Wymiana rozrządu

Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: Wymiana rozrządu





Temat: gwarancja Vectry (trochę długie)

WooWoo napisał(a) w wiadomości: ...

Piotr Wójcik napisał(a) w wiadomości: <8q7ika$mp@nasu.ahoj.pl...
[ciach...]
| tak
| http://moto.ahoj.pl/testy/news.html?id=15734

Nie bardzo chce mi się w to wierzyć, właściciel musiał trafić na wyjątkowo beznadziejny egzemplarz.
Pozwolę sobie przytoczyć fragment testu:
AWARIE:
15200 ? przegląd ASO (650 zł)
24000 ? wymiana klocków hamulcowych, uzupełnienie oświetlenia deski rozdzielczej (280 zł)

jakiś rajdowiec, jeśli po 24kkm wymienia klocki

30350 ? przegląd ASO (938 zł)
44050 ? wymiana 4 sworzni z tyłu ? warsztat nieautoryzowany (700 zł)
44554 ? dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (34 zł)
44600 ? wymiana alternatora na regenerowany (warsztat)(500 zł)
45250 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (37 zł)

po 700 km dolano znowu litr??????? w sumie 2 litry od przeglądu do przeglądu

47839 ? przegląd + wymiana klocków ? warsztat (330 zł)
48300 ? naprawa napinaczy pasów bezpieczeństwa i usunięcie trzasków w desce rozdzielczej (180 zł)
51300 ? wymiana alternatora na regenerowany (gwarancja)
55200 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (36 zł)
55200 ? wymiana żarówki H7 (24 zł)
58219 ? wymiana klocków (139 zł)
58780 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (36 zł)
64900 ? wymiana żarówki H7 (24 zł)
65270 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (41 zł)

3 litry przez 10kkm?????? zrezygnowano z przeglądów w ASO i nie dotrzymano terminu następnego przeglądu (co 15kkm)

66200 ? przegląd z wymianą rozrządu ? warsztat (900 zł)
66200 ? wymiana diod w alternatorze (350 zł)
68000 ? wymiana regulatora napięcia (250 zł)
69200 ? wymiana żarówki H7 (25 zł)
69500 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (35 zł)
72800 - dolewka 1l. oleju Mobil 1 0W40 (37 zł)

Ja swój egzemplarz (służbowy) eksploatuje bardzo mocno, od czerwca 98 zrobiłem ok 129kkm, jeżdżąc dość ostro. Przeglądy robie
sukcesywnie co 15kkm. Żadnych z tych objawów u siebie nie zaobserwowałem, natomiast 2 razy wymieniłem regulator obrotów silnika -
bolączka Opli, którego koszt jest niewielki. Podczas całej eksploatacji nie dolewałem ani razu oleju!!! Może dlatego, że to Castrol
:-)))))))
---------------------------------
Pozdrawiam
Wojtek
| Opel Vectra 1,8 16V<
Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl


Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

On Mon, 12 Jul 2004 12:56:34 +0200,  Rafal... wrote:
Właśnie dziś obejrzałem samochód. Vectra 2.0 16V CD, 99 roku, 110 tys
przebiegu. salonówka - cały czas jeden wlaściciel.

W ksiązce serwisowej sa tylko pieczatki i wpisy do 60 tys. Tzn.


wlasciciel

na 60 tys. nie pojechal juz do ASO

zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?

bywa, różni są ludzie, jeśli auto ma być sprawne i jeżdżące zmieniać
trzeba, a ze sie w końcu zdecydował na sprzedanie, jego decuzja...

Jedno jest tu nie tak .. 110 kkm. Pasek wymienia sie tam co 60 kkm,
pompe .. przy okazji paska, wiec 120 lub 180 kkm.
Obstawiam ze auto ma ~130 albo 190 kkm..
Te 130 to w zasadzie nie problem - brac.

Czekaj,

Dlaczego auto ma mieć 130 tys?

60 tys. Pasek ( nie pytałem się czy wymienial )

110 tys ( troche wcześniej - 10 tys. Wczesniej wymienił ) teoretycznie mógł

Przy okazji wymienił pompę.

Więc może mieć teraz 116 tys.

Zmienił tez pompę. Co ile zmienia się pompę?

Jeśli co 120, to auto może mieć ok.. 240, tak ?

Ale skąd 130 lub 190 ???

Tak 130 brać :).

To powazne pytanie? Wiadomo co bedzie jesli zozrzadu nie zrobil !!!!!
grrrrr....bum... grrrr... ;-)

Na oko powinies zobaczyc czy pasek w miare nowy czy juz nie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4


tuleje

O to to - 110kkm bylo pol roku temu :-)


To moja pomyłka - wymiana amorków, tulei x 4, tuli przód i gum od
stabilizatora to 11/2003, ale przy przebiegu 100 tys, ( nie jak podałem 110
tys ).

Bodkowski

Przeglądaj resztę odpowiedzi





Temat: Co to znaczy "Auto bezawaryjne"?!
Kajman <adri@byd.top.pl napisał(a) w artykule
<07fp2.2485$12.412@news.tpnet.pl...

Czy auto po 18 000 tysiacach i z takimi usterkami mozna nazwac
bezawaryjnym?! Co to znaczy auto bezawaryjne? Ja mam

To dobrze, ze nie widziales testu Vectry:) Cos jak wymiana skrzyni,
instalacji elektrycznej naprawy.

i chcieli ZABRAC gwarancje, za to ........ ze nikt nie dolewal oleju
!!!!!!
Czy gdziejs w warunkach gwarancji pisze ,ze nalezy sprawdzac poziom oleju,
albo go dolewac  ?? Wiadomo - ktos kto w miare sie zna na autach

Pewnie,ze jest napisane, podaja dopuszczalne zuzycie oleju do zdaje sie
0.7l./1000 km, wiec rachunek prosty: moze do 7l /10000 spalic/zgubic. To
jest normalna exploatacja, teraz podobno kazdy nowy samochod bedzie bral
olej od nowego, taka nowa polityka.

OK.. to moze jest napisane w ksiazce pt. "Eksploatacja i naprawa" - nie mam czasu
teraz zagladac. Ale zagladnalem wlasnie i do ksiazki, ktora daja z autem czyli
"Cinquecento - Instrukcja obslugi" i do "Ksiazki gwarancyjnej"  (obie ksiazeczki
 - rok wyd 1996 - moze teraz sa jakiejs nowsze ?) i tu  nie ma ani slowa
o dopuszczalnym zuzyciu oleju. W gwarancji w podrozdziale pt. "co nalezy
wiedziec" , jest jedynie napisane, ze gdy auto jest eksploatowane w ciezkich
warunkach czyli - krotkie trasy, jazda w gorach, holowanie przyczepy itp.. nalezy
zwiekszyc czestotliwosc czynnosci obslugowych a w szczegolnosci wymiane oleju i
w instrukcji obslugi jest mniej wiecej to samo. Natomiast przy warunkach
gwarancji
nie ma na ten temat slowa, ale zreszta to jest niewazne. Najciekawsze jest jednak
to gdzie ten olej zniknal i tyle...
poza tym dodam, ze auto jest eksploatowane glownie na trasie
25km w jedna strone i 25 w druga, no i jakiejs srednio czeste lokalne przejazdy.
 Mi w sumie  rowniez ubywa oleju, ale to jest jakiejs 0,3l / ok 5000km tyle ze
spowodowane jest to malymi nieszczelnosciami miski olejowej (jest wilgotna bo
bokach) no i podobnie jest z uszczelka miedzy glowica, a pokrywa zaworow.

A co do cienkiego to firmowy u mnie mial: 7000-wymiana rozrzadu, 12000 sonda
lambda,kat.,obudowa filtra powietrza, amortyzatory. Ot, kilka biezacych
napraw:)


Ja nawet nie wymieniam co naprawialem, bo by bylo czytania na hohhohooo :)))
M.in. caly 2-bieg, 2 razy alternator , listwa kierownicza, tez sonda itd itp...
A na dniach musze wymienic poduszke pod skrzynia i chyba druga pod silnikiem,
no i w najblizszym czasie wahacze przednie, bo maja wytluczone sworznie. Nic
tylko plakac ;(((  (CC1100)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: pasek a łańcuch rozrządu
On Tue, 8 Feb 2005 18:12:18 +0100, Blyskacz <blysk@wp.pl
wrote:


ta... zwlaszcza we wspolczesnych samochodach, gdzie czesto nie ma gdzie
wlozyc reki  pod maska ...
koszt czesci maly, ale robocizna rosnie znacznie, na przykladze v40 2.0 wymiana
rozrzadu - materialy 600-800zl, aso rzada 3k serwis specjalizujacy sie w volvo 2k...
biorac pod uwage ze z 4 razy przyjdzie go wymienic to koszt sie robi bardzo powazny...


 No to uważaj. Coś z mojego poletka, czyli Micra K11. Prawdą
 jest, że łańcuch wytrzymuje do końca silnika, po prostu czasem
 jest jego przyczyną. W Micrach łańcuch rzadko pada (ostatni
 znany mi przypadek zdechł po 177kkm, są takie co jeżdżą po
 250-300kkm bez problemów) ale nie chciałem sprawdzać na sobie
 czy to prawda, za to np. Primerach strzela nagminnie. Teraz ceny
 (K11):

 dolny napinacz: 402PLN
 zestaw naprawczy rozrządu: 349PLN (*)
 ślizgacz: 92PLN
 simmering wału korbowego: 34PLN

 W praktyce zajrzeć tam trzeba co około 100kkm, żeby sprawdzić
 stan napinaczy i jak co, wymienić (zwróć uwagę, że górny
 napinacz jest w zestawie, podobno występuje w przyrodzie w
 postaci samodzielnej, oczywiście kosztuje więcej niż zestaw).

