Wymiana rozrządu

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana rozrządu





Temat: LOL

[Kuba] wrote:
dobra do 8 -10 roku życia ...:-)
potem można zbankrutowac  z cześciami...:-(

Nie wiem. Nie miałem auta starszego niż 7 lat...
A Ty tak poważnie z tymi kosztami ?
Co jest takie drogie na ten przykład ?


generalnie części są drogie...
tak jak do wszystkich japońców...
mamy w firmie Toyote carinę i Hondę accord..
serwis jest tak drogi, że to sie nie kalkuluje.. ale przekonaj
prezesa..:-(

przykłądowo, aparat zapłonowy do toyoty 2500 pln.. i trzeba było dwa
miechy czekac...
wymiana rozrządu( pasek, napinacze, ) uszczelnienie misy olejowej -
2000pln....
i tak dalej...

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: LOL
Gruby <rakows@gazeta.pl ponapisywał(a):

generalnie części są drogie...
tak jak do wszystkich japońców...


To prawda, oryginalne części do japończyków, a już kupowane w ASO są
rzeczywiście drogie. Całe szczęście firmy japońskie takie jak Mituboshi czy
Kashiyama produkują części, które są znacznie tańsze.
Przykład:
tylny łącznik stabilizatora w ASO 250 PLN,
taki sam innego japońskiego producenta 54 PLN.
Różnica jak widać spora. Poza tym ASO ma b. wysokie koszty robocizny.

mamy w firmie Toyote carinę i Hondę accord..
serwis jest tak drogi, że to sie nie kalkuluje.. ale przekonaj
prezesa..:-(


Koszty firmy a nie prezesa ;)

przykłądowo, aparat zapłonowy do toyoty 2500 pln.. i trzeba było dwa
miechy czekac...
wymiana rozrządu( pasek, napinacze, ) uszczelnienie misy olejowej -
2000pln....
i tak dalej...


ASO zbija kokosy na serwisowaniu aut służbowych.
Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: dobranoc!
GABi ponapisywal(a):


Wlasnie zastanawiam się, co jeszcze powinno i sie w najblizszym czasie w
nim popsuć, bo z koncem kwietnia konczy mi się gwarancja;)

Rozrzad, kolo zamachowe, sprzeglo( kilka razy):), uklad wydechowy, uklad
wspomagania kierownicy, piasty i kilka innych pierdol już było:)

WIEM!
Może komputer pokladowy?
Klimatyzacja, czy coś?
a może elekryka?
bosz...


Nawet jak sie zepsuje, nie masz gwarancji, ze bedzie dzialac poprawnie przez
kolejne lata. Choc prawdopodobienstwo usterki chyba a mniejsze...
Z drugiej, strony zalezy jakie czesci zasuja...
I tak i tak loteria.

ps
Jezeli juz kilka razy zmieniali sprzeglo, to moge podejrzewac, ze ostro
katujesz ten sdamochod ;) Stad tez moga wynikac (a przynamniej czesc)
usterki o ktorych mowisz.
Byc moze to auto tylko wyglad ma sportowy...

ps2
Wymiana rozrzadu to nie usterka, to zwykla wymiana eksploatacyjna.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dobranoc!
Użytkownik [Kuba] napisał:


ps
Jezeli juz kilka razy zmieniali sprzeglo, to moge podejrzewac, ze ostro
katujesz ten sdamochod ;)


Jednak nie, poniewaz przy ostatniej wymianie, za ktora cchhcieli ode
mnie pieniadze, a ja im nie chcalam dać, przyparci do muru, stwierfzili
w koncu, ż że sprzeglo bylo katowane przrez uszkodzone kolo zamachowe,
ktore mi w koncu rowniez na gwarancji wymienili.


ps2
Wymiana rozrzadu to nie usterka, to zwykla wymiana eksploatacyjna.


Jasne, ale nie po 45 tys km, ktore zrobilam tym autem:-D

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Apple news
On Mon, 17 Oct 2005 19:32:12 +0200, Wojciech Orlinski


<i@gazeta.plwrote:
|  Kupiłeś czy pytałeś?

Regularnie robię przeglądy, kolego teoretyku.


 Pogratulować zatem SIP-owi, że zszedł do normalnych cen. Myślę
 też, że rzucisz zatem następnymi cenami, by udowodnić tezę, że
 serwis i eksploatacja szuwarków nie jest droga. Ile teraz
 wymiana rozrządu?

 r.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Apple news

Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
<spam_goes_h@supersonic.plukwa.netpisze, co następuje:

[5 linii ciach - AB]


| Regularnie robię przeglądy, kolego teoretyku.

 Pogratulować zatem SIP-owi, że zszedł do normalnych cen. Myślę
 też, że rzucisz zatem następnymi cenami, by udowodnić tezę, że
 serwis i eksploatacja szuwarków nie jest droga. Ile teraz
 wymiana rozrządu?


No chwila moment, wymiana rozrządu to nie jest raczej coś, z czym się
zetknie ktoś kupujący nowy samochód (odliczając konsultantów i
sprzedawców, ale oni jednak zazwyczaj mają służbowe)?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Apple news
On 2005-10-17 23:21:40 +0200, Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj
w sygnaturce)


| Kupiłeś czy pytałeś?

| Regularnie robię przeglądy, kolego teoretyku.

 Pogratulować zatem SIP-owi, że zszedł do normalnych cen. Myślę
 też, że rzucisz zatem następnymi cenami, by udowodnić tezę, że
 serwis i eksploatacja szuwarków nie jest droga.


Nie udowadniam takiej tezy - po prostu kiedy kłamiesz, to prostuję. W
sumie tak mniej więcej postrzegam swoją rolę na pcoa.


Ile teraz
 wymiana rozrządu?


Jeszcze przede mną.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Apple news
On Tue, 18 Oct 2005 01:42:17 +0200, Artur Bartnicki


<arc@dziupla.eu.orgwrote:
No chwila moment, wymiana rozrządu to nie jest raczej coś, z czym się
zetknie, przynajmniej w ciągu pierwszych trzech-czterech lat,


 No właśnie w ciągu czterech lat powinien się zetknąć przy w
 miarę normalnej eksploatacji (czyli ~25kkm rocznie, o ile dobrze
 pamiętam, rozrząd wymienia się przy 100kkm). Pasek długi, rolek
 dużo (cztery sztuki chyba), samej robocizny też trochę jest.
 Zaprzyjaźniony warsztat za wymianę rozrządu w Szuwarku życzy
 sobie około 1800PLN, a to jest sporo poniżej tego, co ma do
 powiedzenia ASO.

 r.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrządu w Honda Civic VTEC-E, 90KM wersja Hathback 1995r
Witam

Czy ktos mial okazje wymieniac kompletny rozrzad w tym silniku? Dzisiaj
odwiedzialem sklep z czesciami i poprosilem o kompletny rozrzad -
dostalem tylko pasek i rolke napinajaca.

Zapytalem sprzedawce gdzie sie podziala rolka prowadzaca? - on odparl,
ze w tym silniku rolka prowadzaca nie wystepuje...

Chciclbym wiedziec czy koles mial racje, zeby nie bylo komplikacji.
Czekam na szybka odp.
J_C

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: KIA Rio - pytanie lamerskie...


1. silnik 1.3, starszy model - czy posiada hydrauliczna kompensację luzu
zaworowego?


Odkrec korek wlewu oleju - powiniens zobaczyc.


2. wymiana rozrządu: co ile kilometrów? co ile lat?


Jak sie zastanawiasz - to wymien.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opinie na temat FIAT Palio Weekend


Gąska Balbinka wrote:
Witajcie.
Planuję kupić takowy, koniecznie z gazem. Zlalazłem ofertę z silnikiem 1,2 i
porosiłbym Was o info na temat tego modelu. Dysponuję kwotą ok. 20kPLN, wię
byłoby to 5 letnie autko: co sprawdzić w takim modelu, co wymienić po
110kkm.


1. Jeśli masz pewność, że nie był bity to przede wszystkim  przejechac
sie i posłuchac czy coś nie stuka i świszczy.
2. Sprawdzić czy był serwisowany (szczególnie wymiana rozrządu, olej itp
itd). Jeśli wszystko było zgodnie z zaleceniami to następny przegląd
dopiero po 120 tyś.
3. Sprawdzić sam rozrząd, alternator, układ wydechowy (przynajmniej
wzrokowo) zawieszenie i hamulce.
4. Targować się bo za 5 latka 20 tyś to za dużo. Poza tym w 1998 r. nie
było 1.2. Jeśli dobrze pamiętam to dopiero w 1999 lub 2000r.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Nie jedzie na benzynie, na gazie tak


Moze zglupiala centralka ? Nie wiem na ile to pomoze w Sienie, ale zdejmij
kleme z aku na kilka minut.

neelix


Kolego neelix, piwko do odbioru we Wroclawiu :) Nie mialem kluczy, to
wyciagnalem bezpieczniki. Autko chodzi od razu jak powinno. A teraz OT.
Dopiero teraz zobaczylem jak roznia sie ceny w ASO. Po _dostaniu_ autka
chcialem wszystko w nim naprawic. Pojechalem do ASO - Wroclaw. Dostalem
liste usterek. I teraz ceny, odnosnie tego jak wielkie sa roznice.

ASO Boleslawiec (faktura) / ASO Wroclaw (koszt bez faktury, na lewo)

1. Wymiana tlumika koncowego

30 / 50

2. Wymiana rozrzadu

150 / 250

3. Wymiana lozyska polosi + gum (za strone)

35 / 70

4. Uszczelnienie dwururki (we wrocku chcieli spawac, w boleslawcu
wymienili uszczelke - koszt razem z uszczelka)

70 / 100

5. Wymiana uszczelki pod pokrywa + mycie

35 / 70

6. Poduszki amortyzatora przod + sprawdzenie lozyska + wymiana oslon
(za strone)

70 / 100

normalnie warto pojechac na weekend do rodzinnego domu, zostawic auto
na caly dzien, miec wszystko zrobione w ASO i taniej niz u fachmana w
garazu i w ASO na lewo

A co do problemu z jazda na benzynie.

ASO Wroclaw - chyba wiemy, przyjedz pan w poniedzialek bedzie elektryk
- ale juz chyba wiemy o co chodzi

ASO Bc - dzis juz tego nie zrobimy, prosze umowic sie na inny termin

A to takie banalne, a autko meczylem ostatnimi czasy.

Dzieki neelix once again.

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opel Astra II 1,6 16V - opinie
razor <razor1@interia.plnapisał(a):


| Jeździłem 1.6 16v i był OK - nie demonizuj tego silnika proszę :)

chociaz w aucie praktycznie najwazniejsze sa dla mnie osiagi, to jednak
majac do wyboru oplowskie 1.6 8V MPI lub 1.6 16V, wybralbym ten pierwszy...
Oczywiscie kupujac samochod fabrycznie nowy pojecie trwalosci mozna
calkowicie olac, ale mi osobiscie wydaje sie ze 8V jest duzo cichszy


Bylem posiadaczem Astry I 1.6 16V przez prawie 4 lata i nie moge narzekac. Na
pewno silnik w eksploatacji drozszy od 1.6 8V (wymiana rozrzadu itp),
glosniejszy i lubi wziac troche wiecej oleju. Jesli chodzi o plusy:
relatywnie oszczedny, w miare zrywny.

