
mi
oringi - uszczelki przy pompie wtryskowej...


moze byc, ze sie nie zapowietrza, a nie ma odpowietrzenia w baku na
przyklad...
tez beda dzialy sie cuda z odpalaniem...
czy po dluzszej trasie jak odkrecasz korek do baku to nie zasysa powietrza?

pozdrawiam
krzysiek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Diesel i problemy z odpalaniem... :-(
~ napisał(a):

nie jest powiedziane... a jak wyglada sprawa zaworow? :)

Nie wiem. I co poradziłeś na ta mała kompresje? Wymiana
pierscieni?

zrobilem w sumie remont calego silnika :) po zabiegu palil przy
temperaturach
w okolicy 0-5st C bez podgrzewania..:)


He he to gdzie tak dobrze robia remonty diesli?

Tylko jak sie zawiesi to powinien kompcic przy normalnej jezdzie.

ja obstawiam, ze u Ciebie bedzie to problem wlasnie ktoregos
wtryskiwacza.. nie koniecznie bedzie kopcil przy jezdzie.. jak sie
koncowka powiesi to wlasnie
jest problem z regoly tylko z odpaleniem .. jak silnik juz zapali
( moze nim chwile
poszarpac bo jeden gar nie dziala ).. lekko sie podgrzeje lub
troche go przegazujesz
wszystko wraca do normy.


Oby, w sumie dzis przekaze te uwagi temu co bedzie sprawdzał kompresje
zeby tez popatrzyl na wtryskiwacze.

A moze sie układ paliwowy gdzies zapowietrza? Rok temu prawie
wymieniano mi oringi - uszczelki przy pompie wtryskowej...

moze byc, ze sie nie zapowietrza, a nie ma odpowietrzenia w baku
na przyklad...
tez beda dzialy sie cuda z odpalaniem...
czy po dluzszej trasie jak odkrecasz korek do baku to nie zasysa
powietrza?


Nie, nie ma podcisnienia w zbiorniku paliwa.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Dodatek do oleju silnikowego
Witam,
od niedawna zauważyłem, ze silnik czasem zadymi na niebiesko, szczególnie  
na niskich obrotach i troche spala olej silnikowy, trzeba dolewać. W moim  
odczuciu to uszczelniacze zaworów, byłem wczoraj u mechanika, ale jemu ta  
teoria nie bardzo sie podoba, chce robić większa naprawę, z ewentualną  
wymianą pierścieni, komplet pierścieni kosztuje 750 zł. Chcę spróbować  
dodatku do oleju silnikowego, który ma przywracać elastyczność  
uszczelnieniom gumowym. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii? Nawet  
jakieś zasłyszane opinie, wcześniej nie spotkałem sie z takim  
zagadnieniem. Silnik to turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem, przebieg 230  
tys. km. A może olej idzie przez turbospreżarkę? Nie chciałbym robić  
niepotrzebnych napraw, tylko usunąć rzeczywisty defekt. Żeby wymienić  
uszczelniacze zaworów trzeba ściągać głowicę, czy można bez tego?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Dodatek do oleju silnikowego
Dnia Sun, 13 Aug 2006 10:13:24 +0200, Janusz Kornaga napisał(a):

odczuciu to uszczelniacze zaworów, byłem wczoraj u mechanika, ale jemu ta  
teoria nie bardzo sie podoba, chce robić większa naprawę, z ewentualną  
wymianą pierścieni, komplet pierścieni kosztuje 750 zł. Chcę spróbować  
dodatku do oleju silnikowego, który ma przywracać elastyczność  
uszczelnieniom gumowym. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii? Nawet  


Masz gumowe pierścienie i uszczelniacze zaworowe? a co lekarz na to?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co myslicie o

Jak w temacie: o zakupie Fiata Bravo 1,6 GT
-Obszerne wnętrze
-ale Corolla ma obszerniejsze......


HE, HE, HE...
W ktorym miejscu ???

-bardzo wygodna jazda
-ergonomia do niczego....


Wiesz co znaczy pojecie "ergonomia" ? MOZE Corolla osiaga poziom
Bravo/Brava/Marea ...MOZE...

-dynamiczny i trwały silnik
-trwaly??? w Fiacie???TO chyba diesle.....:-))


Najbardziej trwaly jest silnik 1.3 Starlet, ktory po 120-150 kkm wymaga
wymiany pierscieni tlokowych...
Do silnikow Fiata trzeba po prostu wlewac OLEJ (np. Mobil) a nie cos w
rodzaju Selenii.

-dobra jakość egzemplarzy włoskiej produkcji
-tak jak Korea....


Widziales kiedys B/B/M wyprodukowane CALKOWICIE we Wloszech ? Watpie.


-bardzo tanie części zamienne i eksploatacyjne, powszechnie dostępny
serwis
-moze i tanie ale z dostepnoscia to bym sie sprzeczal.....


Ty to masz poczucie humoru ;-)))
Przetrzyj oczy. Serwisow Fiata jest TROCHE.

-małe zainteresowanie złodziei
-chyba ze na czesci....


Chyba ze...  Tylko jakos statystyki kradziezy jakos nie wskazuja, ze kradna
na potege FIATY (pomijam 126 czy CC do Sieny wlacznie jako wyroby
"fiatopodobne")

Jakos wykonczenia "skladakow polskich" jest przecietna. Bardzo przecietna.

MIK

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: nowe Ople - biorą olej ?
Wojtek Borczyk napisał(a):


On Fri, 5 Jan 2007 19:03:02 +0100
"J_K_K" <j_k_kwytni@itotezpoczta.fmnapisał(a):

| Opel Vectra 1.8 GTS
| czyli w miarę nowy ...

2003

| Jeżeli służbowy / przechodni, to ktoś musiał go nieźle "dopałować"
| - przygrzał uszczelniacze i oto skutek ...

Doskonale znam dotychczasowego użytkownika (jeździ w/w autem od nowości)
 i absolutnie nie podejrzewam go o coś takiego.


Podobno trzeba podjechać do serwisu i zełgać że pali ponad 2l/1000km, to
wymienią w ramach gwarancji (o ile się już nie skończyła) pierścienie i
będzie już dobrze.
Słyszałem też wersję że nie wymaga to nawet wymiany pierścieni a po
prostu ich wzajemnego poobracania, bo takie zużycie oleju może być
spowodowane tym że wszystkie ustawione są w tej samej pozycji i kapka
oleju przy każdym suwie zostaje w środku.

Nie wiem z czego wynika ta przypadłość w każdym razie też o tym
słyszałem już nie tylko od Ciebie.
Co nie zmienia faktu że większość Opli chyba jednak oleju nie bierze.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: naprawde !WIELKA! prosba
Rysiek napisał(a) w wiadomo ci: <36bcb65c.2891@news.tpnet.pl...


| -Jaki przebieg ?

ok 200kkm

| -kiedy byla ostatnio robiona kapitalka silnika ?

jakies 2kkm temu :)


Czyli jeszcze nie dotarty. !!!

Czyli wyglada na to ze remont byl
robiony tylko na sprzedaz.
Pewnie wymiana pierscieni i uszczelniaczy
zaworow.
A to moze wrozyc w najblizszym czasie
'prawdziwa' kapitalka.
Czy jest jakis rachunek po tym remoncie ?


| -kiedy byla wymieniana turbina ?

chyba nie wiem... dowiem sie


Jezeli nie byla wymieniana ani regenerowana
to jest trup.
Czeka Cie conajmniej regeneracja.
(Reg:2-3 kzl, wym: 10kzl)

Spawdz na 3 biegu od ilu obrotow
czuc wyrazny wzrost mocy (doladowanie).
Jezeli turbina jest w dobrej formie
to bardzo szybko osiaga wysokie obroty.
Jezeli czuc 'kopa' wyraznie powyzej
3.000 obr. to regeneracja moze nie pomoc.

Aaaa, sprawdz kolor oleju, i czy z odmy mocno dmucha
(odpowietrzenie pokrywy zaworow)
i czy sa opary oleju.
Przyloz kartke papieru i przegazuj.

Napisz. Reszta pozniej.

        Micrus

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: branie oleju
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:


Hello <gRiVa,

Tuesday, February 22, 2005, 3:19:15 PM, you wrote:

| | no wlasnie :), tylko ze nie mam wyciekow zewnetrznych, plyn chlondniczy
| | tez jest ok, temp nidy nie przekracza 97stC.

| pierścionki i uszczelniacze zaworów
| ile tego oleju bierze?
| może się okazać, że w normie :)

| Jesli dobrze policzylem to wzial 1l na 2000km (sic!!!)
| To nie jest norma napewno.

To jest w normie. Tyle ma prawo brać.

| Uzywam Mobil1 5w50.

Czas na remont...


Troche mnie to dziwi bo przebieg na liczniku jest 86 000km. :|
Wybacz ale jeste troche zielony, co rozumiesz przez remont, co jest do
wymiany? pierscienie, uszczelka pod glowice, cos jeszcze??

Pozdrawiam.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: branie oleju
Hello <gRiVa,

Tuesday, February 22, 2005, 3:29:44 PM, you wrote:


| | no wlasnie :), tylko ze nie mam wyciekow zewnetrznych, plyn chlondniczy
| | tez jest ok, temp nidy nie przekracza 97stC.
| | pierścionki i uszczelniacze zaworów
| | ile tego oleju bierze?
| | może się okazać, że w normie :)
| Jesli dobrze policzylem to wzial 1l na 2000km (sic!!!)
| To nie jest norma napewno.
| To jest w normie. Tyle ma prawo brać.
| Uzywam Mobil1 5w50.
| Czas na remont...
Troche mnie to dziwi bo przebieg na liczniku jest 86 000km. :|


Na liczniku. A ile ma rzeczywiście? Mój Lanos ma na liczniku i
rzeczywiście 183 kkm, olej żre od początku w ilości rzędu 0.1-0.2
l/1000 km. Przy ostrej jeździe autostradą troszkę więcej.


Wybacz ale jeste troche zielony, co rozumiesz przez remont, co jest do
wymiany? pierscienie, uszczelka pod glowice, cos jeszcze??


Napisane wyżej - uszczelniacze zaworów.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Odpalanie Diesla

Grzegorz Krasnodebski wrote:
Witam grupowiczów !

    W moim pojeździe w lato (ok 30 C na zewnątrz) uruchomienie zimnego
silnika zajmuje ok 6s. kręcenia rozrusznikiem. Zdziwiłem się gdy temperatura
otoczenia spadła do 15 C, zimny silnik odpala praktycznie od razu.
Zauważyłem dłuższe nagrzewanie się swiec żarowych. Jeszcze nie wiem co się
dzieje w zimie. Co odpowiada za długość czasu nagrzewania świec ?
Prawdopodobnie gdy jest ciepło na zewnątrz jakiś czujnik zbyt szybko wyłącza
świece. Czy jest jakaś możliwość wyregulowania tego czasu?