 A teraz, jeśli się okaże, że kółka się zużyły, to doliczamy:

 dolne koło rozrządu: 198PLN
 pośrednie koło rozrządu: 675PLN
 górne koło rozrządu: 422PLN (x2)

 W najgorszym wypadku: 2594PLN bez robocizny. Za tyle kupisz
 drugi silnik. Ceny dla człowieka z ulicy, graty z ASO -- nie
 uznaję zamienników w rozrządzie.

 Robocizny nie wspomnę, bo mechanik chce mnie liczyć w euro i
 ogolić tępym brzeszczotem (wymiana nierządu w Micrze jest lekko
 prze...na).

 r.

 (*) dwa łańcuchy, górny napinacz, oringi, uszczelki miski
 olejowej, pasta uszczelniająca.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Poznań serwis VW
 Witam, jaki polecacie serwis VW w Poznaniu ?
Chodzi o komplety przegląd + wymiana rozrządu itp

pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrządu - Megane 1.5dci
Witam
  Mam megane 2 1.5dci 2004 rok. Niestety nie wiem dokladnie co jaki czas należy
wymieniać rozrząd i co dokladnie tylko jakąś cześć czy od razu całość ?
Poprosze o porade.

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Witam i pozdrawiam wszystkich - NOWY
Właśnie przyciągnąłem sobie z Belgi Carismę 1.9 TD z '99 i bardzo proszę o  
opinie posiadaczy takowych jak to auto się spisuje i czego powinienem się  
bac. Czeka mnie wymiana rozrządu - jaki to c.a. koszt???
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: rozrzad carina e
Witam
Ile mniej wiecej moze kosztowac wymiana rozrzadu toyocie carinie e?
Pozdrawiam
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Diagnostyka JTD
Czy ktos zna godny polecenia/zaufania warsztat we Wrocławiu gdzie można
zrobić giagnostykę silnika JTD (+regulacja zaworów, wymiana rozrządu itd)?

pzdr
kb
JTD

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ceny wymiany rozrządu dohc i sohc w Lanosie
Wymiana rozrządu OHC  25,- Pln
Wymiana rozrządu DOHC  200,- Pln

Z http://www.vcar.pl/cennik.html

Heh :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ceny wymiany rozrządu dohc i sohc w Lanosie

Wymiana rozrządu OHC  25,- Pln
Wymiana rozrządu DOHC  200,- Pln

Z http://www.vcar.pl/cennik.html

Heh :)

OHC 200

nie zmienia to faktu ze jest to drogo

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Volvo V40 - opinie


Co najwazniejsze interesuja mnie dwie wersje silnikowe LPT(~160KM) lub
T4(200KM) rocznik 98 lub 99, czyli cena w granicach 20-25tys.


Ujeżdzam wersje 2.0 (140 KM)


- jak sprawa z awaryjnoscia ? (podobno niska, ale wole potwierdzic)


Mam je od 3 miesiecy, wiec nie wypowiem sie na ten temat. To co wiem na
temat awaryjnosci:
- padają silniczki wycieraczek na reflektorach
- padają żarówki w światłach z tyłu - te umieszczone w klapie (od
trzaskania klapą)
- szybko zużywa sie zawieszenie


- jesli juz cos nawali, jak z cenami w serwisach, kosmiczne czy nie az
tak bardzo ? :-)


Cóż....
Ja naprawialem jedynie rzeczy jakie były uszkodzone od nowości:
- wymiana rozrządu to jakies 700 PLN (czesci + robocizna - poza ASO)
- silniczki do wspomnianych wycieraczek to tez jakas kosmiczna kwota
(nowe to ponad 800 PLN, używki za 400 PLN)
- czesto nalezy wymieniac czesci zawieszenia z tyłu - tulejki
metalowo-gumowe (8 sztuk po 60 PLN)
- za wymiane termostatu zaplacilem 90 PLN


- wiem ze autko jest bardzo twarde (zwlaszcza te mocniejsze wersje) czy
podczas normalnego turlania sie po miescie bardzo to przeszkadza ?


Nie tylko mocniejsze - moje tez jest twarde jak cholera - co czuc jak
sie jezdzi po Wroclawiu. Na dziurach zawieszenie "wali" jak diabli
Jesli chcesz mieć cicho i delikatnie to v40 odpada :)


- na co zwracac uwage przy zakupie ? jakies glowne problemu tego modelu ?


a tu zaglądał?
http://www.phpbbserver.com/phpbb/index.php?sid=12783163a462d9188d6d58...

PozdrawiAM!

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzadu - z simeringami?
Bede wymienial pasek rozrzadu wraz z rolkami.
Wiem ze to juz najwyzszy czas (72kkm).
Pytanko: czy wymieniac rowniez przy okazji simmeringi na walach??
Samochod jak w temacie Palio 1,2 8V 75KM
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: tani samochód do miasta

- w miare bezawaryjny
do 2000 PLN.


takie rzeczy tylko w erze.

jedyne co można polecić to 126p,
w innych wymiana rozrządu
bedzie oznaczała ze "pojdzie na czesci"

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wiesz co masz -serwis VW-ostrzezenie!!!!!

Cześć Filip :). Skad wiedziałem, że się odezwiesz ;-))) ... .


| ... .  Odpowiedz tylko na jedno pytanie - po co ten quasidramatyczny i
| kłamliwy IMHO wątek ?

Moge chyba goscia zrozumiec: serwis pomylil sie w wycenie o drobne 100%,
co
gorsze w niekorzystna dla niego strone :-).


Ja absolutnie nie bronie w tym miejscu ASO VW. Staram sie jednak zawsze
zachowac obiektywizm, szczególnie jesli mam w jakimś temacie coś do
powiedzenia. Przeczytaj to (początek wątku głównego) :

"Witam wszystkich,
niniejszym informuję, że za przegląd Passata po 95 tys. km tj.  wymianę
paska rozrządu zapłaciłem 3150 zł."

Bez względu na markę/producenta czym innym jest cena za pojedynczą usługe a
czym innym suma za wszystkie wykonane czynności ... .  Czyli tzw. "duży
przegląd" nie sprowadza sie tylko do rozrządu (Ty o tym wiesz dobrze ...).
Przecież kupując u piekarza bułkę nie składasz reklamacji za to, że nie była
od razu z masłem, szynka i pomidorem ;-)) ... . Gdyby "Piotr" zlecił jedynie
wymianę rozrządu, cena usługi zamknęła by się w okolicy 1500 zł.  Prawda
jest jednak inna - on zlecił duży przeglad, dostał za to fakture "łączna",
gdzie wymiana rozrządu była tylko częścią składową sumy końcowej.

 Jesli sa to czynnosci


standardowe (a z tego co piszesz sa), to chyba nie robili tego pierwszy
raz
i wiedza ile zaplacil poprzedni klient. A jesli nawet nie wiedza, lub "cos
wyskoczylo" w czasie roboty, to sa telefony.


Nie Filip - nic nie "wyskoczyło". Cena za przeglad (i to duży przegląd) w
kwocie 1500-1600 zł. nie jest niczym nadzwyczajnym. Na 100% wymieniono
wszystkie filtry, olej i przynajmniej teoretycznie ;-) wykonano około 70
innych czynnosci zalecanych przez producenta na okolicznosć INO2. Ide o
zakład, że w tej kwocie są tez inne materiały eksploatacyjne (jakieś płyny,
klocki, etc. ... ). Rachunek jest bardzo prosty i czytelny: (w zaokragleniu,
bo nie wiemy o jaki model Passata chodzi) 1500 - 1600 zł za duży przeglad +
kolejne 1500 - 1600 zł za wymiane paska rozrządu i "przynależnych" mu
elementów z pompą wody włącznie. Czyli niepotrzebnie ktoś tu manipuluje
faktami, co tez pozwoliłem sobie skromnie zauważyć ;)) .. .


A co do uogolniania n.t. serwisow VW... :-)


To zupełnie inna sprawa ;-))... .

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jade ogladac auto
MARR napisał(a):

PIgmey wrote:

Ford Escort 1996

Jaki silnik?
Jezeli 16v za 10-15kkm czeka Cie wymiana rozrzadu. To koszt ok.
500-600 PLN.


Akurat rozrzad to powinien zrobic zaraz po zakupie ...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zakup Saaba 900 za 15-20 kpln
patashnik napisał(a):

Czeka mnie wymiana samochodu, po glowie chodzi mi saab 900 (lub 9.3) z
podstawowym wyposazeniem i silnikiem 2.0.
Na allegro w tej cenie kraza roczniki 1997-1999. Co sadzicie np. o:
http://moto.allegro.pl/item168989283_saab_93_99_koniecznie_zobacz_.html
http://moto.allegro.pl/item168983136_saab_900_9_3_2_0_98_org_sekwency...