TN

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Lancia Libra TDI, 1.9 d - kto cos o nich wie


| zupelnie nic nie wiem o ich jakosci. szczegolnie 5-10 latków. moze ktos
| sie
| podzieli wiedzą. bedze wdzieczny rowniez za info o cenach podstawowych
| czesci (nie dokladnie ale w jakich przedzialach na tle innych aut). bo
| pewno
| zamiennikow bedzie jak na lekarstwo.

Mam ten samochód od wrze nia i jestem w nim zakochany. Mój to Lybra 1.9
JTD
z 2001 roku kombi. Komfort, dynamika bez zarzutu. Bardzo lubie wnętrze
tego
samochodu, jego ciepło. Wszytskie samochody z szarymi plastikami w rodku
wydają mi się teraz takie smutne. Przejechałem nim ponad 16 tys i jak na
razie przepalają sie tylko żarówki. Ostatnio robiłem wymiane rozrządu (ok
650 pln). Teraz czeka mnie wymiana drążka stabilizatora (trochę stuka) i
nie
ma do niego zamiennika - oryginał ok 500 pln + robocizna ok 300 pln.
Generalnie polecam ten samochód komus kto przedkłada doznania estetyczne
na
praktykę, bo np. w praktyce to mało kto się dobrze zna na tych samochodach
i
o dobry i niedrogi zakład naprawczy nie jest łatwo. Je li miałbym teraz
drugi raz podejmowac decyzje to kupiłbym to samo tylko z lepszym
wyposażeniem. Ja mam w standardzie ABS, 4 pp, przednie szyby ele,
komputer.
Według mnie samochód jest tani w stosunku do tego co daje.


Ile ma km i jakie jest spalanie?xc

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: OPEL ASTRA 1,7 TDI ISUZU

Użytkownik Kuba Kot <kubu@mail.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39343@news.vogel.pl...


Szukam informacji na temat ASTRY 1,7 TDI z silnikiem ISUZU (Intercooler).
Mam zamiar kupić taki samochód - rocznik 1996, przebieg około 70tyś km.
Wdzięczny byłbym za spostrzeżenia dot. w/w samochodu, a szczególnie
silnika
(awaryjność, ceny części zamiennych, ich dostępność, serwisy) od
użytkowników tych samochodów (ewentualnie silników - były też montowane w
VECTRACH).

Z góry pięknę dzięki.


Witam,
Właśnie qpiłem sobie Vectre z tym silnikiem, jeszcze ją nie jeździłem, ale
mój qmpel ma takową i jest z niej bardzo zadowolony. Pali mało - czyli
jakieś 5,5 - 7,8 l/100km w zależności od prędkości jazdy, ale nie przekracza
przy prędkości 160-170km/h 8l ON. Awaryjność prawie żadna, niemniej jednak
wymiana rozrządu po 120k km to wydatek ok. 2k pln (może 1,8k pln). Wysoki
moment obrotowy (oraz swietna elastyczność silnika, ale to ma każdy dobry
diesel)zapewnia "przyzwoite" przyspieszenie przy prędkościach wyprzedzania,
turbo uruchamia się przy ok. 2500 obr/min i pracuje rewelacyjnie, przy tym
silnik ten przynajmniej w Vectrze jest w miarę cichy jak na diesla.
Generalnie polecany jest ze względu na niskie zużycie paliwa, małą
awaryjność (w przeciwieństwie do 2l silników diesla).
Pozdro
/\

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Bielsko-Biała mechanik do Forda
Witam

Szukam godnego polecenia mechanika do wymiany rozrządu i sprzęgła w mojej
fieście MK IV. Części już mam. Możecie mi kogoś polecić na terenie
Bielska-Białej i okolic (może być również Pszczyna) - ze względów finansowych
ASO odpada.

jakamaichi

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Bielsko-Biała mechanik do Forda


Szukam godnego polecenia mechanika do wymiany rozrządu i sprzęgła w mojej
fieście MK IV. Części już mam. Możecie mi kogoś polecić na terenie
Bielska-Białej i okolic (może być również Pszczyna) - ze względów
finansowych
ASO odpada.


Witaj, proonuję BOSCH Service Marek Panic w Pszczynie. Dobry fachman ale
chyba ostatnio przegina z cenami więc lepiej zapytać wcześniej ile kosztuje
impreza i 3 razy potwieredzić cenę :-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Poszukiwania zaufanego warsztatu/serwisu
Witam,

przeszukiwalem archiv - ale zalezy mi na w miare aktualnej informacji:
naprawa/wymiana rozrzadu w Honda Accord - jakis polecany warsztat,
solidny w w-wie? nie musi byc super tani - wazne, ze nie partacz.

Dzieki wszystkim za pomoc.

ShV

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Poszukiwania zaufanego warsztatu/serwisu


przeszukiwalem archiv - ale zalezy mi na w miare aktualnej informacji:
naprawa/wymiana rozrzadu w Honda Accord - jakis polecany warsztat,
solidny w w-wie? nie musi byc super tani - wazne, ze nie partacz.


www.usmotor.pl. albo com pl, nie pamietam nigdy, w kazdym razie w
Nadarzynie, jesli to nie problem.
Kolega jest gurpowiczem i fanatykiem Hondy :)

pzodr

Fox

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: - Renault 19 Chamade RT dT
Sprzedam:
Renault 19 Chamade, wersja RT
motor 1.9 turbodiesel, przebieg 175 tysięcy, ABS, wspomaganie, elektryczne
szyby, lusterka, szyberdach, centralny zamek, alarm, immobiliser, kolor
ciemno-czerwony

zadbana, silnik po wymianie rozrządu, regenaracji alternatora (mam rachunki)

Sczegóły na priv.

Piotr

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana rozrzadu a osiagi
Wymieniam rozrzad w moim focusie
- rolke napinajaca + pasek. Mechanika znam bardzo dobrze,
nie pierwszy raz u niego auto robie i wiem,
ze naprawde zna sie na robocie. Zastanowilo mnie to, co
mi powiedzial jak bylem wczoraj zobaczyc jak mu idzie:
powiedzial, ze wymienil i ustawil rozrzad, cos tam pogmeral
przy listwie wtryskow, zaplonie i teraz lepiej sie
pwoinien wkrecac na obroty i miec lepsze osiagi
- nie jakos specjalnie ale odczuwalnie.
Wiem, ze przy zabawach z gaznikiem takie rzeczy
wychodzily, ale jak to jest z wtryskiem?

Wieczorem odbieram go, wiec sprawdze organoleptycznie czy
mowil prawde. Co wy o tym sadzicie?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Brava - czy "ten typ tak ma"?


Moja 1,8 z 1997 problemow z sychronizacja 1-dynki nie ma, ale 3 klamki juz
"oblazly". Tak z ciekawostek to powiem, ze w kazdej Brava leca nastepujace
sprawy:

- oblazace klamki - 99% przypadkow
zgadza sie
- pad tylnej wycieraczki - 99% przypadkow


170k i dziala :) padaja fakt ale nie w 99%

- pad 3-ciego swiatla stop - 100% przypadkow


pojedyncze zarowki, mozna samemu wymienic nie jest ciezko, lepiej jednak
zamontowac diody

- luszczace sie wsporniki lusterek bocznych - jakies 50%
170k i dziala :)
- pad przednich wycieraczek - 50%
170k i dziala :)
- pad zespolonego przelacznika przy kierownicy w modelu z przed liftingu -
50% (powod: brak przekaznika od "krotkich").


170k i dziala :) ale znow faktycznie pada przelacznik. Po rozebraniu widac
ze styki sa zatopione w plastiku. Czasami da sie samemu naprawic

W mojej sprawy mechaniczne - silnik/skrzynia/zawieszenie - przy przebiegu
120 kkm bez usterek.


Dodam:
- pad alternatora - norma w fiacie
- bardzo wrazliwe zawieszenie - czesto sie wymienia czesci jezdzac na
naszych dziurach
- wymiana rozrzadu wg ksiazki to jakas kpina, niejedna osoba remontowala
silnik bo chciala dociagnac do 120k przebiegu.
Wiecej chyba sie z tymi autkami nie dzieje, bardzo fajne autka jak na swoja
klase bardzo tanie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jakiś warsztat Forda godny polecenia??
 TomB(raider) from <burd@poczta.onet.plwrote:


Witam

Mam prośbę o polecenie jakiegoś warsztatu specjalizującego się w
Fordach. Pojawił mi się ponownie problem z szarpaniem silnika przy
gwałtowniejszym wciśnięciu gazu, niestety przyśpieszenie jakby też
trochę... dłużej teraz osiąga zamierzoną prędkość. Wcześniej miałem
podobny problem, ale po zmianie świec przestało szarpać. Świece
które
mam wsadzone mają teraz z 3000 km przejechane, więc to raczej nie
wina świec. Jakieś propozycje??


ul. Szczotkarska na Jelonkach.Nie pamiętam numeru,
ale to niewielka uliczka, a więc bez trudu znajdziesz.
tel.6659386 lub 601155565
Serwis nieautoryzowany, ale dzięki temu nie zdzierają skóry.
Za wymianę rozrządu zapłaciłem niedawno 150 zł (robocizna).

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Renault Scenic - Poradzcie


LEPEK wrote:

Ale za 5 kkm pasek? Co ile wymienia się pasek w 1,9 dCi - jak co 80-100
kkm, to jakby grało...

IMO trochę dużo tych wymian (ale cóż - bywa, a u handlarza się tego nie
dowiesz i po prostu będziesz nieświadomy), ale niech pokaże papiery na
nie (f-ry).
I jeszcze jeden mały szczegół, ale może okazać się znaczący: jeśli na
fakturze przy wymianie rozrządu z 80-100 kkm nie będzie pompy wody, ale
pompa wody poszła później to znaczy, że samochód nie był doinwestowany -
pompę wody zwykle wymienia się razem z paskiem przy okazji rozbierania
jako, że jest napędzana tym paskiem (no chyba, ze w 1,9 dCi tak nie jest).

A i jeszcze jedno - '98 Scenic diesel 160 km? coś malutko (ja w 12/97
Corolli benzynie mam 215 kkm, a od kilku lat na wakacje jeżdżę czym
innym...) No, ale zdarza się...


Wiesz.. mowimy o Irlandii, co prawda samochod sprzedaje Polak ale nie
wiem czy w aucie za 1700 euro sie komus chce krecic licznikami. Tutaj to
malo powszechna praktyka. Facet nie jest handlarzem, uzywal scenica w
firmie, ale nie hadluje autami. Nie wiem juz co myslec, calkiem
zglupialem.. Zobacze go dzis wieczorem to cos mi sie moze w glowie
rozjasni.
Jedyna alternatywa ktora przychodzi mi do glowy to Astra kombi 1,7
diesel. Za te same pieniadze moglaby byc nawet mlodsza o jakies 2 lata.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie o francuskie V6
Dnia 31.03.2008 glizda <hly@o754.plnapisał/a:


Witam.
Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
i czy są na paskach czy na łańcuchach.


Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie o francuskie V6


Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.


Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie o francuskie V6
Dnia 31.03.2008 MarkS <szkrabBLE@poczta.fmnapisał/a:


| Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
| paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
| problemach z tymi silnikami.