Grzesiek
Opel Vectra 1.7D 91r.


a ja bym sprawdzil kompresje ...
przy jej spadku coraz gorzej bedzie zapalac ...
jesli slaba to szwedzki remont - wymiana pierscieni tlokowych i
uszczelki pod glowica...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Temperatura silnika

Paweł Mikulski wrote:


 PM Jakiś czas temu miałem wymieniane pierścienie w silniku i od tego momentu
 PM mam czasem dziwny objaw. Stojąc w korku - wiadomo - temperatura silnika
 PM trochę rośnie, ale u mnie potrafi skoczyć nagle do końca skali ( w ciągu
 PM kilku - kilkunastu sekund) a po chwili (lub dodaniu gazu) opaść do
 PM normalnego poziomu. Trochę się tym martwię, bo pierścienie musiałem
 PM wymienić właśnie po przegrzaniu silnika. Może termostat mi się zacina w
 PM pozycji "małego obiegu"? Ale czy możliwe jest, żeby temperatura tak
 PM gwałtownie wzrosła? Dobre rady mile widziane:-))

Czy aby nie wyrzuca płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego?
Być może przy okazji wymiany pierścieni ktoś poskąpił na nową uszczelkę pod
głowicą/źle założył nową uszczelkę/nie dociągnął głowicy po 1000 km i masz
przedmuchy do chłodzenia. Objawia to się własnie w taki sposób... Na małych
obrotach zapowietrzona (zaspaliniona?) pompa płynu nie ma 'siły' zassać płynu i
silnik się przegrzewa.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ile mozna dac za robote z panewkami w FSO 1,6 GLI ?
kaktusior w <cle744$i5@news.onet.plzeznal:


Ostatnio zaczyli mi 'grac' panewki w poldolocie :(
Rocznik 96ty,92 tys km zrobione...auto na LPG.
Generalnie, to nie jest to bardzo  glosno, bo slyszalem gorsze przypadki...
...ale lubie miec auto 'na cacy'.Zrobilem sobie ostatnio z wtryskiem
porzadek, wyregulowalem instalacje gazowa (czy skutecznie, to wyjdzie przy
drugim tankowaniu...hehe)...ale slyszalem, ze aby panewki zrobic w
poldku,czasem trzeba tez robic szlif walu...no i podobno najlepiej
wyciagnac caly silnik (prawda to?)


wymiana panewek, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pierscieni -
600 albo 800zl w zeszlym roku, pacjent taki sam :) tylko mial przejechane
110kkm, pierscienie i panweki byly jeszcze w znosnmy stanie, ale jak robilem
uszczelniacze to za jednym zamachem zostalo to wymienione

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pali mi duzo oleju tez
W dniu Fri, 2 Apr 2004 16:00:22 +0200, niejaki Jakub Zawila-Niedzwiecki
wygenerował co następuje:

Zeby wymienic piescienie to trzeba rozebrac silnik, i zrobic jego remont -
klopoty z cisnieneim oleju pokazuja ze prawdopodobniejuz nie masz panewek
wiec bedzie kompletny remont do roboty. Proponuje poszukac uzywanego motoru
jak chcesz to jak najtaniej zrobic.


Ja bym nie dramatyzował.
Sygnalizacja spadku cisnienia oleju moze być wynikiem uszkodzonego czujnika
- to warto sprawdzić.
Natomiast wymiana pierścieni nie jest az tak trudna, zwlaszcza w silniku
1.1 z Fiesty. Kiedys - jako pomocnik - asystowąłem przy wymianie panewek i
pierścieni w polonezie. Silnik w sumie podobny.
Zaczalbym od wizyty u fachowca od Forda. Niech obejrzy silnik i cos
doradzi. W razie czego sluze adresem. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pali mi duzo oleju tez

MARR wrote:
Natomiast wymiana pierścieni nie jest az tak trudna, zwlaszcza w
silniku


Na temat wymiany pierścieni bez zrobienia szlifów i często wymiany tłoków
pozwolę sobie mieć swoją opinię ;-)

Zaczalbym od wizyty u fachowca od Forda. Niech obejrzy silnik i cos
doradzi. W razie czego sluze adresem.


Ale to akurat bardzo dobry pomysł. Jest niezły warsztat w okolicach ulicy
Radzymińskiej. Ja mogępodac namiary na arsztat który przedłuża agonię
silnika w służbowej Fieście od bardzo dawna....
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: h...wo zapala HYUN COUPE


| A nie przyszlo ci do glowy ze mogli zle rozrzad ustawic i dlatego zle
pali?
| W audi 80 1.6 pasek rozrzadu przestawiony o jeen zabek owocowal
| niemozliwoscia zapalenia auta a akumlatora przy temperaturach
oscylujacych
| okolo 0. Na cieplym silniku palil. Rozrzad wymieniany byl latem dlatego
| dopiero po pierwszych przymrozkach usterka wyszla.

O tym nie pomyślałem,a pewnie masz rację.


Na dodatek akumlator w aucie tym byl w pelni sprawny, a silnik po wymianie
pierscieni tlokowych.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: CzĂŞÂści do VW Passata a czĂŞÂści do Poloneza Caro

Heyah,

Mam pytanie do wszystkich praktyków kierownicy.

Czy istnieje różnica w cenie pomiędzy częściami do Poloneza Caro a VW
Passata?

Mam możliwość zamienić Caro 1996 (100 500 przebiegu) na Passat 1986 (340
000
przebiegu) i Sprzedający przekonuje mnie co do części, że są one tak samo
tanie i dostępne jak do Poloneza, a Passat psuje się rzadziej.

Kusi mnie czy ma rację?

Dziękuję za odpowiedzi

tzn, uważaj
generalnie to taka zamiana byłaby korzystna
ale gdy zachwala ci to właściciel paska to coś w tym jest....
nikt zdrowo myślący nie zamieni pasata na poloneza dlatego czuję podstęp.
300 tyś  dla paska to nie przebieg nie wiem jaki silnik
ale jeśli  to 1,8B to po 400 wymiana pierścieni i jeszcze 200 - 300 zrobi do
remontu
jeśli mniejsze poj to trochę mniej.
przy dieslu trochę gorzej trzeba się liczyć z głowicą i to raczej wymianą.
co do części to do tego modelu są extremalnie tanie cześto tańsze nowe w
sklepie niż na szrocie
np łożysko koła tył 17zł
pasek rozrządu 24zł
przegub 108zł
tarcza h 30zł
klocki 35
skrzynia biegów gdy nawali druga z demontu 4biegi 60 zł 5 biegów 150 zł
silnik czasem też lepiej wymienic niż robić 200zł chyba ze diesel to nawet
800zł
alternator 50
rozrusznik 60
poza wywaleniem się na dach nic droższego ci się nie przytrafi.
a porównanie walorów trakcyjnych no cóż minuta ciszy nad polonezem.
o biodegradacji nie wspomnę
kto miał ten wie.
M

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wygram z komisem?

Kupilem 2 miesiace temu DU espero. Przeglad OK, ksiazka, papiery, faktury
wszystko fajnie.
Badanie techniczne przeszedl dobrze, nie bity... po prostu bajka.
Po wymianie oleju przejechalem 2 tys km i nagle sie zaczelo branie oleju. Na
oko moze byc
nawet kolo 1 litra na 1000. Czyli klasyczny numer z uszczelniaczem.
No ale do czego zmierzam: Jest to jak nic wada ukryta. Czy w zwiazku z tym
mam szanse
dochodzic swoich praw i zadac zwrotu pieniedzy z komisu? Czy to ma sens?
Udalo sie komus? Ewentualnie od czego zaczac?
Troche jestem przybity, tym bardziej ze mechanik mnie postraszyl ze wymiana
pierscieni (jesli to one)
moze sie nie udac...

Pozdry
JN

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wygram z komisem?


"Jarek Nowak" <ja@hoga.plwrote in message



Swoja droga to czy przy takiej wymianie pierscieni zmienia sie panewki?


Jezeli trzyma ci cisnienie oleju to po co wymieniac panewki?


A skoro tak to nie trzeba szlifowac walu? I ile powinno trwac "docieranie"


?
Dotrzec sie musza tylko pierscienie go gladzi cylidra. Mozesz tez do tego
wlac Xado to taki specyfik ktory wyrowna ci porysowane galdzie cylidrow.
Stosowalem to w colcie na tzw branie oleju i nieco sie zmneijszylo ale na
pekniety pierscien nie wiele pomozesz.
www.xado.com.pl

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wygram z komisem?
znajomy ma komis i po postraszeniu sadem wymienial gosciowi korbowod w 206 na
swoj koszt + masa innych czesci.

PODOBNO
:)

Simonto

|
| Kupilem 2 miesiace temu DU espero. Przeglad OK, ksiazka, papiery, faktury
| wszystko fajnie.
| Badanie techniczne przeszedl dobrze, nie bity... po prostu bajka.
| Po wymianie oleju przejechalem 2 tys km i nagle sie zaczelo branie oleju. Na
| oko moze byc
| nawet kolo 1 litra na 1000. Czyli klasyczny numer z uszczelniaczem.
| No ale do czego zmierzam: Jest to jak nic wada ukryta. Czy w zwiazku z tym
| mam szanse
| dochodzic swoich praw i zadac zwrotu pieniedzy z komisu? Czy to ma sens?
| Udalo sie komus? Ewentualnie od czego zaczac?
| Troche jestem przybity, tym bardziej ze mechanik mnie postraszyl ze wymiana
| pierscieni (jesli to one)
| moze sie nie udac...
|
| Pozdry
| JN
|
|

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy wygram z komisem?


Po wymianie oleju przejechalem 2 tys km i nagle sie zaczelo branie oleju.
Na
oko moze byc
nawet kolo 1 litra na 1000. Czyli klasyczny numer z uszczelniaczem.
No ale do czego zmierzam: Jest to jak nic wada ukryta. Czy w zwiazku z tym
mam szanse
dochodzic swoich praw i zadac zwrotu pieniedzy z komisu? Czy to ma sens?
Udalo sie komus? Ewentualnie od czego zaczac?
Troche jestem przybity, tym bardziej ze mechanik mnie postraszyl ze
wymiana
pierscieni (jesli to one)
moze sie nie udac...


Mysle ze jakas ekspertyza ktora udowodni ze auto bylo niesprane przed
terminem sprzedazy a uszkodzenie
zostala ukryta przez sprzedawcy . Potem niestety sad cywilny

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tryska mi olej po wyciągnięciu bagnetu :-(


Zuzyte pierscienie tlokowe powoduja zwiekszone przedmuchy do karteru.
To moze objawic sie wydmuchiwaniem oleju przez rurke od bagnetu. To zalezy
od
jej konstrukcji. Roznie jest w roznych silnikach.
Pozdr.

--


No właśnie, Tej odpowiedzi się bałem. Kolega, który namówił mnie na wyjęcie
bagnetu stwierdził to samo. Czyli że czeka mnie wymiana pierścieni. Same
pierścienie to kwota ok. 60 zł, ale nawet nie chcę myśleć ile zapłacę za
robociznę.
Jeśli to pierścienie to wyjaśniła by się też sprawa dużego spalania. Nie ma
odpowiedniego ciśnienia na tłokach .