Na podstawie tych fotek to nie mozna kompletnie nic sadzic ;-) natomiast
ten gosc juz dosc dlugo - od kilku miesiecy - nie moze ich sprzedac,
wiem, bo kumpel ktory chcial kupic wlasnie takie auto, podsylal mi linki
do nich... wiec sadze, ze jest spore pole do negocjacji ceny ;-)

Wiadomo, ze po zakupie trzeba bedzie zrobic standardowo pare wymian... Ile
moze kosztowac wymiana rozrzadu (czesci/robocizna)? Z tego co widze po


po diabla ? przeciez tam jest lancuch.. o ile znasz historie auta,
wiesz, ze olej byl zmieniany na czas itd to nie warto tego dotykac -
kupisz pewnie podrobe i  bedzie gorsza niz to co masz...

astry, czy moze jest szansa nie osiwiec i zbankrutowac przy tym
samochodzie?


podstawa , jak zawsze, to dobry zakup, raczej licz sie z 20k za porzadny
egzemplarz z tych rocznikow...

W sumie w Nexie w tym, roku wladowalem 4 kpln, czy jest


  to co Ty zrobiles.. druga kupiles ?? czy te 4k to serwis razem z
benzyna i olejem ?

szansa, saaby maja opinie raczej nie psujacych, czy jest choc cien szansy,
ze sie okaze tanszy w serwisowaniu?


volvo ponoc jest drogie w serwisie a mnie nie kosztuje nawet 1/10 tego
co Ciebie nexia... jak nie wtopisz z zakupem, to bedziesz jezdzil dlugo
i wzglednie tanio... acha, polecam jednak 2.0T.

pozdrawiam Blyskacz

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zakup Saaba 900 za 15-20 kpln
On 5 Mar, 21:21, "patashnik" <patash@usun.onet.eu wrote:

Przerzucam sie na przekopywanie saabklubu, ale jeszcze jedno pytanko -
wymiana rozrzadu wymaga wyjecia silnika zarowno w 2.0 jak i 2.3 czy 2.5?
Rozrzad jest kolizyjny?


2.0 i 2.3 to silniki Saaba. 2,5 v6 to Opel. V6 jest inny, mniej
zaawansowany niż saabowe 2.0T. Ale jest to V6 - co sześć garów, to nie
cztery.

Wracając do rozrządu - często zaczyna się od napinacza, który można
wymienić bez wyjmowania. Niestety jak dochodzi do konieczności wymiany
łańcucha, to trzeba wymienić go razem z kółkami zębatymi - i wtedy
trzeba wyjąć silnik. Ale to musi ocenić fachowiec - na słuch ;-)

Ze wzgledow finansowych, czy okazuje sie ze saab to jednak nie to? Finanse
mnie i owszem spinaja, sam samochod raczej zapowiada sie bardzo
zachecajaco...


Z różnych względów, ale często ludzie nastawiają się, że "Saab to
solidne auto" w rozumieniu takim, jak Mercedes Beczka - czyli robisz
milion kilometrów bez bólu. A tu niestety czasem coś się popsuje. I
czasem potrafi kosztować. Co w większości przypadków nie przyćmiewa
rewelacyjnej przyjemności z eksploatowania ;-) Jeżeli masz mniej kasy
- wybierz 2.0i (bez turbo). Odpada problem turbiny i średnio udanej
odmy.

opinia zeby "nie kalac tych silnikow gazem". Z czego wynika ta opinia -


Wg mnie:
- mity na temat LPG (bo kolega miał i mu się silnik rozwalił)
- kiepskie warsztaty, spartaczone instalacje (szczególnie II gen)
- zakładanie instalacji II gen, "bo jest tanio"
- fanatyzm ;-)

Jeżeli LPG, to tylko dobrze zestrojona sekwencja. Zestrojona podczas
próby drogowej - gazownik z laptopem w ręku w czasie jazdy wprowadza
mapy poprawek. Albo na hamowni. Często zwykła procedura autoadaptacji
nie wystarczy - a potem ludzie jęczą, że "ta sekwencja to do dupy
jest, bo koło 4200rpm mam "dziurę")

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: cheverolet aveo
No to liczmy! :-)))
Skoda Fabia:
Koszt zakupu:
44160 PLN
Koszt ubezpieczenia + paliwa + serwisu zakladam ze jest to losowa - mniej
wiecej 1 poziom w roznych autach (bedziemy wyszczegolniac mniej wiecej przy
kazdym innym aucie poszczegolne pozycje na plus czy minus).
5 lat zycia, przebieg ok. 80 kkm (malo).
Przez ten przebieg w Fabii napewno wymienisz raz rozrzad (nie wiem czy jest
pasek czy lancuch - popraw jakby co) (ok 1300 zl z przegladem) + tarcze +
klocki (Skody maja slabe)  - 600 zl.
Cena odsprzedazy po 5 latach: 19.000 (calkiem niezle).
Strata na wartosci: 44160-19000 = 25160 + 600 (klocki/tarcze) + 1300 rozrzad
= 27060 - koszt ekspl. samochodu bez benz. i oleju.
Tutaj nalezy obliczyc jeszcze koszt przegladow (nie znam okresowosci) - ale
przy takim przebiegu i tak pewnie co rok - w kazdym aucie, wiec te koszty
pomijam - gdyz sa przypuszczalnie PODOBNE.
Czyli pomijajac roznice w kosztach benzyny za 5 lat eksploatajci auta
placisz 27 kzl. Tu dolicz koszty ubezpieczenia (do porownania nalezy wziasc
ROZNICe w kosztach ubezpieczenia - np. istotne kiedy sa promocje typu
"ubezpieczenie w cenie  +pakiety na pare lat").

Bierzemy konkurencje: Honda Jazz 1,2
Sena: 44400 (z cennika hondy) + klima (nie wiem ile).
zalozenia te same, z tym ze _wg mnie_ rozrzadu i tarcz wymieniac nie trzeba
(moze ma jakies slabe punkty ktorych nie ma fabie?). Zakladam, ze paliwa
pali tyle samo (circa about).
Utrata wartosci - hondy duzo lepiej trzymaja swoja wartosc, wiec po 5 latach
i 80 kkm bedzie to ok. 23 kzl. Czyli 44400 + ok. 2500 lima (na oko) -
23000=23900.

Czyli MNIEJ WIECEJ przez 5 lat stracisz (poza paliwem i olejem) ok. 24 kzl.
ale jezdzisz HONDA, a nie Skoda. Porownujac do Skody - mniej o 3 kzl.

Oczywiscie zalozenia sa PRZYBLIZONE. Pokazalem TYLKO sposob liczenia -
szczegoly musisz bliczyc sam.

Gdybys kupil Daewoo - stracilbys jeszcze wiecej, bo sprzedalbys go za ok.
16-17 + wymiana rozrzadu, tarcz, klockow, kabli WN (ze 2 razy),
amortyzatorow.

Porownaj sam sobie z innymi autkami (Np. Corsa, moze Astra jakas,
Ibiza/cordoba, Civic, corolla/yaris i td). liczac wartosc amortyzacji. Wbrew
pozorom to wlasnie ONA stanowi najwiekszy koszt uzytkowania auta, cvo
udowodnilem wielu "szczesliwym" uzytkownikom DU i podobnych aut - cieszyli
sie,ze tanio kupili, ze OK sie jezdzi, ze tanio w eksploatacji. A okazalo
sie, ze stracili wiecej kasy niz wlasciciele Opla czy innych aut.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Fotki - Uszkodzony silnik po przegladzie w ASO Euroservice Volvo c.d.


Nie no bez przesady, przegląd po 60kkm kosztuje z wymiana rozrządu
jakieś 1000-1200zł zaleznie czy 8v czy 16v, o ile wiem to z częściami
tyle


W ASO oczywiście :)

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Łańcuch rozrządu opel corsa 1.0 98r
Witam

Ile moze kosztowac wymiana rozrzadu w oplu corsa 1.0 98 r przebieg 114000
tys. km.
Wymiana nie w ASO

Pozdrawiam
 Paweł

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Skorzystalibyście z takiej uslugi ?
Pomysł fajny, ale...

Dużo zależy jednak od stawki i grupy docelowej.

Np. wymiana rozrządu w moim Matizie zajmuje mi około 2h - o ile nic nie
jest zapieczone, zardzewiałe, itp. Czyli musiałbym zapłacić za użycie
garażu około 50zł. Najtańsze ASO jakie znalazłem robiło to za 70PLN
(inna sprawa że spaprali robotę - ale to było trudno przewidzieć - w
końcu ASO). Czyli zaoszczędziłbym 20zł przy 2h pracy w warsztacie
(10zł/h). No to o ile wybiiiiiiiiiitnie się nie nudzę (a to ma miejsce
rzadko) zupełnie mi się nie kalkuluje.

Przy droższym "w naprawach" samochodzie ta różnica może być oczywiście
większa. Ale tu z kolei często właściciel który (z racji posiadania
droższego samochodu) ma nieco więcej kasy, ma też wyżej postawioną
granicę opłacalności - przy której bierze się za robotę sam. Może to być
np. 50zł. Jeśli oszczędności przy wynajmie garażu nie przekraczają tej
kwoty - to nie naprawia samodzielnie.