Koszt wymiany w zeszłym roku to ok. 1500 pln. Sprawdzone osobiście :)


Ale razem z tym drogim napinaczem? :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie o francuskie V6
O-Dnia 31.03.2008 12:31:15 niejaki Samotnik napisał:


Dnia 31.03.2008 glizda <hly@o754.plnapisał/a:
| Witam.
| Z tego co wiem, to 3.0 V6 12 zaworowe montowane dawniej w Citroenach,
| Peugeotach, Renault są z rozrządem na łańcuchach, nie na paskach oraz że
| generalnie to jest jedna konstrukcja.. Prawda li to?
| A jak wygląda to z nowszymi V6 z Francji? Tzn 24 zawory?
| Jakie są mniej więcej ich rodzaje, czy te z PSA to też to samo co w Renault
| i czy są na paskach czy na łańcuchach.

Są dwa rodzaje, starszy ma 190KM, nowszy 200KM z kawałkiem, obydwa mają
paski, koszt wymiany rozrządu ok 2k. Nie słychać od posiadaczy o jakichś
problemach z tymi silnikami.


nie do końca
są 4 rodzaje v6

-stara 12v - 167KM
-stara 24v - 200KM
-nowa 24v (stałe fazy rozrządu) - 196KM
-nowa 24v (zmienne fazy rozrządu) - 207KM

stare sa na łańcuchu
nowe na pasku

stare miały kąt 90st i żeliwny blok
nowe 60st i aluminiowy blok

stare v6 12v oprócz citroena, peugeota i renaulta były stosowane jeszcze w
volvo i deloreanie

tyle wiadomości tak z grubsza ;)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: "Naprawa" rozrządu
Czołem wszystkim.

Ponieważ sam nie jestem specem od samochodowych technikaliów chciałbym
odwołać się do Waszej znajomości tematu.
Mój problem jest taki:

Podczas przeglądu @60 000 km warsztat stwierdził, że ponieważ łańcuch
trzoszkę stuka a gwarancja się kończy, to wymienią rozrząd.
Ok, po dwórch tygodniach, jak warsztat dostał części, wstawiłem im auto i
odebrałem na drugi dzień wieczorem. Następnego dnia
ponieważ auto dobiega 3 lat udałem się na przegląd przedłużający dowód
rejestracyjny. Na tej krótkiej "ścieżce zdrowia" gdzie
testowano samochód okazało się że z silnika wyciekły trzy spore krople
oleju. Miły gość który robił przegląd oczywiście auto mi zarejestrował
ale poradził jak najszybciej pojechać z tym do warsztatu. Dojechałem do domu
i po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się że jest go minimum choć auto od
pobytu w warsztacie przejechało ze 30 km). Samochód postawiłem na kołku na cały
weekend, a w poniedziałek rano pojechałem do warsztatu. W warsztacie
powiedziano mi że, winna była uszczelka przy wale korbowym która była WADLIWA.
Mnie trochę nie chce się w to wierzyć. Dlatego pytam osoby, które znają się na
rzeczy. Jakie jest prawdopodobieństwo, że podczas wymiany rozrządu, kiedy
wymienia się tę uszczelkę na nową trafi się na wadliwy egzemplarz. Czy ona
często się psuje czy o moich problemach zdecydował jej wadliwy montarz. Czy w
Nissanach (to pytanie do np. serwisantów czytających grupę) często zdarza się
tego typu awaria.

Z góry dziękuję za odzew

maciek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: "Naprawa" rozrządu


Mnie trochę nie chce się w to wierzyć. Dlatego pytam osoby, które znają się na
rzeczy. Jakie jest prawdopodobieństwo, że podczas wymiany rozrządu, kiedy
wymienia się tę uszczelkę na nową trafi się na wadliwy egzemplarz.


podejrzewam ze zle "sie" zalorzyla uszczelka mimo szczerych checi pracownikow
warsztatu to uszczelka byla tak wredna i po porawnie i sprawnie przeprowadzonej
wymianie rozrzadu "stwierdzila" ze jednak zle sie ulozy. tak mialem kiedys z
klockami hamulcowymi zle sie same ulozyly

pzdr marek /cipiór/
zielona-met fela 1.3 mpi z wawy
(oklejona)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: diesel czy TDI - wytrzymalosc TDI ???
Witam
piszac TDI jednoznacznie wskazujesz na producenta VW Group. Jezdzilem
kilkoma autami z tej grupy z silnikiem wlasnie TDI.
jedno auto sprzedalem przy przebiegu 170k km ( zrobilem nim osobiscie 140k
km zero dotykania silnika poza wymiana rozrzadu )
a drugie sprzedalem z przebiegiem ok 240k km ( zrobilem nim ok 80k km) Oba
byly tej samej marki, wlasciwie dokladnie takie same poza kolorem. W zadnym
auciem przy silniku nie grzebalem, poza zwykla wymiana rozrzadu. Oba jezdza
dalej, sprzedajac je, siliniki byly utrzymane w idealnym stanie. Zero
jakiegos kopcena, czy problemy z zapaleniem zimnego silnika. Mysle ze zasada
jest jedna. Jak ktos dba to ma. CZyli dbanie o wymiane olejow we wlasciwym
czasie, odpowiednie uzytkowanie silnika ( czyli nie zylowanie go jak zimny,
i odczekanie po szybszej jezdzie aaz wystygnie turbina ). Osobiscie polecam
TDI, ze wzgledu na niskie spalanie, bdb osiagi, no i awaryjnosc niska.
pozdrawiam
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co lepiej wybrać escorta czy astrę?

Ja w grudniu kupilem '96 combi ale nie ghia, tylko clx.
chociaz to co opisujesz to mam wszystko (oprocz szybek) ale dorzuce
niedlugo. i jeszcze mam welur i napewno nie rozbity - dostal tylko
troche
w
tylek.
z silnikiem 1,6 po przebiegu 120 tys dalem 20 tys pln. i jak sie
orientowalem jest to calkiem dobra cena.
Mozesz sprobowac sobie porownac.

Moze dokladnie co posiada:
Escort Ghia '98 (67.000 przebiegu), 16 16V, I wl.( kobieta :))  ),
serwisowany, bezwypadkowy (przynajmniej ja nic nie znalazlem, ogladajac go
na podnosniku),
wspomaganie, centralny, 2xAir Bag, immobilizer, elektryczne szybki, ABS,
radio, w srodku welur, ogrzewana tylna szybka, halogeny, hak, srebrny
metalik (wpadajacy lekko w jasno niebieski). I to chyba tyle.
cena: 29.000 PLN+pakiet za 7%. (mysle ze cena jest ok - przynajmniej na
tle
innych, ktore znalazlem w W-wie).

No to ja z tego co tu opisales nie mam elektrycznych szyb i halogenow.
Ogrzewana tylna szyba to jest nawet w maluchu w standardzie :)
Chyba nie jest to zla cena. Biorac pod uwage, ze jest on dwa lata mlodszy i
polowa przebiegu.

W moim po tych 120 tys, trzeba wymienic sprzeglo, chamulce. Okaze sie jak z
amortyzatorami, ale chyba ok. Cecha chyba wszystkich escortow sa zamki - ja
wymienilem komplet. Oporcz tego el. eksploatacyjne. Mam takiego mechanika w
Wawie, ktory robi fordy, chyba nie jest zly i za generalny przeglad po
kupnie z wymiana rozrzadu, zamkow i innych glupot policzyl 2 tys.

Pzdr.
Krzysiek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co lepiej wybrać escorta czy astrę?

No to ja z tego co tu opisales nie mam elektrycznych szyb i halogenow.
Ogrzewana tylna szyba to jest nawet w maluchu w standardzie :)
Chyba nie jest to zla cena. Biorac pod uwage, ze jest on dwa lata mlodszy
i
polowa przebiegu.

W moim po tych 120 tys, trzeba wymienic sprzeglo, chamulce. Okaze sie jak
z
amortyzatorami, ale chyba ok. Cecha chyba wszystkich escortow sa zamki -
ja
wymienilem komplet. Oporcz tego el. eksploatacyjne. Mam takiego mechanika
w
Wawie, ktory robi fordy, chyba nie jest zly i za generalny przeglad po
kupnie z wymiana rozrzadu, zamkow i innych glupot policzyl 2 tys.


Mi mowia, ze rozrzad powinno sie zmienic po ok. 90 tys (chociaz podobno ford
zaleca po ponad 100 tys.) - czy do 120.000 u Ciebie nie byl wymieniany
rozrzad ?
Sprzeglo i hamulce tez daly rade do 120.000?? (  jesli tak, to extra :)  ) -
choc wiadomo, ze zalezy to od stylu jazdy wczesniejszego wlasciciela.

P.S. Jak go kupie i przerejstruje (mysle, ze w poniedzialek), to dam znac.
No i bede musial sie rozgladac za naklejka grupowa :))))

Pozdrawiam.
-------------------------------
Grzegorz Marchlewicz
grzes@edgard.com.pl

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jaki TD do 20+k?
Witam
A ja moge "cos" powiedziec o Mondeo np :
do 20 kola kupisz rocznik ok 98-99
Autko bardzo wygodne , dobrze wyposazone (polecam GHIA), bezpieczne
,dostepne czesci zamienne , ladna sylwetka nadwozia

Koszty ktore Cie czekaja odrazu (w dieslu)
-wymiana rozrzadu 330 zł +robocizna
- olej 5w30 Ford 119 zł +20 zł filtr

Dalej jak chcesz to mozesz jezdzic chyba ze:
- klocki przod 59 zł
- szczeki tył 125 zł
- tarcze przod 99 zł szt
- koncowki drazkow kierowniczych 65 zł szt
- sworznie wahaczy 65 zł szt
- łaczniki stabilizatora 49 szt PL , 99 szt Szwajcaria
Uwazaj bo w co 3 cieknie przekladnia kierownicza .

aha- jezeli Forda to nie Escorta ani Fieste 1.8 D

Pozdrowienia
Ford Bydgoszcz

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: DOHC a rozrząd
Czy to prawda że we wszystkich silnikach DOHC awaria rozrzadu (np. zerwanie
paska) nie spowoduje awarii silnika, tzn nie ro...doli np. zaworów itp ?
Ostatnio byłem u znajomego w warszatacie i widziałem jak wwieźli na lawecie
galanta 2.0 DOHC, któremu pękł pasek rozrzadu i mówili ze nic sie nie stało
bo to DOHC.
Miałem kiedys Lantre 1,6 tez DOHC, i wymieniałem pasek przy 60kkm jak
szalony, bojąc sie ze jak peknie to będę miał dużo większy wydatek.

a jesli tak faktycznie jest, to jakie jeszcze silniki mają takie
bezkolizyjne awarie rozrządu ?

Jarecki#
Scenic 2.0 16V 140KM (juz po wymianie rozrządu :))

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: DOHC a rozrząd


Jarecki# wrote:
Czy to prawda że we wszystkich silnikach DOHC awaria rozrzadu (np.
zerwanie paska) nie spowoduje awarii silnika, tzn nie ro...doli np.
zaworów itp ? Ostatnio byłem u znajomego w warszatacie i widziałem
jak wwieźli na lawecie galanta 2.0 DOHC, któremu pękł pasek rozrzadu
i mówili ze nic sie nie stało bo to DOHC.
Miałem kiedys Lantre 1,6 tez DOHC, i wymieniałem pasek przy 60kkm jak
szalony, bojąc sie ze jak peknie to będę miał dużo większy wydatek.

a jesli tak faktycznie jest, to jakie jeszcze silniki mają takie
bezkolizyjne awarie rozrządu ?