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tryska mi olej po wyciągnięciu bagnetu :-(


No właśnie, Tej odpowiedzi się bałem. Kolega, który namówił mnie na
wyjęcie
bagnetu stwierdził to samo. Czyli że czeka mnie wymiana pierścieni. Same
pierścienie to kwota ok. 60 zł, ale nawet nie chcę myśleć ile zapłacę za
robociznę.
Jeśli to pierścienie to wyjaśniła by się też sprawa dużego spalania. Nie
ma
odpowiedniego ciśnienia na tłokach .


Wymiana pierścieni o ile rzadko co poprawi to zwykle pogorszy. Bo cylindry
są najczęściej już jajowate i mają ranty (stare pierścienie się dopasowały).
Ale można próbować. Tylko szkoda kasy wsadzać w błoto - a to można ocenić
tylko po rozebraniu motoru i stwierdzeniu stanu gładzi.Jak kiepska, to szlif
i nowe cylindry, pierścienie, jak ok - to tylko pierścienie.Więc kasę trzeba
w portfelu trzymać i nie drutować bo to się nie opłaca.

Pozdrawiam Łukasz

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: LPG- wtrysk sekwencyjny-5tys pln-duzo?
j@poczta.onet.pl (J.F.) wrote in news:3db4e8b3.39958229@nt:


A gdzie uslyszales ze bardziej sie zuzywa ? :-)


Czestsze wymiany pierscieni, uszkodzone zawory, rozerwane kolektory
dolotowe to rozumiem te argumenty przemawiajace za mniejszym zuzyciem? ;-)


Twierdzenie ze mniej ma pewne podstawy - brak ssania, mniejsze
obciazenia, czystsze paliwo ..


Czystsze paliwo ? A co to za znaczenie dla silnika? Moze dla ekologii tak.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: LPG- wtrysk sekwencyjny-5tys pln-duzo?


The_EaGle <theea@nospam.tenbit.plwrote:
Czestsze wymiany pierscieni, uszkodzone zawory, rozerwane kolektory
dolotowe to rozumiem te argumenty przemawiajace za mniejszym zuzyciem? ;-)


Dwa pierwsze to Twój wymysł i niedoczytanie, trzecie, przy wtrysku
sekwencyjnym, nie występuje.


Czystsze paliwo ? A co to za znaczenie dla silnika? Moze dla ekologii tak.


Wlej do cylindrów kwas siarkowy. W sumie co to za różnica, czy będzie,
czy nie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: LPG- wtrysk sekwencyjny-5tys pln-duzo?


On Mon, 16 Sep 2002 15:04:37 +0000 (UTC),  The_EaGle wrote:
j@poczta.onet.pl (J.F.) wrote in news:3db4e8b3.39958229@nt:

| A gdzie uslyszales ze bardziej sie zuzywa ? :-)

Czestsze wymiany pierscieni, uszkodzone zawory, rozerwane kolektory
dolotowe to rozumiem te argumenty przemawiajace za mniejszym zuzyciem? ;-)


Kolektory to sprawa wypadku a nie zuzycia.

Uszkodzone zawory ? Jakies inne zrodlo niz Adam, ktory powinien
jezdzic na _etylinie_ a nie paliwie bezolowiowym ?

Wymiana pierscieni ? Skad te informacje ?


| Twierdzenie ze mniej ma pewne podstawy - brak ssania, mniejsze
| obciazenia, czystsze paliwo ..

Czystsze paliwo ? A co to za znaczenie dla silnika? Moze dla ekologii tak.


Pytanie czy drobny % siarki podlegajacej spalaniu silnikowi
nie szkodzi ...

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: uno po wymianie pierścieni - ponowny remont silnika?
Witam!

Opisywałam już na grupie problemy mojego samochodu w wątku "zimowe kaprysy
mojego uniaka".
Znajomy, który zna się dobrze na samochodach przypuszcza, że spadki mocy w
samochodzie (dodatkowo, bardzo szybko po wymianie, olej czernieje) mogą być
spowodowane zużyciem silnika.
Jedno mnie tylko niepokoi, czy to możliwe, żeby po niewielkim remoncie
silnika (był robiony 2 lata temu - wymiana pierścieni i uszczelnienie)
trzeba znowu go remontować? Wtedy mechanicy nie robili żadnych szlifów, bo
twierdzili, że silnik jest w tak dobrym stanie, że nie jest to konieczne.
Czy jest to możliwe, że po przejechaniu zaledwie 20 tys od remontu, trzeba
go znowu remontować?

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam
Paulina

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Astra G - zużycie oleju
Kenjiro pisze:


Czy to znaczy, że mój samochód przez ok. 2000 km zużył litr
oleju? Możliwe to i normalne?


No mieści się w połowie normy ;
Syreny, Trabanty i Ople niestety tak już mają.


W ASO mówili, że norma producenta
dopuszcza 0,7 litra na 1000 km, ale aż mi się wierzyć w to nie chce!


Uwierz, dopuszcza.
Podobno rozwiązanie jest takie, że trzeba pojechać do ASO i powiedzieć
że wciąga 1.5l/1000km. Ponoć to jest do naprawienia - czytałem że pomaga
wymiana pierścieni.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Niebieskie spaliny
albo zapiekły sie pierścienie i wystarczy czyszczenie + ewentualnie wymiana
pierścieni. W tym układzie koszt niewielki w porównaniu z remontem
kapitalnym
Jacek
PS
Rafal - napisz na Grupę na jakim oleju jeździłeś - będzie wiadomo czego
unikać
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dzwonienie zaworow po remoncie w wyzszej temperaturze
On 19 Jul 2001 11:43:30 GMT, Maniek4 <manie@poczta.onet.plwrote:


[....]
Jak myslisz czy mozna doradzac komus kto jezdzil wczesniej samochodem bez
spalania stukowego, a po wymianie pierscieni stuki sie pojawily, aprzy
okazji byla np. zmiana paska rozrzadu zeby np. zmienil sobie ksztalt komory
spalania, albo zmniejszyl stopien sprezania? Facet ma taki samochod jaki
ma, pewne parametry nie byly zmieniane, gdyz wynikaja z takiej a nie innej
konstrukcji


Uuuu - glowica przy odkrecaniu mogla byc planowana, uszczelka powinna
byc inna - byc moze ciensza. Jak pierscienie wymieniono to
i sprezanie wzroslo ... zaczalbym jednak od opoznienia zaplonu, bo to
najlatwiej :-)


Widzialem wiele aparatow w zyciu i nie dane bylo mi potwierdzic Twoja teze,
nie neguje jej jednak, ale znaczna wiekszosc sklania sie ku opuznieniu
zaplonu,  co zreszta wynika zkonstrukcji tego urzadzenia.


Opoznienia ? Sugerujesz ze te regulatory opozniaja zaplon w stosunku
do ustawienia "spoczynkowego" ? Odsrodkowy na pewno nie.
Podcisnieniowy ... chyba tez nie, ale musialbym sie przyjrzec ..

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: polo-remonta-krk
Witam wszystkich
dzisiaj pojechalem sobie spokojnie na przegląd: wymiana oleju, filtrów itp
niestety od newsa, jakiego mi zapodano lekko ugieły mi się kolana:(
w pojemniku na filtr powietrza - plama oleju, nagar poniżej w przepustnicy i
pod korkiem wlewu oleju,
po sprawdzeniu szczelności na kolejnych cylindrach wyszło: 25,30,45, 80 %
(bezpieczny przedział to 70-100)
wyrok: wymiana pierścieni i regeneracja głowicy

koszt: 2500 zł,
proszę o opinie czy to dużo czy nie
oraz jaki polecacie dobry servis w krakowie, ten w którym byłem na taki
wygląda,
ale prosze o opinie

samochód: polo classic '96, 1,4 60 KM, 102 kkm

Pozdrawiam
Radek

PS: w warsztacie dzisiaj widziałem dwa vw z tymi silnikami i z identycznymi
problemami!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: polo-remonta-krk


| Witam wszystkich
| dzisiaj pojechalem sobie spokojnie na przegląd: wymiana oleju, filtrów
itp
| niestety od newsa, jakiego mi zapodano lekko ugieły mi się kolana:(
| w pojemniku na filtr powietrza - plama oleju, nagar poniżej w
przepustnicy
i
| pod korkiem wlewu oleju,
| po sprawdzeniu szczelności na kolejnych cylindrach wyszło: 25,30,45, 80
%
| (bezpieczny przedział to 70-100)

I przy takiej szczelności nie zauważyłeś, że auto nie miało już nominalnej
mocy, dymiło na niebiesko, itp? Bo musiałby być takie właśnie objawy...

Jurand.


no właśnie, że nie
mimo że może nie sprawdzałem za częto to nie zauwazyłem ubytków oleju,
żadnych spadków mocy,nic
dlatego byłem w szoku jak goście oznajmili, że konieczna jest wymiana
pierścieni i regeneracja głowicy...
popytałem w kilku innych warsztatach i tak: nie jest idealnie, padł
stabilizator odmy (biegu jałowego jak się dowiedziałem:))
sprawdzono mi sprężanie w cylindrach i wyniki były od pierwszego cylindra:
14;12,5;14;11,5, gdzie wartość npminalna to 11,5 co rzeczywiśnie może kiedyś
powodować konieczność takiego remontu
ale póki co zalecono zwracać szczególną uwagę na olej i czekać na rozwój
wypadków,
no i ewentualnie remoncik, ale w cenie do 1500 zł ( w kilku warsztatach od
1000 do 1500)
no i czekam
pozdrawiam
radek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: >Parametry sprężania - pytanie
Artur Janik napisał(a) w wiadomości: <3828640E.95749@solidex.com.pl...


A tak z ciekawosci: Ile spala oleju?


Właśnie, cholera prawie nie ubywa przez 10 000 (od zmiany do zmiany)!
Szkoda, że wymiana pierścieni to odstawienie samochodu przynajmniej na dwa
dni,
no i czy wymieniam w jednym cylindrze czy w czterech to trwa tyle szmo
czasu!!
:-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Duzy przebieg - ranking


Przemo wrote:
Jestem ciekaw kto przejechal najwiecej km do pierwszego remontu silnika :)


Moj ojciec, a potem ja przejechalismy 190.000 tys. km. Polonezem 1.5 z 1980
roku do pierwszej powazniejszej naprawy silnika czyli wymiany pierscieni i
panewek (tloki pozostaly stare). Potem ja przejechalem jeszcze ok 60.000 tys.
km. przelozylem silnik do nowego nadwozia (Caro) i sprzedalem auto jako
skladak 1998.
    Teraz jezdze Porsche 924 z 1981 r. i jestem bardzo z niego zadowolony. Nie
potrafie powiedziec ile przejechal kilometrow, ale od 1981 na pewno wiecej niz
100.000 tys. Jak trzeba bedzie remontowac to dam znac :-)

Pozdrawiam
Jacek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Remont silnika co zrobic by sie nie dac naciagnac?