Raczej każdy ma jakąś granicę opłacalności naprawy samochodu w serwisie,
a samemu. Dla mnie jeśli kwota robocizny przekracza 30zł, to zaczynam
myśleć o samodzielnym dłubaniu. Poniżej często mi się nie chce. Naciąłem
się tak ostatnio przy wymianie tylnych amorków. Jeden poszedł w miarę
sprawnie. Drugi się zapiekł i męczyłem się z nim 4h (bez kanału) coby
"nie dać plamy na honorze" :D. W końcu się jednak poddałem. W warsztacie
zrobili mi to za 25 zł. Czyli tyle ile bym wydał za wynajem garażu.

P.S. Myślę że sporym wzięciem mógłby się na początek cieszyć
najazd/kanał za jakieś grosiaki.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wrocław, SPOLMOT, ul. Kochanowskiego - totalna zenada
Raz zostawiłem tam auto (japoniec - wymiana rozrządu i przegubu) i wszystko
było OK. Zapomnieli wprawdzie wymienić filtr powietrza, za to w przyszłym
miesiącu mam tą usługę gratis.

Dotyczy pseudoserwisu na ul. Kochanowskiego (http://www.spolmot3.com.pl/).
Podobno to taki dobry serwis... a więc opiszę jak tam pracują "fachowcy".
Któregoś dnia auto odmówiło jazdy, więc zostało holowane do tamtego
warsztatu.
Stwierdzono uszkodzenie pompy paliwa, wymieniono (+parę innych rzeczy).

Auto zostało odebrane, ale niestety nie chciało za każdym razem odpalać.
Czasem
nie odpali, bo nie i już. Wspaniały "serwis" na Kochanowskiego stwierdził,
że
trzeba wymienić świece (prawie nowe) oraz przewody WN. Chcieli za to (z
diagnozą tej "usterki" "tylko" 380zł). Nie zgodziłem się i zabrałem auto
(dla
laika oczywiste było, że przyczyną jest coś innego).

Gdy znowu nie odpaliło odholowałem, tym razem do ADD Motor na Karkonoskiej.
Diagnoza była oczywista -- pompa paliwa nie załącza się. Auto z powrotem
trafiło na Kochanowskiego do naprawy gwarancyjnej.
I ci "fachowcy" dziś stwierdzili radośnie, że "u nich ta pompa załącza się"
i
nie mają tego zamiaru naprawiać. I nie przyjmują do wiadomości, że mam nawet
papier z ADD na stwierdzoną usterkę. Stwierdzili również przez telefon, że w
baku wg wskazania na desce nie ma paliwa (a było ~15 litrów gdy odstawiałem
tam
auto).

Jutro tam jadę na rozmowę z dyrektorem.

Jednak radzę wszystkie ten pseudoserwis z pseudofachowcami omijać szerokim
łukiem.

Jakieś rady jak z tymi bałwanami rozmawiać?

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Audi A4 1,8T - wymiana rozrzadu
Jak w temacie
Ile moze kosztowac wymiana rozrzadu w Audi A4 1,8 Turbo z 95roku ??

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Alfa Romeo 146 wymiana rozrządu
Czy ktoś wie ile może kosztować wymiana rozrządu (części+robocizna)
Pozdrawiam
             Wito
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kia Rio-kiedy wymiana rozrządu
Kia Rio-kiedy wymiana rozrządu
po ilu kilometrach powinnam wymienić rozrząd,świece ,filtry.Dzięki
za każdą informacje,mam go od niedawna i każda informacja mnie
zadowoli. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: PEUGEOT 306 - Wymiana rozrzadu
PEUGEOT 306 - Wymiana rozrzadu
Witam
Wie moze ktos gdzie fachowo mozna wymienic rozrzad do P-306
,oraz jaki jest koszt tej naprawy ?.
Rejon Krakowa i jego okolice.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co ile wymiana rozrzadu w Swifcie 1.3??
Co ile wymiana rozrzadu w Swifcie 1.3??
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: opel classic - wymiana rozrządu -Wrocław?
opel classic - wymiana rozrządu -Wrocław?
gdzie dobrze i niedrogo;)? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wymiana rozrządu
wymiana rozrządu
Cześć,
Ile kosztuje wymiana rozrządu w Astrze I, 1,6 8V w Krakowie? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dobry mechanik Poznań wymiana rozrządu PASSAT B6
dobry mechanik Poznań wymiana rozrządu PASSAT B6
Witam!

Czy ktoś może mi polecić naprawdę dobrego mechanika w Poznaniu
specjalizującego się w marce VW (wymiana rozrządu Passat B6)
Z góry dziękuję. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: u kogo w krakowie wymiana rozrządu w peugeocie???
u kogo w krakowie wymiana rozrządu w peugeocie???
witam,
Bardzo prosze o porade gdzie mozna zrobic rozrzad w peugueocie,
chodzi mi o koos solidnego godnego polecenia.
pozdrawiam,
z g dz. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: AR 156 1.8 TS wymiana rozrządu
AR 156 1.8 TS wymiana rozrządu
ile kosztują wszystkie części do wymiany rozrządu i gdzie je najlepiej kupić?
W ASO Fiata wyliczyli mi pasek za 150, za jakieś dwie rolki 150+350 no i
wymiana 180, a jak to wygląda u was? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: AR 156 JTD i wymiana rozrzadu
AR 156 JTD i wymiana rozrzadu
Czy moze mnie ktos oswiecic, co ile tys. km nalezy wymienic rozrzad w 2,4JTD
(150KM)? Bo zerwanie paska w tym motorze to masakra murowana.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: co ile kilometrów wymiana rozrządu AR 156 1.9 JTD
co ile kilometrów wymiana rozrządu AR 156 1.9 JTD
co ile kilometrów wymiana rozrządu AR 156 1.9 JTD? Ostatnia wymiana
przy 45 tyś a w tej chwili mam przejechane 75 tyś Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: escort - wymiana rozrządu
escort - wymiana rozrządu
czy w escorcie z 1996r wraz z wymiana paska rozrzadu i rolek wymienia sie
rowniez pompe wody? czy nie ma takiej potrzeby?



Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wymiana rozrzadu
Wymiana rozrzadu
Gdzie w wałbrzychu najlepiej i za w miare dobra cene wymienic pasek rozrzadu do renault clio 1.9TDI 2001r.

Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Antykomunikacyjna reklama Renault !




Najpierw dzięki za merytoryczne wsparcie ;)
Teraz do rzeczy.


| Po mojemu, powinny być w tym czasie co najmniej
| trzy wymiany

PIEC wymian.


To zależy. U mnie trzy - co 15 kkm. A w niektórych starszych dieslach (o ile
mnie pamięć nie myli), teoretycznie prawie siedem (co 7500).


Cos normalnego od 150 do 250 (przy pelnej wymianie z filtrem paliwa i
powietrza).


Oczywiście. Powiedzmy, że wymieniając samemu zejdzie się do 100 -120... (nic
rewelacyjnego, rzecz jasna)


| - Opony. Przy takich przebiegach średnio pewnie ze dwie w roku
A tu bym polimeryzowal. Opony naprawde dlugo trzymaja, a jesli je
wymieniac
sezonowo.


Będę się upierać ;)
Chociaż jedna...
Choćby na własnym przykładzie. Obecny mój pojazd ma w tej chwili niecałe 160
kkm. W tym czasie wymienione zostały 4 opony letnie i 2 zimowe. Wychodzi
około 25 kkm na jedną.


Amortyzatory, tlumiki, wahacze, swiece, pasek rozrzadu (z napinaczem) -
wprawdzie to wszystko miedzy 50 a 100 tysiecy, ale robiac rocznie 50
trzeba
sie liczyc z czyms.


O tłumiku zapomniałem. Ze trzy lata na ogół wytrzymuje. Ale złośliwi
samochodziarze wstawili aż dwie sztuki ;) Więc wymiana średnio co półtora
roku. Najtańszy (pewnie do poldka) chyba ze 100, taki trochę większy 300
albo i 600... Jak już jesteśmy przy wydechu, niektórzy mają jeszcze
katalizator, który też nie jest wieczny (teoretycznie około 100 kkm, w
praktyce sporo dłużej, ale... - kilkaset zł).
Wymiana rozrządu, cóż, pewnie od kilkudziesięciu złotych (pf 125p, robocizna
własna) do... do góry, całkiem wysoko. Podglądam na fakturze (2001 rok) :
"pasek zębaty + rolki" - 558 zł; "wymiana paska rozrządu z rolkami" - 280
zł. Ceny z ASO, więc księżycowe, ale tak, czy inaczej parę złotych to
kosztuje.


Zalecana zmiana co ok. 30 tys. Wymiana mnie kosztowala niedawno 150. No i
co
kilka wymian klockow przyjdzie kolej na tarcze. Najpierw mozna przetaczac,
ale to polsrodek.


O tarczach wolę nie myśleć (brr...). Klocki w ASO z wymianą coś ponad 300, w
sklepie można nabyć przyzwoite zamienniki od jakichś 100 (ostatnio płaciłem
160).


Jeszcze kwestia blacharki, w kazdym wozie, predzej, czy pozniej, wyjdzie.


To już w ogóle tragedia, lepiej nie ruszać tematu, bo nieprzyjemny...


Oraz podzielenie ceny zakupu minus ceny sprzedazy przez liczbe lat
uzytkowania auta. I tu najwiecej musza doliczyc ci, ktorzy kupili
fabrycznie
nowy model (najwieksza utrata wartosci po 1-3 lat).