Jarecki#
Scenic 2.0 16V 140KM (juz po wymianie rozrządu :))


Nie ma to nic wspólnego z DOHC, OHC, OHV czy czymkolwiek. Zmień doradców.

Bezkolizyjne są np. silniki Fire Fiata.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa 147 - wariator.

Alfa 147 1.6 TS, robiony rozrzad - glowica, nowe zawory itp, nowy pasek i
napinacze. Powodem remontu - awaria paska rozrzadu ( scielo czesc zabkow).
Po remoncie szlag trafil wariator, ma tendencje do zacinania sie, w zwiazku
z czym opozniony zostaje zaplon i auto drastycznie traci na mocy.

Zastanawiam sie, czy podczas remontu mogli uszkodzic wariator? Przed awaria
paska wszystko bylo ok, wymiana teraz to znow rozbiorka czesci silnika.


mowisz ze robiles remont silnika + wymiane rozrzadu, ale wariator zostawiles ten
sam : ? ROTFL na drugi raz: zmien mechanika/nie szczyp sie na koszty.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Moze maly ranking ?
Tomasz Jarnot napisał(a):

Przykład złego serwisowania jakiegokolwiek auta - wymiana paska rozrządu bez
wymiany rolek i napinacza. Mija się to z celem - rolki i napinacz liczone są
na przebieg taki jak pasek i taki na pewno wytrzymają. Ale w czasie
eksploatacji pojawiają się luzy w łożyskach tych urządzonek i jeśli nie daj
Bóg po drugiej wymianie paska rozleci ci się łożysko w np. napinaczu, to
całą "oszczędność" można sobie wsadzić głęboko w ... portfel ;-) Bo koszta
naprawy silnika są niewspółmierne do kosztów zakupu rolki prowadzącej i
napinacza.


No to ja sie nie zgodze ;-)
Przy wymianie rozrzadu co xx kilometrow masz racje. Ale pasek nalezy
wymieniac rowniez bez osiagniecia wymaganego przebiegu ale po okresie
5 lat - po tym okresie po prostu guma traci swoja elastycznosc i
istnieje niebezpieczenstwo pekniecia. W takim przypadku nie ma
potrzeby wymiany rolek i napinacza ktore po prostu nie starzeja sie
tak jak guma.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Moze maly ranking ?

Boban napisał(a) w wiadomości: <3AFA3E6B.457F7@poczta.onet.pl...
No to ja sie nie zgodze ;-)
Przy wymianie rozrzadu co xx kilometrow masz racje. Ale pasek nalezy
wymieniac rowniez bez osiagniecia wymaganego przebiegu ale po okresie
5 lat - po tym okresie po prostu guma traci swoja elastycznosc i
istnieje niebezpieczenstwo pekniecia. W takim przypadku nie ma
potrzeby wymiany rolek i napinacza ktore po prostu nie starzeja sie
tak jak guma.

A jak sie ma sprawa z lancuchem???
W ASO BMW twierdza, ze takiego lancuche jeszcze nie wymieniali wedlug
wskazan zuzycia, a co najwyzej z obaw klienta o zerwanie. Ile cos takiego
wytrzymuje?

Pokłonik
-----------------------------------------------
BARTMAN
bart@2com.pl
GSM 0501/93-93-49
Czarne "gangsta" BMW 535i
-----------------------------------------------

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Moze maly ranking ?


Boban napisał(a) w wiadomości: <3AFA3E6B.457F7@poczta.onet.pl...
No to ja sie nie zgodze ;-)
Przy wymianie rozrzadu co xx kilometrow masz racje. Ale pasek nalezy
wymieniac rowniez bez osiagniecia wymaganego przebiegu ale po okresie
5 lat - po tym okresie po prostu guma traci swoja elastycznosc i
istnieje niebezpieczenstwo pekniecia. W takim przypadku nie ma
potrzeby wymiany rolek i napinacza ktore po prostu nie starzeja sie
tak jak guma.

A jak sie ma sprawa z lancuchem???
W ASO BMW twierdza, ze takiego lancuche jeszcze nie wymieniali wedlug
wskazan zuzycia, a co najwyzej z obaw klienta o zerwanie. Ile cos takiego
wytrzymuje?


Lancuch w BMW to dwurzedowka i starcza na cale zycie silnika :))) - wymienia
sie go podczas remontu :)))

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: escort ??

Watro wymienic od razu pasek rozrzadu- w Escorcie zalecana wymiana co
60kkm.

A to ciekawe, bo mi mowili ze 90 tys km ?!


Potwierdzam - po 90kkm wymiana rozrzadu w escort'ach 1.6 16v.

-------------------------------
Grzegorz "Fresh" Marchlewicz
-------------------------------

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: escort ??

Watro wymienic od razu pasek rozrzadu- w Escorcie zalecana
wymiana co
60kkm.

A to ciekawe, bo mi mowili ze 90 tys km ?!

Potwierdzam - po 90kkm wymiana rozrzadu w escort'ach 1.6 16v.

Ja juz słyszałem 3 wersje ;-) Fabryka zaleca faktycznie 90 kkm, ale w
ASO w Bielsku Białej powiedzieli mi , że oni doradzają klientom
wymiane po 75 kkm.
W innym warsztacie gostek szukał w niemieckiej książce serwisowej i
wyszło mu, że
należy wymienić rozrząd po 120 kkm. Myślę, że rozsądek przemawia za 1
wersją.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rozrzad BMW 316i - po ilu km wymiana?
Witam,

Nabylem wlasnie zadbanego BMW 316i z 1992 roku, przebieg ok. 190.000 km
i zastanawiam sie czy juz czas na wymiane rozrzadu w tej maszynie. Z
informacji od mojego mechanika wynika, ze jest to lancuszek rozrzadu, a
nie standardowy pasek.

Z notatek niemieckiego mechanika wynika, ze rozrzad byl wymieniany w
okolicach 97.000 km, nie ma wzmianki o pozniejszych wymianach, zakladam
zatem, ze jest to wiazaca informacja.

Odwiedzilem mechanika, ktory powiedzial, ze moge spokojnie jezdzic na
tym rozrzadzie jeszcze przynajmniej 50.000 km, chyba, ze pojawi sie
klekanie zaworow albo inne niepokojace halasy z silnika (obecnie
wszystko pracuje jak w zegarku, cicho, miarowo, rowne obroty i zadnych
niepokojacych dzwiekow).

Zawsze wole sprawdzac takie informacje, dlatego zglaszam sie do
szanownych grupowiczow z zapytaniem - czy rzeczywiscie moge jeszcze pare
tysiecy na tym rozrzadzie przejechac, czy powinienem natychmiast wymienic?

Licze na wskazowki, sugestie i ew. opis wlasnych doswiadczen.

Pozdrawiam,
BB

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rozrzad BMW 316i - po ilu km wymiana?

Nabylem wlasnie zadbanego BMW 316i z 1992 roku, przebieg ok. 190.000 km
i zastanawiam sie czy juz czas na wymiane rozrzadu w tej maszynie. Z
informacji od mojego mechanika wynika, ze jest to lancuszek rozrzadu, a
nie standardowy pasek.


i masz bardzo niezawodny i bezpieczny naped rozrządu.

Wynienia sie go wtedy kiedy go słychać i np. wtedy ma już luzy ( może ocierć
o pokrywę). Wynienia sie wtedy łańcuch razem z zębatkami. Ale sądzę że
wytrzymują one 4x tyle co paski zębate.

Nie słyszałem jeszcze aby komuś sie zerwał łańcuch rorządu :).

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rozrzad BMW 316i - po ilu km wymiana?

Tadeusz wrote:
nie chcę Cię wprowadzić w błąd
nie bardzo się znam na tych małych motorkach :)


Dzieki za linka. Poradze sie u nich.

BTW: Znalazlem linka do niemieckiej strony, zdaje sie ze, mam M40...
http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/bmw_motorenkunde/

Ile moze kosztowac wymiana rozrzadu? Czy do BMW polecacie jakas
konkretna firme paska?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: VW Golf IV - opinie
Użytkownik lukas3339 napisał:

Ze szrotu nie oznacza stare, styrane i pordzewiale. :-) Ponadto do vw jest
sporo zamiennikow ktore czesto ( acz nie zawsze ) sa dobrej jakosci i niczym
nie ustepuja oryginalnym czesciom.


No tak, zgadzam sie ;) Ale niektore podzespoly lepiej kupowac orginalne,
teraz mnie czeka wymiana rozrzadu, niestety te 400 zl trzeba wydac +
wymiana 200 zl. bo nie znalazlem warsztatu, ktory by sie tego podjal,
mowia ze nie maja kluczy. Jak sie zdenerwuje to sam wjade do garazu i
wymienie, zaden problem, ostatnio w Mitsubishi caly rozrzad wykrecilem,
bo ktorys z walkow piszczal i wszystkie wygotowalem w oleju i jest ok ;)
A te zlodzieje chca za wymiane 200 zl :(

Sporo , bardzo sporo - nawet sie spodziewalem ze mniej.


Niestety :( Drugi raz bym nie kupil VW. Ta marka nie zasluguje na takie
ceny, "tanie niemieckie gowno, ktorym teraz wszyscy jezdza" ;) A tak na
powaznie, widziales ta nowa "terenowke" vw ? maksymalnie pali do 30
litrow! przeciez to sie wglowie nie miesci... :/

AC - autocentrum.pl - bardzo fajne forum VW, podzielone na podkategorie (
golf, passat, corrado itd ), zapraszam jesli jeszcze nie znaleazles. :-)


ooo, no prosze, o autocetrum jeszcze nie slyszalem, dziekuje za info :)
Jakbys mial jeszcze jaakies pytania odnosnie tego samochodu, to wal
smialo na priv

Pozdrowka
Filip
kafar @ wikings . pl <- usun spacje.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: VW Golf IV - opinie

"Filip K`" <F@SPAM.PL wrote in message



Użytkownik lukas3339 napisał:
No tak, zgadzam sie ;) Ale niektore podzespoly lepiej kupowac orginalne,
teraz mnie czeka wymiana rozrzadu, niestety te 400 zl trzeba wydac +
wymiana 200 zl. bo nie znalazlem warsztatu, ktory by sie tego podjal,
mowia ze nie maja kluczy. Jak sie zdenerwuje to sam wjade do garazu i
wymienie, zaden problem, ostatnio w Mitsubishi caly rozrzad wykrecilem,
bo ktorys z walkow piszczal i wszystkie wygotowalem w oleju i jest ok ;)
A te zlodzieje chca za wymiane 200 zl :(


U mnie kosztuje to jakies 400zl ( tyle placilem  przy passacie i przy golfie
III tez ) za materialy + robocizna.