Jesli ma byc jak nowy, to niestety pelny remont, ale cena bedzie ze
3000 :-(


jasny gwint:(


Ci mechanicy znaja sie na remontach, czy tylko na wymianie pierscieni
? Bo jak sie znaja na remontach to bym poczekal co powiedza.


wlasnie to chce sprawdzic, daje do ASO i licze na ich rzetelnosc


A spytaj ich ile _zmierzyli_ owalizacji czopow na wale :-)
Wal do szlifu, nowe panewki .. i koszta rosna ..


ta tylko zebym wiedzial sam co to jest:)
moglbys mi to przetlumaczyc na chlopski jezyk?
dzis wlasnie siedze i chyba zlapalem podstawy budowy silnika :

a nie owazlicazja cylindrow w moim przypadku jesli wymieniaja pierscienie?
to co powinni pomierzyc dodatkowo by bylo dobrze i co jeszcze moglobybyc
do wymiany? dalej wiem napewno ze trzeba szlifowac cylindry, dobrze mowie?


| chcialbym wszytskiego dopilnowac (w koncu place za to) i miec
| pewnosc ze silnik jest czysty i swiezy :)

Przed uplywem 100kkm i tak sie nie dowiecz czy dobrze zrobili :-)


wiec jak ich nie przycisne i nie zagne czyms to zaloza te pierscienie
najzwyczajniej w swiecie, obawiam sie ze wlasnie tak zamierzaja zrobic
jesli natomiast stwiedze ze robia tandete
to zwijam auto na lawete do innego warsztatu, serwisu

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Remont silnika co zrobic by sie nie dac naciagnac?
Dnia Wed, 23 Feb 2005 00:57:28 +0000 (UTC)
"Tomek" <leon@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):


Ten olej to nie problem. Ja jeżdze na  takim najtańszym jaki istnieje
i też jest dobrze,


Tego się można niestety domyślić, czytając większość Twoich postów...


Na zamkach pierścieni po zmontowaniu  musza być przerwy największa na
najwyższym a bez przerwy na zgarniających.


               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A podobno kiedyś "warsztat prowadziłeś"...

Biorę do ręki pierwszą z brzegu instrukcję serwisową (i to dość już
"wiekową"...) - "Polski Fiat 125p": "Przy wymianie pierścieni tłokowych
należy uwzględnić, że nominalny luz na zamku pierścienia
uszczelniającego i pierścienia zgarniającego [!] noskowego ułożonego w
cylindrze powinien wynosić odpowiednio 0.30-0.45 mm i 0.20-0.35 mm.
Jeśli luz jest mniejszy, należy końce pierścienia dotrzeć na
szlifierce[...]"

Czy Twoim zdaniem pierścień zgarniający nie rozszerza się w ogóle pod
wpływem ciepła ???

W.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Remont silnika co zrobic by sie nie dac naciagnac?
Użytkownik Tomek napisał:


Oponki też ma pewno oryginalne. Zdradź co bierzesz. Teksty po Twoim wynalazku
kapitalne.  Tez tak bym chciał poprawiać sobie nastrój. Ale Ty wiśnia jesteś i
nie powiesz. Tomek
ps. Właśnie przed chwilą udokumentowałem sobie przebieg poldolota. Co tam twoje
marne 500 tyś. Ja od razu zrobiłem sobie milion. Oleju nawet grama nie bierze od
zmiany do zmiany. Pali 6 litrów gazu w mieście. Pasek rozrządu od nowości nie
zmieniany. Tak samo jak powietrze w kołach.


czytam sobie i czytam i widze kogutka jak podskakuje na podwórku. Widze
bo zmienilem kompa i filterki nie zalozone. Ale Ty glupi byles i jestes
i taki juz zostaniesz. przekonany o wlasnej nieomylnosci. Dlatego prosze
nie zmieniaj kont, dopisze te co masz do KF i nie bede sie denerwowal
wiecej. nawet nie bede podawal argumentow zeby Cie przekonac ze to co
pisze Wojtek jest mozliwe (a tez mam silnik popularnej wytworni)
A co do autora wątku:
Czy fachowcy pomierzyli cylindry? Jesli nie a są zuzyte to po wymianie
pierscieni bez szlifu (czyle de facto wymiany tłoków) nie wroze dlugiej
jazdy. Przerobilem to na passacie ojca - 400 km po autostradzie i oleju
w silniku nie bylo. Obys mial cylindry w lepszym stanie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kto kupował auto od Juranda?


Taaak... To powiedz mi - ja sobie pewnie wywróżyłem że były to
uszczelniacze
i okazało się, że ta wróżba wzięła się zupełnie z czapki?


Ale z Ciebie magik nie ma co. Tomek znajac moj samochod zagwarantowal mi, ze
po wymianie uszczelniaczy zuzycie oleju wyraznie spadnie. Dotrzymal slowa,
nie proponowal zadnego remontu.
Natomiast to co zobaczyl na miejscu, wiedzac jak poprzedni wlasciciele
pieczolowicie "dbali" o ten samochod nie wykluczyl wymiany pierscieni
tlokowych. To takie dziwne?


A może było tak jak napisałem - auto jeździło na mineralnym, wypłukano
silnik, zmieniono olej,zalano syntetyk. Jeśli pojawi Ci się wtedy branie
oleju to pierwsze co powinien powiedzieć mechanik - uszczelniacze puściły
olej. Nie pierścienie tłokowe. Poza tym pojawia się wtedy
charakterystyczne
dymienie przy dodaniu gazu tuż po jego dłuższym odpuszczeniu. Jak Elmer
zadzwonił po tym co zrobił to moja diagnoza była natychmiastowa i - o
dziwo - trafna. Tylko dlatego, że wiedziałem, na czym jeździło auto, co
zrobił klient i co w takiej sytuacji stanie się z silnikiem.


Z drobnym ale. Uszczelniaczy mozna byc pewnym w samochodzie ze znana
historia i eksploatacja, a nie czyms takim...
Jak pisalem wczesniej, wlasciciel mowil ze samochod bral olej -co ty mu tam
wlales dobrego? Jakis "uszlachetniacz" oleju do "uszczelniania" silnika
poprzez pęcznienie gum?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kto kupował auto od Juranda?


Ale z Ciebie magik nie ma co. Tomek znajac moj samochod zagwarantowal mi,
ze
po wymianie uszczelniaczy zuzycie oleju wyraznie spadnie. Dotrzymal slowa,
nie proponowal zadnego remontu.
Natomiast to co zobaczyl na miejscu, wiedzac jak poprzedni wlasciciele
pieczolowicie "dbali" o ten samochod nie wykluczyl wymiany pierscieni
tlokowych. To takie dziwne?


no tak, ui nie ma zadnej roznicy w stosunku do tego ze Aska byla
uzytkownikiem przez dlugi okres ?
rozumiem ze dla Ciebie dtrafna iagnoza postawiona wskutek wiedzy
motoryzacyjnej ZNAJAC historie konkretnego samochodu, jest rownowazna
nietrafnej diagnozie postawionej ad hoc bez rzutu oka na samochod i bez
znajomosci jego historii ??

ROTFL

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kto kupował auto od Juranda?
Użytkownik "Cyprian Prochot" <cyppisNOS@e-koncept.plnapisał w
wiadomości


| pieczolowicie "dbali" o ten samochod nie wykluczyl wymiany pierscieni
| tlokowych. To takie dziwne?
no tak, ui nie ma zadnej roznicy w stosunku do tego ze Aska byla
uzytkownikiem przez dlugi okres ?


I przez ten długi okres ani Joanna ani Tomasz nie zauważyli padających
synchronizatorów, obecności halogenów i wszędobylskiej rdzy
Wspaniale...


rozumiem ze dla Ciebie dtrafna iagnoza postawiona wskutek wiedzy
motoryzacyjnej ZNAJAC historie konkretnego samochodu, jest rownowazna
nietrafnej diagnozie postawionej ad hoc bez rzutu oka na samochod i bez
znajomosci jego historii ??


Cos Ci sie pomieszało. Przeciez Jurand podobno nie znał historii tego auta?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Golf II i przekladka silnika

Wachcio claimed:


W moim Golfiku II 1,3 B/LPG '88/94 silnik jest do remontu. Bierze
olej, jak mu ostatnio chcialem dac ostro po garach to tak zadymil jak
ciezarowka, olej w gazniku to normalka itd. I wlasnie sie zastanawiam
nad kupnem drugiego silnika. Nie wiem co lepsze remontowac ten czy
kupowac drugi? Czy moge zmienic go na wiekszy razem ze skrzynia? Co
musialbym jeszcze wymienic jak bym zalozyl do niego 1,8 (nie wiem czy
sa na gazniki czy tylko na wtrysk - jak na wtrysk to co z gazem
zostawic stary gaznik czy przerabiac instalacje gazowa) i skrzynie 5
(mam 4). Mam nadzieje, że za bardzo nie namieszalem :)


Czy przekładka silnika nie będzie czasem znacznie bardziej kosztowna niż
remont generalny?

PS: remont generalny to _nie jest_ tylko wymiana pierścieni i uszczelek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: sprzedalem paska :( ...

| fajnie by bylo :) Ale chyba bedzie to wloska mysl techniczna jeszcze
| bardziej zabytkowa niz to co mialem czyli stara Lancia zwana nad Wisla
| Polonezem z wloska instalacja gazowa :)

Uuuu...
Marny wybór.


Nie przesadzaj. Poldek circa 95 z gazem to nie jest zle autko, a ze
technicznie na poziomie lat 70 :) Po prostu potrzebuje czegos taniego w
utrzymaniu i remontach.


To po co tego sprzedawałeś ?  ;-)


Bo bym musial do konca miesiaca wrzucic 700 zl oplat za autko nie warte tej
sumy. Poza tym silnik kleknal. Teraz jak jest cieplo to jeszcze smigal ale
ponizej 10 stopni nie bylo wala zeby go odpalic. Wymiana pierscieni mi sie
nie usmiechala. A w ogole to nie mam juz czasu na zabawe w mechanike :)


Hehe...
To ja :-)
THX


wiem... wiem... Twoj sig sie troche w oczy rzuca :) Ale autko masz sporo
mlodsze.

    Szymon

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: czyje silniki diesla sa najlepsze?
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybr@spamhole.comnapisał


Gdyby można było wyciągnąć jakąś
optymalną średnią ważoną, to może okazałoby się, że najlepsze diesle
robią ruskie fabryki traktorów...


Nawet znalazlbym przyklad potwierdzajacy ta teze: chlodzony powietrzem
dwucylindowiec w ciagniku Wladymiriec. Egzemplarz który znam przejezdzil 25
lat z jedna wymiana pierscieni. Lane bylo wszystko co popadnie, najrzadziej
ON. Olej wymieniany od przypadku. Dziala do dzisiaj bezproblemowo.

Zbigniew Kordan

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Silnik po remoncie. lepszy gorszy?
Dnia Tue, 9 Aug 2005 16:43:11 +0200
"Krzys" <kWYrKAzyS@sWYKeAzamSeUJk.plnapisał(a):


moglys rozszerzyc mysl?