Amortyzacji nikt nie bierze pod uwagę, więc i ja (dla poprawy własnego
samopoczucia) też nie ;)

A jeszcze drobne przykrości typu zawistny sąsiad (albo i nie sąsiad) z
gwoździem, komuś spodobało się lusterko, ktoś pożyczył sobie radio (i przy
okazji wyłamał zamek, albo wybił szybkę) itd.

To ile wyszło? Minimum 900 - 1400 (bez tych nieszczęsnych opon, tłumika i
paru innych głupot, choćby OC - tu go nie liczyliśmy).

Mogę ujawnić prywatne dane za ostatnie trzy lata. Samochód, który się
(odpukać!!!!!) kompletnie nie psuje, pali na trasie około 7,5 litra (miasto,
niestety 10,5), roczne przebiegi ostatnio nieduże - około 30 kkm - kosztuje
mnie
średnio 13000 rocznie (z wszelkimi ubezpieczeniami i parkingiem), to jest
jakieś 43 grosze za kilometr. Uwzględniając spadek wartości, wyjdzie 62
grosze. Ponieważ zaraz podniosą się głosy, że AC i parking są normalnemu
człowiekowi niepotrzebne, podam też kwotę bez tych fanaberii - jakieś 9500
(niecałe 32 grosze/km). Kto chce, może to sobie teraz przymierzać do cen
PKP.


Ale sie offtopicznie porobilo:-)


Aha...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Kupno Astry
Witam.
Jestem od prawie 4 miesięcy szczęśliwym posiadaczem Astry 1.4 60KM z 1996r.
Od dnia zakupu przejechałem nią ponad 8 tys. kilometrów, czyli całkiem sporo
jak na zastosowania prywatne. Nie miałem żadnych problemów.
Kilka słów o samej Astrze. Jest to samochód sprowadzony z Niemiec, w związku
z czym jakość wykonania jest o niebo lepsza niż tych z Polski
(sprawdzałem) - nawet przy prędkościach bliskich maksymalnym nic nie szczela
ćwierka skrzypi, terkocze, gwiżdże itp. co niestety jest domeną samochodów
składanych poza granicami producenta.
Poza tym, posiada dużo bogatsze wyposażenie : 2XAIRBAG, , napinacze pasów,
wspomaganie kierownicy, lusterka i zderzaki w kolorze nadwozia, halogeny,
szyberdach, porządne (fabryczne) radio Blaupunkt z dość dobrymi głośnikami X
6, obrotomierz, elektroniczna regulacja świateł, dzielone tylne oparcie z
podłokietnikiem i "dziurą" na długie i wąskie przedmioty, welurowe obicia
drzwi i foteli.
Wybrałem ten samochód (tą wersję silnikową) również ze względu na dobrą
znajomość z mechanikiem autoryzowanego serwisu Opla - te silniki (1.4 60 KM)
są nie do zajeżdżenia (aktualnie moja Astra ma 120 kkm na liczniku i silnik
w stanie można powiedzieć idealnym) i są bardzo oszczędne w eksploatacji -
na trasie udało mi się osiągnąć 4,8 litra, a przeciętnie spala niecałe 6
litrów na trasie a koło 6,5 w mieście. Oczywiście zależy to od stylu jazdy.
Mechanik odradzał mi silnik 16V, ze względu na wysoką awaryjność, mniejszą
trwałość, większą paliwożerność itp.
Ogólnie 60 KM nie czyni z Opla rajdówki, więc wyprzedzanie czasem może
przyprawić o szybsze bicie serca, ale jak się wkręca na obroty to daje rady
(tyle, że "je" więcej).
Na prędkość poszedł mi jakieś 160 km/h, ale można ją było spokojnie
utrzymywać (ma wówczas jakieś 4,5 tys obrotów, przy największeym momencie w
5,2 tys) Jak wówczas pali to nie wiem...

Po zakupie pierwsze co zrobiłem to wymiana rozrządu - to praktycznie
obowiązek, oraz wszystkich filtrów i olejów żeby mieć spokojne sumienie.
Warto przy tym zwrócić uwagę na termostat, który znajduje się pod rozrządem
i jeśli coś jest nie tak(u mnie było), to najlepiej zrobić to za jednym
razem.
Ogólnie samochodzik jest super, tylko trochę pod nogą brakuje, ale i na
stracjach tyle się nie zostawia. Super do miasta (ja akurat mam wersję: 3
drzwiowy hathback), i dobry na trasę (duży bagażnik, wygodne siedzenia).

Do minusów mogę zaliczyć fakt, że wyższemu kierowcy prawa noga opiera się o
konsolę centralną i kierownicę i praktycznie trzeba ustawić fotel w
najniższym położeniu, żeby to nie przeszkadzało (to chyba domena wszystkich
Opli).
Poza tym, w wersji 3-drzwiowej bardzo utrudnione jest zajęcie miejsca z
tyłu.  Fotel jest przytwierdzony do podłogi, porusza się tylko oparcie i
wsiada się dosyć "głęboko". Starsze osoby mogą mieć poważne trudności. No
ale wersja 3-drzwiowa jest o niebo ładniejsza (przynajmnmiej dla mnie) od
5-drzwiowej.

Drobnym minusem jest czas reakcji wskaźnika poziomu paliwa, od chwili
włączenia stacyjki należy czekać nawet minutę czy dwie na całkowite
wyhylenie się wskaźnika.

No to wszystko co mi na razie do głowy przychodzi :))
Ja w każdym razie jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim.

Tomasz vel ZUPA

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: jak to jest z tymi Oplami?
On 18 Gru, 07:55, "Agent" <wprzyjem@onet.uewrote:


Ja regenerowałem po 300 tys za 660 zł więc bzdury piszesz. Ale to powszechne
tutaj że pisze ktoś ktoś o czymś jako pewnik na podstawie nie własnego
doświadczenia a tylko coś przeczytał.


akurat trwalosc zawieszenia (w dowolnym samochodzie) glownie zalezy od
jakosci drog po ktorych sie jezdzi i podejscia kierowcy ;) wiec trudno
o jakies sensowne uogolnienia

ja mam astre F '97 1.6 16V z silnikiem benz. XEL  (od nowosci) , ponad
180tys przejechane... generalnie nie narzekam i szkoda mi zmieniac :)

minusy:
1. te silniki lubia brac olej (tzn. zalezy jak sie trafi) - ja do
wymiany do wymiany (15k) musze dolac extra ~4l (Valvoline Maxlife od
kilku lat), czyli bierze ok. 5l/15k co i tak miesci sie w normie :)

2. rdzewiejace blachy, ale dzieki :( "sponsorom" z OC w 2003 mialem
odnowiony przod, a we wrzesniu 2008 tyl i na chwile obecna lakier jest
idealny :)

do tej pory nic powaznego samoistnie nie padlo (tzn. takiego, zeby
zostal na drodze - nawet po obu kolizjach dojechalem do garazu - ) 2
razy sie zdzarzylo z przyczyn zewnetrznych ;) : peknieta miska olejowa
po wzieciu kawalka stali miedzy kola (powrot laweta), rozerwany
przewod paliwowy pod podwoziem po trafieniu kawalkiem asfaltu
(holowanie, bo blisko domu bylo)...

wlasciwie koszt utrzymania na raczej niskim poziomie...

z wymienianych czesci (poza eksploatacyjnymi) to:
 kilka razy tuleje wachaczy (~50PLN/szt + ~90wymiana)
rezystory nawiewu 2 razy (~100PLN, wymiana 5minut samemu)
koncowki wahaczy (200PLN/2szt)
2 razy akumulator
tarcze hamulcowe (brembo 266 PLN)
gałki ukł.kierown. (236PLN)
oba tlumiki (400PLN)
termostat  (140PLN z wymiana)

uszczelniacze zaworowe (580PLN) - niby mialo pomoc na branie oleju
(wygladalo, ze troche pomoglo, ale dosc szybko wrocilo "do normy")

rozrzad co 60tys

ostatnia faktura :)

płyn hamulcowy DOT-4 0.5l      18,28
opaska przewodu paliwowego 2szt 7,91
filtr paliwa    24,60
filtr przeciwpyłkowy   24,68
filtr powietrza 25,24
tuleja pionowa wahacza  56,41
świece 62,46
płyn chłodniczy 1l    64,23
Pompa wody      150,58
klocki hamulcowe        116,68
Smar 505        3,26
żarowki podświetlenia 4szt    3,46
przegląd 180000        177,88
wymiana rozrządu       177,88
wymiana pompy wody      49,41
wymiana tulei wahacza   88,94
wymiana klocków hamulcowych    79,06
wymiana płynu hamulcowego      39,53
wymiana żarówek podświetlenia nawiewów      49,41
rozrząd        367,05

WS

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok
Cześc,

mma pare pytanek co do vectry 2.0 16 V i rok 99.
A może ktos będzie z Wrocławia ...
Z chęcia spotkałbym się z we Wrocławiu, popytał o parę rzeczy ...
ewentualnie sprawdził kilka nurtujacych mnie tematów
przed kupnem Vectry ?

Właśnie dziś obejrzałem samochód. Vectra 2.0 16V CD, 99 roku, 110 tys
przebiegu. salonówka - cały czas jeden wlaściciel.

1. Przebieg.

W ksiązce serwisowej sa tylko pieczatki i wpisy do 60 tys. Tzn. wlasciciel
na 60 tys. nie pojechal juz do ASO. Twierdzi, ze skonczyla mu sie gwarancja.
i by bylo taniej robil juz gdzie indziej.