Sporo , bardzo sporo - nawet sie spodziewalem ze mniej.
Niestety :( Drugi raz bym nie kupil VW. Ta marka nie zasluguje na takie
ceny, "tanie niemieckie gowno, ktorym teraz wszyscy jezdza" ;) A tak na
powaznie, widziales ta nowa "terenowke" vw ? maksymalnie pali do 30
litrow! przeciez to sie wglowie nie miesci... :/


Heh, zamien na TDI albo SDI to bedzie lepiej. Ja w tej chwili jezdze golfem
III - 2.0 na gaz i tez jest super.

ooo, no prosze, o autocetrum jeszcze nie slyszalem, dziekuje za info :)
Jakbys mial jeszcze jaakies pytania odnosnie tego samochodu, to wal
smialo na priv


Coz, ja nie mam pytan odnosnie IV bo mnie na nia zwyczajnie nie stac, ale
myle ze kiedys na pewno :-)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawiac pompe wodna?
Przy okazji wymiany rozrządu okazało się,że lekko
"poci się" pompa wodna. Wymieniłem,bo jeśliby zaczęła
poważnie cieknąć to trzebaby ponownie rozbierac rozrząd.
Pompa kosztowała 320 zł. Czy ktoś wie ile może kosztować
regeneracja starej i gdzie w Warszawie jeszcze ktoś sie w to bawi?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawiac pompe wodna?

Przy okazji wymiany rozrządu okazało się,że lekko
"poci się" pompa wodna. Wymieniłem,bo jeśliby zaczęła
poważnie cieknąć to trzebaby ponownie rozbierac rozrząd.
Pompa kosztowała 320 zł.


Napisz co konkretnie wymieniłeś, i ile cię to kosztowało... aha, i jaki
przebieg...
ale za pompę to chyba Drooogo?
_nie znam się_

mój dziadek  wczoraj wymienił pasek rozrządu, + pompę wodną, + jakieś
łożysko [tak mówił, ]

pasek 70 zł, pompa 90 zł, nie wiem ile łożysko, łącznie zapłacił 300 zł. z
robocizną.
Astra 1.4 98 rok.
co o tym sądzicie?

Pozdrowienia
B.
Granatowa Fiesta {sg 41xxx} jescze nieoklejona

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawiac pompe wodna?


Przy okazji wymiany rozrządu okazało się,że lekko
"poci się" pompa wodna. Wymieniłem,bo jeśliby zaczęła
poważnie cieknąć to trzebaby ponownie rozbierac rozrząd.
Pompa kosztowała 320 zł.

Napisz co konkretnie wymieniłeś, i ile cię to kosztowało... aha, i jaki
przebieg...


No chyba napisal.... baaardzo konkretnie. A co za roznica jaki przebieg?

ale za pompę to chyba Drooogo?
_nie znam się_


Wlasnie widac.

mój dziadek  wczoraj wymienił pasek rozrządu, + pompę wodną, + jakieś
łożysko [tak mówił, ]

pasek 70 zł, pompa 90 zł, nie wiem ile łożysko, łącznie zapłacił 300 zł. z
robocizną.
Astra 1.4 98 rok.
co o tym sądzicie?

Sadzimy, ze pompy do roznych aut roznie kosztuja.... do Nubiry pompa
kosztuje ~180 zlotych.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawiac pompe wodna?
 Bartek from <hea@op.pl wrote:

Właściwie to czemu się nie dziwię?
Nie pamietam, żeby kiedykolwiek ktos odpowiedział na konkretne
Niema problemu,
Ja tobie też zadałem pytanie...

p.s.
konkretne pytanie to takie:
czy w aucie xxx przy przebiegu zzz opłaca się regeneracja  [tego i
tego] i gdzie to ewentualnie zrobić.


OK.
Odpowiem. Pompa wytrzymała 116 kkm i została wymieniona
przy okazji wymiany rozrządu.Zakładam,że nowa wytrzyma tyle samo
czyli do następnej wymiany rozrządu. Jesliby regeneracja starej
kosztowała do 100 zł uważam,że opłacałoby się to zrobić.
Tylko jak na razie nikt mi nie odpowiedział gdzie mogę z taką naprawą
pompy sie zgłosić i stąd moja irytacja.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Naprawiac pompe wodna?

OK.
Odpowiem. Pompa wytrzymała 116 kkm i została wymieniona
przy okazji wymiany rozrządu.Zakładam,że nowa wytrzyma tyle samo
czyli do następnej wymiany rozrządu. Jesliby regeneracja starej
kosztowała do 100 zł uważam,że opłacałoby się to zrobić.
Tylko jak na razie nikt mi nie odpowiedział gdzie mogę z taką naprawą
pompy sie zgłosić i stąd moja irytacja.


Skąd jesteś?
Popytałem znajomego, powiedział ze mi od dzwoni i powie.. ale na Śląsku.
swoją drogą,
jestem ciekaw czy w mojej fiescie przy wymianie rozrządu trzeba będzie cos
więcej wymieniać. wiem ze trzeba wymienić pasek i napinacze. nie wiem jak z
kołami zębatymi,, bo są różne zdania. mam nadzieje że nic więcej bo  będzie
bieda.
A wymienić trzeba bo już na tym silniczku stuknęło ponad 80 tys.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Duży-starszy & mniejszy-młodszy, oraz ford & opel
On 2004-07-07 11:53,  Gofer wrote:

Co z przysłowiową jakością samochodów na F ;) ??


Tak jak napisał MARR będzie podobnie, choć z mojego doświadczenia z
używania Astr i przygód kolegów z Mondeo to zaryzykował bym, że
Ople mają jednak troszkę lepszą jakość, zwłaszcza w montażu.

Czy cos konkretnego można zarzucić Oplom??


Jak w każdym aucie musisz przestrzegać zaleceń co do wymiany rozrządu.
W mojej poprzedniej serwis się nie spisał, ale za to awarię usunęli na
swój koszt, co dobrze świadczy o marce (samochód bez gwarancji)

A jak z gazem??


Bardzo łatwo się gazują, zwłaszcza że są tam aluminiowe kolektory.

Pozdrawiam - Mirek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: A4 TDI - pasek rozrzadu - czy to mozliwe?
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_bezspamu_city.net napisał

Zalezy co wielorowkowy napedza. Jesli nie ma tam pompy wody, tylko
alternator i klimatyzacja, to jego zerwanie nie grozi niczym powaznym.


W tym TDI chyba jst tak samo jak w starszym, jeden pasek napedza pompe wody,
wspomagania i alternator, drugi napedza tylko sprezarke klimy. Spokojnie
mozna go zalozyc ponownie jesli byl swiezy.

Poszukaj ksiazki z cyklu "Sam naprawiam" o Audi,
To A4 z 2002 - jeszcze (?!?) chyba niema tej wersji.
Poszukaj innego samochodu z podobnym silnikiem. Podejrzewam, ze we
wszystkich Audi, VW, Skoda i Seat silniki TDI o mocy 130 KM mial
identyczny rozrzad. W uproszczeniu mozesz nawet posilkowac sie slabszymi
wersjami.


Najlepiej aut ktore maja silniki ulozone w teen sam sposob, Pasek B5 i
Superb maja silniki wzdluz :)

Taki kraj... Trzeba sie znac na wszystkim, zeby "fahofcy" nie robili w
balona. Walcze z takimi, ale nie zawsze wychodze zwyciesko. ;)


Najgorzej gdy zbliza sie wymiana rozrzadu, ten dylemat ASO czy zaufany
warsztat. Czas sprawdzic zaufanie tego drugiego, bedzie 3 razy taniej na
tych samych czesciach :)

Pozdr

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzĹĄdu - pasek zawsze razem z rolkami?
Boombastic <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plnapisał(a):


Ja w dalszym ciągu nie wiem dlaczego w tym Golfie sa (jesli w ogóle to
prawda) dwa paski i 6 rolek. Chyba coś się komuś popieprzyło.


Mam w Cordobie taki silnik jak pisze kolega (1.4 16V). Z tego co wiem jest
to właśnie silnik z Golfa (czy innego VW). Oglądałem ostatnio ten rozrząd w
ETCE (bo też przymierzam się do wymiany) w serwisie Seata i tam rzeczywiście
są DWA paski i kilka (4-6) rolek napinających. W Seacie za wymianę rozrządu
zaśpiewali ok. 8 stówek.

pzdr
Tomek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzĹĄdu - pasek zawsze razem z rolkami?
On Thu, 28 Oct 2004 08:08:29 +0000 (UTC), "Romek K"


<yamamoto.WYT@gazeta.plwrote:
Ciekawy samochod ten VW Golf. Pierwszy raz slysze zeby przy wymianie paska
rozrzadu wymieniac tez rolki:o))


No to jesteś dla mnie mistrzem, bo wnosisz do tematu coś zupełnie
innego niż mówi ASO, książka serwisowa, producent i prawie każdy dobry
mechanik. :)
Poza tym, wedle twojej wiedzy wymiana rozrządu w golfie kosztowałaby
ca. 200 zł :) Toż to chyba taniej niż w moim maluchu :))
Zaryzykuję jednak i wymienię wszystko. Twoich uwag nie potraktuję na
poważnie bo kierujesz się bardziej swoimi kompleksami a mniej
logiką... ;)

pozdr
Jarek

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzĹĄdu - pasek zawsze razem z rolkami?
Jarek P. <info@civ.plnapisał(a):


On Thu, 28 Oct 2004 08:08:29 +0000 (UTC), "Romek K"
<yamamoto.WYT@gazeta.plwrote:

| Ciekawy samochod ten VW Golf. Pierwszy raz slysze zeby przy wymianie paska
| rozrzadu wymieniac tez rolki:o))

No to jesteś dla mnie mistrzem, bo wnosisz do tematu coś zupełnie
innego niż mówi ASO, książka serwisowa, producent i prawie każdy dobry
mechanik. :)
Poza tym, wedle twojej wiedzy wymiana rozrządu w golfie kosztowałaby
ca. 200 zł :) Toż to chyba taniej niż w moim maluchu :))
Zaryzykuję jednak i wymienię wszystko. Twoich uwag nie potraktuję na
poważnie bo kierujesz się bardziej swoimi kompleksami a mniej
logiką... ;)


Od 16 lat jezdze samochodami japonskimi i nigdy sie nie zdarzylo zeby
wymieniac kółka i pasek rozrzadu. Zawsze zuzywa sie tylko pasek. Na tym
polega zaleta tego typu rozrzadu oprocz cichej pracy. Nie znam VW wiec jesli
tak przewiduje instrukcja to widac tak sobie skonstruowali te silniki.  Moje
uwagi nie maja nic z kompleksami wspolnego. Jedynie wyrazilem swoje
zdziwienie. A propos wymiana paska np w mitsubishi lancer 1.3 12V kosztuje w
serwisie 250 zl w tym cena paska ok 80 zl
Pozdrawiam
R

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzĹĄdu - pasek zawsze razem z rolkami?


On Thu, 28 Oct 2004 10:48:01 +0200,  Jarek P. wrote:
On Thu, 28 Oct 2004 08:08:29 +0000 (UTC), "Romek K"
| Ciekawy samochod ten VW Golf. Pierwszy raz slysze zeby przy wymianie paska
| rozrzadu wymieniac tez rolki:o))

No to jesteś dla mnie mistrzem, bo wnosisz do tematu coś zupełnie
innego niż mówi ASO, książka serwisowa, producent i prawie każdy dobry
mechanik. :)


Bo oni wszyscy na tym zarabiaja :-)

Lozyska w alternatorze wytrzymuja ze 200kkm. Czemu lozysko rolki
napinacza mialoby byc gorsze ?
Pompa wodna wytrzymuje ze 150 kkm - a tam lozysko w bardzo zlych
warunkach i jeszcze uszczelka sie trze :-)


Poza tym, wedle twojej wiedzy wymiana rozrządu w golfie kosztowałaby
ca. 200 zł :) Toż to chyba taniej niż w moim maluchu :))


Maluch taki jest - placisz malo ale czesto. Prawdziwy samochod wcale
nie jest drozszy w utrzymaniu :-)

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

na 60 tys. nie pojechal juz do ASO. Twierdzi, ze skonczyla mu sie
gwarancja. i by bylo taniej robil juz gdzie indziej.


czyli oszczedny uzytkownik.

wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004


niech przedstawi faktury.