Nie do końca zgadzam się z przedpiscą :) Konieczność dotarcia silnika
po remoncie nie musi wcale oznaczać, że w tym czasie będzie on
"nieszczelny" :) Remontowałem w moim życiu już kilka silników i jakoś
żaden z nich żadnych zauważalnych nieszczelności po remoncie nie
wykazywał. Prawidłowo wyremontowany silnik powinien nie odbiegać niczym
od silnika fabrycznie nowego.


wlasnie wymieniam pierscienie i robie gore silnika
czyli zawory, ponac cala reszta jest idelnie spasowana


Wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków to nie jest
żaden remont silnika, tylko raczej doraźna naprawa...

Pozdrawiam :)

W.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Silnik po remoncie. lepszy gorszy?


Jeśli cylindry są szlifowane to stare tłoki będą... za małe. Oznacza
to, że będą miały za duże luzy.


dokladnie powierzchnia cylindrow bedzie zmatowana
w innym wypadku wymiana pierscieni jest bezcelowa


A co się stało, że tak wcześnie remont był konieczny? Co to za
samochód?


a to opisze w jednym glownym watku jak mnie ASO
nakrecilo i naciagnelo na wymiane pierscieni wkladajac
inne bylejakie/podrobki lub tez nic nie robiac
narazie sie zastanawiam jak dobrac im sie do dupy

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Silnik po remoncie. lepszy gorszy?
Dnia Thu, 11 Aug 2005 09:46:05 +0200
"Krzys" <kWYrKAzyS@sWYKeAzamSeUJk.plnapisał(a):


jak masz inna praktyke to z mila checia ja wyslucham
narazie czuje sie jakbym bym pomiedzy mlotem a kowadlem


Przede wszystkim - sama wymiana pierścieni to nie jest jeszcze "remont
silnika". Jak już napisał J.F., taka wymiana ma sens jedynie wtedy,
kiedy gładź cylindrów jest w dobrym stanie. Sprawdzenie tego wymaga
dokonania pomiaru średnicówką (wszelkie metody "na oko" mogą się okazać
bardzo złudne). W przypadku dużego zużycia / owalizacji cylindra
założenie do niego tłoka z nowymi pierścieniami spowoduje jedynie
przyspieszone zużywanie się zarówno pierścieni jak i gładzi cylindra.
Niestety, wielu mechaników nie zadaje sobie trudu, żeby to dokładnie
sprawdzić. No i raz się uda, a innym razem nie...

Kolega Tomek "kogutek" znany jest na tej grupie z udzielania "rad" w
stylu skracania sprężynek w simmeringach, lania do silnika najtańszego,
dostępnego na rynku oleju, wymiany panewek bez wcześniejszego
zmierzenia czopów, użytkowania tarcz hamulcowych zużytych dużo ponad
dopuszczalny przez producenta limit itp. itd. Oczywiście - tak też
można, jeśli ktoś lubi... Osobiście jednak mając np. brudne gacie
wolałbym je porządnie wyprać, niż zakładać na lewą stronę ;-)

Pozdrawiam :)

W.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: tarcze hamulcowe
"Wojtek Borczyk" <b@moon.astro.amu.edu.plnapisał:
(...)


O ile dobrze zrozumiałem, to on sobie kiedyś wydumał, że minimalną
dopuszczalną grubość tarczy producent określa w taki sposób, żeby
blacha (startego do samego końca) klocka nie była w stanie wysunąć się
z zacisku. Ale jakoś dziwnie szybko porzucił tą teorię kiedy usłyszał o
tym jakie są tak naprawdę te fabrycznie określane granice zużycia
tarcz ;)))


To podobnie jak teorie o pólgenerealnych remontach silników,
które polegały na wymianie pierścieni.


Z kogutkowej reguły wynikało by, że w w/w przypadku to maksymalne
dopuszczalne zużycie mieściło by się w granicach pomiędzy 2*4-1 = 7mm
a 2*3-3 = 3mm. W obu przypadkach kogutkowa reguła nijak jednak nie
chce się zgadzać z danymi katalogowymi :)


Ma swoją teorię, tak samo ja płaszczyc.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: tarcze hamulcowe
Dnia Wed, 6 Jul 2005 20:53:22 +0200
Artur 'futrzak' Maśląg <futr@polbox.comnapisał(a):


To podobnie jak teorie o pólgenerealnych remontach silników,
które polegały na wymianie pierścieni.


I wiele innych, podobnych :) A pamiętasz jeszcze jak gość zareagował
kiedy mu napisałem, że mój ś.p. 125p przejechał blisko 200 kkm bez
remontu silnika? Miało autko to szczęście, że nigdy nie zostało tknięte
"kogutkową reką"... ;-)))

Pozdrawiam :)

W.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: tarcze hamulcowe
Hello Wojtek,

Wednesday, July 6, 2005, 9:23:24 PM, you wrote:


| To podobnie jak teorie o pólgenerealnych remontach silników,
| które polegały na wymianie pierścieni.
I wiele innych, podobnych :) A pamiętasz jeszcze jak gość zareagował
kiedy mu napisałem, że mój ś.p. 125p przejechał blisko 200 kkm bez
remontu silnika? Miało autko to szczęście, że nigdy nie zostało tknięte
"kogutkową reką"... ;-)))


Że pozwolę sobie przypomnieć historię 'mojego' Poldka 1.5 GLE - bez
remontu do ponad 190 kkm, silnik 'remontowany' przez 'kogutków' tylko
dlatego, że był wyjety po tym, jak skasowałem przód (jedynym
uszkodzeniem silnika w tym zdarzeniu było pęknięte koło pasowe pompy
płynu chłodzącego). W efekcie 'remontu', 10 kkm po nim ukręciłem wał
korbowy. Duuużo później wydało się, że założyli nowe panewki na
nieszlifowany wał. Takie drobiazgi, jak niedokręcona dolna śruba
ramienia, na którym był alternator, w wyniku czego niemal go zgubiłem
oraz 20 rh na wymianę tarczy i łożysk sprzęgła się nie liczą.
Acha - wypuścili mnie z warsztatu z niedomkniętą maską i 200 metrów za
bramą zobaczyłem nagłą ciemność...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: XM vs Scorpio - czyli subiektywny test z obiektywna opinia ;)
On 4 Oct 2005 09:58:37 +0200, "Cyprian Prochot"


<cyppisWYTNI@poczta.onet.plwrote:
a moglbys z laski swojej wyliczyc dokladnie skad taka a nie inna kwota?
ale tak konkretnie. a nie na zasadzie co by bylo gdyby. konkretnie, oraz liczac
koszta robocizny i nie zakladajac ze 12V jestem w stanie sam remontowac a 24V
juz nie, oraz nie robiac innych podobnie bzdurnych zalozen.......


Zakładam, że to, co mówiłeś o dołożeniu 8000 jest prawdą (instalacja
gazowa + A4LD). Do tego dochodza silentbloki tylne (1000) i
przekładnia (jak podałeś - 1500).
Czyli razem - 8000+1000+1500 = 10500.

Pozostawiając w kieszeni 6000 zostaje kwota 4500 na naprawy.

Wymiana pierścieni, panewek i uszczelniaczy (mały remont silnika, choć
niekonieczny) - 1000zł (Włodek)
Naprawa klimy - jakieś max 500zł
Przeguby - 1200. Może jeszcze jakieś silenbloki, no 300zł

No a co zrobić z 2000? Hm... sam nie wiem... Może pożyczyc komuś na
instalację gazową i szampon samochodowy?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Punto I - Silnik
Witam grupowiczow!

Moj kupiony Punto ma dosc wysluzony silnik, ktory lubi sobie podjesc olej.
Jeszcze nie sprawdzalem co jest przyczyna, czy konieczny bedzie remont
silnika czy tylko wymiana (jakis) uszczelek. Auta uzywam codziennie do pracy
i robie na nim troche kilometrow wiec jest to dla mnie spory klopot. Dlatego
rzuce pare 'konkursowych' pytan.
1-Czy i gdzie mozna dostac silnik do Punto I (jakis powypadkowy) i co
najwazniejsze ile to kosztuje. Jesli mozna dostac to na ile sa to wiarygone
zrodla (nie chcialbym utopic) ?
2-Jak wyglada sprawa z remontem silnika - mechanik mowil cos o wymianie
pierscieni - ile to kosztuje i jak to wplywa na dalsze uzytkowanie samochodu
i czy to wogole sie oplaca ?
3-Auto jest na gaz - czy to takze wplywa na efekt spalania oleju czy
zwiekszonego zuzywania silnika ?
Do wygrania uscisk prezesa.
Niedawno kupilem to auto i na nieszczescie mialo przekrecony licznik - ja
jako 'zielony' dalem sie zrobic na ten przekret.

Pozdrawiam, Baru.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Punto I - Silnik


1-Czy i gdzie mozna dostac silnik do Punto I (jakis powypadkowy) i co
najwazniejsze ile to kosztuje. Jesli mozna dostac to na ile sa to
wiarygone
zrodla (nie chcialbym utopic) ?


Powinienes wyrwac dobry silnik za 1000-2000 pLN. Co najwazniejsze, jak
kupujesz, niech Ci sprzedajacy podpisze papier, ze jezeli silnik jest
zuzyty, uszkodzony itp itd to masz prawo go zwrocic w ciagu ilus tam tygodni
tygodni. Jezeli silnik jest ok, kazdy normalny czlowiek Ci to podpisze.


2-Jak wyglada sprawa z remontem silnika - mechanik mowil cos o wymianie
pierscieni - ile to kosztuje i jak to wplywa na dalsze uzytkowanie
samochodu
i czy to wogole sie oplaca ?


Wymiana pierscieni to leczenie umierajacego na serce amfetamina - moze
pomoze, ale raczej wrecz przeciwnie. Chyba ze wybitnie ktorys pierscien jest
uszkodzony (pekniety)


wplywa na efekt spalania oleju czy
zwiekszonego zuzywania silnika ?


Nie, nie ma to znaczenia przy dzisiejszych silnikach.


Do wygrania uscisk prezesa.
Niedawno kupilem to auto i na nieszczescie mialo przekrecony licznik - ja
jako 'zielony' dalem sie zrobic na ten przekret.