Po welurze, skórzanej kierownicy i pedałow nie widac większego przebiegu.
Ale nie mam pewności.

Przy zegarach za plastikowa szybka jest zaschniety komar. I TO MNIE
ZASTANAWIA - czy nie było kręcenia ...
Jak to sprawdzić ???? Help me ?

Legenda:
zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?

2. Wspomaganie - opony to debica 205.
Strasznie slabo dzial wspomaganie, tak na pół gwizdka. W pojemniku mało byłu
płynu. Nie mogłem dolać - bo to niedziela .... Pod zbiornczkiem widziałem
wyciek ...? Czy to tylko uszczelka ?

Czy opony mogą byc przyczyną takiej niepełnej funkcji wspomagania.
3. Silnik.

Wydaje się, że pracuje OK. zaraz po odpaleniu jakis taki głosny odglos,
jakby uszczelke kolektora ... Potem to zanika - jak silnik jest cieply .
Ile kosztuje wymiana tego ustrojstwa ?

Silnik był zalewany Mobilem 10w40 ( chyba) teraz ma castrol 10W40. Moze
silnii bierze olej ?
Przy trech śrubach z lewej strony, od wewnątrzn ( od szyby ) jest wyraźne
spocenie, widac olej, delkatne wycieki ..

Podobno Ecoteci tak mają ... Ile kosztuje eliminacja tego ?

4. Rozrzad + pompa.

Auto ( teraz ma 11O tys ) - w maju przy 110 tys. miało wymieniony rozrzad,
rolki prowadzące, napinacz i pompe wodna - mam fakture.
Czy jestem w stanie sprawdzic to wizualnie lub u jakiegos mechanika - w
miare szybko?

To powazne pytanie? Wiadomo co bedzie jesli zozrzadu nie zrobil !!!!!

5. Slady po zestawie.

Widac 4 dziuru po wkrętach od zestawu głosnomówiącego. czy jest do tego
jakas zgrana maskownica ?

Przy wkrętach są resztki kleju Kropelka - duże smugi!!! . Czy uda sie to
czymś usunąć, woda jakims płynem??? Klej ma pięc lat ?

5. Zawieszenie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4 tuleje
wahacza tył, tulje wahacza przód. tuleje stabilizatora.

Wszystko OK, ale kto w listopadzie robi zawieszenie ( i to przy 11o tys), w
maju robi rozrzad a w czerwcu/lipcu sprzedaje ???

6. Inne mankamenty.
Jeszcze sa grzdyle na dzwiach, rysy, mały wgniot ale o tym nie pisze

Ciekaw jestem waszych opinni!

Dzięki
Bodkowski

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

"Bodkowski" <bwzie@o2.pl wrote in message


Właśnie dziś obejrzałem samochód. Vectra 2.0 16V CD, 99 roku, 110 tys
przebiegu. salonówka - cały czas jeden wlaściciel.

1. Przebieg.

W ksiązce serwisowej sa tylko pieczatki i wpisy do 60 tys. Tzn. wlasciciel
na 60 tys. nie pojechal juz do ASO. Twierdzi, ze skonczyla mu sie
gwarancja.
i by bylo taniej robil juz gdzie indziej.

Po welurze, skórzanej kierownicy i pedałow nie widac większego przebiegu.
Ale nie mam pewności.

Przy zegarach za plastikowa szybka jest zaschniety komar. I TO MNIE
ZASTANAWIA - czy nie było kręcenia ...
Jak to sprawdzić ???? Help me ?

Wyślij komara na przesłuchanie do KGB. Wszystko wyśpiewa.

Legenda:
zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?


Hmm a co ma byc nielogicznego?


2. Wspomaganie - opony to debica 205.
Strasznie slabo dzial wspomaganie, tak na pół gwizdka. W pojemniku mało
byłu
płynu. Nie mogłem dolać - bo to niedziela .... Pod zbiornczkiem widziałem
wyciek ...? Czy to tylko uszczelka ?


HGW ;)

Czy opony mogą byc przyczyną takiej niepełnej funkcji wspomagania.


Nie, ale kupil syfiaste te opony..

3. Silnik.

Wydaje się, że pracuje OK. zaraz po odpaleniu jakis taki głosny odglos,
jakby uszczelke kolektora ... Potem to zanika - jak silnik jest cieply .
Ile kosztuje wymiana tego ustrojstwa ?

Silnik był zalewany Mobilem 10w40 ( chyba) teraz ma castrol 10W40. Moze
silnii bierze olej ?
Przy trech śrubach z lewej strony, od wewnątrzn ( od szyby ) jest wyraźne
spocenie, widac olej, delkatne wycieki ..

Podobno Ecoteci tak mają ... Ile kosztuje eliminacja tego ?


JEśli to uszczelka pod pokrywa zaworow - do 100 PLN.

4. Rozrzad + pompa.

Auto ( teraz ma 11O tys ) - w maju przy 110 tys. miało wymieniony rozrzad,
rolki prowadzące, napinacz i pompe wodna - mam fakture.
Czy jestem w stanie sprawdzic to wizualnie lub u jakiegos mechanika - w
miare szybko?


Ma fakture? NA cokolwiek - części, robota? Bo jeśli nie, to załóż ze to nie
było robione...

To powazne pytanie? Wiadomo co bedzie jesli zozrzadu nie zrobil !!!!!

5. Slady po zestawie.

Widac 4 dziuru po wkrętach od zestawu głosnomówiącego. czy jest do tego
jakas zgrana maskownica ?
Przy wkrętach są resztki kleju Kropelka - duże smugi!!! . Czy uda sie to
czymś usunąć, woda jakims płynem??? Klej ma pięc lat ?


To kaplica.


5. Zawieszenie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4 tuleje
wahacza tył, tulje wahacza przód. tuleje stabilizatora.

Wszystko OK, ale kto w listopadzie robi zawieszenie ( i to przy 11o tys),
w
maju robi rozrzad a w czerwcu/lipcu sprzedaje ???


Są tacy ;)

6. Inne mankamenty.
Jeszcze sa grzdyle na dzwiach, rysy, mały wgniot ale o tym nie pisze

Ciekaw jestem waszych opinni!


Mowię - komar do KGB i będzie wsio wiadomo.

A nie wpadłeś na pomysł, żeby jechać z tym na jakiś przegląd przed zakupem?

Jurand.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: przed zakupem vectry B 2.0 16 V 99 rok

Właśnie dziś obejrzałem samochód. Vectra 2.0 16V CD, 99 roku, 110 tys
przebiegu. salonówka - cały czas jeden wlaściciel.

1. Przebieg.

W ksiązce serwisowej sa tylko pieczatki i wpisy do 60 tys. Tzn.
wlasciciel
na 60 tys. nie pojechal juz do ASO. Twierdzi, ze skonczyla mu sie
gwarancja.
i by bylo taniej robil juz gdzie indziej.


Ja też tak zrobiłem, wykaz czynności serwisowych mam, więc nie widze
powodu do wydawania 400zł na przegląd (+części do wymiany...)


Po welurze, skórzanej kierownicy i pedałow nie widac większego
przebiegu.
Ale nie mam pewności.


przy takim przebiegu tapicerka powinna być prawie jak nowa ;-)

Przy zegarach za plastikowa szybka jest zaschniety komar. I TO MNIE
ZASTANAWIA - czy nie było kręcenia ...
Jak to sprawdzić ???? Help me ?


Ja na 99.99% nie miałem auta (astra) z kręconym licznikiem, ale zaschnięta
mucha w zegarach była, nie podejżewam, żby przy kręceniu licznika ktos
muche zostawił, ja wyciągnąłem zegary i muche wywaliłem :)

Legenda:
zakup 06/1999
ostatnie serwisowanie w ASO przy 60 tys. 2001
wymiana amortyzatorów, tulei, gum stabilizatora 11/2003
koniec kredytu na samochód 01/2004
wymiana rozrządu, napinaczy i pompy wodnej 05/2004
sprzedaż auta 06/07 2004

C z y   t o    l o g i c z n e ?


bywa, różni są ludzie, jeśli auto ma być sprawne i jeżdżące zmieniać
trzeba, a ze sie w końcu zdecydował na sprzedanie, jego decuzja... i nie
zawsze przemyślana, może będzie potem żałował ;-)

2. Wspomaganie - opony to debica 205.
Strasznie slabo dzial wspomaganie, tak na pół gwizdka. W pojemniku mało


byłu

W oplu nie ma jakiegoś szczególnie mocnego wspomagania, a poza tym opony
też robią swoje....

3. Silnik.

Wydaje się, że pracuje OK. zaraz po odpaleniu jakis taki głosny odglos,
jakby uszczelke kolektora ... Potem to zanika - jak silnik jest cieply .
Ile kosztuje wymiana tego ustrojstwa ?


To może być tai szczególny odgłos... jaki ma prawie każdy opel ;-) Ja jak
na początki odpalałem swojego to myślalem ze mi cos ekspolduje... a wujek
kupił nową astre z salonu i zachowuje się tak samo :)


Silnik był zalewany Mobilem 10w40 ( chyba) teraz ma castrol 10W40. Moze
silnii bierze olej ?
Przy trech śrubach z lewej strony, od wewnątrzn ( od szyby ) jest
wyraźne
spocenie, widac olej, delkatne wycieki ..


cóż, to nie auto z fabryki... drobne wycieki to nie sa duże koszty
100-200zł z uszczelkami

Podobno Ecoteci tak mają ... Ile kosztuje eliminacja tego ?