2. Wspomaganie - opony to debica 205.


Niezłe opony pan sobie kupił

Zrezygnowal z ASO, kupuje jakies tanie opony, wyciaga z samochodu co sie da
(zestaw) zostawiajac dziury. Czyli w dosc oszczedny sposob gospodaruje
wydatkami zwiazanymi z utrzymaniem samochodu. Moze sie okazac potem ze
niespodzianek jest wiecej.

Oczywiscie nie przesadza to o tym ze to auto z gory jest złe, ale napisalem
to co mi sie rzuciło w oczy. Ale na rzezbiarzy trzeba uwazac.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

Legenda:
zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?

Hmm a co ma byc nielogicznego?


to, że wchodzi w koszta na ok 2500 zł, a po miesiącu spzedaje ?

Jak sprawdzić, czy silnik bierze olej - jakaś eksperyza zawartoscli spalin
( kolor) .. ?

4. Rozrzad + pompa.


jest tylko wstępna wycena z peczątkami, namairami telefonami
+ faktura zakupu samych części

5. Zawieszenie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4
tuleje
wahacza tył, tulje wahacza przód. tuleje stabilizatora.

Wszystko OK, ale kto w listopadzie robi zawieszenie ( i to przy 11o
tys),
w
maju robi rozrzad a w czerwcu/lipcu sprzedaje ???

Są tacy ;)

6. Inne mankamenty.
Jeszcze sa grzdyle na dzwiach, rysy, mały wgniot ale o tym nie pisze
A nie wpadłeś na pomysł, żeby jechać z tym na jakiś przegląd przed

zakupem?

Tak oczywiście che zrobić. Do ASO ?

Bodkowski

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

On Mon, 12 Jul 2004 12:56:34 +0200,  Rafal... wrote:
Właśnie dziś obejrzałem samochód. Vectra 2.0 16V CD, 99 roku, 110 tys
przebiegu. salonówka - cały czas jeden wlaściciel.

W ksiązce serwisowej sa tylko pieczatki i wpisy do 60 tys. Tzn. wlasciciel
na 60 tys. nie pojechal juz do ASO
zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?

bywa, różni są ludzie, jeśli auto ma być sprawne i jeżdżące zmieniać
trzeba, a ze sie w końcu zdecydował na sprzedanie, jego decuzja...

Jedno jest tu nie tak .. 110 kkm. Pasek wymienia sie tam co 60 kkm,
pompe .. przy okazji paska, wiec 120 lub 180 kkm.
Obstawiam ze auto ma ~130 albo 190 kkm..
Te 130 to w zasadzie nie problem - brac.

To powazne pytanie? Wiadomo co bedzie jesli zozrzadu nie zrobil !!!!!
grrrrr....bum... grrrr... ;-)


Na oko powinies zobaczyc czy pasek w miare nowy czy juz nie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4 tuleje


O to to - 110kkm bylo pol roku temu :-)

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Marea Weekend- opinie

mialem
przez jakis czas 2.0 20V 154KM

Ile to żarło paliwa? I jak z awaryjnością?

Nie do mnie pytanie, ale też taką miałem (od 0km do 104kkm) to się
wypowiem...
Spalanie od 8 (trasa) do 12.5 litra (miasto).


no ale on pyta o JTD - pokazujesz mu jabłko twierdząc że gruszka będzie taka
sama :)
spalanie JTD to od ok 5 (spokojna jazda 90 w trasie), przez 6.8 (tyle mi
wychodzi średnio) do 7.9 (tyle maksymalnie uadało się zmierzyc w lecie w duże
upały, auto jeżdzone w mieście, klima cały czas)

Awaryjność, hm niby Fiat ale......
w okresie 4 lat (przebieg jak wyżej)  zepsuły mi się:
a) zamek tylnej klapy
b) kółko (napinacz) jednego z pasków....


hehe - któego, bo jak rozrządu to... :-/

Dla równowagi - przegląd w ASO z wymianą paska rozrządu
(bodaj co 80 kkm) to ponad 3 tysiące.....


Znowu - 2.0 jest znane z trudnego wymieniania rozrządu i ceny za tą operację
(nie ma tam dojścia, procedura fiata przewiduje wręcz wyciągnięcie silnika -
stąd taka cena)

w JTD za przegląd + wymiana rozrzadu (pasek, napinacz, siakieś rolki,
dodatkowo - pompa wodna - nie ma musu ale ja ją wymieniłem rutynowo bo chodzi
na pasku rozrządu) zapłąciłem niecałe 2kzł - z materiałąmi/częściami w ASO

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Chrysler Voyager Sharan Galaxy 96, 97, 98
 Z aut rozważam
jeszcze Sharana TDI oraz Galaxy TDI lub też autka z silnikami
benzynowymi w celu przerobienia na gaz "Sekwencję ".

Ja ci jeszcze konkretow nie powiem ale mialem podobne rozwazania jak ty. Ja
jeszcze bralem pod uwage cos z grupy PSA, czyli 806 / Evasion, ktore bija
klony sharana pod wzgledem miejsca i komfortu. Dwoch znajomych ma Voyagery z
silnikami 2.5TD. Jeden jest z 96, a drugi z 2000 roku. Niestety jak na moj
gust, czesci sa faktycznie zdecydowanie za drogie. Ostatecznie padlo na
Galaxy + LPG, ktory jest dostepny z silniczkiem 2.3. Silnik ten jest juz
calkiem dynamiczny,a jeszcze nie VR6, ktore w eksploatacji jest juz drozsze.
Sharan i Alhambra odpadly bo benzynowy 2.0 jest za slaby,a porownywalnego
1.8T troszke sie boje. Nie jest to nowe auto i turbina moze byc w roznym
stanie.Zreszta wiekszy silnik, chyba wiecej jest w stanie wytrzymac. Diesle
po przeliczankach moich odpadly. Co z tego, ze sa ekonomiczniejsze w
spalaniu, jak trzeba zaplacic wiecej, jakies wymiany rozrzadu itd. kosztuja
zdecydowanie wiecej, a trwalosc juz tez nie ta co starych diesli.
Dowiadywalem sie juz u dobrych gazownikow i do Galaxy wchodzi 60l zbiornik,
zamiast kosza, co mi sie bardzo podoba. Jak kupisz, to daj znac. Ja zrobie
to w ciagu 3 - 4 miesiecy.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: NEXIA i przebieg 160 tys km
nie powiem ci dokladnie bo placilem za calosc czyli wymiana rozrzadu, oleju,
pompa wody,filtr oleju,simeringi calosc 300 zl. silnik sohc wiec czesci
tanie. jesli myslisz o zagazowaniu to sprawdz stan silnika krokowego
ewentualnie wyczysc, sprawdz stan aparatu zaplonowego. nie pozwol aby ci
odlaczyli kontrolke check engine. instalacja 2 generacji. po zalozeniu
przyspiesz zaplon o 15'
pozdr
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: NEXIA i przebieg 160 tys km

  Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem.
  Nexia ta ma silnik 16v (to lepiej czy gorzej ? Mam na mysli niezawodnosc
tej jednostki),


to ten sam silnik z glowicą 16V. Jest bardziej elastyczny, ma parę koni
więcej wadą jeśli można tak powiedzieć jest tylko droższa wymiana rozrządu,
ale roznica nie jest powalajaca. Ja za wymiane paska firmy Gates place juz
razem z paskiem 120.

bogotsza wersja (elektryka, wspomaganie i inne).
  Co do papierów jestem raczej przekonany że są OK.


w czasach kiedy je produkowali wyposazeine mozna bylo nazwac bogatym


  A tak z ciekawosci ile kosztowala Cie wymiana uszczelki pod glowica, bo
z
tego co poszperalem na grupie to czesta usterka w tym aucie i raczej bez
tego sie nie obejdzie (wczesniej czy pozniej). Mysle tez o zagazowaniu
tega
auta.


nie jest to jakas specjalna przypadlosc nexii czy daewoo. Oryginalna
uszczelke w swojej nexii wymienilem po 150 tys. km. Wstaw z trzema zabkami
od Lanosa, jest nieco twardsza. Grunt to odpowiednio dokrecic glowice
kluczem dynamometrycznym. Za uszczelke dalem cos kolo 30zl wymiana
kosztowala 200 wiec dramatu nie ma.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: NEXIA i przebieg 160 tys km

nie powiem ci dokladnie bo placilem za calosc


przesadziles chyba

czyli wymiana rozrzadu,


pasek Gates  40 + wymiana = 120 (chyba ze zmieniales ten napinacz a wypadku
wersji 16V jeszcze rolke)

oleju,


olej Mobil1 5W50 3l. x 37zl = 110

pompa wody,


pompa 80zl laczenie z wymiana paska to dodatkowe 40zl

filtr oleju,

10zl

simeringi

zalezy ktore, ale pewnie masz na mysli walka rozrzadu nie pamiatam ile to
kosztuje bo nie zmienialem ale z 50zl albo pewnie wiecej

calosc 300 zl. silnik sohc wiec czesci
tanie.


czesci tak ale z robote wyszloby jednak wiecej niz te 300

jesli myslisz o zagazowaniu to sprawdz stan silnika krokowego


jesli chodzi dobrze na benzynie na gazie tez bedzie ok

ewentualnie wyczysc, sprawdz stan aparatu zaplonowego. nie pozwol aby ci
odlaczyli kontrolke check engine.


slowem dobrze trzeba podpiac emulator i komputer gazowy

instalacja 2 generacji. po zalozeniu
przyspiesz zaplon o 15'


nie dawaj ludziom takich rad bo zarzna silnik raz dwa. Zaplon mozna
wyprzedzic o kilka stopni.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Hamulce-ktore najlepsze;)?
Użytkownik "Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.net napisał w
wiadomości
No to chyba jasne, do mojego Coupe tez uzywam najlepszego stuffu... Ale
ostatnio słyszalem że wymiana oleju w Imprezie to wydatek rzędu 7500, w
EVO
tez tak?


Za przeglad w ASO nigdy nie zaplacilem wiecej niz 700-800zl (olej Castrol
SLX) z gratami.  Ponad 2000 kosztowal przeglad z wymiana rozrzadu.