A ile tego oleju Ci spala ? Moze gdzies masz wycieki ? Moze uszczelniacze
zaworowe ?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: proble silnik
witam
mam prosbe moze ktos mi pomoze
golfa 2 '90 1.3 benz, wielopunktowy wtrysk
silnik pracowal nierowno, dymil na niebiesko, bylo wyczuc olej.
olej tez caly czas dolewal.
wiec wymieniono mu pierscienie, uszczelki na zaworach,
uszczelke pod glowica i pokrywa zaworow
silnik po rozgrzaniu pracuje dalej zle, tzn obroty faluje 800, 1000.
dymi na bialo, nie czuc oleju juz. czasmi zgasnie.
co moze jeszcze byc nie tak?
moze ktos mial podobny przypadek i wie w czym problem.
ps ile moze kosztowac wymiana pierscieni, uszczelek na zaworach
uszczelki pod glowica i pokrywa zaworow
ile taka wymiana moze kosztowac tych pierscieni i uszczelek?
dziekuje za pomoc
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kadett - pierścienie


Cześć,

Czy po wymianie pierścienie samochód powinien brać olej??? Mechanior,
który to robił twierdzi że do około 2 tys km (zanim się dopasuje) może
brać.
Prawda to czy lecieć do gościa z reklamacją???
Samochód to Opel Kadett 1,3 1985r


Po wymianie pierscieni lub/i tlokow sinik wymaga dotarcia. Dociera si
wlasnie okolo 2kkm i w tym czasie nalezy silnik oszczedzac, unikac jazdy ze
stala predkoscia i wcisnietym gazem do dechy. Po tym powinien przestac brac
olej a kompresja powinna byc taka jak w nowym. Jesli tak nie bedzie, znaczy
to, ze mechanik nie sprawdzil stanu cylindrow i cala robota byla na marne.
Poza tym, na konsumpcje oleju sklada sie kilka innych czynnikow - przede
wszystkim stan uszczelniaczy zaworowych i rodzaj oleju. Nie napisales, czy
bylo to robione. A tak wogole, to jaki miales przebieg? Bo kadetem z takim
silnikiem jezdzili moi rodzice i mimo przebiegu 200kkm nie bral oleju (od
zakupu przy stanie licznika 100kkm jezdzone na mobil super), a kompresje
mial na wszytkich cylindrach rowna.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy zmienic silnik w fordzie?


inick <in@go.plwrote:
Witam!
Mam dylemat:
Mam Escorta r. 1992 1,4 benzyna ok. 160000 km. Troche silnik mi nawala -
daje olejem z odmy. Jeszcze go nikt nie rozkręcał, tak ze nie wiem co
dokladnie mu jest. Cisnienie na cylindrach wacha sie od 9 do 12. Moc nie
jest zadowalajaca. Jak bylem u majstra, to powiedzial, ze koszt naprawy moze
wyniesc od 500 do 1000 zlotych.


Wymiana pierścieni zapewne.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jaki olej 5W-40 czy 10W-40 ?


Zastanawiam sie tylko dlaczego do "przechodzonych" silnikow=20
zaleca sie lanie mineralki 15w40, jakby mialo to im bardziej=20
pomoc...=20


Pomoc to im moze wymiana pierscieni i gumek na zaworach a lanie mineralnego
to tylko "niedobijanie" ich bo guma (czyli wszystkie zimeringi silnika )sie
nie wypłucza przy mineralnym no i wtedy to juz wozisz buteleczke na dolewke:)

Pozdr Ford

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: mondeo 1.6 '93 bierze olej co robic?
Użytkownik Pawlo napisał:


Użytkownik Tomek napisał:

| Witam!

| Mam forda mondeo 1.6 16v przejechane 142 000km

Proponuje wymianę pierścieni , a może nawet szlif cylindrów


najpierw dorzucmy do tych 142 tys km jeszcze jakies 200 tys a potem
odrzucmy od razu wymiane samych pierscieni. Jesli stary olej nie znikal
to pewnie mial jakiegos motodoktora wlanego co tylko potwierdzalo by
zanizony przebieg. Przy tak duzych porzebiegach wymiana pierscieni to
strata kasy czasu i nerwow. Przy tak duzym zuzyciu to niestety nie
uszczelniacze na zaworach tylko szlif cylindrow sie klania.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opel Astra - duże spalanie
Witam

Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma doświadczenie w zakresie ile może
spalać astra.
Chodzi mi o astrę z 1992r. z silnikiem 1.6 benzyna 8 zaworów. Silnik
przeszedł remont łącznie z wymianą pierścieni więc zużycie nie ma tutaj
znaczenia.
A pytam się ponieważ przytaczana jednostka pali 11 litrów na 100km co jest
moim zdaniem szalenie dużą wartością.

Po za tym jest strasznie wołowata (wogóle nie ma przyspieszenia) efekt jest
taki jakby się dusiła. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i wie
co jej dolega?
Byłem w warsztacie i komputer nic nie wykrył.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

Artur

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opel Astra - duże spalanie


Witam

Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma doświadczenie w zakresie ile może
spalać astra.
Chodzi mi o astrę z 1992r. z silnikiem 1.6 benzyna 8 zaworów. Silnik
przeszedł remont łącznie z wymianą pierścieni więc zużycie nie ma tutaj
znaczenia.
A pytam się ponieważ przytaczana jednostka pali 11 litrów na 100km co jest
moim zdaniem szalenie dużą wartością.

Po za tym jest strasznie wołowata (wogóle nie ma przyspieszenia) efekt
jest
taki jakby się dusiła. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i
wie
co jej dolega?


witam
oprucz sondy sprawdź jeszcze drożność katalizatora i układu wydechowego może
podczas remontu coś się przytkało
najłatwiej to sprawdzisz odłaczając wydech przed katalizatorem



Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mitsubishi, 5 bieg i maksymalnie 120 km/h. Dlaczego ?


Dziwna sprawa z moim samochodzikiem - mitsubishi mirage rocznik 90-ty.
Zaczne od tego ze nie jest to samochood pierwszej mlodosci na liczniku 160
tys, cyknięte przez 14 lat. W silniku w zasadzie nic nie bylo robione. Nie
stuka nie wali, pracuje cicho. Kiedy potrzeba startuje szybko jest  zrywny
i
dynamiczny. Chociaż czuje, że momentami się ślizga. Nie czuje mocy pomimo
sporych obrotów (3 - 4 bieg). Ostatnio mialem okazje glebszego
przycisniecia
i co... 3 - 4 - 5 i na liczniku aż 120 km/h (wersja amerykańska poj. 1500
/
92 KM ). Gaz do oporu droga prosta i koniec... Silnik na dobra sprawe
wył...
nie wiem ile bylo obrotów bo to skromniejsza wersja nie wyposazona w
obrotomierz.


Mirage to chyba amerykański Lancer ?
U mnie przed wymianą pierścieni (za drugim razem bo za pierwszym mechanik
był do d.. i wsadził 3 z 4 te same) czasami nie łączył przewód WN od 1
cylindra i objawy były podobne. Po wymianie przewodów wszystko wróciło do
normy. A co do przebiegu to wystarczy zaoszczędzić trochę na oleju i silnik
200.000 nie dożyje. mam znajomego który ma Lancera z 400.000 przebiegiem i
chodzi jak ta lala.
Idź do dobrego mechanika a na pewno Ci pomoże. (Dobry to nie znaczy taki
który ma dobrze wyposażony warsztat !!!)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mitsubishi, 5 bieg i maksymalnie 120 km/h. Dlaczego ?


Marek P. wrote:
Mirage to chyba amerykański Lancer ?


Mirage to ... hmm wiem ze to europejski Colt.


U mnie przed wymianą pierścieni (za drugim razem bo za pierwszym
mechanik był do d.. i wsadził 3 z 4 te same) czasami nie łączył
przewód WN od 1 cylindra i objawy były podobne. Po wymianie przewodów
wszystko wróciło do normy.


Przewody zmieniane, kopulka, swiece...


A co do przebiegu to wystarczy
zaoszczędzić trochę na oleju i silnik 200.000 nie dożyje. mam
znajomego który ma Lancera z 400.000 przebiegiem i chodzi jak ta lala.
Idź do dobrego mechanika a na pewno Ci pomoże. (Dobry to nie znaczy
taki który ma dobrze wyposażony warsztat !!!)


Poprzedni wlasciciel śmigal na polsyntetyku - quakerze. Rok temu wlali mi
texaco tez polsyntetyk. Anyway nie znam sie na olejach... W sierpniu wlewam
juz mineralny. Tak czy inaczej ten na bagnecie jest troche przypalony...

Dzieki za rady ;)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 146 - silnik do remontu?

No ja taki włąśnie fachowiec z giełdy jestem:D
Nie znam się na tym i tylko piszę co zaobserwowałem:)


trzeba zaobserwować czy nie ma wycieków
jak nie ma, to w najlepszym wypadku pierscienie do wymiany
przy wymianie pierscieni wyjdzie czy cos jeszcze

CK

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 146 - silnik do remontu?
On Tue, 31 Jan 2006 11:27:06 +0100, CK <cza@poczta.onet.pl
wrote:


trzeba zaobserwować czy nie ma wycieków
jak nie ma, to w najlepszym wypadku pierscienie do wymiany
przy wymianie pierscieni wyjdzie czy cos jeszcze


 I nie lać do nich nowomodnych, wodnistych wynalazków klasy 0W-
 ;)

 r.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zmieniłem olej i zaczął dymić :(


frulik wrote:
Przejede się w jakąś trasę (akurak jutro) i sprawdzę ponownie.
Nie dodałem, że dym jest tylko jak samochód jest nagrzany, ale nie
miałem okazji stwierdzić tego po większej ilości km, tylko po około
15.


U mnie bylo podobnie - kopcil na niebiesko jak byl nagrzany. Po wymianie
pierscieni wszystko jest ok ;-))
Silnik to 1.6 16V ecotec

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Renomex- Wrocław [długie]
Szyszkowa  <szyszk@WYTNIJ.gazeta.plnapisał(a):


Opiszę Wam moją niekończącą się opowieść pt. Renomex Wrocław.
Wstęp:
Renomex- warsztat samochodowy specjalizujący się w remoncie Nissanów, byłe
ASO
Nissan (podkreślam "byłe" - teraz domyślam się dlaczego).
Samochód- Nissan Almera, do wymiany pierścienie.


 A mnie zastanawia jakim cudem w samochodzie ktory produkowany jest od kilku
lat pierscienie sa do wymiany. Cos nie bardzo wierze w ta diagnoze. Moze
jakies szczegoly jak to stwierdzono, jaki przebieg  bo nie chce mi sie wierzyc
Pozdr
Romek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Remont silnika CC700 ile kosztuje?


  Jak w temacie, ile moze kosztowac, czegos sie spodziewac.
Oczywiscie raczej ASO odpada.
Czy warto po 135 tys zrobic?

Musisz zdiąc głowicę i zdiagnozować stan cylindrów jeżeli nie podrobione to


wymiana pierścieni uszczelki i w drogę natomiast jeżeli cylindry mocno
podrobione to nie warto remontować tylko się rozejrzeć za jakimś używanym za
parę groszy i też pohula
pozdrawiam stasiu.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: spalanie oleju Kadet


Mam taki drobny problem dotyczzący samochodu marki Opel Kadet. Strasznie
pożera
mi olej, silnik przez to wydala wiecej spalin. Co może być tego przyczyną?
Zapchane filtry powietrza czy raczej silnik nadaje sie do remontu.


Raczej czeka Cię remont.Wymiana uszczelniaczy,a jeśli to nie pomoże,to
wymiana pierścieni.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: BMW 525tds E34-opinie


"Greg " <gr@NOSPAM.gazeta.plwrote in message
Mam możliwosc kupna tego auta od 1 właściciela na pewno nie bity z
przebiegiem 180 000 rocznik 1994.Czy ktoś z kolegów miał takiego?Jakie


opinie?