Ecotec'ki maja, to, że mogą brać olej... ;-)

4. Rozrzad + pompa.
Czy jestem w stanie sprawdzic to wizualnie lub u jakiegos mechanika - w
miare szybko?


w miare szybko to chyba nie... trzebaby rozebrać i popatrzeć...

To powazne pytanie? Wiadomo co bedzie jesli zozrzadu nie zrobil !!!!!


grrrrr....bum... grrrr... ;-)

5. Slady po zestawie.


Tez sobie założyć zestaw ;-)))

5. Zawieszenie.

Facet twierdzi, ze pRzy 110 tys, listopad 2003 wymienil 4 amorki, 4
tuleje
wahacza tył, tulje wahacza przód. tuleje stabilizatora.

Wszystko OK, ale kto w listopadzie robi zawieszenie ( i to przy 11o


tys), w

ja robiłem w styczniu, po prostu zaczęło się tłuc i szarpac przy
hamowaniu, mus to mus

maju robi rozrzad a w czerwcu/lipcu sprzedaje ???


hm, no różne sa przypadki, może się zdenerwował, ze ciągle dokłada i już
więcej nie chce, tylko, że codziennie eksploatowane auto wymaga ciągłych
nakładów... każde...

6. Inne mankamenty.
Jeszcze sa grzdyle na dzwiach, rysy, mały wgniot ale o tym nie pisze


Jesli jest używane to się zawsze poobija, szczególnie pod
supermarketami...

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Co sadzicie o Daewoo Nexia


Mam do kupienia takowe auto bo już jestem wyczerpany szukaniem
samochodu do kupienia.


miałem dokładnie identyczną sytuację, szukałem Opla Astry ale padło w końcu
na Nexię. Nie żałuję.

Jest to silnik 1,5 8V.

Bardzo fajna jednostka. Bardzo mało awaryjna i trwała. w prównaniu z
jednostką 16-to zaworową tańsza w utrzymaniu, mniej pali, tańsza jest
wymiana rozrządu oraz prostszy dostęp do silnika i jego elementów. Dynamika
zbliżona do 16V. Od 2200 obr/min. wkręca się dość żwawo do góry. Mi udało
się rozpędzić z zatrzymania do 100 km/h w blisko 11 s. IMHO w zuepłności
wystarcza.
Vmax 180 km/h licznikowo.

Rok prod. 1996, sedan

jeśli chodzi o rocznik to sprawdź sobie po numerze auta gdzie było
wyprodukowane, możesz skorzystać z www.autocentrum.pl
Wersja sedan jest bardzo wygodna. W środku masz sporo miejsca na nogi. Ja
mam 186 cm wzrostu i nogi mam niemal całkowicie wyprostowane a do podsufitki
mam jeszcze 15 cm zapasu. Fotel kierowcy ma regulację wysokości.
Pasażerwonie z tyłu również nie mogą narzekać na miejsce, autko ma 168 cm
szerokości. Bagażnik zrobi na Tobie wrażenie, bardzo dobry dostęp jest
wysoki i nie za długi ma 530 litrów.


Srebrny metalik, przebieg 62 tys. km.


Przebieg bardzo mały. Ta jednostka wraz ze skrzynią wytrzymują spokojnie 250
kkm bez kapitalki, jak kupowałem robiłem rozeznanie i taksiarze mieli tyle
na licznikach, a z wymiany poza standardowymi rzeczami typu klocki, tłumiki
nie robili nic szczególnego. Pompa wody popuszcza koło 200 tys. km, czasami
pod 200 kkm wydmucha uszczelkę pod głowicą.
Jak każde uato ma swoje gorsze strony i typowe usterki.
Na pewno tylne sprężyny, ale z reguły w ASO wymieniali je na I-szym
przeglądzie. Trzeszczące plastiki, elementy deski rozdzielczej lubią
trzeszczeć, zwłaszcza kilka elementów jak schowek, które wykonane są z
twardego pliastkiku. Jak dobrze poskręcasz i w kilku miejscach podłożysz
troszkę plastra jest ok.


Co o tym sadzicie? Czy warto kupić takie auto??


Tak zdecydowanie tak, za takie pieniądze nawet te 12 tys. kupiłbym dzisiaj
takie auto. Jest duże i ekonomicze. Po założeniu gazu jeszcze bardziej. Ja
instalowałem niedawno gaz, autko dalej jest podobnie dynamiczne i pali
srednio 9 litrow gazu w trasie nawet 7,3.
Na benzynie w trasie przy spokojnej jeździe około 5 l/100 km.
Wyposażenie GLE jest wystarczające:
Wspomaganie, el. 4 szyby, ant. aut., instalacja głośnikowa 4 głośniki.
Blachy są pocynkowane, nie widziałem jeszcze tego auta ze sladami rdzy,
tutaj sądze ze mozna tym pojezdzic spokojnie pare lat i nie miec problemow
lakierniczych.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: warsztaty w wawie empirycznie (bardzo dlugie zale)

Tomasz Serwanski wrote:
(Czesc 1 - Norauto)
Zachcialo mi sie jednak zmienic pasek rozrzadu. Wybralem 'renomowana
stacje obslugi pojazdow' (Norauto kolo Auchan w Piasecznie).


hmm..takich napraw jak rozrzad nie wykonuje sie stacjach szybkiej oslugi;)

(Czesc 5 - Norauto (wiem, idiota..))


Samokrytyka - niestety celna...

wymienic!' Uprzejmie sie zdziwilem, mowie ze w Nissanie mam 170000 km
bez wymiany a for ma 110000 i juz? Mechanik twardo stwierdzil ze
'Fordy tak maja'.


Sprzeglo to sprawa indywidualna. Zalezna w 90% od stylu jazdy.
Na sprzegle mozna zrobic i 200kkm i 50kkm.

Pozostale czesci beda sie pisaly - jezeli ktos chce przetestowac jakis
warsztat - niech da mi znac, raz pojade i bede wszystko wiedzial..


A prosze Cie bardzo.
Jedz na Szczotkarska 62 (Yelonki)
Specjalizuja sie w Fordzie.
Ile Cie kosztowala wymiana rozrzadu w Norauto? Na szczotkarskiej wzieli
ode mnie 150 PLN za wymiane + czesci (350)
Sprzeglo 1600 to 1100 PLN dla serwisu - koszt czesci 500PLN ;) Za wymiane
wzieliby od Ciebie ze 400 ;)

Ale zeby Ci nie bylo przykro, ze naciagneli tylko Ciebie napisze o moich
poszukiwaniach dobrego serwisu.
Kupilem auto od znajomego. Poinformowal mnie, ze ostatnio przod zrobil sie
glosny, zasugerowal wymiane lozysk. Faktycznie cos tam z przodu bylo
slychac. Pojechalem do _poleconego_ warsztatu- mialo byc dobrze, solidnie
i tanio. Powolalem sie na nazwisko kolegi- jego ojciec serwisowal tam auta
firmowe.
Samochod wzieli na podnosnik, "fachowo" sprawdzili wszystko i zasugerowano
mi:
- wymiane lozysk z tylu
- wymiane tarcz i klockow z przodu
- wymiane lozysk z przodu - z ktorymi tak na dobra sprawe przyjechalem.
Mechanik (oby szczezl) postraszym mnie, ze z takimi tarczami to starch
jechac, ze sa za cienkie, ze niebzepiecznie...
Dalem sie nabrac. Zrobilem wszystko z nadzieja ze bedzie dobrze.
Nazajutrz ruszylem w trase. Na odcinku gdzie pojechalem trosze szybciej
lozysko w tylnym kole zaczelo wyc niemilosiernie. Wracalem do domu z
predkoscia 70 km/h (ponad 200km). Pojechalem z reklamacja. Mechanior kazal
wymianic lozysko i zasugerowal, ze trafilem na jeden z kilku tysiecy
egzemplarzy z wada. Coz, po raz kolejny uwierzylem.
Po tej wymianie jezdzilem po wawie i nic sie nie dzialo przez tydzien.
Potem znowu pojechalem w trase, tym razem 300km. Rozpedzilem sie i znowu
to samo- lozysko wylo.
Totalnie wkurwiony wrocilem do warsztatu. Tym razem mechanior zdecydowanie
zawyrokowal, ze winne sa z cala pewnoscia beby hamulcowe. Poinformowal, ze
piasta jest wybita itd. itd.....auto mialo 73 kkm. Pokazal lozysko- bylo
spalone. Jako ze mam ABS koszt bebnow wycenil na 700PLN. W swojej
wspanialomyslnosci nie liczyl kosztu wymiany.
Kazalem mu to zlozyc do kupy, pojechalem na szrot i kupilem te same bebny
za 200 PLN komplet. Wymienilem tak proforma wierzac, ze faktycznie tamte
byly wybite.
Po pol roku przyszla pora na rozrzad.
Szukajac warsztatu, gdzie zrobia mi to zrobia, trafilem na Szczotkarka. Od
razu inna rozmowa.
Zapytalem, o lozyska i opoisalem co mnie spotkalo.
Mechanik wyciagnal stary beben od Fiesty i pokazal jak powinno wygladac
oryginalne lozysko do Forda. Ma ono plastykowa bieznie i wytrzymuje
200kkm. Prawidlowo zalozone _nie ma prawa_ spalic sie. Co wiecej- nie
bylem pierwsza osoba wrobiona w zamienniki.
Dodam, ze to co mi zalozyli z tylu mialobyc SKF-em, okazalo sie jakims
bublem.
Faktycznie wymienic powinienem tylko tarcze i klocki. Lozysko sam
niepotrzebnie zasugerowalem a ekipa znalazla frajera i chciala go troszke
naciagnac:(

MARR

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: cheverolet aveo


No to liczmy! :-)))
Skoda Fabia:
Koszt zakupu:
44160 PLN
Koszt ubezpieczenia + paliwa + serwisu zakladam ze jest to losowa -
mniej
wiecej 1 poziom w roznych autach (bedziemy wyszczegolniac mniej
wiecej przy
kazdym innym aucie poszczegolne pozycje na plus czy minus).
5 lat zycia, przebieg ok. 80 kkm (malo).
Przez ten przebieg w Fabii napewno wymienisz raz rozrzad (nie wiem
czy jest
pasek czy lancuch - popraw jakby co)


Teoretycznie nie, bo jest łańcuch.


tarcze +
klocki (Skody maja slabe)  - 600 zl.