Andy

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - Parowanie Szyb Przednich

On 2003-08-25 11:48, JKK wrote:
1. To nie jest nowe auto - diabli wiedzą kiedy ostatni raz był
     (o ile w ogóle filtr wymieniany)

Ok - wymiana nie zaszkodzi, ale nie zmienia to sedna sprawy -
zjawisko to jest całkowicie normalne.


a nawet jest wskazana co kazdy przeglad czyli co 15 tys w takim autku (wtedy
masz pewnosc ze zapach brudnej szmaty do podlogi cie nie zaskoczy w najmniej
oczekiwanym momencie) - to akurat nie jest duzy wydatek

2. To jest stary silnik 1.6 8V - nie sądzę, żeby "załapał" się
     na przeglądy co 30 kkm.

Wszystkie Astry II (oprócz jakiegoś diesla starego i GSI) mają przeglądy
co 30 kkm - dotyczy to też silnika 1.6 8v.
W Astrach Classic identyczny silnik ma przeglądy co 15 kkm - ot taka
polityka.


to cos nowego - ja pamietam ze mialam co 15 tys (silnik 1,4) i znajomi z 1,6
tez co 15 tys... - no nic moze sie cos zmienilo
a wymiana rozrzadu po 60 tys
pisze o astrze G

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: padł pasek rozrzadu
Witam
Wczoraj w godzinach  wieczonych podczas wyprzedzania autobusu MPK ,
nastąpił zawał silnika w moim fordzinie , pękł pasek rozrządu
na jakie zniszczenia mam się przygotować ?
przebieg od ostatniej wymiany rozrządu  (goodyear) - 45 tys. km
silnik 1.8 D 91'r
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: padł pasek rozrzadu
"dratek_Lodz" <dra@poczta.onet.plnapisał:


Wczoraj w godzinach  wieczonych podczas wyprzedzania autobusu MPK ,
nastąpił zawał silnika w moim fordzinie , pękł pasek rozrządu
na jakie zniszczenia mam się przygotować ?
przebieg od ostatniej wymiany rozrządu  (goodyear) - 45 tys. km
silnik 1.8 D 91'r


Niezły wynik :(. Może tylko głowica do roboty...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: padł pasek rozrzadu
Użytkownik dratek_Lodz <dra@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b4khuj$nk@kujawiak.man.lodz.pl...

Wczoraj w godzinach  wieczonych podczas wyprzedzania autobusu MPK ,
nastąpił zawał silnika w moim fordzinie , pękł pasek rozrządu
na jakie zniszczenia mam się przygotować ?
przebieg od ostatniej wymiany rozrządu  (goodyear) - 45 tys. km
silnik 1.8 D 91'r


I niech teraz Marr i inni podobni przykozaczą co do trwałości i
bezawaryjności forda. A escorta w szczególności....

T.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zamienię Forestera na...
Witam,
może jest ktoś zainteresowany zamianą? Ja oferuję Subaru Forester, S-turbo,
wrzesień 98', srebrny metalik w świetnym stanie, alu, skóra, klima, chyba
najbogadsza wersja: z progami, nakładka na tylny zderzak, hak, wypas jak to
się mówi, olej full systentyk, od wymiany do wymiany ani kropli nie ubywa,
itp. itd. Jeszcze 70 000 do wymiany rozrządu, aktualny przebieg 180 000
udokumentowany, naprawdę oprócz jakiś kilku rysek nie ma do czego się
przyczepić, może tłumik końcowy za rok będzie do wymiany, ale to podwójna
blacha to jeszcze pojeździ. Kto zna ta markę taki opis mu wystarczy.  
Niezawodny made in Japan  A sam jestem zainteresowany jakąś Hondką (lub
inny) też w stanie bardzo dobrym, by od razu nie ganiać po mechanikach. Ja
swój samochód wyceniam na 30000 a zamieniłbym sie za jakąś Hondkę za dopłatą
20000 PLN. Jeśli znalazłby się chętny, zapraszam do kontaktu, mieszkam we
Wrocławiu. Zamieniam z przyczyn osobistych.... a nie bo samochód się sypie
czy coś podobnego!!!
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zamienię Forestera na...

Witam,
może jest ktoś zainteresowany zamianą? Ja oferuję Subaru Forester,
S-turbo,
wrzesień 98', srebrny metalik w świetnym stanie, alu, skóra, klima, chyba
najbogadsza wersja: z progami, nakładka na tylny zderzak, hak, wypas jak
to
się mówi, olej full systentyk, od wymiany do wymiany ani kropli nie ubywa,
itp. itd. Jeszcze 70 000 do wymiany rozrządu, aktualny przebieg 180 000
udokumentowany, naprawdę oprócz jakiś kilku rysek nie ma do czego się
przyczepić, może tłumik końcowy za rok będzie do wymiany, ale to podwójna
blacha to jeszcze pojeździ. Kto zna ta markę taki opis mu wystarczy.
Niezawodny made in Japan  A sam jestem zainteresowany jakąś Hondką (lub
inny) też w stanie bardzo dobrym, by od razu nie ganiać po mechanikach. Ja
swój samochód wyceniam na 30000 a zamieniłbym sie za jakąś Hondkę za
dopłatą
20000 PLN. Jeśli znalazłby się chętny, zapraszam do kontaktu, mieszkam we
Wrocławiu. Zamieniam z przyczyn osobistych.... a nie bo samochód się sypie
czy coś podobnego!!!

Napisz jak znajdziesz debila który kupi 10 letnie Subaru za 30.000 PLN !!

Też chciałbym go poznać!!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Passat 99 1.8T


wujek ma taka fure i jest z niej bardzo zadowolony. samochod
naprawde godny
polecenia

Jak by mnie było stać na takie autko, to chyba bym się nie wahał...
No, wolałbym Passata takiego jak Kolegi Jarka, ale to już totalnie
poza zasięgiem... Chyba, że w totka jutro wygram... ;)))


Spokój Tomek..zawsze możemy się dogadać co do ceny ;-)
a tak do rzeczy to..mój ojciec ma takiego Passat, co ogólny wad i zalet
passat..to było już tego sporo
jako główny mankament można podac..zawieszenie...ach te pieprzone
wachacze...co silnika
uważam że do dynamiki nie mozna miec zastrzeżeń..delikatny czipek i będzie
chodził jak ta lala..
bezwzględnie nalezy przestrzegać terminu wymiany rozrządu..a najlepiej
zrobic to wcześniej..
poza tym..do przebiegu 95 tys nic suię nie działo...w zeszłym tygodniu
poleciał przepływomierz powietrza..to ponoć
częsta usterka...poza tym...tylko regularne serwisy..olej..i dobre
paliwko...

co do twojej okazji..weź ze sobą kogoś kto ma jakieś doświadczenie może nie
koniecznie akurat z tymi silnikami.
zawsze łatwiej będzie się dopatrzeć jakiś nie domagań...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wykiwało mnie Norauto
Waldek Godel napisał(a):
(...)


Owszem. Ale wszystkie te masowe papralnie są takie same - Norauto, Kwikfit,
Feuvert, Autoserv, Midas... dobre jak coś w niedziele jebnie a ty nie masz
narzędzi, ale zawsze trzeba na łapy patrzeć.


Jeżeli chodzi o Shell Autoserv to nie mogę w sumie nic złego powiedzieć
(w przeciwieństwie do powyżej przytaczanych) - obsługa na poziomie,
nikomu na łapy nie patrzałem (poszliśmy z małżonką buty kupować - dla
niej :)). Wymiana rozrządu na tym samym poziomie co w przyzwoitym
znajomym warsztacie, niemniej w przypadku wycieku z uszczelniacza
wału chcieli mi przy okazji całe sprzęgło wymieniać. Póki co ma się
dobrze, ale nie powiem - uzupełnili płyny, wymienili spalone zarówki
+ wycieraczkę (po telefonie czy chcę). Póki co jest to jedyny
serwis z masówki, który jednak mogę polecić.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Passat 2,5 TDI V6


Czy jakies typowe moze dla tych aut usterki.

Sprawdz czy nie ma wyciekow oleju. Jak cos cieknie to odpusc se ( nie daj
se
wmowic ze to uszczelka za 100 zlotych).


dokladnie - uszczelka za 100 a robocizna za 1000.
uwazaj na pompy noi wymiana rozrzadu to min 1500 chyba

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Daewoo Lanos 1.5i + Gaz


 Mam prosbe do grupowiczow odnosnie wyceny samochodu. A mianowicie -
Daewoo
Lanos 1.5i + instalacja gazowa (wtrysk wielopunktowy) zbiornik w kole
zapasowym.
Rocznik: 1999 r.
Przebieg: 68 tys. km
I wlasciciel, pelna dokumentacja serwisowania.
Wysposazenie: wsp. kierownicy, immobilaizer, autoalarm, c. zamek, blokada
skrzyni b., radio.


Witam,
mniej więcej się orientuje ale w cenach warszawskich,
model 1.5i to nie jest określenie prawidłowe - albo DOHC(czyli 16v)
albo SOHC(czyli 8V),
jeśli jest ładny i nie widać zbytnio śladów zużycia to
z takim wyposażeniem w zależności od silnika czy 8v czy 16v:
sedan ok 11,5-13, natomiast hatchback 11-12.
Jeśli chodzi o sprawdzenie w ASO to powinno kosztować ok 100zł.,
niech sprawdzą zawieszenie, cyy nie miał wypadku, przewody WN.
Reszta to loteria
Dokładnie się poinformuj sprzedającego:
-czy była wymiana rozrządu czy nie,
-kiedy i jaki olej był wymieniany,
-kiedy wymieniany i jaki płyn chłodniczy (ew. w ASO niech sprawdzą
przyżądem)
-kiedy i jakie świece

Spróbój uruchomić na Pb jak jest zimny (po nocy) i czy ładnie
przechodzi na gaz.
Moim zdaniem 68tys.km to nieduży przebieg i powinien bardzo
dobrze się prezentować i jeszcze sporo przejechać bez problemów.

pozdr.zaemka

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Rekord spalania:-)
On Mon, 11 Nov 2002 23:47:51 +0100, "Janusz Szymos" <jszy@go2.pl
wrote:


niedlugo sie okaze ze samochody z silnikiem 2.0 pala 4 lity


chyba 14 ;-))

Moja dwulitrówka pali ok. 15l LPG, ale trzeba ją wyregulować :-).Przed
wymianą rozrządu paliła ok. 11-12 LPG.


....a moja mazda 323 1,3  16v pali mi ok 7 litrow
cos qrde duzo


Dużo?
To pojęcie względne ;-))))

Pozdrawiam
Prof

-----------------------------------------------
Robert "Profesor" Sujak
Renault Laguna 2.0RT LPG
RSujak(at)plusnet.pl
-----------------------------------------------

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Opel Astra II- kilka pytań
Przemolo napisał(a):

Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór
padnie na Astrę II (myślałem teżo Corolli, Civicu, Polo lub Golfie ale
nawet jeśli któreś z nich jest mniej awaryjne, to i tak częśći są
trudniej dostępne).....


Ja mam od 3 lat Astrę II 1,6 16V X16XEL Comfort 2000 rok. Autko spisuje
się dobrze. Na 10  tys. km łyka ok. 1,5 l oleju (10W40). Od początku
założony gaz sekwencyjny, przejechałem 60 tyś. km i żadnych problemów. W
aucie nic nie robiłem poza wymianą: rozrządu (po zakupie), filtrów i
oleju, płynów oraz odgrzybianiem klimatyzacji (z tym największy problem)

Pozdrawiam Hasan
Tu masz więcej info o astrach:

http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=astra&page=0

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Daewoo Lanos


"Joseph" <pwoj@go2.plwrote in message



Witam Panie i Panowie,
    Czy uważacie że zakup Daewoo Lanos z 1998 z przebiegiem około 80kk za
cenę około 15 tyś zł to dobry interes. Czy sprawdza się obiegowa opinija o
awaryjności tych samochodow.