Na pewno nie byl bity ale na pewno mial krecony licznik. Takim samochodem
nie jezdzi sie 20tys rocznie ale ~50tys.
Nie mialem tdsa ale w rodzinie bliskiej  byl takowy wlasnie z tego rocznika.
Przejechane kolo 370tys km i pod koniec swego zycia mial juz wymienana
sprezarke , uszczelke pod glowica ze 3 razy, na koniec tzw maly remont
silnika czyli wymiana pierscieni. Jednym slowem psul sie dosc czesto i kilka
razy sciagany byl z trasy. Wg osoby ktora ujezdzala ten samochod przez 5 lat
o tdsie naslychal sie niepochlebnych opinii w serwisie BMW.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: BMW 525tds E34-opinie


Na pewno nie byl bity ale na pewno mial krecony licznik. Takim samochodem
nie jezdzi sie 20tys rocznie ale ~50tys.
Nie mialem tdsa ale w rodzinie bliskiej  byl takowy wlasnie z tego rocznika.
Przejechane kolo 370tys km i pod koniec swego zycia mial juz wymienana
sprezarke , uszczelke pod glowica ze 3 razy, na koniec tzw maly remont
silnika czyli wymiana pierscieni. Jednym slowem psul sie dosc czesto i kilka
razy sciagany byl z trasy. Wg osoby ktora ujezdzala ten samochod przez 5 lat
o tdsie naslychal sie niepochlebnych opinii w serwisie BMW.


Również nasłuchałem się niepochlebnych opinii od użytkownika
takowego autka... szczególnie co do jednostki napędowej, szczególnie
co do sprężarki w owej jednostce napędowej...

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: instalacja gazowa, a silnik w kiepskim stanie


......który Ci się zwróci po 3 miesiącach jeżdżenia na gazie :-)
    Jeżeli już nie prawdziwy remont - to wymienisz tylko pierścienie,
uszczelniacze zaworów,może obejdzie się bez szlifu wału, chociaż mając już
silnik na wierzchu - zrobiłbym też szlif...... i całą masę innych rzeczy.
Krótko - remont i tak Cię czeka - więc nie ma co polimeryzować ! Montuj
gaz
!
Skalkuluj koszty - a przyznasz mi rację :-)
Chyba że jeździsz baaaardzo mało.


Tutaj masz troche racji. Jednakze jezeli remont to napewno nie wymiana
pierscieni, bo to najczesciej robi gorzej niz lepiej. A porzadny remont
troche kosztowac bedzie. Ja polecam znalezienie jakiegos dobrego silniczka i
przelozenie.
Jakie to auto?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: instalacja gazowa, a silnik w kiepskim stanie


Tutaj masz troche racji. Jednakze jezeli remont to napewno nie wymiana
pierscieni, bo to najczesciej robi gorzej niz lepiej. A porzadny remont
troche kosztowac bedzie. Ja polecam znalezienie jakiegos dobrego silniczka
i
przelozenie.


I to był chyba najwyżej punktowany odpowiedź !
Ale jak kupujesz silnik, to każdy jest "po remącie" :-)
    Wymiana pierścieni tak bardzo nie szkodzi, chyba że cylinder ma już duży
"rant" - wtedy rzeczywiście szkoda kasy.
Pozdrawiaam. Reksio.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: rozruch diesla
Czesc Mariusz,

Mialem podobne problemy z moja Fiesta 1.8D ostatniej zimy.
Problem byl w zbyt niskim cisnieniu sprezania na cylindrach.
Minimalne musi byc rzedu 28 atm. a ja mialem 20 do 24.
Pomogla wymiana pierscieni i planowanie glowicy. Tanie to to
nie bylo, ale po naprawie palil nawet w -17 stopniach C.
Jedna uwaga - ja mialem 130 k przebiegu, a Ty masz 50 k.
To by raczej wykluczalo moj przypadek.

Piotr.

Miara Mariusz wrote:
Cześć
mam mały kłopot z zapalaniem zimnego silnika turbo diesla.Jest tak, że
przy pierwszym przekręceniu kluczyka dość dlugo muszę kręcić rozr.
zanim zaskoczy tz ok. 10 sek. Natomiast gdy pierwszy raz zakręcę
choćby na 2 sek to za drugim razem zapala momentalnie. 2 czy 3 krotne
podgrzanie świecami żarowymi nic praktycznie nie daje. Może paliwo mi
odpływa ? Na gorąco nie ma problemu, pali natychmiast. Co może być
przyczyną ? i czy to coś poważnego ? Może fachowcy na grupie mi
podpowiedza? Dla dodatkowych informacji dodam ,że silnik ma 50 tys
przebiegu z 1996 r escort 1.8 TD
Mariusz M


  pklawitter.vcf
< 1K Pobierz

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: fiat tempra/tipo
Użytkownik Krzysztof Gmyrek napisał:


2) ile km potrafią wytrzymać takie silniki ?


Kumpel miał 1,4. Zrobił nim 350kkm, AFAIR co 150kkm wymiana pierścieni.
Poźniej pojawiła się Vectra '96, teraz ma Lagunę II  2,2 DCi.
Zwłaszcza po Lagunie chyba tęskni za trwałością Tipo :-)

MARR

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: niebieski dym?? - fiacik 125p

Użytkownik Karol Kustra <karol@-cut-polbox.comw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9u98os$ci@kujawiak.man.lodz.pl...


Dzisiaj po dluzszej przerwie odpalilem mojego facika... ku mojemu
przerazeniu ujzalem w lusterku wstecznym niebieski dym... Hehe najpierw
Wiec czy przed fiatem stoi tylko generalka silnika
np poprzez wymiana uszczelki pod glowica i
ewentualnie piersieni na tlokach???


sama wymiana uszczelki pod głowicą nie da nic
może ta ewentualna wymiana pierścieni prędzej pomoże

pozdroo
Jacek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: niebieski dym?? - fiacik 125p


| Wiec czy przed fiatem stoi tylko generalka silnika
| np poprzez wymiana uszczelki pod glowica i
| ewentualnie piersieni na tlokach???
sama wymiana uszczelki pod głowicą nie da nic
może ta ewentualna wymiana pierścieni prędzej pomoże


Nie chcialem wymieniac samej uszczelki(nawet nie wiem w jakim jest stanie)
tylko jesli juz to z pierscionkami.
No ale dzieki z odpowiedz :-)
No i mam jeszcze jedno pytanko. Bylem w sklepie z czesciami do fso i tam g
osciu mi powiedzial ze juz nie sprzedaje uszczelek pod glowice do fiatow z
silnikami fiata. Powiedzial tez ze pasuje uszczekla od poldka 1500 - prawda
to???

Pozdrawiam
Karol

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dymienie z rury wydechowej samochodu


Czy ktos moze mi powiedziec jakie moga byc przyczyny dymienia z rury
wydechowej? ( poza wymiana pierscieni). Silnik benzynowy z wtryskiem.
Szczegolnie przy ruszaniu z miejsca widze biala chmurke za samochodem
(strasznie wkurzajace). Przy zimnym silniku nie ma dymienia. W serwisie
nastraszyli mnie remontem silnika, a na diagnostyce powiedziano mi by
wymienic pierscienie zgarniajace. Nie wiem co zrobic. Czy przyczyna moze


A czego ci ubywa z samochodu ? Musisz wiedziec czy ten dymek to z oleju (
niebieskawy ) czy z plynu chlodzacego ( bialy )
Sprawdz przede wszystkim uszczelke pod glowica. I napisz jaki to samochod
( tavrija czy mercedes ), jaki przebieg.
A tak wogole to sie nie przejmuj takimi bzdurami jak dymek z rury :)

Sebasto

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zaolejona swieca
Witam

Wlasnie wymienilem sobie w autku (CC900) swieczki zaplonowe, bo uznalem ze
nadszedl ich czas.

A moj problem polega na tym, ze swieca wykrecona z 1-szego cylindra wyglada
na paskudnie zaolejona, tzn to co na niej jest to wlasciwie maz otaczajaca
elektrody swiecy
Co to moze oznaczac ???
Na moj gust czeka mnie co najmniej wymiana pierscieni uszczelniajacych. Czy
to moze byc cos innego ??
czy to jest grozne dla silnika ??? (ja zauwazam tylko spadek mocy po pewnym
czasie od zalozenia nowe swiecy/czyszczenia)

No i co mam z tym zrobic ??

Grzesiek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zaolejona swieca
Niewiem czy CC ma, ja w moim musiałem wymienić uszczelniacze zaworów.


Witam

Wlasnie wymienilem sobie w autku (CC900) swieczki zaplonowe, bo uznalem ze
nadszedl ich czas.

A moj problem polega na tym, ze swieca wykrecona z 1-szego cylindra
wyglada
na paskudnie zaolejona, tzn to co na niej jest to wlasciwie maz otaczajaca
elektrody swiecy
Co to moze oznaczac ???
Na moj gust czeka mnie co najmniej wymiana pierscieni uszczelniajacych.
Czy
to moze byc cos innego ??
czy to jest grozne dla silnika ??? (ja zauwazam tylko spadek mocy po
pewnym
czasie od zalozenia nowe swiecy/czyszczenia)

No i co mam z tym zrobic ??

Grzesiek


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava bierze olej
Moja służbowa brava 1.8 zaczęła od pewnego czasu brać olej. Nie jest tego
dużo (na razie tak z 0.5 l/1000km) ale wcześniej w ogóle nie brała. Po
prostu pewnego razu zajrzałem do bagnetu i zobaczyłem, że jest na dolnej
kresce. Auto ma 125kkm i chyba jeszcze trochę powinno pojeździć bez remontu.
Jak pojechałem do ASO, to oczywiście z miejsca powiedzieli, że remont
silnika. Czy to jest naprawdę konieczne ? Moja diagnoza to najwyżej wymiana
pierścieni tłokowych.

Jakieś pomysły?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava bierze olej


Moja służbowa brava 1.8 zaczęła od pewnego czasu brać olej. Nie jest tego
dużo (na razie tak z 0.5 l/1000km) ale wcześniej w ogóle nie brała. Po
prostu pewnego razu zajrzałem do bagnetu i zobaczyłem, że jest na dolnej
kresce. Auto ma 125kkm i chyba jeszcze trochę powinno pojeździć bez
remontu.
Jak pojechałem do ASO, to oczywiście z miejsca powiedzieli, że remont
silnika. Czy to jest naprawdę konieczne ? Moja diagnoza to najwyżej
wymiana
pierścieni tłokowych.


Zobacz najpierw czy nie masz jakis wyciekow przy misce olejowej albo przy
laczeniu silnika ze skrzynia :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava bierze olej


"Bogus" <bo@wp.plwrote in message Moja służbowa brava 1.8 zaczęła od pewnego czasu brać olej. Nie jest tego
dużo (na razie tak z 0.5 l/1000km) ale wcześniej w ogóle nie brała. Po
prostu pewnego razu zajrzałem do bagnetu i zobaczyłem, że jest na dolnej
kresce. Auto ma 125kkm i chyba jeszcze trochę powinno pojeździć bez
remontu.
Jak pojechałem do ASO, to oczywiście z miejsca powiedzieli, że remont
silnika. Czy to jest naprawdę konieczne ? Moja diagnoza to najwyżej
wymiana
pierścieni tłokowych.