Z tym się nie dyskutuje


Tutaj nalezy obliczyc jeszcze koszt przegladow (nie znam
okresowosci) - ale
przy takim przebiegu i tak pewnie co rok - w kazdym aucie, wiec te
koszty
pomijam - gdyz sa przypuszczalnie PODOBNE.


Przeglądy generalnie co 15kkm (t.zn. po 15/45/75 sam olej, a 30/60
trochę więcej)
Koszt serwisu olejowego (po 15/45/75) - 70pln
Koszt przeglądu (po 30/60/90) - 220pln


Czyli pomijajac roznice w kosztach benzyny za 5 lat eksploatajci
auta
placisz 27 kzl. Tu dolicz koszty ubezpieczenia (do porownania nalezy
wziasc
ROZNICe w kosztach ubezpieczenia - np. istotne kiedy sa promocje
typu
"ubezpieczenie w cenie  +pakiety na pare lat").


Pierwsze ubezpieczenie wysępiłem.
Pakiet na kolejne lata bym miał też w Hondzie, więc pewnie na jedno
wyjdzie (oczywiście zakładając brak dzwona w tym czasie)


Bierzemy konkurencje: Honda Jazz 1,2
Sena: 44400 (z cennika hondy) + klima (nie wiem ile).


+ metalic 2000 + klima gratis + alarm za ca. 900pln + opony zimowe za
ca. 800pln (takie gorsze jak w skodzie)


Czyli MNIEJ WIECEJ przez 5 lat stracisz (poza paliwem i olejem) ok.
24 kzl.
[...]Porownujac do Skody - mniej o 3 kzl.

Oczywiscie zalozenia sa PRZYBLIZONE. Pokazalem TYLKO sposob
liczenia -
szczegoly musisz bliczyc sam.


Zostają właśnie te "szczegóły".
1. Honda ma mocniejszy silnik, 8v, podobny moment, pewnie lepiej
zestopniowaną skrzynię, ale i tak trzeba ją trzymać na obrotach jak
skodę mimo, że 8v. No i ma ten dodatkowy cylinder ;), ale to już
sprawa drugorzędna. + dla Hondy
2. Długość/szer/wys/r.osi auta - Skoda 4222/1646/1452/2462, Honda
3845/1675/1525/2450mm
W środku więc podobnie, ale na długości już nie - to się bagażnik
nazywa. 353l Hondy do 428l Fabii.
Honda jest wyższa, ale w Skodzie też mogę jechać w czapce. + dla Fabii

I w zasadzie ostatni argument powoduje, że Fabia wygrywa z Jazz-em.
Pomijam tu fakt, że Jazz mi tak sobie się podoba, ale i tak jest
ładniejszy od Thalii ;)


ale jezdzisz HONDA, a nie Skoda.


To w zasadzie nie ma większego znaczenia. To mój szósty samochód i
każdy był innej marki. Zdążyłem zaliczyć Opla, Peugeota, Fiata, Forda
i Seata. Następny też nie będzie Skodą.
Mogłem też jeździć Thalią zamiast Skody, bdyby nie była tak perfidnie
brzydka, bo cenę miała konkurencyjną przy większym motorze.


Gdybys kupil Daewoo - stracilbys jeszcze wiecej, bo sprzedalbys go
za ok.
16-17 + wymiana rozrzadu, tarcz, klockow, kabli WN (ze 2 razy),
amortyzatorow.


Porównywałem jak miałem Opla, bo w zasadzie są zbliżone. W sklepie
dźwięk Daewoo powodował, że amory stawały się 2x droższe :)


Porownaj sam sobie z innymi autkami
(Np. Corsa,


Nie podobają mi się wykonanie wnętrza/plastiki

moze Astra jakas,
Civic, corolla/


Te z kolei są za drogie na moją kieszeń.

Ibiza/cordoba


To jest to samo co Fabia, tyle że droższe.


yaris


A to już jest za małe.


i td). liczac wartosc amortyzacji. Wbrew
pozorom to wlasnie ONA stanowi najwiekszy koszt uzytkowania auta,


Wiem. Rok użykowania Peugeota 106 1,0 z utratą wartości kosztował mnie
13kpln :(

W sumie jak wybierałem samochód to byłem na jazdach Corsą, Thalią,
PalioW, Punto, P206SW, Fiestą i Fusionem, C3, Cordobą, Kią RIO i
oczywiście Skodą. Wszędzie próbowałem coś wysępić od dealera,
porównywałem koszty serwisu i ogólnie eksploatacji (oczywiście z tabel
i opinii w necie). Podpasowała mi Skoda. Czy tak będzie do końca
zobaczymy.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: BMW czy Lancia?


tak interesuje mnie delta (rozwazam wersje turbo) moj profil to 10kkm/rok
glownie miasto i krotkie trasy, chodzi mi o twoje wrazenia z eksploatacji
(serwisowania), moglbys wypunktowac poza tym jakies specyficzne elementy
wersji turbo w stosunku do wersji 2.0 16v (urabiam wlasciciela zeby to mi
sprzedal)


delta nouva to samochod ktory bazuje na fiacie tipo (podobnie jak dedra,
tempra, fiat coupe, alfa 155 i pare innych)

w zasadzie jest to fiat tipo :P
wiele osob powie ci" eeee... lancia.... drogie czesci i psuje sie..."
w zasadzie maja racje tylko z tym ze sie psuje, ale psuje sie dokladnie tak
samo jak golf od emeryta z de.
w innym watku pisalem, ze nie polecam szaremu kowalskiemu zadnego tego typu
samochodu. zeby utrzymac w idealnym stanie taki samochod, trzeba wklada w
niego duzo serca, kasy i wlasnych umiejetnosci mechanicznych. a to dlatego
ze ASO zdarloby z ciebie wielokrotnosc wartosci wozka. w silniku 2.0 16v
(oraz turbo) jest stosunkowo klopotliwa wymiana rozrzadu(same czesci to
okolo 700 pln - zamienniki). Niestety malo kto potrafi ustawic pasek walka
wyrownujacego (nawet w instrukcji serwisowej nie ma o tym ani slowa).
niemniej jednak sa tacy co potrafia :P

silnik 2.0 16v ma 139 km, natomiast turbo 190km
odpowiednio przyspieszenia to (nie pamietam dokladnie) 8,5 i 6,5 s do setki
(jesli myle sie to prosze mnie poprawic)

delta ktora posiadam ma niesamowite zawieszenie (nie wiem czy jest
orginalne, czy moze ktos zmienial). aby obrazowo opisac ci jak trzyma sie
drogi, przytocze moje doswiadczenia z jady po pewnym rondzie w krakowie,
ktore jestem w stanie objechac dookola z predkoscia 120kph :) bez zadnego
uslizgu.

jesli zamierzasz kupic wersje turbo, polecam od razu zakupic NOWA sprezarke
(fabrycznie jest tam garret t3). kiedys dyskutowalem tutaj z JZN nt
regeneracji. niestety nie moge sie z nim zgodzic co do jakosci tej uslugi i
tym samym polecam zakup nowej.

generalnie jest to prosty w naprawach wozek, czesci naleza do raczej tanich
(poza nietypowymi rzeczami typu blacharka, lampy itp)

co do designu, to zdecydowanie polecam wersje HPE 3d. seryjnie jest tam
tapicerka skorzana (alcantara - syntetyczna skora + skora prawdziwa).
wyposazenie w zasadzie full. najbardziej w calym samochodzie podoba mi sie
design deski rozdz. (kolega powiedzial ze jest paskudna... no ale on posiada
sierre z 83 roku). po zakupie polecam od razu wymienic wachacze (nie sa
drogie) i inne gumowe pierdoly zawieszenia.

nie wiem co chcialbys sie dowiedziec dokladnie, jesli czujesz sie na silach
utrzymac ten wozek w dobrej kondycji, to polecam. jesli jednak jestes typem
czlowieka ktory chce kupic auto i zapomniec o nim a tylko lac i jezdzic, to
nie polecam.

Przeglądaj resztę odpowiedzi




Strona 3 z 3 • Wyszukano 224 wyników • 1, 2, 3  

Powered by WordPress dla [rozowe paznokcie]. Design by Free WordPress Themes.