Szczyt bezawaryjności to nie jest, ale też i w drugą stronę raczej nie
odstaje od innych pojazdów w swojej klasie. Za to problem jest gdzie
indziej: już kilka razy tu widziałem jakieś dziwne ceny części zamiennnych:
np zrobienie rozrzadu (wymiana paska z napinaczem) ok 1000zł (co u innych
aut w tej klasie nawet robione w ASO nie przekracza 300-400zł). Przy tym
przebiegu mogą też odezwać się amortyzatory czy gumowe elementy
zawieszenia - jeśli zachować proporcję cen to aż strach pomyśleć ile to może
kosztować - nie wspominając już o poważniejszych naprawach, które to w końcu
zawsze mogą się zdarzyć.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Daewoo Lanos
mam coś takiego i z awaryjnością jest ok., tzn. nic się nie popsuło, częsci
do Lanosa są w większości polskie, ale jeżeli boisz się kosztów to proponuję
sprawdzić ceny w ASO DU i np. Fiata najbardziej newlargicznych częsci - np.
wymiana rozrządu, ja nie miałem okazji sprawdzić ile to kosztuje bo mam serw
is 3x3, z cen częsci to wiem tylko ile kosztuje felga - bo ją połamałem i mu
siałem bulić 105 pln, nie wiem czy to drogo,

proponuję może jednak trochę dopłacić i poszukać coś z mniejszym przebiegiem
i może gwarancją,

pozdrawiam Bob

Vanos 1,5 SE

Użytkownik Joseph <pwoj@go2.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał
:9n9tk5$aa@sunsite.icm.edu.pl...

Witam Panie i Panowie,
    Czy uważacie że zakup Daewoo Lanos z 1998 z przebiegiem około 80kk za
cenę około 15 tyś zł to dobry interes. Czy sprawdza się obiegowa opinija o
awaryjności tych samochodow.

Joseph
Uno 45


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Daewoo Lanos


On Fri, 7 Sep 2001 10:26:56 +0200, Rafal wrote:
Szczyt bezawaryjności to nie jest, ale też i w drugą stronę raczej nie
odstaje od innych pojazdów w swojej klasie. Za to problem jest gdzie
indziej: już kilka razy tu widziałem jakieś dziwne ceny części zamiennnych:
np zrobienie rozrzadu (wymiana paska z napinaczem) ok 1000zł (co u innych
aut w tej klasie nawet robione w ASO nie przekracza 300-400zł).


U Opla kosztuje jednak tez kolo 1000, a to przeciez te same, albo
podobne silniki :-)


Przy tym
przebiegu mogą też odezwać się amortyzatory czy gumowe elementy
zawieszenia - jeśli zachować proporcję cen to aż strach pomyśleć ile to może
kosztować -


Moze pasuja jakies od Opla - np Sachs :-)

J.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ASO
No więc kupiłem Mondeo (fotki:
http://satfilm.net.pl/~motto77/mottolot-mondeo94-XX.jpg za XX podstawić od
01 do 26) i postanowiłem, ze pojadę do ASO forda. Autko w sumie igiełka i
poza szkiełkiem halogenu i obudową lusterka prawego nic nie należy
naprawiać, tylko typowy serwis, a więc wymiana rozrządu, paska klinowego, -
filtrów powietrza i oleju, świec oraz przewodów WN, klocków i szczęk
hamulcowych, dodatkowo sprawdzenie szczelności klimy i jej nabicie
czynnikiem chłodzącym, wyczyszczenie czujników ABS (akurat kontrolka się
świeci) i wywarzenie alu. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i usłyszałem że
całość wyniesie 2'700 zł (części + robocizna, zakładając, że nic po drodze
nie wyskoczy). Doznałem szoku.

Ja jestem w stanie za?łacić za roboczogodzinę 100-120 zł, bo wiem, że będzie
dobrze i szybko zrobione, ale marża od 100 do nawet 500% na częściach to
już jakaś paranoja. Tak więc ASO forda mnie nie zobaczy, chyba, że
zwariuję, lub zabłądzę. A mogliby mieć drożej 10% części niż w sklepie i
ludzie by tam jeździli nawet ze starszymi autami. A może wy znacie w
Kujawsko-Pomorskim normalne ASO forda, bo monk będzie pierwszym (na to
wychodzi) nie serwisowanym w ASO moim autkiem. :/

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ASO


No więc kupiłem Mondeo (fotki:
http://satfilm.net.pl/~motto77/mottolot-mondeo94-XX.jpg za XX podstawić od
01 do 26) i postanowiłem, ze pojadę do ASO forda. Autko w sumie igiełka i
poza szkiełkiem halogenu i obudową lusterka prawego nic nie należy
naprawiać, tylko typowy serwis, a więc wymiana rozrządu, paska
klinowego, -
filtrów powietrza i oleju, świec oraz przewodów WN, klocków i szczęk
hamulcowych, dodatkowo sprawdzenie szczelności klimy i jej nabicie
czynnikiem chłodzącym, wyczyszczenie czujników ABS (akurat kontrolka się
świeci) i wywarzenie alu. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i usłyszałem że
całość wyniesie 2'700 zł (części + robocizna, zakładając, że nic po drodze
nie wyskoczy). Doznałem szoku.


[cut]

Przepraszam, czy to jest twój pierwszy samochód w życiu? Bo zachowujesz się
jakbyś właśnie odkrył Amerykę, że ASO jest drogie. Nie ma najmniejszego
sensu serwisować tam samochód, bo części eksploatacyjne kupisz o wiele
taniej poza ASO, podobnie jak z robocizną.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ASO

"Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwrote in message



| No więc kupiłem Mondeo (fotki:
| http://satfilm.net.pl/~motto77/mottolot-mondeo94-XX.jpg za XX podstawić
od
| 01 do 26) i postanowiłem, ze pojadę do ASO forda. Autko w sumie igiełka
i
| poza szkiełkiem halogenu i obudową lusterka prawego nic nie należy
| naprawiać, tylko typowy serwis, a więc wymiana rozrządu, paska
| klinowego, -
| filtrów powietrza i oleju, świec oraz przewodów WN, klocków i szczęk
| hamulcowych, dodatkowo sprawdzenie szczelności klimy i jej nabicie
| czynnikiem chłodzącym, wyczyszczenie czujników ABS (akurat kontrolka się
| świeci) i wywarzenie alu. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i usłyszałem że
| całość wyniesie 2'700 zł (części + robocizna, zakładając, że nic po
drodze
| nie wyskoczy). Doznałem szoku.
[cut]

Przepraszam, czy to jest twój pierwszy samochód w życiu? Bo zachowujesz
się
jakbyś właśnie odkrył Amerykę, że ASO jest drogie. Nie ma najmniejszego
sensu serwisować tam samochód, bo części eksploatacyjne kupisz o wiele
taniej poza ASO, podobnie jak z robocizną.


W ASO Skody się opłaca, bo jest tanio.

MK

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ASO
 Autko w sumie igiełka i


poza szkiełkiem halogenu i obudową lusterka prawego nic nie należy
naprawiać, tylko typowy serwis, a więc wymiana rozrządu, paska klinowego, -
filtrów powietrza i oleju, świec oraz przewodów WN, klocków i szczęk
hamulcowych, dodatkowo sprawdzenie szczelności klimy i jej nabicie
czynnikiem chłodzącym, wyczyszczenie czujników ABS (akurat kontrolka się
świeci) i wywarzenie alu.


Ja na Twoim miejscu bym wymienił jeszcze wkładki w lampach przednich.
Swojego "serwisuję" w serwisie forda ale nieautoryzowanym.
Jest dużo taniej niż w ASO a też dobrze.
Prowadzi go facio który kilka lat pracował w ASO forda w DE.

W ASO byłem tylko na corocznym przeglądzie (cena jak wszędzie) i
ustawieniu zbieżności 130zł tak coś mi się przypomina.

Pozdrawiam
Andrzej

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Uzywana Corolla czy nowa Astra?


Troche dziwne zestawienie, bo auta z troche roznych polek,
po prostu jedno chce ja, drugie zona, a potrzebne pieniadze
te same.
Opel Astra hatchback, 1.4, standardowe wyposazenie,
zaleta taka ze nowy z salonu.
Toyota kombi 1.6, oczywiscie pofirmowa, bo kto sprzedaje 2-letnia,
ale wyposazenie super - automat, klima, 4 poduszki itp.
Oczywiscie przebieg prawie 90tys km i tu jest duze ale.

Co byscie doradzali?


Ja bym wziął nowe, ale nie Astrę. Jeśli jednak wybierać z tego co podałeś to
Corollę, tylko najpierw się przejedź (zobacz czy pasuje Ci automat w na tyle
niewielkim silniku) i dokładnie sprawdź auto. Musisz się oczywiście liczyć
(z tego co wiem około 100 tysięcy km) z wymianą rozrządu i w ogóle dużym
przeglądem, ale to i tak nic w porównaniu z utratą wartości nowego auta.
Najważniejsze, żeby nie było bite!!!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Znowu - nowe auto ;)
Hej!

"stona" <mic@stankiewiczUSUNTO.net.pl napisał w wiadomości

szczerze mowiac ja bym sie bal napisac ze cos zostalo wymienione w silniku a tego bym nie wymienil, przeciez daje gwarancje na te
rzeczy. zalezy to juz od uczciwosci serwisu


Osobiście znam przypadek, gdy warsztat skasował klienta za wymianę "rozrządu",
a rzecz pierdykneła po 10km przejechanych. Oczywiście nic nie było wymieniane.
Sprawa wylądowała w sądzie, a "mechanik" w Irlandii. ;-)

Mnie z kolei pokazywano kiedyś część, którą jakoby ode mnie wyciągnięto
i wymieniono na nową. Sęk w tym, że nie była od mojego samochodu. Była mała
wojna o to. Byłem też kasowany za "drobne naprawy", których nie dało się
wykonać w moim samochodzie, albo wymieniając łożysko uszkodzono bęben, itp.

Dlatego - jak już trafiłem do dobrego warsztatu, to się ich trzymałem.
Obecnego samochodu nie chcą mi łobuzy serwisować, bo to Opel, a oni specjalizują
się w Fordzie.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy warto kupic? (Fiat Bravo)

Witam
Znalazlem taka oferte..
Fiat Bravo 1,4 1998r,
Niby fajna oferta ale slyszalem ze silniki 1,4 sa kiepski i awaryjne.
No i pare rzeczy jeszcze mi tutaj dziwnie wyglada.. 1,5 roku 2
wlasciciel i juz sprzedaje dosc tanio taki samochod? hmm


Zdecydowanie niewarto. Choćby nie wiem jak atrakcyjna była oferta, to
napewno silnik przekreśla ją na amen.
Ma wadę konstrukcyjną, dlatego Fiat szybko się z niego wycofał i zastąpił
silnikiem 1.2 16V 80KM.
Podobno gdzieś są szczęśliwcy, którzy zrobili powyżej 100kkm fiatami 1.4 12V
i nic w silniku nie dłubali (poza wymianą rozrządu i standardowymi wymianami
oleju i filtrów). Podobno.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Twoj pierwszy wlasny samochod..
Pierwsze i obecne auto to vw polo 1998 1.7 sdi, na razie sprawoje sie bardzo
dobrze, ale mam je dopiero od tygodnia.

Na samym poczatku wymiana rozrzadu, lozysk, paska nap.(byly bardzo drogie) +
olej i filtr kosztowala mnie ok 650 pln, torche duzo ale mam nadzieje, ze mi
sie odwdzieczy i bedzie ladnie sie sprawowal.

Pozdrawiam ;]

Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 2 z 4 • Wyszukano 326 wyników • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.