Jakieś pomysły?


Najpierw to zajrzyj do instrukcji - tam powinno pisać czy silnik ma prawo
brać olej, a jeśli tak to ile wynosi norma.Do mojego Tipo standardowo
dolewam ok 1 litra między przeglądami (co ok 15 tyś km), a więc spalanie
wychodzi ok 1 litra na 10 000km (między kreskami na bagnecie "jest" ok 1
litr)
Tak ze u Ciebie jest to trochę dużo...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava bierze olej
Tzn. to jest za dużo, jak na normalną eksploatację, ale jednak mało jak się
porówna z autami, które rzeczywiście potrzebują remontu silnika.
A jeśli do tej pory między wymianami nie musiałem dolewać, a teraz muszę po
każdym wyjeździe, to jest niefajnie i to chyba nie jest normalne.

"Bogus" <bo@wp.plwrote in message | Moja służbowa brava 1.8 zaczęła od pewnego czasu brać olej. Nie jest
tego
| dużo (na razie tak z 0.5 l/1000km) ale wcześniej w ogóle nie brała. Po
| prostu pewnego razu zajrzałem do bagnetu i zobaczyłem, że jest na dolnej
| kresce. Auto ma 125kkm i chyba jeszcze trochę powinno pojeździć bez
remontu.
| Jak pojechałem do ASO, to oczywiście z miejsca powiedzieli, że remont
| silnika. Czy to jest naprawdę konieczne ? Moja diagnoza to najwyżej
wymiana
| pierścieni tłokowych.

| Jakieś pomysły?

Najpierw to zajrzyj do instrukcji - tam powinno pisać czy silnik ma prawo
brać olej, a jeśli tak to ile wynosi norma.Do mojego Tipo standardowo
dolewam ok 1 litra między przeglądami (co ok 15 tyś km), a więc spalanie
wychodzi ok 1 litra na 10 000km (między kreskami na bagnecie "jest" ok 1
litr)
Tak ze u Ciebie jest to trochę dużo...


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava bierze olej


Jak pojechałem do ASO, to oczywiście z miejsca powiedzieli, że remont
silnika. Czy to jest naprawdę konieczne ? Moja diagnoza to najwyżej
wymiana
pierścieni tłokowych.

Jakieś pomysły?


Miesiąc temu zauważyłem, że mój kadett zaczął "brać" spore ilości oleju.
Po rozebraniu silnika okazało się, że tłoki są popękane, pierścienie w
proszku, a cylindry... całkiem niezłe.
Nauczyłem się przy tej okazji, że bez zdjęcia głowicy trudno cokolwiek mówić
o przyczynach palenia oleju (o ile oczywiście wykluczyliśmy wycieki).

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Escort 1.4 i szwedzki remont
Witam.Moj escort 1.4  95` ma juz przejechane 160 tys. w tym 70 tys. na
LPG.Jest juz strasznie slabiutki zarowno na benzynie jak i na gazie.Pewnie
,ze "pozeraczem szos" to on nigdy nie byl ale w tej chwili jazda i
wyprzedzanie na trasie jest juz uciazliwa.
Tak sie zastanawiam ,czy warto w nim zrobic tzw. szwedzki remont ? czyli
wymiana pierscieni .Czy to cos wogole da ? Dodam ,ze spalanie jest nadal w
normie ,a oleju od wymiany do wymiany nie musze dolewac.

                                                            pozdrawiam
                                                                    Pawel

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Escort 1.4 i szwedzki remont


Hatson wrote:
Witam.Moj escort 1.4  95` ma juz przejechane 160 tys. w tym 70 tys. na
LPG.Jest juz strasznie slabiutki zarowno na benzynie jak i na gazie.Pewnie
,ze "pozeraczem szos" to on nigdy nie byl ale w tej chwili jazda i
wyprzedzanie na trasie jest juz uciazliwa.
Tak sie zastanawiam ,czy warto w nim zrobic tzw. szwedzki remont ? czyli
wymiana pierscieni .Czy to cos wogole da ? Dodam ,ze spalanie jest nadal w
normie ,a oleju od wymiany do wymiany nie musze dolewac.


IMHO ani przebieg ani objawy nie wskazuja na klopoty z pierscieniami.
Powinienes zmierzyc kompresje i jesli wyjdzie dobra to nic nie ruszac.
Wymiana pierscieni to wg mnie pomyłka, niedawno dyskutowalismy tu o tym.
Udaje sie rzadko jak cylindry nie sa prawie zuzyte.
Przy slabych pierscieniach pali olej, kopci itp.
Jesli samochod jest słoaby to moze byc milion przyczyn a pierscienie
przy podanych objawach (a wlasciwie ich braku) są mało prawdopodobne.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Escort 1.4 i szwedzki remont
"Hatson" <challeng@poczta.onet.plnapisał(a)


Witam.Moj escort 1.4  95` ma juz przejechane 160 tys. w tym 70 tys. na
LPG.Jest juz strasznie slabiutki zarowno na benzynie jak i na gazie.Pewnie
,ze "pozeraczem szos" to on nigdy nie byl ale w tej chwili jazda i
wyprzedzanie na trasie jest juz uciazliwa.
Tak sie zastanawiam ,czy warto w nim zrobic tzw. szwedzki remont ? czyli
wymiana pierscieni .Czy to cos wogole da ? Dodam ,ze spalanie jest nadal w
normie ,a oleju od wymiany do wymiany nie musze dolewac.

                                                           pozdrawiam
                                                                   Pawel


A czy to się przypadkiem nie nazywa szewski remont?
Jakoś szwedzka jakość nie pasuje mi do takiego łatania ale może się
mylę.
Zwolennikiem takich pseudo napraw to nie jestem. Jak juz będziesz miał
rozkręcony prawie cały silnik to czemu nie zrobić wszystkiego porządnie?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej :(
Witam,
moj Kadeccik zaczyna pożerać olej w ilości 1,2  litra /1000 km . Jako iz
zamierzam pojezdzic jeszcze autkiem zaczynam zastanawiac sie nad wymiana
pierscieni.
Niestety kilka warsztatow jakie zostaly nawiedzone przeze mnie roznie
reagowaly na wymiane pierscieni. Twierdzac ze to nic nie da i stan rzeczy
bedzie podobny.
(Czyli pozeranie Oil'u nie zmaleje )
Z tego co zaobserwowalem to zuzycie wzrasta w przypadku ostrej jazdy.
Jakie sa wasze opinie.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej :(


Witam,
moj Kadeccik zaczyna pożerać olej w ilości 1,2  litra /1000 km . Jako iz
zamierzam pojezdzic jeszcze autkiem zaczynam zastanawiac sie nad wymiana
pierscieni.
Niestety kilka warsztatow jakie zostaly nawiedzone przeze mnie roznie
reagowaly na wymiane pierscieni. Twierdzac ze to nic nie da i stan rzeczy
bedzie podobny.
(Czyli pozeranie Oil'u nie zmaleje )
Z tego co zaobserwowalem to zuzycie wzrasta w przypadku ostrej jazdy.
Jakie sa wasze opinie.


Witam
Moim skromnym zdaniem w warsztacie mieli rację.Już ten temat kiedyś
przerabiałem w swoim aucie.
Co prawda była to LADA ,ale niewiele pomogło.
Problem jest w tym że cylindry zużywają się nie na całej powierzchni, i u
samej góry cylindy mają najmniejszą
średnicę(najmniejsze zużycie) i przez to nie da się założyć pierścieni ponad
wymiarowych tak by nie pękły.
A jak je podetniesz tak by jednak się zmieściły w górnej części cylindra to
po niżej rantu jaki się tworzy będą
po prostu luźne.
Uważam że wymiana ma tylko sens gdy istnieje prawdopodobieństwo że są
popękane.
A jeśli zużyły się cylindry to nie ma sensu(przez rant w górnej części
cylindra)

PS
Są magicy którzy skrobakiem wyrównują cylindry :-) by udało się zamontować
grubsze pierścienie.

Jacek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej :(


Witam,
moj Kadeccik zaczyna pożerać olej w ilości 1,2  litra /1000 km . Jako iz
zamierzam pojezdzic jeszcze autkiem zaczynam zastanawiac sie nad wymiana
pierscieni.
Niestety kilka warsztatow jakie zostaly nawiedzone przeze mnie roznie
reagowaly na wymiane pierscieni. Twierdzac ze to nic nie da i stan rzeczy
bedzie podobny.
(Czyli pozeranie Oil'u nie zmaleje )
Z tego co zaobserwowalem to zuzycie wzrasta w przypadku ostrej jazdy.
Jakie sa wasze opinie.

--


Witam
Możesz wymienić pierścienie ale jak chcesz nim pojeździć to zrób szlif bo
szkoda kasy na taki remont .
Pozdrawiam Robert

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Olej :(


On Sun, 27 Jul 2003 18:21:14 +0200,  Romullus wrote:
moj Kadeccik zaczyna pożerać olej w ilości 1,2  litra /1000 km
zaczynam zastanawiac sie nad wymiana pierscieni.
Niestety kilka warsztatow jakie zostaly nawiedzone przeze mnie roznie
reagowaly na wymiane pierscieni. Twierdzac ze to nic nie da i stan rzeczy
bedzie podobny.


Niestety troche racji maja - jesli cylindry sa mocno zuzyte
to niewiele da. Wypadaloby pelny remont robic. A moze w ogole nie
tedy cieknie ? Ogladales swiece ? Olej objawia sie na swiecach twardym
porowatym grubym osadem. W kolorze szarym, ewentalnie brazowym -
w kazdym badz razie nie czarnym.


Z tego co zaobserwowalem to zuzycie wzrasta w przypadku ostrej jazdy.
Jakie sa wasze opinie.


Hm .. przestawic sie na tani olej i przecierpiec 9 miesiecy ?

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zre olej - co zrobic?
Moj samochod od jakiegos czasu paranoicznie zre olej - i chyba mu sie to
zwieksza. Ostatnio w 40 kilometrow zzarl mi pol odleglosci miedzy
kreskami na bagnecie...

Uszczelniacze byly wymienione i przy innej awarii ;) rowniez panewki...
Cisnienie w cylindrach OK. W sumie moj mechanik mowi, ze to moga byc
tylko pierscienie, ale z wymiana pierscieni jest tak, ze czesciej
szkodzi, niz pomaga...

Jako ze nalezy popierac zaufanie kontrola, pytam sie, czy ktos z was
moze miec jeszcze jakis pomysl, czemu zre tyle oleju? (Oczywiscie nei
zostawiam zadnej plamy ;)

A moze ma sens dolac uszlachetniacza do oleju? W sumie gorzej juz nie
bedzie...

Pewnie to nie ma znaczenia, ale to Hyundai Scoupe z 95 r.

Lech Wiktor Piotrowski

Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 2 z 4 • Wyszukano 324 wyników • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.